Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki kondensator silnika pompy zawieszenia w citroenie C5

27 Gru 2015 16:56 4644 12
  • Poziom 9  
    Witam,
    czy któryś z Was wymieniał już może albo widział cały kondensator silnika pompy zawieszenia w citroenie C5 ? przestało mi działać zawieszenie, po oględzinach okazało się że spalony jest kondensator przy szczotkach silnika pompy LDS(pod dekielkiem).
    niestety nie da się odczytać jego parametrów. proszę o pomoc w doborze zamiennika.
  • Poziom 31  
    Wydaje mi się że kondensator w tym zastosowaniu ma tylko eliminować zakłócenia ze szczotek, i niema wpływu na działanie układu.
  • Poziom 9  
    a nie robi czasem za kondensator rozruchowy? w końcu jest to normalny silnik. żadne zakłócenia by tam nie przeszkadzały. do silnika idą w końcu tylko masa i dwa plusy.
    udało mi się znaleźć fotkę jak to wygląda w oryginale
  • Poziom 9  
    po czym poznałem? bo zostały praktycznie same nóżki. ta fotka jest wyszukana z netu.
  • Poziom 43  
    Jeżeli kondensator dostał zwarcie i dlatego zbyt duży prąd go upalił, to prawdopodobnie poszedł też bezpiecznik.
    Do silnika nie dochodzą "2 plusy", tylko na 1 przewodzie plus, a na drugim przewodzie - masa.
  • Poziom 9  
    cos mi tu nie pasuje na tym schemacie. chodzi o element 139?
    bo opisy elementów w ogóle nie wskazują na pompę hydro.
    ja mam Mk1 2.2 hdi i do pompy dwie wtyczki. jedna ma plus i masę(zielono zółty i szary) a druga pojedyńcza napięcie sygnałowe (biały).
    na schemacie zupełnie inaczej to pokazali

    Dodano po 3 [godziny] 2 [minuty]:

    jak nie 2 plusy jak dwa. jeden jest w dolnej wtyczce a drugi sygnałowy w pojedynczej wtyczce u góry. tam napięcie zmienia się w zależności od poziomu auta. a bezpiecznik jest cały. nie ma zwarcia bo kable sprawdzone.
  • Poziom 43  
    Na tym schemacie chyba pompy hydrauliki nie ma.
    dworek24 napisał:
    ... tam napięcie zmienia się w zależności od poziomu auta ...
    - to może być czujnik, a nie silnik!
  • Poziom 31  
    WIdać że komutator ma zwarcie .
  • Poziom 9  
    kolego bez obrazy ale słabo się orientujesz. to nie żaden czujnik tylko sygnał sterujący. napięcie zwiększa się im wyżej trzeba podnieść auto. na pozostałych dwóch jest stały plus i masa. tak naprawdę pompę załącza ten jeden cieniutki kabelek z górnej wtyczki. mniejsza w to. odbiegamy od tematu. jaki ma być ten kondensator???
    na pewno nie jest tam bez powodu, a na francuskich forach piszą że go wymieniają. tylko już nikt niestety nie pisze jakie ma parametry.
    można się tylko domyślać po co jest. jak dla mnie to chodzi chyba o kompensację mocy żeby silnik za bardzo się nie grzał. przeciwzakłóceniowy jakoś mi tu nie pasuje, byłby zbędny. jakieś pomysły?

    Dodano po 19 [minuty]:

    koledzy co Wy z tymi zwarciami. wszystko sprawdziłem. a tak na marginesie to silnik był przezwajany. było zwarcie jak się szczotki skończyły . jednak przy szczotkach po naprawie nie ma kondensatora bo elektryk nawet nie mógł wiedzieć że taki tam był. wiem tyle że z kondensatorem przy 12V silnik ma ok 2300 obr min. bez na pewno jest inaczej. zauważyłem że bardziej się nagrzewa. ostatnio tak się nagrzał że puścił lut przy szczotce, wiec coś jest nie halo. i nie jest to pompa uprzedzam od razu bo chodzi lekko.
  • Poziom 31  
    DJ ANNUS napisał:
    WIdać że komutator ma zwarcie .
    dworek24 napisał:
    zauważyłem że bardziej się nagrzewa. ostatnio tak się nagrzał że puścił lut przy szczotce, wiec coś jest nie halo


    Czy mam pisać dużymi literami? Zresztą zmierz prąd a się przekonasz.
  • Poziom 43  
    Kondensator ewidentnie połączony ze szczotkami, wizualnie wyglądający na ok do 100nF/100VDC, czyli typowy przeciwzakłóceniowy i zmniejszający iskrzenie na komutatorze. Pompa BEZ NIEGO także ma działać, przynajmiej na próbę. Jednakże, istnieje możliwość, że w obudowie pompy zainstalowano czujnik ciśnienia, stad ten ,,cienki, biały kabelek.". Przegrzewa się ? Niewłaściwe przewinięcie, albo ten silnik pracuje cały czas, podczas jazdy, w wyniku uszkodzenia zawieszenia hydropneumatycznego.
  • Poziom 2  
    Kolegp podepne się pod post udało Ci się znaleść ten kondensator bo mam identyczny problem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolegp podepne się pod post udało Ci się znaleść ten kondensator bo mam identyczny problem