Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1.6 HDI 109KM 2005r - FAP -koszty usunięcia filtra

losz 10 Paź 2015 20:55 3447 56
  • #1 10 Paź 2015 20:55
    losz
    Poziom 10  

    Witam,
    Panowie chciałbym się zorientować odnośnie kosztów za usunięcie filtra cząstek stałych, a dokładniej za:

    - programowanie komputera - wyłączenie FAP-a
    - usunięcie pozostałości ( zostało ich nie wiele ) przerobienie puszki na strumienice z wyciszeniem


    dziękuję wszystkim za info zwrotne.

    jeżeli możecie kogoś polecić do przeprogramowania z okolic Wawy będę wdzięczny.

    0 29
  • #2 10 Paź 2015 21:34
    Ireneo
    Poziom 40  

    Od ok 600-800 zł komplet dpf off.Plus ta strumienica ale po co to?

    0
  • #3 10 Paź 2015 23:45
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Te ceny to raczej netto, a za 600 to raczej amatorzy z Ecusafe i MPPS.

    0
  • #4 11 Paź 2015 09:01
    daras41
    Poziom 25  

    Ja zostawiam pustą puszkę i jest ok, nie słychać różnicy w 1,6 hdi. Nie szukaj najtańszych speców, bo potem mogą być problemy. Robota po BDM i ręczna edycja wsadu. Myślę, że za 600 to by mi sie nie chciało.

    0
  • #5 11 Paź 2015 09:29
    jurekk55
    Poziom 35  

    Jak dodacie trwałą informację na karoserii albo silniku , jaki wsad zastosowano, lub co wyłączono nie ma problemu.Oczywiście żart - bo lepiej to ukryć , prawda?

    Wycinka ? Ok.Ale niech to zostanie zrobione solidnie , łącznie z rozwiązaniem problemu dozownika dodatku , korka wlewu paliwa , i reszty czujników współpracujących z układem FAP.
    Zrobione dziadostwo, to często bezsensowne grzebanie w aucie przy najbliższej usterce.
    OPR mówi swoje , rzeczywistość pod maską swoje.

    Ja z reguły gonię pacjenta do autora modyfikacji, to najlepszy sposób zdobywania doświadczenia dla "tunera" , zrąbane auto i wkurzony klient do pary.

    0
  • #6 11 Paź 2015 09:43
    bodzio012
    Poziom 32  

    Dotykał ktoś już wcześniej ecu czy nie??? Bo cena też zależy od tego czy to będzie poprawka czy sprawdzone wyłączenie

    0
  • #7 11 Paź 2015 09:46
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 11 Paź 2015 15:13
    daras41
    Poziom 25  

    Nie popadajmy w panikę. Dpf off można zrobić poprawnie i cieszyć się autem bez pseudoekologii. Nasz polski rynek jest specyficzny. Królują tu diesle z przebiegiem 300tys albo lepiej. Przywracanie takiego parcha do oryginału nie ma sensu bo długo nie pociągnie. Jeszcze nikt z klientów nie chciał filtra z powrotem ;) . Auto ma większą moc i mniej pali , około litra mniej na 100 km. Problem dodatków , korka do obejścia serwisowym sprzętem ;) Wywalenie filtra w 1.6 hdi znacznie przedłuża żywot turbiny, która jest na badziewnej ,,blaszkowej geometrii". Ideałem były by auta w oryginale ale nie w naszych realiach, takie moje zdanie.

    2
  • #9 11 Paź 2015 15:31
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Już niedługo i za to się wezmą. Wystarczy że Policja, ITD, SM zostaną wyposażone w analizatory spalin..... i będzie tak jak w Niemczech szybki powrót do oryginału. Ja już mam klientów którzy o żadnej wycince, emulatorze itd nie chcą słyszeć, ma być oryginał i koniec. W tych przerobionych dieslach z czasem zaczynają się takie problemy że nikt tego nie ogarnie, dpf to nie odczyt kodu do radyjka.
    Człowieku nie stać Cię a taki wóz to sprzedaj, kup dużego fiata na polonezie i będzie git.

    1
  • #10 11 Paź 2015 15:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    W naszym rejonie od 1000-1300 zł, za usunięcie i profesjonalnie zrobiony wsad, z tabelą błędów na miejscu.

    W razie awarii auta diagnoza i naprawa jest tak samo prosta jak przed usunięciem DPF.

    Za 600-800 zł robią u nas paprochy co usuwają tabele błędów, i potem faktycznie trzeba wracać do oryginału aby naprawić auto.

    Panowie, pytanie było o koszty, nie odbiegajmy filozofią od tematu.

    Ja też uważam, iż w Polsce nie ma dróg, jakości oleju oraz paliwa na poprawne funkcjonowanie filtra, a kilka spalonych aut i lasów, przez nie uwagę właścicieli tych że wybitnie ekologicznych aut widziałem.

    0
  • #11 11 Paź 2015 16:49
    daras41
    Poziom 25  

    Wracając do tematu, ja robię za 800-1000, zostawiam tablicę błędów w całości (warunek wszystkie sprawne czujniki ) a i tak się ludziska krzywią.

    0
  • #12 11 Paź 2015 17:11
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    500 i wszystko w oryginale.

    1
  • #13 11 Paź 2015 17:54
    Ireneo
    Poziom 40  

    Jak u nas powiem się za takie 800 minimum ,to słyszy się drogo bo robią za 600 50km dalej.Dlatego podałem takie minimum.Klient niestety często nie patrzy kto robi tylko za ile bo Tadek sąsiad tam zrobił i działa już pół roku.A też sam zauważyłem że te auto dalej jeździ.Po prostu taki mam region że potrafią rozrząd zmienić za 50! zł nawet.

    0
  • #14 11 Paź 2015 18:09
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Ireneo napisał:
    Jak u nas powiem się za takie 800 minimum ,to słyszy się drogo bo robią za 600 50km dalej


    Nie myśl że do Ciebie piję, pisząc

    domex32 napisał:
    a 600-800 zł robią u nas paprochy co usuwają tabele błędów


    bo u nas tak to wygląda, na szczęście w naszym rejonie są dwie firmy z prawdziwego zdarzenia i dwie, które robią z myślą że może się uda, po tych niższych pieniądzach.

    0
  • #15 11 Paź 2015 18:09
    daras41
    Poziom 25  

    Ireneo napisał:
    Po prostu taki mam region że potrafią rozrząd zmienić za 50! zł nawet.

    Na flamaster chyba a potem wynieniają czujniki , bo błąd cz. położenia wału i wałka wyrzuca :D

    0
  • #16 11 Paź 2015 19:01
    jokerro
    Poziom 33  

    1000-1200 tak jak nalezy,jak przyjezdza od paproka za 600 biore 1000 za poprawke.

    0
  • #17 11 Paź 2015 20:06
    lugi666
    Poziom 16  

    żałosna udręka napisał:
    Te ceny to raczej netto, a za 600 to raczej amatorzy z Ecusafe i MPPS.


    Ecusafe rozumiem, ale czemu się czepiasz MPPS-a??
    Kupiłem oryginalny z UK i wszystko OK. Bardzo dobry sprzęt z szeroką listą auto i darmową aktualizacją co rok (chyba).

    Ja robię za 800-1000 PLN i tabele błędów zostawiam.

    Też wychodzę z założenia, że w Polsce nie ma warunków do prawidłowej eksploatacji DPF. Zrobiłem już wiele aut i wszyscy klienci zadowoleni.
    Jeden tylko nie mógł się zdecydować, bo często jeździ autem na zachód.

    0
  • #18 11 Paź 2015 20:30
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ja zawsze klientów namawiam na emulator.
    Po pierwsze nie jest rozgrzebany komputer, czyli brak pojawiania się usterek z kosmosu.
    Po drugie bardzo łatwo wrócić do oryginału.

    0
  • #19 11 Paź 2015 20:43
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 11 Paź 2015 20:54
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Aleksander_01 napisał:
    Ja zawsze klientów namawiam na emulator.


    A co Ci to daje? Poza wydłużeniem do około 800 km przebiegu między regeneracjami?

    1
  • #21 11 Paź 2015 20:55
    daras41
    Poziom 25  

    georgesgr napisał:

    Pytanie za 10 punktow: po jak cholere placic za FAP i placic drugi raz za jego usuniecie? I oni mowia, ze nie maja pieniedzy!
    Nie taniej kupic auto bez filtra?

    Masz rację ,ale to działa w przypadku kupna nowego. Kupując używkę a większość takich u nas, bierzesz co jest. Większość klientów nawet nie wie ,że kupuje auto z filtrem :D

    0
  • #22 12 Paź 2015 10:54
    SQLmaster
    Poziom 24  

    Aleksander_01 napisał:
    Już niedługo i za to się wezmą. Wystarczy że Policja, ITD, SM zostaną wyposażone w analizatory spalin..... i będzie tak jak w Niemczech szybki powrót do oryginału. Ja już mam klientów którzy o żadnej wycince, emulatorze itd nie chcą słyszeć, ma być oryginał i koniec. W tych przerobionych dieslach z czasem zaczynają się takie problemy że nikt tego nie ogarnie, dpf to nie odczyt kodu do radyjka.
    Człowieku nie stać Cię a taki wóz to sprzedaj, kup dużego fiata na polonezie i będzie git.


    I mam nadzieję jak najszybciej zaczną kontrolować i odbierać dowód rejestracyjny. Bo póki co nasze miasta są w ścisłej czołówce miast Europy o największym zanieczyszczeniu powietrza (Według Europejskiej Agencji Środowiska w pierwszej dziesiątce europejskich miast z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem aż sześć znajduje się w Polsce).

    Zacytuję jedną z trafniejszych opinii o usuwaniu DPF:
    Cytat:
    Tak. Muszę pisać ponownie? Dostrzegam go w momencie gdy wiadomo, że DPF służy głównie w celu ochrony człowieka, a ludzie doszukują się wysokich kosztów produkcji, wysokich kosztów użytkowania i sugerują, że to dla jakiejś ochrony środowiska i to wszystko przez "eko-oszołomów".

    DPF chroni ludzi przed bezpośrednim wdychaniem szkodliwych związków, które są efektem ubocznym spalania paliwa i są tym groźniejsze, gdy występują w procesie w którym powstaje lotna sadza. Tylko i wyłącznie. DPF nie ma za zadanie dbać o szeroko pojętą "ekologię".

    Ludzie jak myślą o swoim dziecku czy żonie (jeśli mają), to niby liczą się z kasą jaką na utrzymanie tego zdrowia przeznaczają? Założę się, że lekko by sprzedali samochód i zapożyczyli się na gruby dołek, gdyby ta kasa miała uratować życie ich dziecku choremu (tfu!) np. na raka. Ale jak wyłożyć kasę na filtr i jego utrzymanie, żeby ryzyko takiej choroby u siebie i innych ludzi zmniejszyć, to już rumor powstaje, bo koszty użytkowania i wytworzenia za wysokie...

    Stąd wytrząsanie się, że producenci dzięki temu tylko zdzierają kasę pod przykrywką "ekologii", jest oderwane od rzeczywistości. Ot, po prostu, jak sam zauważyłeś, tyle pieniędzy i energii kosztuje produkcja tego ochraniacza dla ludzi. Aha, jakbyś miał wątpliwości, to fabryki mają dużo lepsze filtry (nie tylko typu PF) i muszą trzymać się norm.

    I ja, jako człowiek na potrzeby którego powstał DPF i użytkownik tegoż, życzę sobie, aby w dieslach ten filtr był i działał. Na wycinanie tego elementu (jako że dzień w dzień jeżdżę w korkach, także z dzieckiem), bo kogoś nie stać na utrzymanie i należytą pielęgnację samochodu, się zwyczajnie nie zgadzam i będę to głośno i wyraźnie piętnować. Jak go nie stać, to niech sobie kupi rower, a nie mnie i moje dziecko truje, bo mu się wydaje że ktoś marnuje jego ciężko zarobione pieniądze.

