Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H GTC 1.6 Turbo - Po diagnostyce błąd P0135 i P0130 i czujnik temperatury

Draco82 05 Lip 2014 14:12 5382 32
  • #1 05 Lip 2014 14:12
    Draco82
    Poziom 14  

    Witam. Dziś byłem u elektronika i po diagnozach wyszły błędy P0135 i P0130 oraz okazało się że czujnik temperatury po rozgrzaniu auta do 90C pokazuje 25C a na chłodnym silniku (temperatura na zewnątrz 27C) na czujniku 1C i bardzo powoli wzrasta.
    Zachowanie silnika jest następujące:
    Na zimnym silniku obroty falują 500-800 RPM a czasami auto gaśnie (praktycznie nie da się jechać). Po rozgrzaniu obroty się normują ale jest znaczny spadek mocy i większe spalanie.

    Wyczytałem że błędy P0135 i P0130 odpowiadają za sondę lambdę ale czy jeżeli czujnik temperatury daje złe wskazania to czy przez to mogą się pojawić takie błędy na sondzie?

    Dodam tylko że czujnik temperatury przy termostacie wymieniłem na nowy. Jeżeli chodzi o wskazania temperatury na desce rozdzielczej w trybie diagnostycznym to są ok.
    Moje pytanie jest następujące:
    Gdzie i ile jest czujników temperatury w tym modelu auta?
    Czy jest jakiś osobny który podaje dane do komputera i on jest u mnie uszkodzony?

  • Fibaro
  • #2 06 Lip 2014 20:49
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Map-sensor do sprawdzenia, czujnik temperatury jest z nim zintegrowany.

  • Fibaro
  • #3 06 Lip 2014 22:45
    Draco82
    Poziom 14  

    Jeżeli chodzi o temperaturę zasysanego powietrza (bo chyba o taka Ci chodzi) to jest prawidlowa a map sensor chyba sprawdza właśnie ta temperaturę i a nie cieczy chłodzącej. Po kolejnych diagnozach komputerowych wychodzi na to ze sonda lambda przy zimnym silniku utrzymuje wartość napięć na wolnych obrotach w przedziale 045 mV czyli poniżej dopuszczalnej wartości. Dopiero po rozgrzaniu silnika do okolo 75C wartości napięć mieszczą się w przedziale 100 - 900 mV.
    Znalazłem schemat chłodzenia i czujników w tym modelu silnika i wychodzi na to ze jest tylko jeden czujnik do pomiaru temperatury płynu chłodzącego (przy termostacie) w tym aucie.
    Wygląd na to, ze to jednak sonda lambda powoduje problemy.
    Jutro zamawiał nowa sondę lambde.

  • Fibaro
  • #4 06 Lip 2014 22:48
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Draco82 napisał:
    Wygląd na to, ze to jednak sonda lambda powoduje problemy.
    Nie wygląda, kupisz, wymienisz i nie będzie poprawy.

  • #5 06 Lip 2014 23:08
    Draco82
    Poziom 14  

    Czyli Waszym zdaniem jest to wina map sensora?
    Jeżeli dobrze sprawdzilem to jest to czujnik Boscha o symbolu 0 261 230 042 i znajduje się miedzy interkulerem a przepustnica.
    Zgadza się?
    Jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób mogę go sprawdzić??

  • #6 06 Lip 2014 23:41
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Draco82 napisał:
    czujnik temperatury po rozgrzaniu auta do 90C pokazuje 25C a na chłodnym silniku (temperatura na zewnątrz 27C) na czujniku 1C i bardzo powoli wzrasta.
    Na tym się skup. Zostaw też pomysl:
    Draco82 napisał:
    jest to wina map sensora?

  • #7 06 Lip 2014 23:50
    Draco82
    Poziom 14  

    Dobrze. Jutro jeszcze raz sprawdze ten czujnik temperatury i połączenia z Nim. Oraz dokładnie zaobserwuje zmieniające się temperatury.

    Tylko bardzo martwi mnie ta lambda. Dlaczego ona nie pracuje tylko cały czas podaje parametr ubogiej mieszanki, dopiero po dodaniu gazu zakres napięć się zmienia a po puszczeniu znowu spada do 0,045 i tak utrzymuje się do momentu rozgrzania silnika?

