Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bingo S nastawy mazda 323f 1.6 -

14 Paź 2014 22:31 1704 13
  • Poziom 6  
    Witam. Jako że kończę montaż LPG w mojej mazdzie 323f 1.6 16v bg z 1993, mam pewną wątpliwość co do ustawienia sterownika gazu. Komp lpg to bingo s4 z emulatorem wbudowanym. Głównie chodzi mi o to jaki typ sondy lambdy wybrać w ustawieniach ... masa czy przebieg?? a jeżeli przebieg to jakie czasy emulacji sondy L i H mam ustawić? Sonda jest 1 przewodowa czyli przypuszczam że to sygnał a masę ma na kolektorze.. co nie zmienia faktu że nadal nie znam prawidłowej konfiguracji.

    PS jeżeli ktoś zna nastawy pracy attuatora i zaawansowane nastawy również mnie interesują ... PWA powinno mi wyjść z trybu NAUKI. Pozdrawiam Filip.
  • Poziom 6  
    Czyli jaki sposób mogę sie dowiedzieć coś na temat czasów emulacji L i H w tym aucie? To są stałe wartości wynikające z typu sondy czy raczej zmienne uzależnione od typu silnika, jego zużycia itd? I jeszcze jedno, czy komp lpg po nauce czy adaptacji zwał jak zwał zaproponuje mi jakieś konkretne czasy, czy są one tylko i wyłącznie ustawiane "z ręki" ? Sonda jest 0-1V o ile się nie mylę?
  • Moderator Samochody
    Filip 1.2 8v napisał:
    jaki typ sondy lambdy wybrać w ustawieniach ... masa czy przebieg?

    To nie jest żaden typ sondy, tylko rodzaj emulacji, ta funkcja ma na celu jedynie oszukiwanie sterownika silnika.
  • Poziom 6  
    Witam ponownie, teraz temat z innej beczki trochę. Po podłączeniu wszystkich gratów do kupy uruchomiłem samochód na benzynie aby sprawdzić w programie poprawność sygnałów z sondy, tps oraz obrotów rpm.. po czym okazało się że na oscyloskopie właśnie TPS wskazuje cały czs 0V. Pomyślałem więc że jest źle podłączony ( do innego pinu w TPS ). Przed przełożeniem kabelka wziąłem multimetr w łapę w poszukiwaniu sygnałowego kabla, co się okazuje (sa 3 standardowo) że jeden to masa wiadomo, drugi ma napięcie 5v i ma tyle w 3/4 zakresu po czym przy końcu skali robi się 0V, a trzeci kabelek natomiast ma tak że na zamkniętej jest 12V i przy minimalnym poruszeniu robi się 0V do samego końca. Moje pytanie brzmi czy TPS jest uszkodzony czy taka jest jego charakterystyka pracy?? A jeżeli tak ma działać to skąd mogę wziąć zastępczo sygnał 0-5V ??

    PS chcę aby sterownik bingo s miał pełne wskazania wszystkich czujników a TPS jest raczej niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całej instalacji.
  • Poziom 21  
    Filip 1.2 8v napisał:
    Moje pytanie brzmi czy TPS jest uszkodzony czy taka jest jego charakterystyka pracy?? A jeżeli tak ma działać to skąd mogę wziąć zastępczo sygnał 0-5V ??


    Jeśli Twoja mazda jest z roku prod. 91-94, to masz tam zestyk biegu jałowego i zestyk szerokiego otwarcia przepustnicy. Tym samym brak potencjometru 0-5V .
  • Moderator Samochody
    Sygnał TPS nie jest niezbędny, służy tylko do dodatkowego wzbogacenia przy szybkim depnięciu na gaz, ale że attuator za szybko nie pracuje to i tak średnio to działa.
  • Poziom 6  
    Drogą dedukcji, prób i błędów doszedłem do tego że to TPS bez potencjometru działający na bazie czegoś w rodzaju switch 1-0. Jest w programie taka funkcja (TPS 0-12v on off) i z tego skorzystałem. Po dokładnej regulacji ciśnienia gazu na reduktorze i odpowiednich korekcjach attuatora tak aby sonda pływała w całym zakresie obrotów, samochód zachowuje się na LPG jak najbardziej poprawnie i jakby nie było TPS spełnia swoją funkcję, ponieważ silniczek krokowy na wolnych obrotach pracuje w wyznaczonym przeze mnie zakresie i na wysokich zmienia charakterystykę na jazdę pod obciążeniem.
    Gdybym wszystko "ogarniał" to na pewno nie pytałbym tu odpowiednich ludzi o to, bo nikt wszystkiego nie wie. Poza tym zakładać BINGO i śrubę... po prostu nie..

    PS dziękuje za zainteresowanie tematem, może ktoś będzie jeszcze kiedyś montował II gen do takiego starocia to będzie mu przydatne. Pozdrawiam, Filip.
  • Poziom 6  
    Nie chcąc rozpoczynać następnego tematu - pojawia mi się kolejny problem w obrębie lpg w mojej mazdzie. Mianowicie chodzi mi o samo przełączanie z benzyny na gaz, miałem z tym problem od samego początku a objawiało się to tym że samochód po przegazowaniu ( ustawione na 1900obr opadająco) silnik albo gasnął albo z ledwością zdołał przejść z ben. na gaz przy obrotach 300 i potem juz po 2 sekundach trzynał ładnie 900... mikser 36mm przed przepływomierzem, antywybuch w dolocie, reduktor tomasetto 100hp. Czas nakładania faz benz-gaz 3.2 sek. nie pomaga mniej bo gaśnie momentalnie a więcej niż 3.5 sek zalewa gazem i beną i też gaśnie... Czy ktoś ma na to jakieś pomysły? Układ ma dużą bezwładność bo droga gazu jest przez cały dolot ale czy da się to jakiś skorygować?
  • Poziom 6  
    Antywybuch miał wąskie gardło i miał dużo mniejsze światło niż klapeczka która ma go zamykać w razie strzału, lecz rozpiłowałem go na maximum możliwości żeby powiększyć średnicę wewnętrzną, a żeby klapka zasłaniała i działała jak trzeba. Można powiedzieć że lekko zwęża dolot ale nie dużo. Mam możliwość założenia parownika BRC eco do 140km i chyba tak zrobię bo od początku nie podobało mi się to tomasetto do 100hp moim zdaniem słabo obsługuje te 90km na 16 zaworach. Tak jakby był za mało stabilny ten reduktor ?
  • Poziom 6  
    Bingo S nastawy mazda 323f 1.6 -

    Co prawda nie jest to mój samochód, lecz to zdjęcie poglądowe z takim samym mikserem. Ja mam w nim wkładkę 36mm. Jedyne co nie jest tak jak na zdjęciu to to że mam krótszy wąż do miksera bo parownik dałem tuż pod skrzynkę filtra powietrza, jego długość to około 25cm.