Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jonizator cząsteczek wody

nalf 01 Kwi 2008 19:51 136384 453
    medyk4
    Poziom 10  
    Zauważyłem, że prowadzona jest dyskusja na temat jonizatora termoemisyjnego konstrukcji inż. Sobolewskiego. Chciałbym dołożyć kilka swoich uwag:
    1. Jestem lekarzem z 24 letnim stażem, pracuję w Akademii Medycznej (a więc mogę się uważać za naukowca). Zawodowo interesuję się metodologią medycyny (EBM czyli Evidence Based Medicine itp. modne pojęcia, np. napisałem na ten temat rozdział podręcznika)
    2. Fizyka zawsze była moim hobby - byłem laureatem olimpiady (piszę nie po to by się chwalić wynikami z liceum, ale by uzasadnić pewne moje kompetencje) - oczywiście w tej chwili nie uważam się za fizyka, choć jeżeli coś się zrozumie, to chyba zostaje w głowie na długo.
    3. Jestem alergikiem z okresowymi dolegliwościami astmatycznymi (jeden z powodów wyboru studiów) i zagadnieniami jakości powietrza, jonizacji, usuwania pyłków itp. interesuję od ok. 30 lat (chociaż pracuję w innej specjalizacji). Byłem użytkownikiem jonizatorów ostrzowych, filtra elektrostatycznego z jonizatorem produkcji Diory, nawilżaczy powietrza itp. Od około 2 lat używam jonizatora TE konstrukcji inż. Sobolewskiego.
    4. Na podstawie swoich obserwacji osobistych nie mam wątpliwości, że tzw. jonizacja ujemna powietrza jest ważna dla sprawnego oddychania i samopoczucia. Informacja taka zamieszczona jest zresztą w wielu oficjalnych podręcznikach medycyny. Ale kiedy zacząłem studiować temat bardziej dogłębnie (mam dostęp do baz piśmiennictwa dzięki pracy w AM) to niestety poziom dotychczasowej informacji naukowej okazuje się niski. Nie mam czasu na rozwijanie tematu szczegółowo, ale w skrócie mówiąc nastąpiła typowa pętla: