Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c5 1.6HDi - auto gaśnie podczas jazdy

kamil2909 19 Lut 2014 19:12 8298 13
  • #1 19 Lut 2014 19:12
    kamil2909
    Poziom 2  

    witam. jak napisałem w temacie moje auto gaśnie podczas jazdy. w zeszłym roku na początku października wymieniałem zawór egr na nowy firmy valeo i od tamtego czasu auto chodziło dobrze. na początku tego roku znowu zaczął gasnąć i mechanik stwierdził ze do wymiany jest regulator ciśnienia paliwa. przy okazji wymiany regulatora wymieniłem również wszystkie filtry i olej. auto chodziło dobrze przez 3 dni i od nowa to samo się dzieje. proszę o pomoc.

    0 13
  • #2 19 Lut 2014 19:30
    PiM_FM
    Poziom 25  

    Kolego może jakaś diagnostyka ? można też potrzęś kablami i zobaczyć czy coś się zmienia

    0
  • #3 19 Lut 2014 19:37
    kamil2909
    Poziom 2  

    byłem na komputerze i żadnych błędów nie ma, a z tymi kablami to taż nic nie pomaga bo już sprawdzałem. czy może to być wina filtra cząstek stałych?

    0
  • #4 19 Lut 2014 19:59
    PiM_FM
    Poziom 25  

    Jak byłby zapchany filtr to wyszło by to na komputerze (np różnica ciśnień przez i za filtrem). Jest jeszcze taka opcja ze ECU traci zasilanie, auto gaśnie a błędu nie ma bo nie było zasilania. Druga przyczyna może tkwić w zasilaniu paliwem. Czy jak auto jeździ ma swoją moc? czy jak zgaśnie to można go odpalić od razu czy potrzeba czasu?

    0
  • #5 19 Lut 2014 20:56
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    PiM_FM napisał:
    Jak byłby zapchany filtr to wyszło by to na komputerze (np różnica ciśnień przez i za filtrem).

    Tak, tylko diagnosta musi jeszcze umieć to zinterpretować, a z postu autora wynika, że odczytano tylko błędy.

    0
  • #6 11 Wrz 2014 07:48
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    Chciałbym podłączyć się do tematu. Mam C4 z takim samym silnikiem, od jakiegos czasu auto gasnie podczas jazdy, dodam, że po zatrzymaniu auto zapala odrazu i nieraz przejedzie kilkanascie kilometrow bez problemu, a nieraz ruszy kilka krokow i gasnie ponownie po czym zapala znow bez problemu i wkolko to samo. Na wyswietlaczu pokazuje mi sie kilka komunikatow: Risk of filter blocking, fautly antipollution, add fluid (coś od filtra jakiś płyn).

    Po zgasnięciu ruszanie kablami, potrzasanie kablami nic nie daje. poprostu jak zgasnie muse sie zatrzymac po czym odpala ponownie bez zajaknięcia. Dodam ze owe picasso jest z 2008 roku i ma na budziku juz ponad 400k :D

    Teraz jestem na takim etapie ze jechałem spokojnie samochodem, zgasl i juz nie chce zapalic, jesli zapali to tylko chwile na bardzo niskich obrotach i odrazu gasnie. Wyglada to tak jakby brakowalo paliwa, filtr zalozylem nowy.

    Brakuje mi juz pomysłów

    1
  • #7 11 Wrz 2014 08:39
    manta
    Moderator Samochody

    Wiesz co? Jesteś dowcipny, albo udajesz g.... Samochód informuje Ciebie o szeregu usterek, a Ty wymieniasz filtr paliwa, może powietrze w kołach na zimowe jeszcze? Ryzyko zapchania filtru, uszkodzenie układu zasilania, brak płynu eloys. Więc każdy pojechałby i zrobił diagnostykę, a nie wymieniał co mu przyjdzie do głowy.

    0
  • #8 11 Wrz 2014 12:12
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    Może jestem i dowcipny i głupi :D dla mnie brak jakiegos smiesznego plynu nie ma wplywu gasniecie podczas jazdy. Własnie wzialem sie za dlubanie FAPa, zobaczymy co dalej ;) diagnostyki mi sie nie chce robic bo szkoda mi 50zł dokladac do takiego rupiecia. Myslalem ze ktos podpowie jakies prawdopodobienstwo usterki ze swojego doswiadczenia a Ty mi diagnostyce piszesz, trzeba poprobowac swoich sil a nie isc na latwizne :D

    0
  • #9 11 Wrz 2014 14:41
    mariank32
    Poziom 16  

    Szkoda Ci 50 zl na diagnostykę, lepiej wymieniać wszystko co popadnie. Nie mogę tego zrozumieć. Ciekawe jak Ci mamy podpowiedzieć, kilometry przewodów, dziesiątki czujników, elementów wykonawczych. Bez diagnostyki to tylko wróżka z szklaną kulą i kotem pod ręką powie Ci gdzie problem. Nie obraź się ale skoro nie stać Cie na taką diagnostykę to chyba nie powinieneś kupować tak zaawansowanego samochodu.

    0
  • #10 11 Wrz 2014 14:54
    serwisor
    Poziom 29  

    dee_jay_86 A płyn przy filtrze FAP? Wg. Mnie to tego nie zrobisz sam.
    Są zakłady, które omijają FAP-a i biorą za to odpowiednie pieniądze, a jeśli wolisz zaoszczędzić 50 zł i nie odetkać FAP-a, to życzę powodzenia jak wydech zablokuje się całkiem.
    Wtedy będziesz miał parę tysi do wyłożenia na naprawę silnika ...

    kamil2909 Czy sprawdzałeś FAP-a? On i przytykanie wydechu może być Waszym problemem panowie ...

    0
  • #11 11 Wrz 2014 23:05
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    Dziś wydłubałem FAPa, o dziwo po zapaleniu zgasl błąd antipollution fault. Nawed checker zniknął. Po przejechaniu około 10km z niemal równą predkością 90km/h samochod znow zgasł i zapalił się znow błąd antipollution fault oraz checker. Jutro podjade gdzieś zeby mi usuneli FAPa z kompa i zobaczymy co się bedzie działo.

    mariank32 nie kazdy dba tak o samochód jak Ty i dla niektorych moze on sluzyc jako 5 czy 6 samochod w rodzinie, jako samochod gospodarczy, do wszystkiego i dla kazdego, jako terenowy oraz jako pracowniczy. Rowniez zrobienie czegos samemu moze dostarczyc sporo satysfakcji :D

    serwisor zapchanie wydechu jest konsekwencja kilkutysiecznego wydatku? To ja juz tego citroena nie rozumiem. Mam zerowe doswiadczenie z francuzami ale ostatnio w sprinterze mialem tak bardzo zapchany FAP ze podczas jazdy bylo slychac "świszczenie" spalin na łączeniach w wydechu a po zrobieniu długiej trasy (około 1300km) poprostu rozsadziło łącznik elastyczny co skutkowało koniecznoscią jego wymiany za 60 zł noi oczywiscie skasowanie FAPa ale to i tak nalezalo zrobic :D.

    Czy ktos moze orientuje się czy jesli walnieta byłaby pompa paliwa to ilość paliwa w zbiorniku wyeliminowałaby problem gasnięcia podczas jazdy tak jak to nieraz odbywa sie z niektorymi modelami z grupy VW czy tez ilośc paliwa nie odgrywa tutaj zadnej roli? Dziwnym zbiegiel okolicznosci problemy zaczely sie gdy paliwa bylo ponizej 1/4, ale czy to sluszne podejrzenia?




    FAP, EGR i pare innych zostalo wylaczone, bledow bylo co niemiara, ale po skasowaniu wszystkich i po przejechaniu okolo 50km na trasie, gdzie naprawde dalem mu bardzo ostro popalic wywala tylko jakies pierdoly typu: zbyt malo wydajny wentylator, a przy predkosciach rzędu 170 - 180km/h wchodzi w tryb awaryjny z powodu przeladowania turbiny,ale to juz inny problem i da sie z tym przeciez jezdzic :D. Takze moj problem jak narazie rozwiazany, auto juz nie gasnie a przyczyna byl zapchany FAP.

    Pokazuje mi tylko komunikat ze mam za malo plynu eloys, ktos podpowie co moge nalac do tego zbiornika zamiast tego plynu zeby komunikat zniknął? zastanawiem sie czy nalanie oleju napedowego bedzie odpowiednie? Ktos probowal cos lac innego niz oryginalny eloys? Bo przeciez mi to nie potrzebne, chodzi tylko o skasowanie informacji ze jest go zbyt malo. Ewentualnie czy ktos wie na jakiej zasadzie dziala owe powiadomienie? zwykly czujnik poziomu? czyli jak obetne czujnik i złącze obwód to kominikat powinien zgasnąć. Niech ktos poprze moj tok myslenia :)

    0
  • #12 16 Wrz 2014 20:31
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    Na dzien dzisiajszy sprawa wyglada tak, samochod jezdzil przez dwa dni i nadal zaczelo dziac sie to samo, czyli gasniecie podczas jazdy. Podjalem decyzje o wymianie czujnika ciśnienia na listwie. Czujnik jest bardzo niefortunnie umiejscowiony, w C4 picasso trzeba wymontowac akumulator wraz z cala skrzynka akumulatorowa, filtr powietrza, paliwa, termostat. W piccasso jest naprawde bardzo ciasno, okazalo sie ze wtyczka jest bardzo przegrzana, a wrecz stopiona. Wyglada to jakby wymiennik ciepla byl nieszczelny i gorace spaliny dmuchaly na czujnik. NIestety diagnoza jest bardzo trudna bo w zaden sposob nie da sie podejrzec co sie dzieje z drugiej strony silnika, ani od dolu ani od przodu. Masakra jakas.

    0
  • #13 17 Wrz 2014 07:47
    serwisor
    Poziom 29  

    dee_jay_86 napisał:
    Wyglada to jakby wymiennik ciepla byl nieszczelny i gorace spaliny dmuchaly na czujnik


    Tak jak mówiłem, zapchany FAP to tragedia, właśnie przez to, że był zapchany, to spaliny zaraz za kolektorem znalazły ujście.

    Jeśli chcesz wyłączyć powiadomienie o FAPie, to wiem, że trzeba było go z emulować, bo dalsze gaśnięcie, może być właśnie ze względu na brak płynu, i system nie pozwala go użytkować, żeby go nie zepsuć (FAPa).

    Jeśli wywala wydajność wentylatora, to zastanowił bym się, czy przekaźniki przy nim nie zamokły.
    Masz jeden czy 2 wentyle?
    Może problem z przełączeniem na wyższe obroty wentylatora powoduje przegrzewanie?

    0
  • #14 18 Wrz 2014 18:43
    dee_jay_86
    Poziom 10  

    czujnik wymieniony, wtyczka zalutowana nowa bo mam drugi silnik do tego czegos (citroena) w zapasie :D:D:D zrobilem okolo 200km i narazie jest git. Jedyny blad to ten plyn do FAPa, malo wydajny wentylator mam 1 sztukę oraz przeladowanie turbiny jesli utrzymuje maksymalna predkosc dluzej niz 30 sekund :P Ale z tymi usterkami da sie zyc :) wazne zeby jezdzil :P Pozdrawiam

    0