    Czy to wystarczająco jasne wyjaśnienie?

    2
  • #23 12 Paź 2015 20:04
    kakibara
    Poziom 27  

    Sam jestem posiadaczem 1.6 109 KM oczywiście z dpf - 175 tyś km oprócz śmierdzącego dieslem oleju, zmienianego często, bez podnoszenia się stanu oleju, nigdy nie zauważyłem żeby dymił jak czołg nawet jak dopala(chyba jeszcze działa taki zabity bo nawet baczka nie pusci) wentylator zapala się najczęściej gdy staje na podjeździe lub wjezdżam do garażu -dlaczego? mam znów ruszyć w trasę żeby pomóc mu się dopalić - niech mi nikt nie wmawia że dopali się na wolnych obrotach - nigdy twór PSA, więc jadę się przejechać 10-20 km marnuję swój czas , kasę na bezprodukcyjne przemieszczanie się autem nie zawsze mam coś do załatwienia w lesie - haha przecież 20km to też zaśmiecanie środowiska, dopalanie - zawsze trzeba po tym procesie należy zmienić olej - kto i za ile utylizuje przepracowany olej i czemu ja mam za to płacić częściej niż powinienem, rozumiem że pan inżynier zrobił cos żeby (zgodnie z derektywą) ochronić - ratować środowisko, wszyscy wiemy, że to tylko zagrywka żeby auto wracało jak najczęściej do serwisu. Jeżeli już mam płacić za obsługę dpf to czemu najczęściej muszę wymienić przy tym zatartą turbine przewody, śrubę banjo? Płacisz za auto 100 tys zł, ok za 150 tys km place szóstkę PLN i jeżdżę dalej ale do tego w zestawie turbo itp. - przeważnie bo pada razem lub wcześniej. Niech założą coś lepszego co wytrzyma pod 300 Tkm.
    Nawet za granicą są osoby które już ogłaszają się i usuwają filtry - DPF OUT.
    jak to jest w 1.6 hdi 90 km (nie sprawdzałem 110KM) ,że z dpf i bez niego ma taką samą normę emisji spalin?
    p.s. Dobra wycinka tylko i wyłącznie ze wstawieniem w puchę rury, program u tunera z gwarancją.

    -1
  • #24 12 Paź 2015 20:19
    losz
    Poziom 10  

    no i co ja mam biedny zrobić kupiłem auto i się wkopałem...
    filtr jest udrażniany wiertarką, zaspawane rurki od czujnika różnic ciśnienia spalin tak to się chyba nazywa, sam czujnik chyba tez coś z nim robili, bo wymieniłem na inny działający pokazuje inne wartości - spada do zera, a stary pokazuje stałą wartość, wywalili katalizator, wstawili jakąś siatkę/blachę z dziurami która chyba puściła bo cos zaczyna brzęczeć, coś w kompie prawdopodobnie mieszane bo kumpel jak Lexi-e podłączył nie mógł sprawdzić EGR, pompka podająca płyn wyłączona, zbiorniczek na płyn katalityczny pusty, a stan pokazuje niecałe 3L ja rozkładam ręce i szukam pomocy, ps a kopci tylko w momencie uruchomienia procedury wypalania... ku.. wstyd nim wtedy jeździć.. ale się załatwiłem

    pytam o koszty bo nie wiem czy mnie nie naciągają?
    także Panowie dziękuję za info.

