Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chcę kupić samochód za 20 tyś ale ...

gietki1990 23 Sty 2015 01:05 6129 16
  • #1 23 Sty 2015 01:05
    gietki1990
    Poziom 8  

    Witam , Szukam, chce kupić samochód do dyspozycji mam 20 tyś . ale chce aby miał pewne kryteria mianowicie :
    1. Silnik musi być na łańcuch rozrządu
    2. Cewka zapłonowa aby silnik miał więcej niż jedną :)
    3. Obudowa filtra oleju musi być metalowa .
    4. Benzyna lub benzyna z gazem .
    Teraz wytłumaczę dlaczego takie a nie inne wymagania . Mam aktualnie Citroena Xsarę 2 coupe 1.6 16v i albo mam do dupy mechanika (bo ciągle jeżdżę do tego samego) albo to taki samochód i takie części do niego. Ad1 . Wymieniłem rozrząd z rolkami i po 30 tyś piszczą wymieniłem znowu rolki po kolejnych 30 tyś znowu piszczy czy to normalne ? Pisk mnie irytuje niesamowicie . Ad2. Mam samochód około 3 lata padła mi już 2 cewka zapłonowa okej niech pada ale w tym modelu jest tak że jest jedna na 4 cylindry i jak padnie to zero stoję.Dlatego chce aby były minimum 2 bo jak padnie jedna to na drugiej jakoś się dociągnę. Ad3. Ciągle są jakieś małe wycieki z okolic gwintu przy filtrze. obudowa występuje tylko w plastiku. Myślę że z metalową tego problemu by nie było. Ad4 Po prostu wolę benzynę lubię dźwięk silnika i to że żwawo reaguje na gaz . :)

    Wiem że nawymyślałem tego mnóstwo ale bardzo proszę o fachową poradę. Ponieważ większość z was na pewno miało więcej niżeli ja (to mój pierwszy samochód) samochodów lub część z was jest mechanikiem lub pracownikiem branży motoryzacyjnej i może wie które auto spełni te kryteria. Mi się marzy BMW 320i/325i lub Subaru impreza 2.0/1.6 co sądzicie i tych autach w cenie 20 tyś ? czekam na wasze propozycję .Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

    0 16
  • #2 23 Sty 2015 08:31
    michal19885
    Poziom 18  

    gietki1990 napisał:
    Mi się marzy BMW 320i/325i lub Subaru impreza 2.0/1.6 co sądzicie i tych autach w cenie 20 tyś ?


    Jeśli marzą Ci się te auta i masz wolne środki na ich zakup to się nie zastanawiaj, tylko spełniaj marzenia.


    Twoje kryteria są nieco abstrakcyjne:
    1. Konstruktorzy opracowali już dawno łańcuchy zużywające się w tempie paska rozrządu. ;)
    2. Cewka zapłonowa w Twoim aucie to tak naprawdę dwie cewki w jednej obudowie. Awaria jednej z nich najczęściej unieruchamia pojazd. Samochód to nie samolot i nie występują tutaj zdublowane podzespoły.
    3. Codziennie stykam się z plastikowymi nakrętkami i obudowami filtrów oleju, wycieki się praktycznie nie zdarzają. Należy pamiętać o odpowiednim momencie dokręcania i wymianie uszczelki. Być może masz pękniętą obudowę.
    4. Unikaj silników diesla, jeśli nie pokonujesz rocznie dużych dystansów

    Pamiętaj o tym, aby przy zakupie auta skorzystać z usług profesjonalisty, który oceni stan danego egzemplarza - inwestycja na pewno się zwróci. Według mojego doświadczenia nie warto szukać samochodu w dużym oddaleniu od swojego miejsca zamieszkania. Nie zapomnij, że po zakupie samochód będzie wymagał co najmniej podstawowego serwisu. Mimo spadku wartości samochodu wraz z wiekiem koszta serwisowania najczęściej rosną, a nie spadają.

    1
  • #3 23 Sty 2015 10:49
    pusty20
    Poziom 22  

    Może to i zła porada ale może niekoniecznie zmieniaj samochód tylko zacznij od zmiany mechanika i czasem warto zainwestować w markowe porządne części.

    1
  • #5 24 Sty 2015 13:21
    gietki1990
    Poziom 8  

    michal19885 napisał:
    gietki1990 napisał:
    Mi się marzy BMW 320i/325i lub Subaru impreza 2.0/1.6 co sądzicie i tych autach w cenie 20 tyś ?


    Jeśli marzą Ci się te auta i masz wolne środki na ich zakup to się nie zastanawiaj, tylko spełniaj marzenia.


