Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus MK1 2001 - Cobra 3175- po rozbrojeniu otwiera zamki i momentalnie zamyka

ziel17 25 Lut 2016 16:19 963 23
  • #1 25 Lut 2016 16:19
    ziel17
    Poziom 8  

    Witam.
    Problem jak w temacie. Po rozbrojeniu alarmu centralny zamek otwiera się i momentalnie zamyka. Natomiast podczas nieuzbrajania blokuje normalnie.
    Macie jakiś pomysł?

    Pozdrawiam.

    0 23
  • #2 25 Lut 2016 17:26
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Witam. Jeżeli po zamknięciu/otwarciu auta kluczykiem
    jest wszystko okej to wina alarmu. Kiedyś tak miałem
    w innym modelu Cobry. Wymieniłem na drugi i teraz jest dobrze.

    0
  • #3 25 Lut 2016 18:07
    ziel17
    Poziom 8  

    Zastanawiam się, czy to czasem nie jest jakieś przebicie/zwarcie w instalacji. Oddzielny pin na kostce otwiera i zamyka zamki... może z jednego jest gdzieś przebicie na drugi??? może gdzieś tu?

    0
  • #5 25 Lut 2016 18:11
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Gdyby zwarcie na kablu to cały czas by głupiał. A tak dostaje impuls na tw. I zaraz na zamknij.

    0
  • #6 25 Lut 2016 18:36
    ziel17
    Poziom 8  

    Dla zamknięcia i otwarcia zamków idą impulsy po różnych pinach a czy napięcia na obu są takie same?

    0
  • #7 25 Lut 2016 18:40
    milejow
    Poziom 42  

    ziel17 napisał:
    Natomiast podczas nieuzbrajania blokuje normalnie.

    Zamykania bez uzbrajania dokonujesz kluczem w zamku drzwi?

    0
  • #8 25 Lut 2016 18:41
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Z tego co pamiętam to w fordzie jest to masa a konkrenie impuls.

    0
  • #9 25 Lut 2016 18:43
    ziel17
    Poziom 8  

    milejow napisał:
    ziel17 napisał:
    Natomiast podczas nieuzbrajania blokuje normalnie.

    Zamykania bez uzbrajania dokonujesz kluczem w zamku drzwi?


    Coś mi się pomerdało podczas pisania. Miało być: podczas uzbrajania. Przepraszam, nie zauważyłem.

    0
  • #10 25 Lut 2016 18:50
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Według mnie to alarm daje impuls nie wtedy kiedy potrzeba.

    Dodano po 2 [minuty]:

    O ile pamiętam tą cobrę to dwa kable zielonojakieś obok siebie na wtyczce.

    0
  • #11 25 Lut 2016 18:57
    ziel17
    Poziom 8  

    piotrek22101 napisał:
    Według mnie to alarm daje impuls nie wtedy kiedy potrzeba.


    Najprostsze rozwiązania zazwyczaj są najtrafniejsze i wydaje mi się, że możesz mieć rację.
    Ciekawe jest też to, że problemy zaczęły się dnia kiedy przyszło do wymiany baterii w pilocie. Od tego czasu dzieją się tego typu rzeczy.
    Przez pewien moment wcale nie działało zamykanie drzwi z pilota w kluczyku (tylko centralny zamek) ale pomogło wyciągnięcie i włożenie ponownie bezpiecznika na miejsce. Podejrzewałem jego przepalenie.

    0
  • #12 25 Lut 2016 19:01
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Dobrze by było go sprawdzić dokładnie. Nie pamiętam czy jego się programuje ,pewnie tak jak inne cobry. Może coś się poprzestawiało.

    Moderowany przez norbert.s.:

    Ostrzeżenie za całokształt bzdur zawartych w tym temacie. Cały problem wielokrotnie poruszany na forum - switch sterujący w kasecie zamka. Notoryczna usterka w Fordach.

    0
  • #13 25 Lut 2016 19:20
    ziel17
    Poziom 8  

    piotrek22101 napisał:
    Dobrze by było go sprawdzić dokładnie. Nie pamiętam czy jego się programuje ,pewnie tak jak inne cobry. Może coś się poprzestawiało.


    Tak, programuje się. Próbowałem ale bez pożądanego efektu. Zastanawiam się czy można w niej zrobić jakiś restart lub czy wypięcie go od zasilania na "chwilę" nie spowoduje mu jakiegoś "resurrection".

    0
  • #14 25 Lut 2016 19:24
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Pełnego resetu nie ma. Może Tobie nie wychodzi bo włącznik maski nie kontaktuje . Tak wchodziło się w programowanie.

