Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 2000r.1,4 MPI: gaśnie na zimnym po 10sek. potem chodzi normalnie.

DamianRTV 21 Wrz 2013 09:26 4686 16
  • #1 21 Wrz 2013 09:26
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Seat CORDOBA 2000r. 1.4 benzyna MPI - model AKK.

    Na zimnym pochodzi z 15 sek.obroty około 0.9 tyś. i silnik robi łubudubu (tak jakby był zalany lub nie dostał paliwa ) i się wyłącza, 3,4 podejścia takie same , 4,5-te i już chodzi ok. jeździ, przyśpiesza, no nic dodać nic ująć.

    Tak jak by nie miał ssania.

    Czyżby trzeba nowe oprogramowanie wgrać ? Bo co czytam inne fora na ten temat to jest ten sam problem.
    Ludzie już pół auta na nowe części wymienili, czujniki temp, filtry... masy dodatkowe prowadzili i nic.
    A kompy pokazują 0 błędów. Co jest w końcu z tym modelem? Każdy co ma ten model ma niemal że identyczny problem.

    Gdzieś czytałem nawet, że ASO wgrywało nowe oprogramowanie gratis bo był błąd fabrycznie, może to nie których z nas spotkało.

    Elementy wymienione: Kable WN, świece, rozrząd cały, uszczelniacze na wtryskach, oringi w układzie chłodzenia, krociec termostatu, czujnik temp. oleje i filtry, przewody podciśnienia z okolicy przepustnicy.
    Elementy czyszczone: przepustnica i silniczek, wtryski, pompa paliwa, zawór reg. wtryski, rozrusznik, wszystkie złącza i wtyczki i masy,

  • #2 21 Wrz 2013 09:33
    artiii
    Poziom 15  

    A jakim program skanowałeś go?Bo jak jakiś lipny program albo interfejs no to wszystkiego możne ci nie pokazać.

  • #3 21 Wrz 2013 10:07
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Tego nie wiem bo to na warsztacie sprawdzili a ja sobie posprawdzałem tyle elementów sam.

    Tylko mam takie pytanie jak dam na omomierz to na czujniku temp. zielony co ma być na pinach ? (4 piny)

    Oraz jak jest rozrusznik przykręcony tam przy skrzyni biegów to co to jest za czujnik ? Jak ma pokazywać na pinach ? Jak tranzystor ? bo tak dziwnie mi pokazywał.
    Potem jak zmierzyć czujnik stukowy na multimetrze ?

  • #4 22 Wrz 2013 09:16
    artiii
    Poziom 15  

    A ty masz zainstalowaną instalację gazową czy sama benzyna?

  • #5 22 Wrz 2013 09:53
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Nie mam gazu :( właśnie chciałem usunąć usterkę przed założeniem go.
    ps. co by to miało wspólnego ? Pozdrawiam.

  • #6 22 Wrz 2013 14:01
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    DamianRTV napisał:
    A kompy pokazują 0 błędów. Co jest w końcu z tym modelem? Każdy co ma ten model ma niemal że identyczny problem.

    Mieszkasz a Katowicach a jezdzisz do parta..... , przecież tam wystarczy 1h do naprawy tego fanta.

  • #7 25 Wrz 2013 15:46
    DamianRTV
    Poziom 27  

    To się tylko dzieje jak temp. silnika jest poniżej 20 stopni Celc. to odpalam go ze 5 nawet 7 razy. a wskazówka na sek. wchodzi na 1200 obrotów i potem jest na 900.

    Może dam opory 200ohm na spinkach we wtyczkę, jak odepnę. Ale ta operacja mi zasymuluje zimę tylko.

    http://img31.imageshack.us/img31/4617/42616449.jpg (wiem nie mam takiego mam zielony z pół okrągłym gniazdem )

    i zamiast 2k ohma. bo taka jest na zimnym dam na te np. -10 stopni celc. czyli około 10k. w pin 1 i 3 ale co dać w piny 2 i 4? bo mam 4 pinowy.

    Czujnik działa bo przed odpaleniem sprawdziłem na pinach że miał 2,4k ohma, a po osiągnięciu przez silnik temp wskaźnik na desce pokazuje wskazani
    (po wyłączeniu silnika i odpięciu wtyczki) miał około 220ohm czyli czujnik wykluczam chodź już był wymieniony na nowy, ale okazało się termostat był sam w sobie uszkodzony.

    A paliwo i szczelinki to tak drogą dedukcji doszedłem że to nie może być to bo nawet jak już by była ta szczelina to by się pociło, kapało nie ma tego nigdzie, a ba to podczas pracy silnika i ciśnienia to by sikało paliwem. Więc nie szczelność wykluczam.

    Ale nie mniej jednak każdemu za każdą sugestię serdecznie dziękuję.

    Ps. jak sprawdzić czy mam dobry reg.ciśnienia wtrysku, tam przy listwie z wtryskami
    ( gumki na wtryskach też już wymienione, a miały już ubytki ale od strony kolektora ssącego, a nie od listwy)

  • #8 05 Gru 2013 20:56
    Morgenstern
    Poziom 2  

    Czy problem rozwiązałeś? Mam to samo, więc jestem bardzo ciekawy.

  • #9 09 Gru 2013 17:47
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Niestety nie - a już sa poniżej 6 C temp. i teraz nawet do 14 razu kręcę i chodzi potem gaśnie , potem po takich 14 zabiegach chodzi normalnie jak silnik osiągnie 30C to się na gaz przełączam i tak to już chyba zostanie :( nie mam pomysłu jak to rozwiązać, A jeżdżenie i płacenie i wymienianie w ciemno mechanikom mam kaś...

  • #11 09 Gru 2013 22:06
    DamianRTV
    Poziom 27  

    DamianRTV napisał:
    Seat CORDOBA 2000r. 1.4 benzyna MPI - model AKK.


    Nie bardzo wiem co napisać - podaj co mam napisać, a napiszę. POZDRAWIAM.

  • Pomocny post
    #12 16 Gru 2013 22:30
    A4400
    Poziom 2  

    Myślę, że kolega DamianRTV posiada lub posiadał instalację gazową. Objawy gasnącego silnik pojawiają się jeżeli temperatura spadnie poniżej ok 6-7 stopni C, a znikają gdy temperatura jest niższa niż -6 stopni oraz wpadający czasami błąd od sondy lambda co kilka kilkanaście dni. Jeśli kolega jest z wrocławia lub okolic to chętnie pomogę, gdyż jest to banalna sprawa.

    Pozdrawiam
    A4400

  • #13 18 Gru 2013 20:27
    DamianRTV
    Poziom 27  

    A4400 napisał:
    Myślę, że kolega DamianRTV posiada lub posiadał instalację gazową.


    Piszę przecież, że chcę sobie założyć dopiero, ale nie założę puki nie będę pewny że silnik dobrze działa.

    A4400 napisał:
    Jeśli kolega jest z wrocławia
    obok pisze, że nie za Wrocławia, a z Katowic :D

    A4400 napisał:
    Objawy gasnącego silnik pojawiają się jeżeli temperatura spadnie poniżej ok 6-7 stopni C, a znikają gdy temperatura jest niższa niż -6 stopni


    A u mnie problemy zaczynają się gdy na zewnątrz stopni było tak około 20C, gdy w lato było na zewnątrz ponad 26 C to silnik palił OK i chodzi i nie gasł.
    Gdy tylko się pojawiło poniżej 20 to są problemy.

    Gdy silnik osiągnie temp. pow. 30 C -> 90C to ponowne odpalenie po zgaszeniu jest możliwe i nie ma usterki. Jak tylko spadnie w silniku poniżej 30 już jest usterka.

  • #14 07 Maj 2015 19:15
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Zauważyłem, że jak mam powyżej 1/2 baku to czy jest zimny czy ciepły czy cokolwiek opisane wyżej - odpala za każdym razem.
    Jak jest tylko przed rezerwą to już są te problemy co wyżej.

    Założę zaworek zwrotny na wyjściu pompy... zobaczymy co się stanie.

  • #15 02 Lip 2015 17:11
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Witam, czy mam skasowac temat czy zacząć nowy temat? Bo znalazlem chyba przyczynę. Mamy teraz 25 C na zewnątrz, w baku ponizej polowy, pompa odkryta i wtedy mam problem gasnacego silnika. Ale jak odpale i ponownie zgasze i odpale za nawet godzinę lub 6 to za każdym razem odpala. Na drugi dzień zaś ten sam problem. Podczas jazdy ok. Jak zatankowalem w ten sam dzień i w tej samej godzinie do pelna, pompa zakryta to wtedy nie gaśnie, nie ważne czy zimny, czy na drugi dzień czy nawet 3ci odpala za każdym razem bez zająkniecia. Co robic ? Zaworek zwrotny na wyjściu z pompy zaraz na wyjściu silniczka pompy? Bo to nic nie zmieni jak dam w komorze silnika to już za daleko jak powietrze przychodzi przy samej pompie. Jak to założyć? Czy to bedzie przeszkadzalo jak dyndać będzie na dodatkowych przewod.paliwowych? I zagnieść cybantami, czy tak to mogę zrobić? Może pomoże.

  • #16 02 Lip 2015 23:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    DamianRTV napisał:
    Bo to nic nie zmieni jak dam w komorze silnika to już za daleko jak powietrze przychodzi przy samej pompie

    Kolego czy ty czytasz to co piszesz , jakie powietrze?
    Chociaż jest możliwe że pompa się kończy lub zbiorniczek zalewowy się nie zalewa jak trzeba.

    W sumie naprawa bardzo prosta , a wręcz banalna, tankować pod korek.

  • #17 22 Lip 2015 13:31
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Przepraszam, nie znam się na tyle, ale staram się kombinować z głową :) dziękuję pozdrawiam temat zamykam, myślę że może zamieszczę tam w tym baku ten zaworek zwrotny na wyjściu z pompy.
    Miłego dnia Damian.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME