Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ograniczanie obrotow na lpg. Sensowne czy nie?

nik0ś 27 Cze 2009 00:32 1942 16
  • #1 27 Cze 2009 00:32
    nik0ś
    Poziom 9  

    Witam. Mam w samochodzie ogranicznik obrotow czyli tzw. odciecie ale realizowane jako odciecie wtryskow paliwa. Przy sekwencji mozna zrobic tak samo ale przy zwyklej instalacji to juz nie ma tak latwo.
    Mozna oczywiscie odciac pare zaplonow co tez skutecznie ograniczy max obroty. Stad problem:
    Robil ktos uklady zliczajace i "wycinajace" impulsy majace ograniczyc obroty?? Czy lepiej robic cos takiego na ukladach serii 74xx czy od razu pakowac procka i mosfeta do zasilania cewki wn??
    Jak zrealizowac funcje "wycinania" np. co drugiego impulsu po osiagnieciu zadanej czestotliwosci tak aby bylo to niezawodne i jednoczesnie proste rozwiazanie ukladowe?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

    0 16
  • #2 29 Cze 2009 16:23
    mr.papryk
    Użytkownik obserwowany

    i na co ci to
    ??

    0
  • #3 29 Cze 2009 22:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 01 Lip 2009 16:08
    nik0ś
    Poziom 9  

    mr.papryk napisał:
    i na co ci to
    ??

    na to żeby sie kochany mój silniczek nie przękrecił.

    sylwek161178 to skutecznie ograniczy moc a nie same obroty. To chyba nie jest "na wesoło"

    0
  • #5 01 Lip 2009 19:45
    mr.papryk
    Użytkownik obserwowany

    jak jesteś normalnym kierowca to sie nie bój a jak lubisz szpanować swoja sportowa bryka na gaz to kup sobie Honde -.-

    0
  • #6 01 Lip 2009 23:01
    nik0ś
    Poziom 9  

    lubię...dokręcić do końca i nic w tym nienormalnego skoro silnik rozwija max. moc przy danych obrotach dlaczego z tego nie korzystać? Pytałem tylko o rozwiązanie układowe nie o poradę moralną.

    0
  • #7 02 Lip 2009 09:19
    mr.papryk
    Użytkownik obserwowany

    eee ale nie przekrecisz ponieważ to odcięcie co jest na benzynie działa równierz na gazie to jest tak że on odcina iskre a nie paliwo

    Moderowany przez robokop:

    A wlepić ostrzeżenie za pisanie głupot? Wcale iskry nic nie odcina.

    0
  • #8 02 Lip 2009 11:47
    nik0ś
    Poziom 9  

    Jednak się chyba niewiele dowiem w tym temacie. Pozostaje teraz cos kombinować we własnym zakresie.

    0
  • #9 13 Lip 2009 19:46
    tzok
    Moderator Samochody

    Odcięcie zapłonu na tak wysokich obrotach bez odcięcia paliwa przy zasilaniu LPG to IMO nie najlepszy pomysł... odetnie zapłon, niespalony gaz pójdzie do wydechu, spadną obroty, zapłon wróci i będzie piękny strzał w wydech (i po katalizatorze). Poza tym na LPG II gen. jest odcięcie gazu na attuatorze ("silniku krokowym") przed mikserem, podobnież podczas hamowania silnikiem.

    Moc maksymalna silnika rzadko jest rozwijana przy maksymalnych obrotach silnika, zazwyczaj jest to 75-80% obrotów max., a większość silników ma jeszcze 15-20% zapas, tak czy inaczej nie ma sensu aż tak kręcić silnika, maksymalne przyspieszenie jest pomiędzy obrotami momentu max. a mocy max.

    Odcinając cewkę z dużym prawdopodobieństwem "złapiesz" błąd na sterowniku.

    Jazda do odcięcia w "cywilnym" silniku na drodze publicznej tak czy inaczej nie jest zdrowa ani dla silnika ani dla otoczenia ;) ale niektórzy widać lubią jak ich wytykają palcem ze słowami "patrz na tego kretyna, co tak katuje ten silnik".

    0
  • #10 10 Wrz 2009 21:19
    uliczny_opryszek
    Poziom 10  

    Odciecie mozna by bylo zrealizowac na elektrozaworze przy parowniku, ale tzreba by bylo zlapac sygnal który odcina paliwo przy zasilaniu benzyną. To chyba najprostzy sposob, nie ma paliwa (gazu) nie ma strzalu i obroty spadaja. Teraz mysle jak to przelozyc an odciecie gazu podczas hamowania silnikiem jak to ma miejsce w przypadku benzyny.

    0
  • #11 10 Wrz 2009 21:50
    tzok
    Moderator Samochody

    Bezwładność układu mieszalnikowego jest zbyt duża, po odcięciu elektrozaworu w układzie pozostanie dość gazu na kilku-, a może nawet kilkunastu sekundową pracę silnika.

    0
  • #12 20 Wrz 2009 23:34
    12030
    Poziom 11  

    Jednym słowem daj sobie spokój.

    0
  • #13 09 Gru 2009 21:52
    ptasior1988
    Poziom 12  

    Jeżeli masz LPG 2 gen np bingo s jak się nie mylę możesz zaprogramować obroty graniczne.

    0
  • #14 18 Gru 2009 23:37
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czytaj sygnał z wtrysku i dopuki jest wysterowanie wtrysków zrób tak żeby była iskra.

    0
  • #15 20 Gru 2009 08:04
    sp5gof
    Poziom 12  

    W temacie lpg się nie wypowiem bo nie mam doświadczenia ale zapłonu nie trzeba odcinać w jakiś wymyślny sposób (typu co druga iskra). Wystarczy całkowite odcięcie przy określonych obrotach i powrót po ich spadku, bez histerezy, wtedy obroty się ustabilizują na tej wartości.

    0
  • #16 20 Gru 2009 08:32
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Albo mierzyć częstotliwość i przy przekroczeniu jej odcinać impulsy zapłonu.
    Ale 16 zaworowe silniki mają potencjał jeszcze przy 8000obr.
    Znam kilka takich bez odcinki na lpg.

    0
  • #17 20 Gru 2009 09:01
    39006
    Użytkownik usunął konto