Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V50 2,0 diesel 2005r - Błąd C301 - Trudności w zapalaniu

08 Sty 2015 18:12 4842 8
  • Poziom 9  
    Witam. W moim Volvo V50 2,0 TDI 2005r, od kilku tygodni nasila mi się problem z zapalaniem. Początkowo odpalał raz na dwa razy a obecnie coraz trudniej, raz na 5-6 razy. Byłem na diagnostyce, która wskazała na błąd "E301 Wewnętrzny moduł sterowania - niezgodność oprogramowania". Czy ktoś wie na co ww. błąd może wskazywać? Znajomy twierdzi że może to być wina czujnika położenia wału? Czy macie jakieś pomysły?
  • Poziom 35  
    zgred2 napisał:
    "E301 Wewnętrzny moduł sterowania - niezgodność oprogramowania".


    Czym odczytano błędy?

    zgred2 napisał:
    Znajomy twierdzi że może to być wina czujnika położenia wału?


    Albo bumbulator , ten kolega sprawdził go?
    zgred2 napisał:


    Czy macie jakieś pomysły?


    Zrobić diagnozę sprzętem serwisowym lub np. mega macs, numery i opisy błędów muszą być wiarygodne.
  • Poziom 43  
    Po pierwsze poda kod silnika.
    Po drugie napisz czy zimny czy cieply nie pali.
  • Poziom 9  
    jurekk55 napisał:
    zgred2 napisał:
    "E301 Wewnętrzny moduł sterowania - niezgodność oprogramowania".


    Czym odczytano błędy?



    Błędy odczytywał urządzeniem Solus Pro.

    Alternator raczej to też nie będzie, bo akumulator naładowany jak trzeba i przy zapalaniu nie widać żeby słabł.

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Po pierwsze poda kod silnika.
    Po drugie napisz czy zimny czy cieply nie pali.


    Jeśli chodzi o numer silnika to D4204T C30 2.0D.

    W kwestii samego palenia, to nie ma zasady czy ciepły czy zimny, chodź nawet uważam, że jak jest zimny to częściej odpala "za raz". A po rozgrzaniu już łapie problemy przy odpalaniu, tj. rozrusznik kręci, nie słabnie i albo wcale nie odpali, albo odpali, ale silnik złapie ok 500 obrotów i nie da rady ani zwiększyć ilości obrotów ani zgasnąć do puki nie cofnę kluczyka na pozycję startową. A jak już odpala to rury wypuszcza chmurę dymu jasnego.
  • Poziom 43  
    Czy tak jest od dawna, czy padł ci akumulator, czy swieci kontrolka silnika.
  • Poziom 9  
    Tak jest już od ok. połowy listopada, jak na wschodzie polski pojawiły się pierwsze mrozy i nie wiem czy to ma związek czy to po prostu zbieg okoliczności. Akumulator cały czas nie zmieniany, nie padł, ale podładowywałem go po pierwszym takim problemie jak wyżej napisałem, ponieważ myślałem ze to winowajca. Żadna z nietypowych kontrolek na tablicy rozdzielczej się nie świeci.
  • Poziom 43  
    A świece ci grzeją i czy czasem nie jeździsz na dziadowkim paliwie?
  • Poziom 9  
    Paliwo wcześniej tankowałem na Orlenie, od pół roku tankuję wyłącznie na Shellu. Właśnie ja podejrzewałem świece, ale wtedy na zimnym silniku by miał za każdym razem problem, ale on na zimnym lepiej pali niż na ciepłym. No ale nic, zaprowadziłem dziś do innego mechaniora, powiedział że podejrzewa wtrysk, pytał również o paliwo czy nie było jakieś tandetne zalewane. Dziś ma posprawdzać, diagnozować i zadzwoni powie co i jak. Jak będę coś więcej wiedział to odpowiem na forum.
  • Poziom 9  
    Samochód postał ok. tygodnia w warsztacie, problem trudny do zdiagnozowania, ale jak się okazuje awarii uległ siłownik podciśnieniowy sterujący pracą przepustnicy, czy coś w tym stylu (mechanikiem nie jestem). Jutro odbieram samochód, jeśli nie zauważę w najbliższym czasie ponownie problemu zamknę temat.