Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G X16SZR kontra Z16SE

jarek14r 12 Gru 2009 18:44 12135 18
  • #1 12 Gru 2009 18:44
    jarek14r
    Poziom 15  

    Witam. Posiadam Astrę G z silnikiem X16SZR. Dobrze mi się jeździ tym autem jednak myślę o zmianie na Astrę G z mocniejszym silnikiem Z16SE. Cenię sobie proste w budowie silniki 8V. Mam pytanie czy miał ktoś okazję porównać oba silniki w praktyce, czy rzeczywiście mocniejszy o 9 km i na wielowtrysku silnik Z16SE jest odczuwalnie dynamiczniejszy? Pytam ponieważ zastanawiam się czy warto zmieniać auto. Aha jeszcze jedno: czy wielopunktowy wtrysk powoduje lepszą reakcję na gaz niż monowtrysk?

    0 18
  • #2 12 Gru 2009 18:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 12 Gru 2009 19:00
    jarek14r
    Poziom 15  

    Moment wyższy o 10 Nm czyli 138 Nm, przyspieszenie (katalogowo) lepsze o 1.5 sek. Tak to wyglada.

    0
  • #4 12 Gru 2009 19:02
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 12 Gru 2009 19:09
    jarek14r
    Poziom 15  

    Racja zapomniałem o tym. Na razie wiem tylko to że: X16SZR to 128 Nm przy 2800 a Z16SE to 138 Nm przy 2600.

    0
  • #6 12 Gru 2009 19:15
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Weź coś z X w nazwie , prawdziwa petarda do 160km/h.
    Ostatnio bawiłem sie taka z 2003r. Frajda .

    1
  • #7 12 Gru 2009 19:19
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 12 Gru 2009 19:19
    jarek14r
    Poziom 15  

    Czyli jednak szesnastka a nie 8V..... ale X16XEL to jeszcze chyba nie taki wariat bo X18XE to już lata... OOO i widzę, że motronic też się ze mną zgadza

    0
  • #9 12 Gru 2009 19:31
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 12 Gru 2009 20:10
    jarek14r
    Poziom 15  

    Nie no wiadomo że 16V trzeba bujać żeby jechał. Ja jednak będę obstawał za 8V. Pytałem wcześniej o różnicę między monowtryskiem a wielopunktem. Powiem tak, jeździłem octavią 1.6 8V i też 75km tylko że tam jest wielopunkt, i co niby taka sama moc i pojemność ale Octavia rozpędzała się lepiej. Czy to skutek tego że ma ona wielopunkt?

    1
  • #11 12 Gru 2009 20:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 12 Gru 2009 21:24
    jarek14r
    Poziom 15  

    Braku elementarnej wiedzy...... hmmmmm czy coś sugerujesz? Moje pytanie jest zasadne co do wielopunktu. Skoro paliwo jest dawkowane do każdego cylindra osobno a nie pojedynczym wstryskiwaczem to jest chyba jakaś różnica nie????? Pytając chciałem tylko skonfrontować swoje poglądy z innymi. Liczę na konkretne odpowiedzi.

    0
  • #13 12 Gru 2009 23:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 28 Gru 2009 17:24
    liseczq
    Poziom 21  

    Mam średnie doświadczenia z Z16SE.

    Głośna praca zaworów, branie oleju (przy nie tak dużym przebiegu) oraz drogi sterownik silnika którego awaria nie jest odosobnionym przypadkiem.
    Silnik też cieknie, a wywalanie uszczelki pod DIS'em to norma.

    Dynamika OK, przy Astrze 1,4 8V to rakieta.
    W porównaniu z 1,7 DTI silnik wyraźnie traci moc pod obciążeniem - daje się we znaki niższy moment obrotowy.

    0
  • #16 01 Lut 2012 20:54
    382154
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 01 Lut 2012 21:22
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Mamy w 3 służbowych corsach c silniki z16se, niestety gazu toto nie za bardzo lubi, jeden komp poszedł, dwa razy uszczelka, trochę się pier.... te silniki. Za dużo obwiesili elektroniką.

    0
  • #18 03 Lut 2012 23:57
    xyro
    Poziom 23  

    Ja też miałem okazję wypróbować oba silnik w astrze (nie moje auta ale mogłem używać do woli). Różnicy w przyspieszeniu praktycznie żadnej. Z16se ciągnął tylko lepiej powyżej 4 tyś, ale ile się takich obrotów używa. Koszta obsługi zdecydowanie na plus x16szr. Jeżeli szukasz czegoś mocniejszego to tylko 2.0 16v 136 km ecotec. Najtrwalszy i najekonomiczniejszy silnik w astrze g ( no chyba że ciśniesz bardzo to i 15 l na 100 spali). Jeździłem też 1.6 16v, a sam miałem z18xe i szału mimo 125 km nie robiło. Jednak 2.0 16v daje dużo lepsze odczucia z jazdy. 2.2 unikaj bo to wadliwe silniki (amerykańskie ;P). Albo X16SZR, który jest bardzo prosty i daje rady w tym aucie. A jak chcesz szybciej to tylko 2.0.

    0
  • #19 05 Lut 2012 22:02
    382154
    Użytkownik usunął konto