Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra 1.4 16V - Wymiana tarcz hamulcowych przednia oś

08 Cze 2013 16:35 8640 17
  • Użytkownik usunął konto  
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Bogdan K napisał:
    stwierdził że mam do wymiany przednie tarcze hamulcowe bo klocki mają już wyżłobiony rowek.


    Witam....to że klocki mają rowek to nic nie znaczy i w niczym nie przeszkadza.
    Zależy jak mocno zjechane są tarcze i jak głębokie są rowki.
    Zakładam najgorsze z możliwych :- Ty się nie znasz a mechanik Ci kit wciska żeby więcej za wymianę przytulić.

    A Steinhofa ludzie chwalą ,mój kolega założył do seata i nie narzeka.Do zwykłej jazdy jak najbardziej.
    Podobno ta firma szła na pierwszy montaż do Fiata,ile w tym prawdy to nie wiem.
  • Poziom 36  
    A to musi być koniecznie przez Internet kupione? W lokalnych, zaufanych sklepach zawsze doradzą, co schodzi i nie wraca. I nie trzeba klawiatury ścierać...
  • Poziom 21  
    balonika3 napisał:
    A to musi być koniecznie przez Internet kupione? W lokalnych, zaufanych sklepach zawsze doradzą, co schodzi i nie wraca. I nie trzeba klawiatury ścierać...

    No i ogromną zaleta jest ew. wymiana na gwarancji.
    Idziesz i oddajesz,a na allegro to sam wiesz jak jest.
    Będzie to długo trwało a koszt wys. w obie strony może być nieopłacalny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    To co na zdj. to nie są tarcze wentylowane;p
    Zdjęcie nie oddaje rzeczywistości (źle zrobione) ale wydaję mi się że spokojnie jeden komplet klocków wytrzymają.Wypadało by zmierzyć grubość tarczy,a rantem się nie przejmować,zawszę będzie rant.

    A sama powierzchnia tarczy że ma nierówności to też normalne.Rzadko kiedy tarcza idealnie na gładko sie ściera,klocek sie dopasowuje do tarczy i ma analogicznie takie same wżery,
    A to = powierzchnia hamowania/tarcia się nie zmniejsza.Kompletnie w niczym to nie przeszkadza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Klocek się ułoży do tarczy po kilku hamowaniach, tarcze można przetoczyć na samochodzie (o ile ich grubość na to pozwala), niektóre warsztaty mają do tego sprzęt. Zazwyczaj co najwyżej "zdejmuje się" sam rant.
  • Poziom 21  
    Bogdan K napisał:
    Raczej są wentylowane bo między przednią a tylną częścią tarczy są otwory tarcza ma dodatkowe wloty od dołu, moje wyglądają tak samo jak na tym zdjęciu.
    Są na pewno,a przynajmniej powinny być.
    Mnie chodziło tylko o zdjęcie które wrzuciłeś.Na tamtym zdjęciu wyglądają jak zwykłe.
    No chyba sam widzisz różnice w obrazkach ? Może to tylna tarcza ?No nie ważne.
    Sam rant zewn,można szlifierką zebrać,nie potrzeba specjalnych narzędzi.Z reguły on i tak w niczym nie przeszkadza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Na zdjęciu widać tylko kawałek tarczy, jeśli rzeczywiście jest tak jak piszesz/rysujesz to coś jest nie tak również z zaciskami. Prawidłowo tarcza się zużywa tak:
    Opel Tigra 1.4 16V - Wymiana tarcz hamulcowych przednia oś Opel Tigra 1.4 16V - Wymiana tarcz hamulcowych przednia oś
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Kolego Bogdanie ,nie chcę krytykować innych kolegów ale uważam że jeżeli masz zaufanie do tego mechanika i stać cię na wymianę tarcz i klocków to je wymień bez zbędnych oszczędności, na bezpieczeństwie nie zaoszczędzisz, a będziesz pewniej się czuł ,co mogę ci doradzić to dokładne sprawdzenie ślizgów i gumek i ich wymiana w razie uszkodzenia. jak są ok to wyczyszczenie i nasmarowanie specjalną pastą . Warto wyczyścić jarzmo gdzie umocowane są klocki żeby się nie klinowały założony zacisk z klockami ma "pływać" a nie stać dęba. Trochę pasty na tłoczek pod osłonkę też się przyda. i jak nie zrobisz tyłu czyli szczęk to szybciej spiłujesz przód który przejmie większe obciążenie przy hamowaniu. tak samo dzieje się gdy masz kiepskie amortyzatory auto pikuje do przodu przy hamowaniu tył luzuje siłę hamowania a przód się gotuje ,kilka razy ostro walniesz w pedał i tarcze czerwone się zrobią. Pytałeś o to czy tarcze dobre ... to zestaw ma być do siebie dopasowany czyli klocki do tarcz ,dasz twarde klocki to i tarcze szybciej wypiłujesz. I niech mechanik nie zapomni odtłuścić dobrze ci te tarcze bo nowe często są smarem powlekane i w ten sposób zabezpieczone przed korozją .Powodzenia
    "
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    tzok napisał:
    Na zdjęciu widać tylko kawałek tarczy, jeśli rzeczywiście jest tak jak piszesz/rysujesz to coś jest nie tak również z zaciskami. Prawidłowo tarcza się zużywa tak:

    Tzoku, ile widziałeś tarcz zużytych w ten sposób? Zacisk ma tendencję to rozginania się - kilkaset kg siły rozpierającej. Stąd faktycznie zdziera tarcze bardzie do zewnątrz, pozostawiając tylko nie ruszony rant samej tarczy.
  • Moderator Samochody
    No to widać ja bardzo oszczędnie używam hamulca, bo mi się praktycznie taki sam rant robi po wewnętrznej jak i zewnętrznej stronie tarczy...
  • Poziom 18  
    Kolego niech mechanior sprawdzi i wyczyści, nasmaruje dobrze regulatory szczęk i jak już inwestujesz to wymień przynajmniej ściągającą sprężynę jak mocno skorodowana, bo to mechanicy przeważnie zostawiają i płyn hamulcowy bo raczej zaniedbane te autko kupiłeś, to przy okazji dowiesz się czy odpowietrzniki da się zluzować . I nie kupuj badziewnych najtańszych szczęk bo potrafją się po roku odkleić i zablokować koło podczas jazdy.
  • Użytkownik usunął konto