Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Motobi nie pali. Brak świateł. Działa klakson.

klgf 21 Wrz 2010 21:55 8600 19
  • #1 21 Wrz 2010 21:55
    klgf
    Poziom 8  

    Witam.
    Skuter 4t, 50ccm nie chce zapalić (rozrusznik nie kręci, z kopki też nie chce zapalić), wymieniany był moduł zapłonu, regulator napięć oraz przekaźnik rozrusznika. Skuter udało się zapalić, kiedy było wstrzyknięte paliwo pod tłok, ale zgasł gdy tylko wypalił wstrzyknięte paliwo. Brak świateł (nawet stopu), działa tylko klakson. Pisze o światłach i klaksonie bo może jakiś obwód został przerwany tylko nie wiem gdzie szukać. Dlatego zwracam się o pomoc.

    0 19
  • #2 22 Wrz 2010 05:55
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 22 Wrz 2010 07:36
    ekka
    Poziom 17  

    Tak jak kol Rycho T napisał problem może tkwić w gazniku i podciśnieniowej pompce paliwowej aczkolwiek te silniczki miały też to do siebie że lubiły im ginąć luzy zaworowe i czasami padały ssania elektryczne ,sprawdz te opcje też
    Pozdrawiam i powodzenia

    0
  • #5 22 Wrz 2010 07:39
    ekka
    Poziom 17  

    Aha, odnośnie nie działającej elektryki, sprawdź złącza pod czachą czołową. Tam gdzie idą wszystkie wiązki od manetek, świateł, regulatora, itp oraz sprawdź czy akumulator jest zmasowany z silnikiem i ramą.

    1
  • #6 22 Wrz 2010 16:31
    klgf
    Poziom 8  

    Iskra jest dobra, luzy zaworowe chyba też, moduł był od tego skutera. Po odłączeniu wężyka za podciśnieniową pompką paliwową, paliwo normalnie leci (jest dopływ do gaźnika) wydaje mi się że coś jest z elektryką i nie działa część zaznaczona na obrazku.
    Skuter Motobi nie pali. Brak świateł. Działa klakson.

    1
  • #7 22 Wrz 2010 16:45
    jack63
    Poziom 42  

    Kiedyś się mówiło, że chyba to pchła! Ty nie chybaj, tylko sprawdź! Jak nie wiesz jak to zapytaj. Niech Ci się nie wydaje. Musisz być pewien! Ssanie trzeba zdjąć z gaźnika i sprawdzić mechanicznie i elektrycznie. Gaźnik zresztą też lepiej wcześniej zdjąć umyć i przedmuchać.

    0
  • #8 22 Wrz 2010 17:05
    klgf
    Poziom 8  

    Gaźnik wyczyściłem wcześniej, a jak sprawdzić luzy i ssanie.

    0
  • #9 22 Wrz 2010 18:54
    jack63
    Poziom 42  

    Aby wyjąć ssanie wystarczy odkręcić jeden wkręt, na zdjęciu przecina go czerwona linia, a następnie delikatnie wyciągnąć. Na zimno tłoczek z iglicą powinny być bliżej korpusu. Po podaniu napięcia z akumulatora powinny się powoli wysuwać.
    Uważaj to gaźnik podciśnieniowy i trzeba byc bardzo delikatnym. Sprawdź też membranę podciśnieniową. Ta pod czarnym dekielkiem.
    Z zaworami to będzie trudno Cie poprowadzić. Nie znalazłem zdjęć silnika. Zresztą nie wiem jaki dokładnie masz ten skuter?
    Jak zrobisz zdjęcia okolic świecy, to będzie o czym rozmawiać.
    Jaki przebieg ma ten silnik?
    Czy możesz zmierzyć ciśnienie sprężania?