    Twoje kryteria są nieco abstrakcyjne:
    1. Konstruktorzy opracowali już dawno łańcuchy zużywające się w tempie paska rozrządu. ;)
    2. Cewka zapłonowa w Twoim aucie to tak naprawdę dwie cewki w jednej obudowie. Awaria jednej z nich najczęściej unieruchamia pojazd. Samochód to nie samolot i nie występują tutaj zdublowane podzespoły.
    3. Codziennie stykam się z plastikowymi nakrętkami i obudowami filtrów oleju, wycieki się praktycznie nie zdarzają. Należy pamiętać o odpowiednim momencie dokręcania i wymianie uszczelki. Być może masz pękniętą obudowę.
    4. Unikaj silników diesla, jeśli nie pokonujesz rocznie dużych dystansów

    Pamiętaj o tym, aby przy zakupie auta skorzystać z usług profesjonalisty, który oceni stan danego egzemplarza - inwestycja na pewno się zwróci. Według mojego doświadczenia nie warto szukać samochodu w dużym oddaleniu od swojego miejsca zamieszkania. Nie zapomnij, że po zakupie samochód będzie wymagał co najmniej podstawowego serwisu. Mimo spadku wartości samochodu wraz z wiekiem koszta serwisowania najczęściej rosną, a nie spadają.


    Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź:
    Ad.1 Ale to chodzi o oszczędność na stopie metalu zazwyczaj czy to że jest jedno rzędowy lub 2 rzędowy ?
    Ad2. ok rozumiem ale np. mój Tato ma lagunę 2.0 8v gdzie jak mu padła cewka jakoś się dociągną do mechanika chodziło to jak traktor o mocy skutera ;p ale dojechał, jeździ już 8 lat :) i nic mu nie piszczy nie skrzypi . Brat ma e36 z motorem od e46 2.8l padła cewka wyjeżdżając z Augustowa do Białegostoku około 100 km a on na to pff ... parataktycznie różnicy dużej nie było w pracy silnika . Spokojnie bezpiecznie dojechaliśmy do domu . Te BMW to fenomen kiedyś padł akumulator w lagunie braty oddał mu swój a wziął ten niby rozładowany do Bemki cyk cyk i na dotyk odpalił dopiero na zimę padł ten padnięty z laguny (około 6 miesięcy) ;pp
    AD.3 Obudowa na pewno jest dobra bo to już druga .Uszczelka, na jednej cieknie jak z kranu , mam 2 i dopiero jako tako . Nie wiem może na zlewce jest skaza ? i ucieka dlatego hymmm ... Moment dokręcania na puszcze piesze 25 kN i tak jest dokręcone podobno (tak mechanik mówił).
    Ad.4 Bez obawy nie lubię diesli za bardzo :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    [quote="Strumien swiadomosci swia"]
    gietki1990 napisał:


    BMW 2,5 LPG spełnia te kryteria, ale musi być na sekwencyjnym gazie.


    oooo... dziękuję za podpowiedź :)

    Dodano po 11 [minuty]:

    pusty20 napisał:
    Może to i zła porada ale może niekoniecznie zmieniaj samochód tylko zacznij od zmiany mechanika i czasem warto zainwestować w markowe porządne części.


    ....mamy takiego dobrego mechanika ale on na uboczu miasta praktycznie 20 km ode mnie i trochę drogi jest :P. Raz do niego zajechałem to kolejka tydzień a na parkingu Rols, Bmw 7, Jaguar, Merc G, Land Rover prawie jak zlot :PP ..... się zawstydziłem trochę ze swoją Cytrynką hehe :). Może masz rację , i jak oni nic nie poradzą to sprzedam w cholerę ten samochód .

    0
  • #6 24 Sty 2015 13:23
    zed71
    Poziom 22  

    obudowa filtra oleju (przepływowego) jest zawsze z metalu (fakt- cienka blacha ale blacha)

    0
  • #7 24 Sty 2015 16:22
    wujko1
    Poziom 11  

    Cytat:
    1. Silnik musi być na łańcuch rozrządu
    2. Cewka zapłonowa aby silnik miał więcej niż jedną Smile
    3. Obudowa filtra oleju musi być metalowa .
    4. Benzyna lub benzyna z gazem .


    Wymagania wybitnie abstrakcyjne, które nie rozwiąża Twoich problemów bo po kupnie innego samchodu z elementami które wymieniłeś pojawi się coś innego...

    Przy kupnie samochodu zwracaj uwagę na (w kolejności):
    1. Opinie innych o modelu
    2. Stan techniczny
    3. Reszta nie istotna :)

    Co do Twoich wymagań:

    1. Fakt - łańcuszek to wygoda (obecnie tak mam i potwierdzam) ale gdy się nie pierdzieli. Z reguły łancuszek projektowany jest na żywotność silnika ale czesto zdarza się że nie dotrwa do tego czasu bo się wyciąga więc zaczyna brzeczeć lub napinacz siada. Wymiana łancuszka z reguły to koszt większy (ok 1 tys zł) aniżeli wymiana paska. Miałem 3 samochody na LPG z paskiem - w żadnym rolki nie piszczały, wymiana na firmowych czesciach przy przebiegu przewidzianym przez producenta. Może u Ciebie wina egzemplarza bo nie podjrzewam że to wina modelu silnika - każdy by o tym pisał gdyby tak było.

    2. To samo co powyżej. Obecnie jeżdzę Fabią 1.2 12V AZQ (3 cylindry) na łancuszku z 3 cewkami. Dwie wymienione zostały przez poprzedniego własciciela tuż przed moim kupnem, trzecią wymieniłem tuż po zakupie po przejechaniu 60km. Koszt jednej 140zł - sumarycznie wychodzi 320zł. W poprzednim Golfie 3 miałem jedną cewkę która nie padła na amen ale miała przebicie. Koszt nowej 100zł. Różnice widać gołym okiem wiec nie patrzyłbym tylko na to że jak się zepsuje to będzie można dojechać samochodem.

    3. Z tym poceniem się w Twoim przypadku to najmniejszy problem. W obecnej Fabii mam plastikową obudowę filtra oleju i brak problemów z wyciekiem. Przyjżałbym się jej czy nie pęknieta, moża płaszczyzna dociskająca oring nie jest rzeczywiście płaska i stad pocenie. Ew wymienić ering i dokrecić odpowiednio. Ja przy wymianie oleju a robiłem już to 2 razy nie wymieniałem oringu, poprzedni właściciel równiez i nie cieknie.

    4. Jestem w stanie zrozumieć bez oponowania:)

    2
  • #8 24 Sty 2015 20:37
    piordekk
    Poziom 15  

    Polecam 325i lub nawet 330i z gazem sekwencyjnym dobrej jakości (cztery sondy, zmienna długość dolotu). Silniki M54 mają jeszcze "prawdziwy", wytrzymały łańcuch w przeciwieństwie do nowszych konstrukcji serii N.
    M54b30 pali nie wiele więcej jak b25, a jedzie już naprawde dobrze(wiem bo miałem już kilka tych aut). Za 20k da sie kupić auto warte tych pieniędzy, ale raczej model przedliftowy (zakup BMW nie jest wcale łatwy, duża ilość pojazdów została zamęczona przez właścicieli, a reanimacja ulepa pochłonie drugi budżet). Uprzedzam , że przy E46 jest spory problem z korozją nadwozia.

    2
  • #9 25 Sty 2015 23:10
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Takie kryteria wyboru sa nieco śmieszne. Tak się ma jak się dba. To jak byś wybierał samochód, który dojedzie na 3 kołach jak mu jedno odpadnie...
    Łańcuch rozrzadu to dobra rzecz w dużych silnkach- w małych może byc zmorą. Cewki zapłonowe dziela się na udane i nie, a największym ich wrogiem jest brak wymiany świec i ew. przewodów WN ( jeśli są), czyli i tak wszystko sprowadza się do kultury obsługi auta.
    Wolałbym w miare nowoczesne auto z przednim napędem (w naszym klimacie) z górnego zakresu niezawodności niz 12-15-letnie BMW. W dobrym stanie auto bedzie dużo kosztować, a w kiepskim jeszcze więcej. 2,5 na łańcuchu tez wymaga wymiany ślizgów , napinacza.
    Wolałbym kupic sonatę2006-7 IV gen. z silnikiem 2,0, czy 2,4 ( zobacz ile spala 3,3 230KM!!)+LPG wymienić oleje płyny , swiece i "zaspawać" maskę na kolejne 10-15 tys.

    1
  • #10 25 Sty 2015 23:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    wymienić oleje płyny , swiece i "zaspawać" maskę na kolejne 10-15 tys

    Powiem ci że jest dużo samochodów co maskę się otwiera na dolewanie płynu do spryskiwaczy tylko.
    Ale jak się dba tak się ma. Jak się samemu grzebie nie mając pojęcia to autko się kaszani.

    Widze to po ilości i poziomie postów codziennie tu produkowanych.

