Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i term

23 Lis 2012 12:05 42045 56
  • Poziom 9  
    Proszę o pomoc.
    Pompa wody już wymieniona dla pewności założyłem już jeszcze inny termostat, i nic ciągle sie przegrzewa w czasie jazdy.
    CO za uwarzyłem:
    -na postoju jest ok może stać cały dzień i temperatura stoi pionowo ( chłodnica jest ciepła) wszystko ok!
    - w czasie jazdy temperatura rośnie aż na czerwone( w trybie serwisowym licznika 119 stopni a na postoju 96)
    -w czasie jazdy jak dochodzi do czerwonego wystarczy zdjąć nogę z gazu na ok 10-15 sekund i wraca wskazówka do pionu ( przejadę 3-4 kilometry i znów czerwone pole) :cry:
    -po zatrzymani w czasie jazdy wentylator pracuje mimo że chłodnica zimna(zatrzymam się silnik dalej pracuje chłodnica robi się ciepła a wentylator się wyłącza)
    -chłodnica nagrzewa się od dziwnej strony (tak mi się wydaje), to znaczy przewód od termostatu jest jeszcze zimny a chłodnica ciepła, a wąż od strony akumulatora jeszcze cieplejszy (nie wiem czy to normalne)

    Proszę po mórzcie bo na dworze tylko 5 stopni wiec to nie normalne, mi brak pomysłów a w lato było ok jeszcze. dziękuję z góry.
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 23  
    Walczyłem niedawno z podobnym przypadkiem w takim focusie wymieniałem czujnik termostat nawet pompę a termometr na desce dalej wariował.Jeździłem po mieście , dawałem w pedał i nic. Klientka pojeździ z miesiąc i znów wraca, że nie włącza się jej wentylator i wskazówka szleje. Chciałem już odcinać gaz ale wysłałem klientkę żeby najpierw sprawdziła klimę. W ubiegłym miesiącu była na wymianie oleju i mówiła że jest ok. W serwisie klimy wymienili jej wentylatory bo zacinały się (dla mnie były ok) i nabli klimę.

    W tym aucie jest tylko jeden czujnik temperatury w głowicy (miedzy 2 a 3 świecą) i nie ma bezpośredniego styku z płynem (końcówka czujnika styka się z płaszczem głowicy)i komputer steruje deską i wentylatorem.
    Klima załącza się nawet gdy jest wyłączona na desce i zaobserwowałem że jeden z przewodów na sprężarce po paru minutach pracy silnika robi się bardzo gorący nawet przy wyłączonej klimie i słychać jak się załącza sprężarka , dlatego wysłałem auto na sprawdzenie klimy.
    Mam nadzieję że mój przypadek ci coś pomoże
  • Poziom 17  
    Może pasek źle założony i być może pompa wody obraca się w drugą stronę ?
    Chociaż sam nie wiem czy to możliwe aby tak poplątać paski - no ale cuda bywają różne. Pozdrawiam
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 19  
    Dokladnie jakby kolo pompy w droga strone chodzilo_?



    Sory polskie ynaki zginely
  • Poziom 15  
    w fokach tak jest jak padnie czujnik temperatury silnika, objawy wskazuja na to, w foce tak jest ze wlacza wentylator zeby nie przegrzac silnika.
  • Poziom 17  
    Lewy alt + shift przywróci język
    ...ale wracając do sprawy , auto się przegrzewa - tak zrozumiałem że potrafi płyn zagotować , Bo jeśli chodzi tylko o same wskazania wskaźnika temperatury , to może być kwestia wykręcenia czujnika temperatury o powiedzmy obrót ( o ile jest sprawny). Teraz nie pamiętam w którą stronę powinno się obracać koło pompy wody. Warto u kogoś zobaczyć, albo poszukać sobie rysunek ułożenia paska. Chętnie bym pomógł , ale siedzę w domu do końca tygodnia na chorobowym i nie mam jak zerknąć do katalogu.
  • Poziom 38  
    RAFAŁ D napisał:
    chłodnica nagrzewa się od dziwnej strony (tak mi się wydaje), to znaczy przewód od termostatu jest jeszcze zimny a chłodnica ciepła, a wąż od strony akumulatora jeszcze cieplejszy (nie wiem czy to normalne)

    Nie znam układu chłodzenia focusa, przypuszczam, że wąż od strony aku jest wężem powrotnym płyny z chłodnicy. Jeżeli tak jest, to zacytowany fragment świadczyłby o odwróceniu kierunku przepływu płynu przy zamkniętym (zimnym) termostacie. Spowodowane to może być rozszerzającym się pod wpływem temperatury pęcherzem gazu (powietrza, spalin lub LPG, jeżeli taki jest założony) i wypychaniem płynu w kierunku chłodnicy. Wspomniany pęcherz może blokować dostęp gorącego płynu do termostatu powodując opóźnione jego otwieranie. Moja sugestia sprawdzić czy nie ma przedmuchu do układu chłodzenia i czy ten wymieniony termostat jest sprawny.
  • Poziom 17  
    Na początek proponuję wymontować termostat.
  • Poziom 9  
    dziękuje za sugestie dalej jest kłopot :cry:

    Sprawdzenie klimy nic nie dało- doradzili - wymianę termostatu i pompy a to już jest wymienione. :cry:

    jutro jadę jeszcze i zamówię nowy czujnik - może ta propozycja mi pomoże.
    -a co do termostatu to 2 nowe i trzeci stary. to chyba nie możliwe aby były wszystkie wadliwe? (w szklance gorącej wody są otwarte),


    A JEST KTOŚ NA FORUM KTO MA PODOBNEGO FOCUSA i mógł by sprawdzić od której strony chłodnica mu śię nagrzewa -morze tu jest problem....

    jest coraz gożej mimo że coraz chłodniej za oknem :cry: :cry: :cry:
  • Poziom 39  
    Warto by wiedzieć w jakich okolicznościach usterka została ujawniona? Czy przypadkiem wkład termostatu nie jest zamontowany odwrotnie (nie wiem, czy w tej konstrukcji jest to możliwe).
    I apel o pisanie po polsku.
  • Poziom 9  
    Zaczeło sie na początku września kiedy było jeszcze ciepło ok25 stopni.
    Żona na liczniku zauważyła że wskazówka od temperatury się wychyliła w czasie jazdy. Na początku rzadko sie to zdażało i nie wiele się podnosiła, -pod koniec września mimo że temperatura na dwożu była 15-20 stopni to silnik częściej sie przegrzewał i łapał wyższą temperature( zdięcie nogi z gazu na chwile powodowało spadek temperatury na środek wskaźnika).
    Tak przejeździliśmy październik..... Koniec października jak popadał śnieg to temperatura doszła mi na chwile do czerwonego pola( ujęcie gazu jak zwykle pomaga).
    W Listopadzie zabrałem się za wymianę termostatu (nowy termostat włożyłem tak samo jak był stary). -Nic nie pomogło.
    Następnie została wymieniona pompa wodna-też nie pomogła.
    kolejny termostat też nic nie pomógł.
    Teraz po przejechaniu ok 20 kilometrów temperatura zaczynać rosnąć aż na czerwone (Gdy nogę zdejmuje temperatura spada na środek wskaźnika). Po ujęciu gazu mogę ujechać ok 5 kilometrów i znów czerwone i tak w koło.

    Dodam jeszcze że rok temu i wcześniej było wszystko ok.
    Starałem się jak najdokładniej opisać problem.
  • Poziom 22  
    Sprawdzić drożnośc chłodnicy, jak to nie pomoże to najprawdopodobnie trzeba sie nastawic na sprawdzanie głowicy pod kątem peknięć
  • Poziom 9  
    To znaczy że musiał bym ją zwalać(głowice)?
    Czy można to jakoś inaczej zbadać?
    A może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
    Bo rozbiórkę ewentualnej głowicy wolał bym zrobić w ostateczności :cry: :cry: :cry: :cry:
  • Poziom 23  
    Schemat zakładania paska wielorowkowego focusa 1,6 16V. WP to pompa wody Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i term