  • #8 07 Lip 2014 05:35
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Czym sprawdzasz lambdę?

  • #9 07 Lip 2014 07:51
    Draco82
    Poziom 14  

    piotrekwoj1 napisał:
    Czym sprawdzasz lambdę?


    Lambda sprawdzana komputerem Solus pro. Snap on.



    Temperatura powróciła do normy. Wygląda na to, ze układ był zapowietrzony i dlatego wskazania nie były prawidłowe natomiast auto nadal pracuje tak jak pracowało i żadnej poprawy.

  • #10 12 Lip 2014 17:33
    Draco82
    Poziom 14  

    Po wymianie sondy lambda nie ma poprawy. Nadal wystepuja problemy.
    Czy ktos moze mi cos jeszcze doradzic?
    Zrobilem jeszcze test i odpiolem map sensor, odpalilem i o dziwo obroty sie ustabilizowaly. Czy moze byc tego czujnika przyczyna? Tak naprawde nie wiem czy on mierzy tylko cisnienie czy tez nie robi pomiaru temperatury bo do niego idzie 4 przewody i na stronach internetowych opisywany jest jako czujnik cisnienia a na innych jako czujnik temperatury.
    Co o tym sadzicie??

  • #11 12 Lip 2014 19:33
    jokerro
    Poziom 33  

    Cisnienie w kolektorze i temp.powietrza i dlatego.Jak go odepniesz to ecu przyjmuje dane awaryjne i dlatego jest poprawa.
    Musisz sprawdzic co on pokazuje w parametrach.

  • #12 12 Lip 2014 20:17
    Draco82
    Poziom 14  

    Gdy silnik ostygł zupelnie jeszcze raz odpiąłem ten czujnik i jednak nic to nie zmienia, po prostu wczesniej silnik byl juz nagrzany i temu wydawalo mi sie ze to pomogło. Przepraszam za zamieszanie.
    Juz naprawde nie wiem gdzie szukac usterki w tym aucie. Dodam tylko ze z dnia na dzien jest gorzej. Teraz juz obroty faluja mi w czasie jazdy i na rozgrzanym silniku między 2000 a 3000rpm.
    Komputer nie pokazuje zadnych bledow jednak gdzies jest problem.

  • #13 12 Lip 2014 23:10
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Przyuczenie przepustnicy potrzebne od zaraz.

  • #14 13 Lip 2014 00:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Draco82 napisał:
    na chłodnym silniku (temperatura na zewnątrz 27C) na czujniku 1C i bardzo powoli wzrasta
    Draco82 napisał:
    Temperatura powróciła do normy. Wygląda na to, ze układ był zapowietrzony i dlatego wskazania nie były prawidłowe
    Nie ma opcji, żeby to było z powodu zapowietrzenia układu...

  • #15 13 Lip 2014 09:25
    Draco82
    Poziom 14  

    żałosna udręka napisał:
    Przyuczenie przepustnicy potrzebne od zaraz.


    Co to znaczy??

    Cytat:
    Nie ma opcji, żeby to było z powodu zapowietrzenia układu...


    Jezeli temperatura jest teraz poprawna to nie widze innego rozwiazania, w tym aucie jest tylko jeden czujnik temperatury silnika i na desce rozdzielczej wskazania tez sa prawidlowe.

    Jeżeli wymieniłem lambdę na nową a wskazania na niej nadal - zbyt uboga mieszanka i obroty falują i gaśnie to idąc dalej tym tokiem myślenia coś powoduje że jest kiepska mieszanka tylko CO?
    Podjechałbym do serwisu Opla na diagnostykę ale Oni będą chcieli wymienić pół auta a wiadomo jakie to są koszty w Niemczech...

    Proszę pomóżcie...

  • #16 13 Lip 2014 11:03
    tzok
    Moderator Samochody

    Draco82 napisał:
    Jeżeli wymieniłem lambdę na nową a wskazania na niej nadal - zbyt uboga mieszanka
    To może sprawdź na analizatorze spalin czy ta mieszanka jest rzeczywiście zbyt uboga... w zasadzie to należało to zrobić PRZED wymianą sondy.

    Draco82 napisał:
    Jezeli temperatura jest teraz poprawna to nie widze innego rozwiazania, w tym aucie jest tylko jeden czujnik temperatury silnika i na desce rozdzielczej wskazania tez sa prawidlowe.
    To jak wyjaśnisz, że ECU widziało temperaturę płynu NIŻSZĄ niż temperatura otoczenia?

  • #17 13 Lip 2014 11:45
    Draco82
    Poziom 14  

    tzok napisał:
    To może sprawdź na analizatorze spalin czy ta mieszanka jest rzeczywiście zbyt uboga... w zasadzie to należało to zrobić PRZED wymianą sondy.

    Faktycznie mój błąd że najpierw tego nie zrobiłem ale to nic, stara lambda miała przebieg 130 000km więc wymiana jej nie zaszkodzi.
    tzok napisał:
    To jak wyjaśnisz, że ECU widziało temperaturę płynu NIŻSZĄ niż temperatura otoczenia?

    Może był jakiś błąd lub na wtyczce nie było dobrego połączenia po wymianie czujnika na nowy, nie wiem. Teraz wskazania temperatury są ok więc szukam przyczyny w czymś innym.

  • #18 13 Lip 2014 22:14
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    tzok napisał:
    To jak wyjaśnisz, że ECU widziało temperaturę płynu NIŻSZĄ niż temperatura otoczenia?
    Prawdopodobnie błąd wyboru modelu w testerze.
    Czy masz podgląd parametrów: otwarcie przepustnicy, status układu regulacji obrotów (aktywny), pętla regulacji składu (zamknięta). Twój samochód nie reguluje przepustnicą na wolnych obrotach, więc nie zgadza się skład mieszanki. Przynajmniej od tego bym zaczął.

  • #19 14 Lip 2014 09:45
    Draco82
    Poziom 14  

    żałosna udręka napisał:
    Czy masz podgląd parametrów: otwarcie przepustnicy, status układu regulacji obrotów (aktywny), pętla regulacji składu (zamknięta). Twój samochód nie reguluje przepustnicą na wolnych obrotach, więc nie zgadza się skład mieszanki. Przynajmniej od tego bym zaczął.

    Nie pamietam czy byly takie funkcje. We srode podjade jeszcze raz to sprawdzic bo tylko wtedy znajomy ma czas.

  • #20 15 Lip 2014 09:03
    Draco82
    Poziom 14  

    Koledzy zauwazylem ze gdy w czasie jazdy nacisne sprzeglo (na przyklad dojezdzajac do swiatel) to obroty spadaja do 500 a gdy sie zatrzymam podnosza sie do 800 ale tez nie zawsze sie tak dzieje.
    Rano gdy auto zgasnie bardzo trudno go odpalic, musze krecic z 5-7 sekund. Z normalnym odpalaniem nie ma problemow.
    Z odczytow lambdy i z zachowania silnika wnioskuje, ze na zimnym silniku dostaje zbyt uboga mieszanke, za duzo powietrza w stosunku do benzyny. Podobnie sie dzieje gdy wrzucam na luz i dojezdzam do swiatel. Spraedzilem tez czy czasami gdzies nie zaciaga "lewego powietrza" jednak nigdzie nie widac nieszczelnosci. Jutro jeszcze raz sprawdze parametry pod komputerem ze szczegolnym podejsciem do przepustnicy, map sensora i przeplywomierza powietrza.


    Dzis mialem miec diagnostyke jednak kolega nie ma dzis czasu.
    Dodam jeszcze jeden objaw ze w czasie jazdy gdy dodam wiecej gazu auto jak gdyby sie dusi i nie przyspiesza dopiero gdy popuszczam wtedy w pewnym momencie przyspiesza. Czy to nie sa objawy uszkodzonego przeplywomierza powietrza??

  • #21 20 Lip 2014 07:55
    Draco82
    Poziom 14  

    Byłem na diagnostyce w serwisie Opla, podpinany był do Tech 2 i co wykazalo to to ze wszystkie czujniki prócz lambdy działaja prawidłowo. Lambda nie działa na wolnych obrotach ponieważ jest tak ogromna dawka paliwa że nie może prawidłowo odczytać parametrow.
    Powiedziano mi ze przeplywomierz przypuszczalnie jest uszkodzony i nie daje prawidlowych odczytow dlatego diagnoza padla na niego. Niestety na stanie nie mieli takiego modelu wiec jestem umowiony na czwartek. Bedzie podmieniony na próbę z innego auta.

  • #22 20 Lip 2014 11:53
    tzok
    Moderator Samochody

    Dysponując TECHem jaki problem sprawdzić czy przepływomierz funkcjonuje prawidłowo? Na wolnych obrotach z odłączonym EGR żaden problem policzyć, jak turbo ładuje to już trochę się trzeba wysilić ale też się da.
    Czy analizator spalin potwierdza wskazania sondy?

  • #23 20 Lip 2014 14:27
    Draco82
    Poziom 14  

    tzok napisał:
    Dysponując TECHem jaki problem sprawdzić czy przepływomierz funkcjonuje prawidłowo? Na wolnych obrotach z odłączonym EGR żaden problem policzyć, jak turbo ładuje to już trochę się trzeba wysilić ale też się da.
    Czy analizator spalin potwierdza wskazania sondy?

    Nie rozumiem za bardzo pytań.
    W tym momencie gdy lambda nie dziala przeplywomierz wedlug serwisu podaje za niski parametr przeplywu powietrza.
    W z16let EGR nie wystepuje.
    Analizator potwierdza duze spalanie.

  • #24 20 Lip 2014 16:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Draco82 napisał:
    Nie rozumiem za bardzo pytań.
    Tu było jedno pytanie - czy wskazania sondy były zweryfikowane analizatorem spalin, który potwierdził bogatą mieszankę na wolnych obrotach.

    Pisałeś, że "przeplywomierz przypuszczalnie jest uszkodzony" więc odpowiedziałem, że co za problem jednoznacznie to stwierdzić - można obliczyć przepływ powietrza na wolnych obrotach i zestawić go ze wskazaniami przepływomierza - jeśli to zrobiono to ok.

  • #25 27 Lip 2014 09:04
    Draco82
    Poziom 14  

    Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy.

    Po odczytach parametrów:
    Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu gazu korekta znowu podnosi się do +25%. Po przejechaniu 30km z korekta na wolnych obrotach oscyluje w okolicach zera natomiast korekta długoterminowa z zera podnosi się do +16%.

    Panowie gdzie jeszcze szukać usterki?

    Co jeszcze sprawdzić?

    W serwisie Opla nie wiedzą gdzie jest problem. Mówili że sprawdzili szczelność dolotową oraz podciśnienia i mówią że jest ok.
    Sądzą że problem może występować w mechanice silnika (zawory, tłoki itp) Nie chcę rozbierać silnika jeżeli nie mają pewności że to on jest uszkodzony :(

  • #26 27 Lip 2014 16:20
    Draco82
    Poziom 14  

    Nikt nie miał podobnej sytuacji??

  • #27 27 Lip 2014 17:02
    AuKElMe
    Poziom 15  

    Sprawdź ciśnienie paliwa. Prawdopodobnie pompa paliwa do wymiany, chociaż warto zacząć od filtra paliwa.

  • #28 27 Lip 2014 17:22
    Draco82
    Poziom 14  

    Cisnienie paliwa sprawdzali i jest ok, zapomnialem o tym wspomniec w poprzednim poscie.

  • #29 27 Lip 2014 17:38
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Draco82 napisał:
    W serwisie Opla nie wiedzą gdzie jest problem.
    Chyba w stodole a nie w serwisie. Doskonale by wiedzieli. Sterownik masz do zrobienia. Nie Ty pierwszy, nie Ty ostatni. Mówiłem, że wymiany nic nie dadzą.

  • #30 27 Lip 2014 19:44
    Draco82
    Poziom 14  

    Pawel wawa napisał:
    Chyba w stodole a nie w serwisie. Doskonale by wiedzieli. Sterownik masz do zrobienia. Nie Ty pierwszy, nie Ty ostatni. Mówiłem, że wymiany nic nie dadzą.


    Trudno mi okreslic jacy tam pracuja specjalisci.
    Co masz na mysli piszac ze sterownik jest do zrobienia??
    Chodzi o mechaniczną naprawę czy softową?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo