Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Cordoba 2000r.1,4 MPI: gaśnie na zimnym po 10sek. potem chodzi normalnie.

21 Sep 2013 09:26 5811 16
  • Level 27  
    Seat CORDOBA 2000r. 1.4 benzyna MPI - model AKK.

    Na zimnym pochodzi z 15 sek.obroty około 0.9 tyś. i silnik robi łubudubu (tak jakby był zalany lub nie dostał paliwa ) i się wyłącza, 3,4 podejścia takie same , 4,5-te i już chodzi ok. jeździ, przyśpiesza, no nic dodać nic ująć.

    Tak jak by nie miał ssania.

    Czyżby trzeba nowe oprogramowanie wgrać ? Bo co czytam inne fora na ten temat to jest ten sam problem.
    Ludzie już pół auta na nowe części wymienili, czujniki temp, filtry... masy dodatkowe prowadzili i nic.
    A kompy pokazują 0 błędów. Co jest w końcu z tym modelem? Każdy co ma ten model ma niemal że identyczny problem.

    Gdzieś czytałem nawet, że ASO wgrywało nowe oprogramowanie gratis bo był błąd fabrycznie, może to nie których z nas spotkało.

    Elementy wymienione: Kable WN, świece, rozrząd cały, uszczelniacze na wtryskach, oringi w układzie chłodzenia, krociec termostatu, czujnik temp. oleje i filtry, przewody podciśnienia z okolicy przepustnicy.
    Elementy czyszczone: przepustnica i silniczek, wtryski, pompa paliwa, zawór reg. wtryski, rozrusznik, wszystkie złącza i wtyczki i masy,
  • TespolTespol
  • Level 15  
    A jakim program skanowałeś go?Bo jak jakiś lipny program albo interfejs no to wszystkiego możne ci nie pokazać.
  • Level 27  
    Tego nie wiem bo to na warsztacie sprawdzili a ja sobie posprawdzałem tyle elementów sam.

    Tylko mam takie pytanie jak dam na omomierz to na czujniku temp. zielony co ma być na pinach ? (4 piny)

    Oraz jak jest rozrusznik przykręcony tam przy skrzyni biegów to co to jest za czujnik ? Jak ma pokazywać na pinach ? Jak tranzystor ? bo tak dziwnie mi pokazywał.
    Potem jak zmierzyć czujnik stukowy na multimetrze ?
  • TespolTespol
  • Level 15  
    A ty masz zainstalowaną instalację gazową czy sama benzyna?
  • Level 27  
    Nie mam gazu :( właśnie chciałem usunąć usterkę przed założeniem go.
    ps. co by to miało wspólnego ? Pozdrawiam.
  • Level 43  
    DamianRTV wrote:
    A kompy pokazują 0 błędów. Co jest w końcu z tym modelem? Każdy co ma ten model ma niemal że identyczny problem.

    Mieszkasz a Katowicach a jezdzisz do parta..... , przecież tam wystarczy 1h do naprawy tego fanta.
  • Level 27  
    To się tylko dzieje jak temp. silnika jest poniżej 20 stopni Celc. to odpalam go ze 5 nawet 7 razy. a wskazówka na sek. wchodzi na 1200 obrotów i potem jest na 900.

    Może dam opory 200ohm na spinkach we wtyczkę, jak odepnę. Ale ta operacja mi zasymuluje zimę tylko.

    http://img31.imageshack.us/img31/4617/42616449.jpg (wiem nie mam takiego mam zielony z pół okrągłym gniazdem )

    i zamiast 2k ohma. bo taka jest na zimnym dam na te np. -10 stopni celc. czyli około 10k. w pin 1 i 3 ale co dać w piny 2 i 4? bo mam 4 pinowy.

    Czujnik działa bo przed odpaleniem sprawdziłem na pinach że miał 2,4k ohma, a po osiągnięciu przez silnik temp wskaźnik na desce pokazuje wskazani
    (po wyłączeniu silnika i odpięciu wtyczki) miał około 220ohm czyli czujnik wykluczam chodź już był wymieniony na nowy, ale okazało się termostat był sam w sobie uszkodzony.

    A paliwo i szczelinki to tak drogą dedukcji doszedłem że to nie może być to bo nawet jak już by była ta szczelina to by się pociło, kapało nie ma tego nigdzie, a ba to podczas pracy silnika i ciśnienia to by sikało paliwem. Więc nie szczelność wykluczam.

    Ale nie mniej jednak każdemu za każdą sugestię serdecznie dziękuję.

    Ps. jak sprawdzić czy mam dobry reg.ciśnienia wtrysku, tam przy listwie z wtryskami
    ( gumki na wtryskach też już wymienione, a miały już ubytki ale od strony kolektora ssącego, a nie od listwy)
  • Level 2  
    Czy problem rozwiązałeś? Mam to samo, więc jestem bardzo ciekawy.
  • Level 27  
    Niestety nie - a już sa poniżej 6 C temp. i teraz nawet do 14 razu kręcę i chodzi potem gaśnie , potem po takich 14 zabiegach chodzi normalnie jak silnik osiągnie 30C to się na gaz przełączam i tak to już chyba zostanie :( nie mam pomysłu jak to rozwiązać, A jeżdżenie i płacenie i wymienianie w ciemno mechanikom mam kaś...
  • Level 27  
    DamianRTV wrote:
    Seat CORDOBA 2000r. 1.4 benzyna MPI - model AKK.


    Nie bardzo wiem co napisać - podaj co mam napisać, a napiszę. POZDRAWIAM.
  • Helpful post
    Level 2  
    Myślę, że kolega DamianRTV posiada lub posiadał instalację gazową. Objawy gasnącego silnik pojawiają się jeżeli temperatura spadnie poniżej ok 6-7 stopni C, a znikają gdy temperatura jest niższa niż -6 stopni oraz wpadający czasami błąd od sondy lambda co kilka kilkanaście dni. Jeśli kolega jest z wrocławia lub okolic to chętnie pomogę, gdyż jest to banalna sprawa.

    Pozdrawiam
    A4400
  • Level 27  
    A4400 wrote:
    Myślę, że kolega DamianRTV posiada lub posiadał instalację gazową.


    Piszę przecież, że chcę sobie założyć dopiero, ale nie założę puki nie będę pewny że silnik dobrze działa.

    A4400 wrote:
    Jeśli kolega jest z wrocławia
    obok pisze, że nie za Wrocławia, a z Katowic :D

    A4400 wrote:
    Objawy gasnącego silnik pojawiają się jeżeli temperatura spadnie poniżej ok 6-7 stopni C, a znikają gdy temperatura jest niższa niż -6 stopni


    A u mnie problemy zaczynają się gdy na zewnątrz stopni było tak około 20C, gdy w lato było na zewnątrz ponad 26 C to silnik palił OK i chodzi i nie gasł.
    Gdy tylko się pojawiło poniżej 20 to są problemy.

    Gdy silnik osiągnie temp. pow. 30 C -> 90C to ponowne odpalenie po zgaszeniu jest możliwe i nie ma usterki. Jak tylko spadnie w silniku poniżej 30 już jest usterka.
  • Level 27  
    Zauważyłem, że jak mam powyżej 1/2 baku to czy jest zimny czy ciepły czy cokolwiek opisane wyżej - odpala za każdym razem.
    Jak jest tylko przed rezerwą to już są te problemy co wyżej.

    Założę zaworek zwrotny na wyjściu pompy... zobaczymy co się stanie.
  • Level 27  
    Witam, czy mam skasowac temat czy zacząć nowy temat? Bo znalazlem chyba przyczynę. Mamy teraz 25 C na zewnątrz, w baku ponizej polowy, pompa odkryta i wtedy mam problem gasnacego silnika. Ale jak odpale i ponownie zgasze i odpale za nawet godzinę lub 6 to za każdym razem odpala. Na drugi dzień zaś ten sam problem. Podczas jazdy ok. Jak zatankowalem w ten sam dzień i w tej samej godzinie do pelna, pompa zakryta to wtedy nie gaśnie, nie ważne czy zimny, czy na drugi dzień czy nawet 3ci odpala za każdym razem bez zająkniecia. Co robic ? Zaworek zwrotny na wyjściu z pompy zaraz na wyjściu silniczka pompy? Bo to nic nie zmieni jak dam w komorze silnika to już za daleko jak powietrze przychodzi przy samej pompie. Jak to założyć? Czy to bedzie przeszkadzalo jak dyndać będzie na dodatkowych przewod.paliwowych? I zagnieść cybantami, czy tak to mogę zrobić? Może pomoże.
  • Level 43  
    DamianRTV wrote:
    Bo to nic nie zmieni jak dam w komorze silnika to już za daleko jak powietrze przychodzi przy samej pompie

    Kolego czy ty czytasz to co piszesz , jakie powietrze?
    Chociaż jest możliwe że pompa się kończy lub zbiorniczek zalewowy się nie zalewa jak trzeba.

    W sumie naprawa bardzo prosta , a wręcz banalna, tankować pod korek.
  • Level 27  
    Przepraszam, nie znam się na tyle, ale staram się kombinować z głową :) dziękuję pozdrawiam temat zamykam, myślę że może zamieszczę tam w tym baku ten zaworek zwrotny na wyjściu z pompy.
    Miłego dnia Damian.