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jest sposób żeby sprawdzić głowicę bez zdejmowania (wstępnie). Ja u siebie w warsztacie mam taki tester do sprawdzania zawartości CO2 w układzie chłodzenia (zasysa się powietrze ze zbiorniczka układu i jeżeli zawiera ono dwutlenek węgla to płyn w testerze zmienia barwę) . Jeżeli uszczelka głowicy wpuszcza spaliny do układu chłodzenia ( bądź pęknięta głowa) to wtedy jest tam CO2 i wiemy, że trzeba ściągać głowę. Po zdjęciu głowy trzeba ją sprawdzić na szczelność na maszynie i splanować jeżeli jest dobra.
  • Poziom 39  
    Według historii można podejrzewać nieszczelności w okolicy głowicy. Tyle, że jakiekolwiek przedmuchy do układu chłodzenia skutkowałyby widocznymi objawami (wzrost ciśnienia w układzie). Gazy w układzie to niewykluczone pęcherze a więc obniżona skuteczność obiegu. A o tym nic nie słychać. Wymieniano termostat i pompę lecz nie wiemy, czy dało się zauważyć zużycie. Trudno podejrzewać o niewłaściwe założenie paska skoro objaw wystąpił z marszu.
  • Poziom 15  
    Dołączam się do tematu.
    Właśnie przed chwilą wymieniałem w focusie mk1 1,6 16V zetec s termostat bo silnik się nie dogrzewał. Po wymianie silnik nadal nie dogrzewa się i zauważyłem to co u kolegi RAFAŁ D, że wąż od strony aku robi się gorący, chłodnica nagrzewa się,a wąż za termostatem jest cały czas zimny, a silnik nie chce osiągnąć temperatury włączenia wentylatora. Pasek założony jest prawidłowo. Zaczynam się zastanawiać czy w tym silniku przed tym wężem co idzie koło akku nie ma drugiego termostatu, bo coś jest nie tak z tym układem...
  • Poziom 9  
    Powracam do problemu. :cry:
    Ok 3 miesiące jeździłem i tak ogólnie temperatura była ok.
    Sam nie wiedziałem co zrobiłem że jest ok. Po sprawdzaniu każdej drobnostki na raz temperatura unormowała sie. :D
    Wczoraj za uwarzyłem przypadkiem że mam czujnik temperatury nie dokończa dokręcony-więc dokręciłem go.
    A dziś zdziwienie jak temperatura weszła na czerwone.
    Zluzowałem półtora obrotu że jast luźno a temperatura na na liczniku na środku.
    I tu pytanie co może być powodem tego? :?: :?: :?: :?: :?:

    Przypomnę że czujnik jest nowy a stary wiem na pewno że był dokręcony na maksa bo musiałem użyć siły aby go odkręcić.
    W miedzy czasie robiłem ok 2 tysięcy kilometrów a silnik hula więc myśle że fizycznie temperatura jest ok.
    Tylko że dziwne zachowanie tego czujnika mnie dziwi z tym dokręceniem.

    Proszę o pomysły.
    A może ktoś miał coś takiego.

    Moderowany przez Błażej:

    Uwarzyć, to możesz coś w kuchni!

  • Poziom 38  
    RAFAŁ D napisał:
    Sam nie wiedziałem co zrobiłem że jest ok. Po sprawdzaniu każdej drobnostki na raz temperatura unormowała sie. :D
    Wczoraj za uwarzyłem przypadkiem że mam czujnik temperatury nie dokończa dokręcony-więc dokręciłem go.
    A dziś zdziwienie jak temperatura weszła na czerwone.
    Zluzowałem półtora obrotu że jast luźno a temperatura na na liczniku na środku.
    I tu pytanie co może być powodem tego?

