Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Próbnik elektryczny - diodowy

29 Lis 2011 01:18 4059 10
  • Poziom 20  
    Witam,
    Mam dość ciekawy problem gdyż na codzień pracuję jako elektromechanik na ciepłowniach/wymiennikowniach i przydatnym bardzo narzędziem jest dla mnie próbnik 230v oraz próbnik dc 12v. Jako, że pracuję w różnych dziwnych, trudno dostępnych miejscach oraz na wysokościach próbniki często ulegają stłuczeniu, ta neonówka w środku jest delikatna przecież. Raz już się na niej przeliczyłem gdyż oszukała mnie odnośnie istnienia fazy na kablu w którym jej nie było. Problem rozwiązałem kupując sobie fazer 777. Po miesiącu owe ustrojstwo przestało działać - powód wylały się baterie i zapaskudziły wszystko kwasem. Stąd moje pytanko: Czy można zrobić samemu podobny wynalazek, żeby nie wymagał baterii oraz żeby nie był na żarówkach tylko na diodach ? Potrzebuję tylko do sprawdzania fazy oraz sprawdzania, który kabel jest + w zasilaczu na wymienniku. Nie zależy mi na żadnym teście ciągłości ani nic z tych rzeczy. Oglądałem w sklepach i alledrogo takie próbniki lecz wszystkie są albo na bazie neonowek lub wymagają baterii. Bardzo proszę o odpowiedź. Dzięki

Dodano po 18 [minuty]:

Znalazłem takie ustrojstwo w necie http://sklep.avt.pl/go/_info/reviews.php?id=4...em=4&sess_id=f1d1fa2d427a1912b9fdf2b9c7795f5c Czy można tym sprawdzić napięcie zmienne poprzez włożenie tego próbnika do gniazdka i dotknięcie palcem tego końcówki czarnego przewodu ? Czy trzeba dotknąć czegoś metalowego ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 43