Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,6 GLI silnik samoczynnie wyłącza się.

Olek II 07 Lis 2004 10:14 2719 18
  • #1 07 Lis 2004 10:14
    Olek II
    Moderator

    Witam, mam problem . Jadąc samochodem nagle zgasł silnik wpadłem w panikę bo las wokół i późna noc. Samochód stanął ja myslę co może być nic nie wymyśliłem włączyłem zapłon i autko odpaliło żadnych oznak nieprawidłowości. Od tego momentu przejechałem sporo i nic , aż tu nagle znów taki sam objaw światła się świecą aku sprawny jedyne co widać to w tym momencie spada obrotomierz do zera a chyba nie powinien jeśli samochód jest na biegu i w ruchu i znowu wyłączenie stacyjki i ponowne włączenie samochód zapala i nic się nie dzieje. Zrobił mi tak 2 razy i zaczynam się bać czy nie jest to oznaka czegoś co niedługo się stanie? np nie odpalę samochodu? Jakieś sugestie? Jeżdżę na LPG. Pozdrawiam Olek.

    0 18
  • #2 07 Lis 2004 10:27
    Tomaszglds
    Poziom 14  

    prawdopodobnie jak ci się to samo dzieję na benzynie to moduł zapłonowy pokazuje się. ale to trzeba by jeszcze sprawdzić.

    0
  • #3 07 Lis 2004 11:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 07 Lis 2004 14:11
    Olek II
    Moderator

    kostka w stacyjce nowa wymieniona z innego powodu na wiosnę moduł zapłonowy też wymieniałem jest trzeci , zauważyłem że w schowku jest 2 nity na tylnej ściance tam idzie wiązka przewodów i są jakieś przekaźniki które w czasie jazdy klapią wyrażnie słyszę klapanie nie jest to regularne z samochodem wówczas nic się nie dzieje. Sprawdzę jeszcze te kierunkowskazy i nadmuch ale nie wiem kiedy to się powtórzy może być jutro a może za miesiąc nie wiem. Jeśli coś nowego wylezie napiszę. Pozdrawiam Olek
    PS na benzynie jedynie odpalam samochód dostaje 2,5 tys obrotów i sam przechodzi na gaz.

    0
  • #5 07 Lis 2004 14:38
    zodiak318
    Poziom 34  

    A może porostu masz brudny konektor na elektrozaworze do gazu. Znajomy tak miał w Skodzie. Sprawdź czy są czyste konektory i czy "dobrze siedzą".

    0
  • #6 07 Lis 2004 15:51
    Olek II
    Moderator

    Panowie czytajcie uważnie posty. Co z obrotomierzem?? Akumulator sprawny, elektrozawory też , wtrysk, przewody paliwa. Najgorsze jest to , że nie wiem kiedy nasępny raz będzie , ale sprawdzę kierunkowskazy i nadmuch sam jestem ciekawy. Mnie to też wygląda na brak prądu w jakiejś gałęzi, tylko dlaczego po włączeniu ponownym kluczyka samochód jedzie dalej?

    0
  • #7 07 Lis 2004 16:11
    sigi
    Spec od samochodów

    Sprawdź jeszcze połączenie przewodów na alternatorze i na akumulatorze - te grube oczyść i dokręc nakrętki szóstki. Dokręć też masę tą w pobliżu modułu.

    Pozdrawiam.

    0
  • #8 07 Lis 2004 17:22
    andi34
    Poziom 19  

    Witam. Z tą kostką za schowkiem to dobry pomysł. Czasem się zdaża że niełączą tam bezpieczniki i przekaźnik. To jest kostka od pompy paliwa. Czasami 1 z 4 bezpieczników wysiada choć widać że dobry. Zmień na nowe. jeżeli silnik niepracuje to obrotomiez tez nie. pozdrow.

    0
  • #9 07 Lis 2004 20:49
    Olek II
    Moderator

    Tak jak napisałem wcześniej benzyny używam tylko do rozruchu silnika silnik gaśnie zasilany gazem i tylko gazem , bezpieczniki i przekaźnik od pompy paliwa mnie na razie nie interesują na benzynie nie jeżdżę i nie bedę sprawdzał nie ma reguły kiedy się wyłączy a benzyna za droga. Sprawdzę jeszcze masy od modułu chociaż na zdrowy rozum co ma masa do kluczyka? gdyby masa to robiłoby się to częściej i nie odpaliłby zaraz po przekręceniu kluczyka ale sprawdzę.

    0
  • #10 08 Lis 2004 12:11
    leinadzs
    Poziom 27  

    sprawdź czujnik obrotów (przy kole pasowym). może być zabrudzony, nieodpowiednia szczelina lub niesprawne połączenie

    0
  • #11 08 Lis 2004 18:25
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Obrotomierz spada do zera,przekażniki brzęczą-brak zasilania komputera
    od wtrysku i zapłonu .Brak "15" lub "30' do komputera.Oczywiście "31"
    też może brakować.Sprawdż.

    0
  • #12 09 Lis 2004 08:36
    Olek II
    Moderator

    Stanisław pewnie to jest trafne a może wiesz jak wyjąć tą elektronikę która jest od tyłu schowka? kombinuję i nic nie wychodzi boję się coś uszkodzić.

    0
  • #13 09 Lis 2004 09:39
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Tak mi raz Polonez chodził nie chodził, jak zgasł to świecił się CHECK Obluzowany był jeden pin we wtyczce do komputera właśnie za schowkiem i łączył/rozłączał przy ruszaniu wiązki od tych przekaźników i czterech bezpieczników

    0
  • #14 09 Lis 2004 22:00
    ger56
    Poziom 18  

    aby wyjac komp wyciagasz lekko schowek, rozwierc nity z przodu, komp jest przykrecony do tylnej sciany schowka, showek wyciagasz po odkreceniu komputera, ostroznie bo urwiesz kable, pozdrawiam

    0
  • #15 13 Lis 2004 18:20
    Olek II
    Moderator

    Witam już zlokalizowałem usterkę i śpieszę się podzielić z Wami by nie rozebrał który połowy samochodu. Nic nie trzeba rozbierać! zabezpieczyć cewkę wys.nap. To jedna cewka takie jaja robiła. Był strzał iskry do masy i jest blokowany moduł dlatego nie ma iskry i obrotomierz leci w sekundzie w dół bo brak zasilania przez komp. Wyłączena i włączenia stacyjki zeruje impuls do kompa i wszystko jest ok Zlokalizowałem w którym miejscu waliło a pomogła pogoda w piątek była taka straszna mgła że auto co chwilę stawało . Dowlokłem sie do garażu zasłoniłem okna i sprawdzałem gdzie wali iskra. Ladna choinka była a wilgotne powietrze pomogło . Przemyłem miejsce zaizolowałem i autko śmiga. To tyle, dzięki wszystkim za zaangażowanie. Temat zamykam.Pozdrawiam OlekII.

    0
  • #16 13 Lis 2004 19:12
    sigi
    Spec od samochodów

    To nie jest jeszcze koniec wad twojego auta - obrotomierz by nie spadał do zera z winy tej usterki w cewce.

    Pozdrawiam.

    0
  • #17 13 Lis 2004 20:06
    Olek II
    Moderator

    Moduł i obrotomierz jest zasilany z tego samego napięcia jeśli napiecia nie ma to: iskry nie ma, i napiecia na elektroniczny obrotomierz też nie ma i co za tym idzie wskazówka spada natychmiast. Temat przetestowany i robilismy nawet takie uszkodzenie sztucznie czyli odcinaliśmy napięcie na tym przewodzie i efekt taki sam nic się innego nie wymyśli. Pozdrawiam Olek II.

    0
  • #18 14 Lis 2004 15:28
    kazikb1
    Poziom 17  

    bardzo często pszerwy dostaje cewka w aparacie zapłonowym .z opowiadań wiem że gubią się w tym mechanicy . pęka przewód od aparatu albo drucik pszy konektorku w aparacie. gdy nie chce zapalić trzeba sprawdzić przejście wypinając przewód od mod. zapłonowego i zmierrrrrrrzyć omomierzem- 700 do 800om.na140000km miałem to 4 razy.gdy nie pracuje zapłon obrotomierz stanie bo nie dostanie imp.

    0
  • #19 14 Lis 2004 15:32
    kazikb1
    Poziom 17  

    bardzo często pszerwy dostaje cewka w aparacie zapłonowym .z opowiadań wiem że gubią się w tym mechanicy . pęka przewód od aparatu albo drucik pszy konektorku w aparacie. gdy nie chce zapalić trzeba sprawdzić przejście wypinając przewód od mod. zapłonowego i zmierrrrrrrzyć omomierzem- 700 do 800om.na140000km miałem to 4 razy.gdy nie pracuje zapłon obrotomierz stanie bo nie dostanie imp.

    0