Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki samochód kupić do kwoty 3000 zł?

30 Jun 2016 10:32 43455 44
  • Level 32  
    Witam. Pierwszy raz zakładam taki temat i jakby nie ten dział to proszę o przeniesienie. Mój tata chciałby zmienić swojego golfa 3 na inne auto. On raczej nie ma większego pojęcia o samochodach a ja tym bardziej nie. Jakichś większych wymagań nie ma. Podstawowe: Samochód musi być pięciodrzwiowy, w miarę małe zużycie paliwa, tania eksploatacja (tanie części), klimatyzacja oczywiście musi być. Po prostu zwykły, dobry samochód dla rodziny, który będzie tani w użytkowaniu. Mile widziane będą linki do ciekawych ogłoszeń na terenie województwa małopolskiego i podkarpackiego. Cena samochodu to myślę, że tak do 3000 zł.
  • Level 16  
    Nie zabrakło tam czasami jednego 0 przy podaniu kwoty ?
    Jeżeli nie, to za tą kwotę raczej niemożliwe, żeby kupić sprawne auto i do tego z klimatyzacją. Nie wspomnę już o tym żeby auto nie miało rdzy.
  • Level 32  
    Przemek2011 wrote:
    za tą kwotę raczej niemożliwe, żeby kupić sprawne auto i do tego z klimatyzacją.

    Używane a nie nowe. Za te pieniądze nie muszą być żadne cuda. Golfa 3 da się kupić w tej cenie i jakoś klimatyzację ma. Może jakieś podobne by się znalazło? A do 4000 zł?
  • Level 35  
    W tych cenach to Opel, Ford, Volkswagen. Jeżeli coś z tańszych w eksploatacji.
    Tylko że w tych pieniądzach buda może być zeżarta, będzie poobijany.
  • Level 16  
    Popatrz na Peugeota 206. W tej cenie może coś się trafi w miarę dobrego.
  • Level 25  
    Hyundai accent z silnikiem benzynowym 1.3 lub 1.5. Z instalacją gazową będzie trudno spotkać.
    Samochód dobry do codziennego jeżdżenia, części tanie i konstrukcja prosta.
    Jedyny mankament to tylne nadkola zjadane przez rdzę.
  • Level 32  
    pepe150 wrote:
    W tych cenach to Opel, Ford, Volkswagen. Jeżeli coś z tańszych w eksploatacji.

    Dzięki, ale chodzi mi o konkretne modele, bo kompletnie się na tym nie znam.
  • Level 30  
    Citroen xsara w gazie tanio,cicho i bez rdzy
  • Level 22  
    Szukaj accenta najlepiej w budzie LC, choć i X3 nie są złe, ale tu ruda już mogła poczynić znaczne postępy. To bardzo przyzwoite auta w tych pieniążkach. I zagazowane też się trafiają.
  • Level 43  
    cxzcxz123 wrote:
    musi być pięciodrzwiowy, w miarę małe zużycie paliwa, tania eksploatacja (tanie części), klimatyzacja oczywiście musi być

    Ery już nie ma także ciężko będzie za 3 klocki.
  • Level 32  
    No dobra dzięki za zainteresowanie tematem. Tata się jeszcze pyta co byście poradzili bez tej klimatyzacji, bo mówił, że niepotrzebnie napisałem że klimatyzacja musi być :) - więc raczej mu nie jest potrzebna .
  • Level 30  
    Citroen xsara w gazie tanio,cicho i bez rdzy
    nowszy model
  • Level 39  
    Szukałbym xantii z silnikiem 1,8-2,0 + gaz lub 1,9-2,1 TD. Mocna blacha, hydro wcale nie awaryjne, a czesci tanie , tylko trzeba mieć kumatego mechaniora, który ma pojęcie o tym aucie. Samochody te robią bardzo duże przebiegi jak ktoś wie co i jak wymieniać na czas. Tylko po golfie to może być "za trudne" auto.
    Nastepne tanie i w miarę dobre auto to daewoo nubira .
    Z małych polecam mazdę demio . W wielu jest klima i czasem działa.
  • Level 12  
    Punto II 1.2 8V po liftingu
    Byle zdrowa buda byla. Czesci kosztuja grosze. Jedyna drozsza awaria to wspomaganie (ale mozna nie naprawiac).
  • Level 35  
    Za 3 klocki z klimą to nie liczy się już marka, tylko stan utrzymania, to są naprawdę minimalne pieniądze że jeszcze coś jeżdżącego można z klimą wyrwać. Ja bym tego Golfa reanimował w nieskończoność, jak tylko nie jest przegnity jak sito to resztę da się ogarnąć. Popatrz na allegro/olx bo to raczej sprowadzone rzeczy muszą być.

