Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 1.8 Vtec serwis sie poddał...

30 Mar 2008 11:05 27486 26
  • Poziom 12  
    Witam jak w tytule , a wiec
    Przyjechał do mnie kolega z łzami w oczach bo był już u 3 mechaników i w serwisie Hondy i nikt nie potrafi odnaleźć przyczyny następujących objawów:
    Brak wolnych obrotów na zimnym na ciepłym zaledwie 300-400 i to z wielkim trudem je utrzymuje , ciężko odpala ,ewidentnie czuć nie spalone paliwo , świece wszystkie czarne , brak mocy , kody błyskowe - brak błędu ...
    Serwis wymienił silniczek krokowy za 400 Funtów :| (nie wiem po co ) oraz sondę lambda pierwszą przed katem , świece .
    Ja sprawdziłem czujnik temperatury (podstawiałem różne opory i nic ) ,TPS moim niby oscyloskopem ale opory wychodziły przy max otwartym i zamkniętym według manuala , podmieniłem czujnik map , sprawdziłem rozrząd ,zawór erg, luzy zaworowe , ciśnienia ( po 13 na zimnym ) no i tez brakło mi już pomysłu na to auto .... dodam tylko że na gazie dzieje się dokładnie to samo (gaz BRC sekwencja ) Patrzyłem czasy wtrysku benzyny które czyta instalacja gazowa ale wychodzi że są normalne ...
    Ma ktoś jakiś pomysł ????
    Bo chłopak wozi pizze tym autem i każdy dzień to kupa kasy w plecy
    Honda accord 1.8 V tec 1999 rok gaz Brc sekwencja
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 23  
    Sprawdzałeś stan wydechu , katalizatora i sondę za katalizatorem o ile występuje ?
  • Użytkownik obserwowany
    A sprawdzone psikaczem pod kątem utraty podcisnienia na nieszczelnościach? I wszystkie czujniki temperatury?
    A co sonda mówi bo może emulacja jest na stałe załaczona bądz padła i sterownik nie widzi problemu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To jaki masz ten czas wtrysku?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 12  
    DominikD napisał:
    Sprawdzałeś stan wydechu , katalizatora i sondę za katalizatorem o ile występuje ?


    Nie sprawdzałem wydechu ale słychać że spaliny wylatują swobodnie i silnik kreci sie do 7000 obr/m zmienne fazy rozrządu też słychać w czasie jazdy powyżej 5000 , a sonda mam zamiar podmienić w poniedziałek chodź wątpię że to ta tylna bo ją odpiąłem na chwile na ciepłym i nie zmieniło to jego pracy (wywaliło tylko kody błyskowe )

    Dodano po 3 [minuty]:

    romoo napisał:
    A sprawdzone psikaczem pod kątem utraty podcisnienia na nieszczelnościach? I wszystkie czujniki temperatury?
    A co sonda mówi bo może emulacja jest na stałe załaczona bądz padła i sterownik nie widzi problemu.



    Szczelność dolotu sprawdzałem 2 razy ...
    Co do emulacji to też takie mam przeczucia bo ingerencja w auto to zawsze problem , mam jeszcze w planach odpiąć w cholerę to BRC
  • Użytkownik obserwowany
    Moim skromnym zdaniem - w servisach jak komp nie wywali błędu to ludzie rozkładają ręce i niestety kieszenie.
  • Poziom 12  
    romoo napisał:
    Moim skromnym zdaniem - w servisach jak komp nie wywali błędu to ludzie rozkładają ręce i niestety kieszenie.


    W tym momencie jestem w Anglii a tu jak coś jest nie tak to w ogóle na złom z tym i tyle ...
    wolą klocki zmienić i olej zamiast się paprać z takimi przypadkami .
    Inna sprawa że ich wiedza jest jeszcze mniejsza niż można by przypuszczać .....
    Wracając do tematu idę wywalić to BRC w cholere
  • Poziom 32  
    Ciężko coś powiedziec na odległość ale jezeli to na gazie i na benzynie sie dzieje to być może tocos z zapłonem? Moze przestawił sie kąt zapłonu i wtedy takie efekty? Tak gdybam.
  • Poziom 30  
    może być ze zapłon przestawiony, sprawdź jeszcze raz --> dokładnie! Gdy zapłon OK, to brak cisnienia.. Na pewno dobrze sprawdzone? Wypalają się gniazda zaworowe jak jezdzi na gazie i ma złą mieszankę..
  • Poziom 12  
    " Wyciąłem " gaz i efekt bez zmian , ale i tak fachowiec od BRC nie wiedział chyba ze kolejność cylindrów w Hondzie jest od prawej do lewej ....
    :D

    Dzwoniłem do kolegi i wspominał ,że rok temu jakiś angolski mechanik spawał mu fotel .... ciekawe czy coś tym nie uwalił ;/
    Pozostaje mi tylko podmienić ecu |(co graniczy z cudem żebym go tu znalazł ) i aparat zapłonowy
  • Poziom 12  
    asembler napisał:
    ZŁOM...........

    Tzn ?
  • Poziom 32  
    Jak chcesz wymieniac equ i zapłon fotel juz spawany :-)
    Jezeli nie chodzi na benzynie to trzba na gaz przełączyc, bo wymiana komputera to chyba nie taka tania sprawa. Chyba lepeij bedzie go sprzedac po kawałku i kupic cos na chodzie. Wyjdzie in plus
    Jak juz pali to wchodzi na obroty? a jak wchodzi to w jaki sposób?
  • Poziom 12  
    asembler napisał:
    Jak chcesz wymieniac equ i zapłon fotel juz spawany :-)
    Jezeli nie chodzi na benzynie to trzba na gaz przełączyc, bo wymiana komputera to chyba nie taka tania sprawa. Chyba lepeij bedzie go sprzedac po kawałku i kupic cos na chodzie. Wyjdzie in plus
    Jak juz pali to wchodzi na obroty? a jak wchodzi to w jaki sposób?


    Ecu i aparat zapłonowy mam zamiar wyciągnąć z jakiejś rozbitej na szrocie wiec koszta trochę mniejsze niż w aso ...
    A na benzynie i na gazie jest identycznie (częściej gaśnie na LPG )
    Po zapaleniu wchodzi na obroty ale nie ma reakcji takiej jak można by sie spodziewać po japońcu ... wręcz jakiś polonez zamulony
  • Poziom 32  
    Trzeba by sprawdzic cisnienie w cylindach. Moze to wyglądac tez na to ze nie pali dobrze na jednym cylinfrze.
    A jak jest z zapaleniem?
    Cisneinie w cylindrach mozna łatwo sprawdzic wykręcając wszystkei swiece. Zatykając palcem i krecąc rozrusznikiem łatwo wyczuc czy którys z cylindrów uszkodzony (cylindrów - skrót myslowy moze to byc zawór lub cos innego.
    Podczas pracy nie strzela od czasu do czasu?

    Nagraj prace silnika na słuch mozna duzo powiedziec.
  • Moderator Samochody
    romoo napisał:
    (...)
    A co sonda mówi bo może emulacja jest na stałe załaczona bądz padła i sterownik nie widzi problemu.
    Jaka emulacja sondy przy LPG IV gen !?!
  • Poziom 13  
    zawory podparte i tyle, bardzo częsta przypadłość hondy
  • Poziom 12  
    asembler napisał:
    Trzeba by sprawdzic cisnienie w cylindach. Moze to wyglądac tez na to ze nie pali dobrze na jednym cylinfrze.
    A jak jest z zapaleniem?
    Cisneinie w cylindrach mozna łatwo sprawdzic wykręcając wszystkei swiece. Zatykając palcem i krecąc rozrusznikiem łatwo wyczuc czy którys z cylindrów uszkodzony (cylindrów - skrót myslowy moze to byc zawór lub cos innego.
    Podczas pracy nie strzela od czasu do czasu?

    Nagraj prace silnika na słuch mozna duzo powiedziec.


    Mierzyłem ciśnienia na zimnym silniku i było niemal idealnie równo 13 na wszystkich cylindrach wiec mechaniczne uszkodzenia odpadają , rozrząd tez sprawdzałem i luzy zaworowe ....

    Dodano po 1 [minuty]:

    mark200 napisał:
    zawory podparte i tyle, bardzo częsta przypadłość hondy



    Jak by zawory podparło ( co i tak sprawdzałem ) to by ciśnień nie było .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro czeka mnie zwiedzanie okolicznych szrotów . Jak trafie na tą usterkę to napisze co było .
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    sprężanie będzie dobre przy lekko podpartych zaworach, a wolnych obrotów nie będzie
  • Poziom 32  
    Na mój nos ja bym wykluczył usterke elektroniki.
  • Poziom 19  
    sprawdź jeszcze w aparacie zapłonowym czy nie pękła cewka na szwie . Bo i taki przypadek kiedyś miałem .
  • Poziom 12  
    mark200 napisał:
    sprężanie będzie dobre przy lekko podpartych zaworach, a wolnych obrotów nie będzie

    Ogarnąłem wreszcie tego accorda , Mark200 miałeś prawie racje
    , zwaliłem głowice i podpaliło zawory ...

    Dziękuje wszystkim za pomoc i chęci

    Pozdrawiam Mariusz
  • Poziom 1  
    Ja mam takiego samego accorda i ten sam problem nie wie nikt z was jaki powinien byćluz zaworowy w tym silniku:?:
  • Poziom 19  
    na zimnym :
    Ssące 0,24-0,28
    wydech 0,28-0,32
    dla silnika F18B2/4
  • Poziom 10  
    mam honde accord'a 99r 2.0 V-tec po wymianie silnika. Problem w tym ze mimo usuniecia błędów ze skrzynii automatyczne (bo takie były) nie ma wolnych obrotów. Jak jest zimny nie ma problemu, wolne obroty są. Gdy sie rozgrzeje spada powoli na coraz mniejsze az gasnie. Komputer pokazuje 2 błedy (wydruki):
    1. 23-1 KNOCK SENSOR(1), NO SIGNAL - prawdopodobnie regulator spalania stukowego przy wysokim obciazeniu.
    Napewno go nie ma przy silniku bo mechanik ktory wymienial silnik, odjął go bo słabo sie trzymał i powiedzial ze jest on bez znaczenia.
    2. 70-2 AUTOMATIC TRANSAXLE

    Wydruki mam od mechanika od skrzyń automatycznych, na silnikach sie nie zna.

    Pomóżcie, co to może być?

    Z góry dzięki!
  • Poziom 12  
    boryspol napisał:
    .
    Napewno go nie ma przy silniku bo mechanik ktory wymienial silnik, odjął go bo słabo sie trzymał i powiedzial ze jest on bez znaczenia.
    i!
    Zmien mechanika bo ten to druciarz
  • Poziom 10  
    To moze niektórym pomóc przy odczytywaniu kodów w accordzie 98-02:
    http://accord6gen.cba.pl/accord_diy.html

    Prawdopdobnie brak wolnych obrotów to przyczyna braku czujnika spalania stukowego.
    Okaże sie jak go założe-czekam na przesyłkę.


    mam głowice do silnika F20B6