    0
  • #10 22 Wrz 2010 19:23
    gugul1978
    Poziom 18  

    Luzy sprawdz szczelinomierzem powinny mieć 0.05 mm a co do ssania wykręć zawór i zobacz czy działa iglica powinna się po około 1 minucie wysunąć jeśli nawet nie działa ci ssanie to zanim go zaczniesz odpalać przygazuj go na sucho około 15 razy pompka przyśpieszająca powinna ci wtrysnąć paliwo

    0
  • #11 22 Wrz 2010 19:41
    jack63
    Poziom 42  

    Trzeba najpierw znaleźć zawory, a z tym klgf (bez urazy) może mieć problem.
    Pomysł z pompką przyśpieszacza jest przedni i typowo samochodowy.
    Ja preferuję przytykanie dłonią wlotu do gaźnika. Ma to dwie zalety.:
    1.W miarę precyzyjne i to na bieżąco regulowanie składu mieszanki.
    2. Takie "ssanie" działa nawet jak wypali się dawka wrzucona przez pompkę.
    Warunek jest jeden: drożny gaźnik.

    0
  • #13 23 Wrz 2010 09:55
    jack63
    Poziom 42  

    gugul1978 wszystko fajnie, tylko zależy w jakiej pozycji został tłoczek ssania. Jeżeli w wysuniętej, to twoja metoda jest OK. Jeżeli jednak "zatnie" się w każdej innej pozycji, to użytkownik będzie miał problemy. Po prostu na rozgrzanym silniku będzie za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna, bo niedomknięte ssanie dale będzie podawać mniej lub więcej paliwa!
    Napisz jakie uszkodzenie u Ciebie wystąpiło i jak sobie z tym poradziłeś.
    Wg mojej wiedzy, głowice zaworów ssania są tzw. termiczne. Działają na zasadzie podgrzewania grzejnikiem (rezystorem) bańki ze specjalnym woskiem. Podobnie jak w termostatach okładów chłodzenia samochodów. Nie wiem od czego to zależy, ale po jakichś dwóch do pięciu lat, ten woskowy mechanizm przestaje dobrze działać i tłoczek się nie wysuwa lub wysuwa bardzo opornie i nie do końca. Producenci termostatów zalecają ich wymianę co dwa, trzy lata i coś w tym jest.
    Osobnym problemem jest to, że trudno kupić właściwą pod względem wymiarów głowicę do gaźnika dwusuwu lub jest bardzo droga.
    Opisał to kolega BANANvanDYK w niestety usuniętym temacie. Chwała mu za to!

    0
  • #14 23 Wrz 2010 17:47
    gugul1978
    Poziom 18  

    U mnie samo od siebie przestało ssanie działać prawdę mówiąc nawet do tego nie zaglądałem bo jak już napisałem wykorzystuje pompkę przyśpieszającą a wracając do tematu ciekawe czy kolega uruchomił ten silnik

    0
  • #15 23 Wrz 2010 18:05
    klgf
    Poziom 8  

    Jeszcze nie uruchomiłem, grzebałem trochę i coraz bardziej jestem przekonany że to elektryka, luzy zaworowe sprawdziłem jak na filmiku, ssanie też z poradnika z innego forum, gaźnik wyczyszczony a silnik dalej nie chce zapalić, przejże jeszcze wszystkie przewody czy nie są przerwane i napisze.

    0
  • #16 23 Wrz 2010 18:31
    gugul1978
    Poziom 18  

    Jak dla mnie jeśli ma iskrę mimo że masz elektrykę rozkopaną powinien chodzić a sprawdzałeś rozrząd czy jest dobrze ustawiony i jeszcze jedno nie zalewa ci czasami świecy bo miałem taki przypadek że kranik dawał paliwo na oba wężyki i też nie mogłem go odpalić

    0
  • #17 24 Wrz 2010 18:36
    klgf
    Poziom 8  

    Nie doprowadza paliwa, a nie zalewa.

    0
  • #18 24 Wrz 2010 20:15
    gugul1978
    Poziom 18  

    Skoro nie doprowadza, wyciągnij wężyk z podciśnienia, wężyk paliwowy też wyciąg. Dmuchnij w wężyk podciśnienia, jeśli leci paliwo, to ok jak nie to masz odpowiedź.i jeszcze zdejmij pływak i tam masz otwór przepływu paliwa zobacz czy nie jest zatkany

    0
  • #20 02 Wrz 2011 17:59
    klgf
    Poziom 8  

    już straciłem cierpliwość dla tego skutera, ale na wakacje postanowiłem przejrzeć jeszcze raz kable i nie łączyła kostka od przekaźnika rozrusznika, nie wiem co to miało wspólnego z tym, że skuter nie palił, ale jak to zrobiłem wszystko działa.

    0
  Szukaj w 5mln produktów