    0
  • #15 25 Lut 2016 19:39
    ziel17
    Poziom 8  

    piotrek22101 napisał:
    Pełnego resetu nie ma. Może Tobie nie wychodzi bo włącznik maski nie kontaktuje . Tak wchodziło się w programowanie.


    Dokładnie tak. Macha w górę, drzwi otwarte, zapłon włączony i click click A+B. Próbowałem nawet kilka razy.
    Co ciekawe, czy z podniesioną maską i otwartymi drzwiami czy też tylko z otwartymi drzwiami reagował identycznie. Najpierw trzy lub cztery mrugnięcia kierunkami a później ciągłe światło... albo na odwrót. To też wydało mi się dziwne.

    0
  • #16 25 Lut 2016 19:41
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Sprawdż czy czujnik maski jest dobry i przewodzi.

    0
  • #17 26 Lut 2016 20:41
    ziel17
    Poziom 8  

    piotrek22101 napisał:
    Sprawdż czy czujnik maski jest dobry i przewodzi.


    Sprawdziłem wszystko. Nic nie pomaga. Nie wymieniałem tylko centralki alarmu oraz nie przecinałem przewodów od pinów zamknij/otwórz.

    Dziś zauważyłem, że nie działa też zamykanie centralnego zamka kluczykiem (na obu drzwiach), pilotem z kluczyka owszem działa bez żadnego problemu.

    Przy zamykaniu (zazbrojeniu) pilotem alarmu również się nie blokują tylko podczas rozbrajania pilotem otwiera i zamyka momentalnie. Jak otwieram pilotem w kluczyku wszystko gra.

    Jutro umówiony jeszcze jestem ze specjalistą w tych sprawach.

    Pozdrawiam.

    0
  • #18 26 Lut 2016 20:44
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #19 26 Lut 2016 21:22
    ziel17
    Poziom 8  

    grala1 napisał:
    Ja dalej twierdze że to wina styków w zamkach i przez to centralny świruje.


    No cóż... ostatecznie na to wychodzi. Wymiana przełącznika nie byłaby tak zniechęcająca gdyby nie to że trzeba rozpruć całe wytłumienie drzwi.

    A sama centralka alarmu nie może być trafiona? Może być, że to ona błędnie wysyła sygnał na dwóch pinach a dla uaktywnienia alarmu żadnego?

    Wiem, że marudzę lecz jednakże wolałbym uniknąć prucia wytłumienia drzwi lub cięcia przewodów... jakie są korzyści z ich funkcjonowania?

    grala1 napisał:
    Proponuje sprawdzić styki w zamkach przednich drzwi.


    Czy sprawdzenia styków można dokonać w inny sposób niż poprzez przerwanie ciągłości przewodów masowych bądź naruszania wytłumienia??

    0
  • #20 26 Lut 2016 21:40
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Gdybyś dysponował schematem to mógłbyś sprawdzić je poprzez złącze w drzwiach lub na centrali w środku auta.
    Można też odciąć przewód podający masę na przełączniki i wtedy nie działa sterowania fabryczne ale działa centralny z pilota i jak działa bez problemu to wina przełączników w zamkach.

    0
  • #21 26 Lut 2016 21:41
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Czy da radę zamknąć/otworzyć centralny od środka? Jakimś przyciskiem np.

    0
  • #22 26 Lut 2016 21:45
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Z tego co pamiętam to w Fordach robi się to klamką wewnętrzną, wtedy też zmienia się położenie styku w zamku i podaje sygnał do zamknięcia reszty drzwi.

    0
  • #23 26 Lut 2016 21:51
    piotrek22101
    Poziom 39  

    W jakimś widziałem też przycisk zamknij /otwórz.

    0
  • #24 26 Lut 2016 22:02
    ziel17
    Poziom 8  

    piotrek22101 napisał:
    Czy da radę zamknąć/otworzyć centralny od środka? Jakimś przyciskiem np.


    Nie, centralny zamek nie reaguje na przełącznik w drzwiach kierowcy ani pasażera wewnątrz kabiny. Kiedyś reagował.

    Dodano po 3 [minuty]:

    grala1 napisał:
    Z tego co pamiętam to w Fordach robi się to klamką wewnętrzną, wtedy też zmienia się położenie styku w zamku i podaje sygnał do zamknięcia reszty drzwi.

    piotrek22101 napisał:
    W jakimś widziałem też przycisk zamknij /otwórz.

    U mnie przy klamce jest przełącznik blokady.

    0