    Z tego opisu można wyciągnąć tylko jeden wniosek, że dociągnięcie tej śruby powoduje blokadę poprawnego działania termostatu. Nie widząc tego i nie znając trudno powiedzieć, czy dokręcenie tej śruby powoduje jakieś lekkie przemieszczenie samego termostatu i oparcie go o coś, lub powoduje odkształcenie obudowy termostatu z takim samym skutkiem jak poprzednio. I trzecia możliwość, że uszczelka na łączeniu jest za cienka lub za miękka i za mocno siada przy dokręceniu. To ostatnie najbardziej wydaję się prawdopodobne.
  • Poziom 23  
    gimak napisał:

    Z tego opisu można wyciągnąć tylko jeden wniosek, że dociągnięcie tej śruby powoduje blokadę poprawnego działania termostatu. Nie widząc tego i nie znając trudno powiedzieć, czy dokręcenie tej śruby powoduje jakieś lekkie przemieszczenie samego termostatu i oparcie go o coś, lub powoduje odkształcenie obudowy termostatu z takim samym skutkiem jak poprzednio. I trzecia możliwość, że uszczelka na łączeniu jest za cienka lub za miękka i za mocno siada przy dokręceniu. To ostatnie najbardziej wydaję się prawdopodobne.
    Kolega chyba nie doczytał dokładnie o czym pisze i prawdopodobnie nie miał do czynienia z focusem 1,6 16V.


    Czujnik dokręca się odpowiednim momentem. Wg. Autodaty to 23 Nm
    Dokręcenie ,,na maxa" skutkuje uszkodzeniem czujnika Także masz odpowiedź na twoje pytanie
  • Poziom 38  
    autopoldi napisał:
    Kolega chyba nie doczytał dokładnie o czym pisze i prawdopodobnie nie miał do czynienia z focusem 1,6 16V.

    Doczytać, doczytałem, ale też zaznaczyłem - nie widząc i nie znając (więc nie mając z focusem nic do czynienia) wyciągnąłem takie (jak mnie się wydaje logiczne) wnioski, które według mnie nie są sprzeczne z tym co Kolega napisał znając ten pojazd.
  • Poziom 23  
    gimak napisał:
    Doczytać, doczytałem, ale też zaznaczyłem - nie widząc i nie znając (więc nie mając z focusem nic do czynienia) wyciągnąłem takie (jak mnie się wydaje logiczne) wnioski, które według mnie nie są sprzeczne z tym co Kolega napisał znając ten pojazd.
    Owy czujnik nie ma styku z termostatem, a mało tego nie ma uszczelki o której piszesz i w ogóle nie ma styku z płynem chłodniczym. Wkręcony jest w głowicę pomiędzy 3 a 4 cylindrem i styka się końcówką z głowicą,dlatego jak się go zbyt mocno dokręci to uszkadza się.
    Zweryfikuj sam czy napisałeś dobrze.
  • Poziom 38  
    autopoldi napisał:
    Zweryfikuj sam czy napisałeś dobrze.

    Mea culpa - zwracam honor. Tu chodziło o czujnik temperatury, a nie o termostat.
  • Poziom 10  
    mam podobny problem focus 1.6 16v bez klimy.

    włączyłem tryb serwisowy ustawiłem pokazywanie temperatury w stopniach Celsiusza : w mieście waha się w granicach 104-109. kiedy temperatura rośnie na wskazówce temperatura na wyświetlaczu rośnie ponad 113...

    temperatura rośnie kiedy jadę powyżej 100 km/h.

    dzisiaj po trasie dotykałem węży z cieczą i tak;

    wąż do chłodnicy - ciepły
    z chłodnicy - zimny
    do nagrzewnicy - ciepły
    z nagrzewnicy - ciepły
    reduktor - ciepły
    ale" woda w zbiorniczku - zimna (po odkręceniu korka po trasie!! na przy chodzącym silniku tylko lekko sykło)
    wąż gruby z ten na dole zbiorniczka - zimny
    dwa górne "przelewowe" cieńkie - zimne

    co o tym myślicie
  • Poziom 38  
    adrianb100 napisał:
    dzisiaj po trasie dotykałem węży z cieczą i tak;

    wąż do chłodnicy - ciepły
    z chłodnicy - zimny

    Niepełny przepływ przez chłodnicę - czymś dławiony. To coś to może być nie otwieranie lub niecałkowite otwieranie (uchylanie) się termostatu, lub jakieś ciało obce w obwodzie chłodnicy, ale chyba termostat.
    Przydałyby się też bardziej precyzyjne określenia między ciepłym, a gorącym moim zdaniem jest duża różnica, co może prowadzić do niewłaściwych wniosków.
  • Poziom 10  
    Termostat był wymieniany zrobiłem to w grudniu,

    Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i term

    czerwone gorące
    żółty letni
    niebieski zimny
  • Poziom 38  
    Nie znam układu chłodzenia w tym silniku, ale dla mnie obiegi (kierunki przepływu) na rysunku zaznaczone są nielogicznie, bo (przynajmniej ja tak to widzę) powrót z nagrzewnicy włączony jest do termostatu i w tym przypadku nie mierzy (sprawdza) temperatury płynu w bloku (a tak powinno być), ale już częściowo schłodzonego przez nagrzewnicę (mniej w lecie, bardziej w zimie). Następna wątpliwość co wymusza obieg przez nagrzewnię, bo z rysunku wynika, że pompa goni płyn tylko przez chłodnicę. Logicznie wyglądałoby to, przy odwróconych kierunkach przepływu przez nagrzewnicę i chłodnicę. Pompa ciągnie gorący płyn z bloku i przez termostat (kiedy płyn jest zimny) kieruje go przez nagrzewnicę z powrotem do bloku. Gdy płyn jest gorący (termostat otwarty) główny strumień kierowany jest na chłodnicę - wynika to z różnicy oporów przepływu przez chłodnicę i nagrzewnicę. Nad kierunkami przepływu przez zbiornik wyrównawczy się nie zastanawiam, bo one tu nie mają żadnego znaczenia.
    W tym przypadku to przyczynę widziałbym w pompie. Albo padnięta (wirnik bez łopatek, abo się nie kręci), albo nie wiem czy jest taka możliwość założenia paska - lewe obroty wirnika i przez to mała jej wydajność lub nawet odwrócone przepływy.
  • Poziom 39  
    Podobny problem tzn jaki? Czy chodzi o nieodpowiednie wskazania na tablicy, czy o wadliwe działanie układu chłodzenia. Jak dla mnie także wygląda na wadliwe działanie czujnika. Schemat obiegu faktycznie nie jest przekonywujący.
  • Poziom 10  
    Najpierw wpięty był szereg za nagrzewnicą, a następnie po pewnym czasie przepięty został równolegle. Teraz tak jest podpięty (równolegle) i dalej dzieje się to samo...bezradny

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    to jest rysunek schematyczny z książki dietera cropa poradnik użytkowania ford focus więc myśle że nie ma błędu w kierunkach przepływów..

    Dodano po 23 [minuty]:

    mczapski : jeżeli problem byłby w czujniku to wentylator by wariował wskazówka też ale tutaj jeszcze dochodzi kwestia zimnych rurek. Na chłopski rozum to temperatura silnika ma być optymalna w ok 90 st więc cała ciecz chłodząca powinna mieć również 90 stopni? tak myśle

    auto już jeździ 20 tyś km na tak założonym pasku ja jeżdżę tym samochodem od 5 tys po założeniu gazu wcześniej jeździł tata(jemu temperatura nie skakała).

    .. wiem że temperatura spalania gazu jest wyższa ale to samo dzieje się po przełączeniu na benzynę tak jak pisałem wcześniej w trasie powyżej 100 km/h hmm
  • Poziom 11  
    witam dołącze do tematu focus to specyficzne auto i czasami daje popalić ale to co ja zazwyczj robie w tych autach jak przegrzewa sie silnik podczas jazdy problem opisany przez rafał d zakładam termostat z temperaturą otwarcia 76Celc dostępny w serwisie FORD i pomaga.polecam też do aut z instalacją gazową

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jedno dobrze odpowietrzyć układ a w foce nie ma łatwo