    -1
  • #11 26 Sty 2015 03:45
    gietki1990
    Poziom 8  

    wujko1:
    dziękuję bardzo za wyczerpującą wypowiedź :) .... coraz bardziej jestem przekonany do zmiany mechanika, nikt widzę niema podobnych problemów najwidoczniej wina leży w częściach lub sposobie ich montażu
    piordekk:
    Dzięki jeśli inny mechanik nie pomoże z moją Cytryną to wtedy kupię Bemkę, dziękuję za informację. Raz że to jest spełnienie moich marzeń dwa że dużo ludzi to ma i wie co i jak :)
    andrzej lukaszewicz i Strumien swiadomosci swia :
    Może i śmieszne ale prawdziwe i aktualnie są dla mnie problemem, Od razu wychodzą Panowie z założenia że nie dbam o auto,Może jestem Młody ale moja cytryna jeśli chodzi o wygląd zewn. wygląda lepiej niż niejeden 5 latek , olej wymieniam mniej więcej co 10-12 tyś, świece wymieniłem 2 razy , Nie jeżdżę dużo przejechałem w ciągu 3 lat około 60-70 tyś. Przebieg to 280 tyś Zalewam 5w40, nigdzie nie cieknie poza tą nieszczęsną obudową . Co do napędu każdy lubi to co lubi 4x4 i Tył daje radość a przód też fajne ale jeśli auto ma mieć więcej niż 150 KM to już wole tył albo 4x4 bo co to za radość mieć auto z dużą mocą i napędem na przód ? (to jest moje indywidualne odczucie proszę tego nie brać do siebie!!), sonata z tego co czytam to rzeczywiście opinie są bardzo dobre, dziękuję za propozycję nigdy bym na to nie spojrzał szczerze przyznam miłe zaskoczenie popatrzę porozglądam się :), Ale jeśli mam być szczery najbardziej korci mnie BMW pomimo tego że rok może nie zna nowy ale za to wartość auta nie spada :) .

    0
  • #12 26 Sty 2015 12:22
    marcindu35
    Poziom 11  

    Wszystkie te kryteria spełni Ci Mazda 323F BA - tylko to auto które przestało być produkowane w 1998 roku.

    0
  • #13 26 Sty 2015 12:39
    pepe150
    Poziom 33  

    Kolego na ul. 11 Listopada naprzeciwko domu dziecka mechanik zajmujący się typowo Francuzami. Były Mistrz serwisu u nieistniejącego już Dealera Peugeota w Białymstoku.

    Nie to że robię reklamę, ale facet głównie robi tylko francuzy (i ich bliźniaki).
    I nigdy nie słyszałem złe opinii o nim.
    ASO Citroena nawet powiedziało żeby szukać innego serwisu niż ASO na wymianę drugiej sondy Lambda bo oni wsadzą Włoską i tez wytrzyma tylko 60 tys.
    A pojazd to był Citroen C4 GP z 1.8 z 2007.

    1
  • #14 29 Sty 2015 08:02
    gietki1990
    Poziom 8  

    pepe150 napisał:
    Kolego na ul. 11 Listopada naprzeciwko domu dziecka mechanik zajmujący się typowo Francuzami. Były Mistrz serwisu u nieistniejącego już Dealera Peugeota w Białymstoku.

    Nie to że robię reklamę, ale facet głównie robi tylko francuzy (i ich bliźniaki).
    I nigdy nie słyszałem złe opinii o nim.
    ASO Citroena nawet powiedziało żeby szukać innego serwisu niż ASO na wymianę drugiej sondy Lambda bo oni wsadzą Włoską i tez wytrzyma tylko 60 tys.
    A pojazd to był Citroen C4 GP z 1.8 z 2007.


    ooo... Super dziękuję bardzo za informację boardzo mi się przyda :)

    0
  • #15 31 Sty 2015 17:23
    gietki1990
    Poziom 8  

    Otóż byłem u mechanika w sprawie wycieku oleju , okazało się że zamiennik obudowy filtra był niewymiarowy jak to określił Mechanik w sensie obudowa filtra była ciut za luźna , i trzeba było kupić ori z citroena :) także jeden grzyb z głowy :)

    0
  • #16 31 Sty 2015 17:37
    13adam13
    Poziom 29  

    Pozdrawiam,
    Co do Mazdy, 6 ma rozrząd na łańcuszku, i oczywiście silniki benzynowe miód malina, do wyboru pojemność 1.8, 2.0, 2.3. A o instalacjach gazowych nie będę się wypowiadał :!: Za taką kasę można coś już kminić. bo uważam ,że gaz nadaje się tylko do kuchenek gazowych. :D
    Z awaryjnością podzespołów nie powinieneś mieć żadnych kłopotów, musisz tylko uważać na korozję w tych autach, no niestety. Oczywiście jeżeli nie odrzuci cię nietuzinkowy wygląd. :P Bo ja za nim przepadam.
    Pozdrawiam, życzę dobrego wyboru.

    0
  • #17 31 Sty 2015 23:35
    carck3r
    Poziom 14  

    Żebyś nie żałował sprzedając ostatniego dobrego Citroena.

    0