Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo I - Dane w komputerze pojazdu powypadkowego.

06 Cze 2013 04:14 2970 20
  • Poziom 10  
    Witam Forumowiczów,

Pojazd: Renault Kangoo I z 2005 roku.

Poszukuję rozwiązania pewnego nietypowego problemu, biorąc pod uwagę fakt że nie jestem specjalistą mechanikiem, bardzo proszę o wyrozumiałość. W sieci nie znalazłem informacji, które mogłyby mi pomóc. Zastanawiam się jakiego rodzaju dane gromadzi komputer pojazdu w pamięci EPROM. Czy poza informacją o zadziałaniu poduszki powietrznej można znaleźć informację o np. wyłączeniu silnika w trakcie poruszania się pojazdu lub o blokadzie układu kierowniczego ? Wiem, że to nie jest czarna skrzynka... stąd moje pytanie.

Wyjaśniam sprawę wypadku brata, i jedna z hipotez zakłada że zajechano mu drogę po czym w skutek gwałtownego hamowania i jazdy po poboczu wytrącił kluczyk, nie mając hamulców i z zablokowaną kierownicą, po przejechaniu 70 metrów, uderzył w drzewo po przeciwnej stronie jezdni.

Za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
    Pozdrawiam
    inż. ptwardowski
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Aby wyciągnąć kluczyk musisz przekręcić stacyjkę wyłączając zapłon. Jest to umiejscowione w ten sposób aby uniemożliwić przypadkowe wyciągnięcie kluczyka. Ja bym bratu nie wierzył, ale Twojego nie znam więc nie wypowiadam się.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    To pudełko , zwane również ECU , w Kongoo , "jeszcze" nie rejestruje w czasie błędów , a tym samym wyłączenia zasilania.
    Wyłączenie i wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki wymaga trzech operacji wykonanych w dwóch płaszczyznach , a usytuowanie jej w tym samochodzie , wyklucza przypadkowe ich wykonanie .
  • Poziom 27