logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Bezpieczne podłączenie pralki do starej instalacji elektrycznej w kuchni

abrzoza1 30 Lip 2008 08:32 18907 14
  • #1 5390845
    abrzoza1
    Poziom 10  
    Ocena: 7
    Witam,

Jestem początkującym elektrykiem więc proszę o cierpliwość. Post zamieściłem w tym dziale gdyż nie pasował mi do niczego innego.

W mieszkaniu mam starą instalację elektryczną na dwa przewody (niebieski i brązowy). Ostatnio po podłączeniu pralki do gniazdka zauważyłem że gniazdko się nieco przypaliło. Po rozkręceniu okazało się że praktycznie cały środek jest stopiony. Szczególnie miejsca mocowania kabla.

Moje pytanie jest następujące:

Czy to wina pralki, iż spaliło się gniazdko (Pralka była podłaczona jako jedyna do tego gniazdka, wcześniejsi lokatorzy mieszkania też mieli tu podłączona pralkę i wszystko było ok)

Czy po zamontowaniu nowego gniazdka sytuacja się nie powtórzy? Nie chcę spalić mieszkania a instalacja ma już swoje lata.

Czy można podłączyć pralkę za pośrednictwem listwy z bezpiecznikami? Czy da to jakis efekt?

Pozdrawiam

abrzoza1
  • #2 5390854
    Androl
    Poziom 15  
    Ocena: 27
    Witam.

Gniazdo się przypaliło bo najprawdopodobniej poluzowały się w nim przewody, pralka pobiera duży prąd i wszelkie połączenia muszą być solidne. Poza tym do pralki musi być gniazdo z bolcem ze względów bezpieczeństwa. Jest jeszcze parę innych wątków tego wydarzenia (przekrój przewodów, moc pralki, zabezpieczenia), także lepiej weź do tego elektryka na miejsce.
    Pozdrawiam
  • #3 5390923
    abrzoza1
    Poziom 10  
    Bardzo dziękuje za szybką odpowiedz.

Jednocześnie chciałbym się dowiedzieć jakie są konsekwencje braku uziemienia. Jak juz wspomniałem instalacja jest stara i nie ma w niej trzeciego przewodu. Nie mam zamiaru mostkować gniazdka czy podłączać bolca do kaloryfera bo jeszcze mógłbym kogoś uszkodzić.