    0
  • #25 12 Paź 2015 20:52
    mariank32
    Poziom 16  

    Tak to jest jak przed zakupem się człowiek dokładnie nie zastanowi i nie sprawdzi. Dla mnie to tylko powrót do oryginału i nie trafia do mnie argument że te silniki były z fapem i bez. Twój ma homologację z fap i bez niego nie powinien przejść przeglądu i po co dyskutować w tematach oczywistych. Masz opcję i możesz jak większość wyciąć i pewnie nie spotkają Cię nieprzyjemności z tego tytułu. Jeśli już to zrób to dobrze co wyklucza najniższe ceny. Ale jeśli zacznie tu być normalnie lub wyjedziesz do normalnego kraju to będą z tego problemy.
    Ja żonie świadomie kupiłem c4 1.6 hdi bez fapa , takiego szukałem.
    Inna kwestia to ta pseudo ekologia, sam dodatek do fala jest szkodliwy i ta cała reszta.
    Decyzja należy do Ciebie i pewnie zależy od Twojego portfela.

    0
  • #26 12 Paź 2015 21:08
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 12 Paź 2015 21:20
    T5
    Admin grupy Samochody

    SQLmaster napisał:

    Zacytuję jedną z trafniejszych opinii o usuwaniu DPF:
    Cytat:
    Tak. Muszę pisać ponownie? Dostrzegam go w momencie gdy wiadomo, że DPF służy głównie w celu ochrony człowieka, a ludzie doszukują się wysokich kosztów produkcji, wysokich kosztów użytkowania i sugerują, że to dla jakiejś ochrony środowiska i to wszystko przez "eko-oszołomów".

    DPF chroni ludzi przed bezpośrednim wdychaniem szkodliwych związków, które są efektem ubocznym spalania paliwa i są tym groźniejsze, gdy występują w procesie w którym powstaje lotna sadza. Tylko i wyłącznie. DPF nie ma za zadanie dbać o szeroko pojętą "ekologię".

    Ludzie jak myślą o swoim dziecku czy żonie (jeśli mają), to niby liczą się z kasą jaką na utrzymanie tego zdrowia przeznaczają? Założę się, że lekko by sprzedali samochód i zapożyczyli się na gruby dołek, gdyby ta kasa miała uratować życie ich dziecku choremu (tfu!) np. na raka. Ale jak wyłożyć kasę na filtr i jego utrzymanie, żeby ryzyko takiej choroby u siebie i innych ludzi zmniejszyć, to już rumor powstaje, bo koszty użytkowania i wytworzenia za wysokie...

    Stąd wytrząsanie się, że producenci dzięki temu tylko zdzierają kasę pod przykrywką "ekologii", jest oderwane od rzeczywistości. Ot, po prostu, jak sam zauważyłeś, tyle pieniędzy i energii kosztuje produkcja tego ochraniacza dla ludzi. Aha, jakbyś miał wątpliwości, to fabryki mają dużo lepsze filtry (nie tylko typu PF) i muszą trzymać się norm.

    I ja, jako człowiek na potrzeby którego powstał DPF i użytkownik tegoż, życzę sobie, aby w dieslach ten filtr był i działał. Na wycinanie tego elementu (jako że dzień w dzień jeżdżę w korkach, także z dzieckiem), bo kogoś nie stać na utrzymanie i należytą pielęgnację samochodu, się zwyczajnie nie zgadzam i będę to głośno i wyraźnie piętnować. Jak go nie stać, to niech sobie kupi rower, a nie mnie i moje dziecko truje, bo mu się wydaje że ktoś marnuje jego ciężko zarobione pieniądze.

    Czy to wystarczająco jasne wyjaśnienie?


    Tak oczywiście, szczególnie vw się popisał w tej kwesti od 2009r.
    Taki filtr FAP czy DPF powinien kosztować 500zł a nie 10-razy więcej, wtedy wszyscy by dbali o ekologię. Producenci aut mają eko w głębokim poważaniu za to mają niezłą maszynkę do zarabiania kroci.

    -2
  • #28 12 Paź 2015 21:24
    domex32
    Moderator na urlopie...

    georgesgr napisał:
    No coz, wielu rodakow nie doroslo jeszcze do wspolczesnego samochodu.


    Pisałem, w Polsce nie ma dróg, olei, oraz paliwa na prawidłową eksploatacje filtra.

    -1
  • #29 12 Paź 2015 21:28
    766630
    Użytkownik usunął konto