    PS. Te co miałem, z naprawdę tanich:
    Hyundai Accent- mechanika jest bardzo dobra, blacha do dupy, klima się zdarza.
    Daewoo Lanos - mechanika taka sobie, blacha do dupy, klima rzadko, tani w eksploatacji bardzo
    Alfa 145/146 - mechanika w miarę ok, blacha taka sobie - ale raczej na plus jak nie rozbijany, klima często
    Ford Escort 1.6 Bolero 2 - blacha katastrofa, mechanika w miarę ok, ciężko z krajowych o auto z klimą
    Skoda Fabia - mechanika średnia, blacha super, klima rzadko w krajowych, tyle tylko  że to auto za 10 tys.
    Z tych co mam styczność często, ale są droższe:
    Ford Fusion/Fiesta - mechanika do dupy, blacha katastrofa, klima się zdarza
    Audi B4/A4 - mechanika ok, blacha rewelacja, klima rzadko u nas w kraju
    Astra II - mechanika ok, blacha średnia (ale nie rewelacyjna), klima rzadko u nas w kraju, często w sprowadzonych
    Volvo V40/S40 - mechanika w miarę ok, blacha średnia, klima się zdarza
    Renault Megane I (także to duże) - mechanika tragedia, blacha tragedia, klima często w sprowadzonych
    Peugeot 206 - mechanika ok, blacha ok, klima rzadko w krajowych
    Citroen Saxo - mechanika ok, blacha ok, klima rzadko w krajowych

    PS2. Podaj propozycję auta bo za tę cenę to każdy może być. To już nie kwestia marki ale konkretnego egzemplarza.
  • Level 14  
    A może Suzuki Swift Mk5 (2001-2003)? Samochody bardzo tanie, mało awaryjne. Wersje z Niemiec są zazwyczaj w dużo lepszym stanie blacharskim i mechanicznym niż krajowe i są dobrze wyposażone (nawet w wersjach 1.0 z ostatnich roczników jest zazwyczaj klimatyzacja, 2 poduszki powietrzne i wspomaganie kierownicy oraz elektryczne przednie szyby i lusterka). Wyglądem samochód co prawda nie grzeszy ale jest bardzo prosty w budowie.
  • Level 35  
    Te Swifty trochę gniją - ranty drzwi i błotników, progi, mocowania zawieszenia tylnego, niemniej jednak mechanicznie dość dobry wóz. Jakby znalazł zadbany to można polecić.
  • Level 14  
    Wiem że korozja to problem tych samochodów - czasem z zewnątrz jest ok, a pod spodem tragedia (zwłaszcza jeśli chodzi o mocowania przednich i tylnych wahaczy). Dlatego pisałem o egzemplarzach z Niemiec - tam chyba nie solą zimą dróg tylko stosują coś innego, co przekłada się na stan podłogi samochodów.
  • Level 35  
    No masz rację w sumie, krajowe to tragedia, tyle że nie wiem czy na zachodzie jeszcze takowe występują. Miałem wysyp takich Suzukich między 2004 a 2007, a później cisza - oczywiście wszystkie do retuszu. Dodam tylko że wtedy handlarzyny płaciły za nie między 100-300 Euro przy zakupie. Nawet się zastanawiałem czy nie nabyć takowego.
  • Level 21  
    Jarosx9 wrote:
    Renault Megane I (także to duże) - mechanika tragedia, blacha tragedia, klima często w sprowadzonych

    Aż 3 bzdury w 1 zdaniu.
    Mechanika ok (silnik 8V wymaga regulacji zaworów, 16V w zasadzie bezobsługowy bo ma już hydrauliczną regulację), blachy w polifcie (po 99r) ocynk, klima w krajowych bardzo często.
  • Level 43  
    Kup sobie lagune 1 koniecznie po lifcie, to ci nigdy nie zgnije , a z silnikiem 1,6 i klimatyzacją to żaden golf się nie umywa do niej.

    Jedynie co przyczepki nie można ciągać i dużo ładować w bagażnik żywca.
  • Level 35  
    To ja ten ocynk już widziałem (Megane I i Scenic) i współczuję bardzo... Ostatnio nawet 3 szt. pod rząd na progi i nadkola były. O mechanikę to mi chodzi o to że np. w 1.6 16V - łatwość dostępu do podzespołów np. rozrusznik itp. - gratulacje dla inżynierów że można tak silnik pochylić/obudować. Zresztą osiągi tych cudów francuskich są lekko mówiąc średnie.
    Jednak za 3000 zł jak ktoś ma takie coś zadbane to warto - są gorsze.

    PS. Ostatnio Megane II 1.8 znajomy opendzlował za 3 tys. (jakieś wycieki oleju itp.), ale o jedynce po lifcie nie słyszałem żeby jakieś były rewelacyjne - jakieś info na ten temat?
  • Level 43  
    Jarosx9 wrote:
    To ja ten ocynk już widziałem (Megane I i Scenic)


    A skąd, scenik i megan to zupełnie inne blachy tak jak i przedlifty rdza pokroju escorta.
  • Level 34  
    Laguna 1 i Megane 1 po lifcie bardzo polecam. Silniki 16 V bardzo trwałe i idealne do gazu. 8V także, ale trzeba zaworki regulować. Możesz dołożyć kilka stówek i z zza granicy trafisz na bogate wyposażenie z klimatronikiem podgrzewaną szybą, siedzeniami i el. szybami. Blacharka po lifcie raczej nie sprawia problemów. Mankament to tylna belka, tutaj trzeba sprawdzić stan drążków skrętnych i tuleji. Delikatna skrzynia. No i silniki 16V są dosyć kłopotliwe w serwisie jak to bywa w Renault.
  • Level 35  
    No ale jak inne - Scenik I i Megane I rdzewieją na potęgę (nawet ten Scenic po 99 r.) - jest jakiś moment w którym się to zmieniło? Przyznam że takie do mnie nie trafiły, a jestem ciekaw...

    PS. Szkoda że nie robie fotek wszystkiemu co przyjeżdża.... :cry: , to byście zobaczyli na co stać Renault. Może i czołgi mieli niezłe, ale auta bym już nie kupił - i to się tyczy od Dacii po Nissana (choć tu nie jestem pewien do końca).
  • Level 43  
    Jarosx9 wrote:
    No ale jak inne - Scenik I i Megane I rdzewieją na potęgę (nawet ten Scenic po 99 r.)


    Tak samo jak laguna do listopada 98r, robię francję na co dzień i mam tez laguna 1 i wiem co pisze.
  • Level 35  
    Strumien swiadomosci swia wrote:


    Tak samo jak laguna do listopada 98r, robię francję na co dzień i mam tez laguna 1 i wiem co pisze.

    Ale na lepsze??
    Zwróce uwagę jak coś przyjedzie.... Laguny dawno nie miałem....
  • Level 43  
    Damnian wrote:
    Mankament to tylna belka, tutaj trzeba sprawdzić stan drążków skrętnych i tuleji. Delikatna skrzynia. No i silniki 16V są dosyć kłopotliwe w serwisie jak to bywa w Renault.

    Toteż pisałem żeby nie ciągać przyczepek i nie ładować bagażnika po sufit kartoflami.

    Jak będziesz miał polifta to zobacz na blachę i progi.

    W zasadzie niepsujne auta o ile nie grzebią w nim paproki .
  • Level 35  
    Strumien swiadomosci swia wrote:


    Jak będziesz miał polifta to zobacz na blachę i progi.

    Ok, zerknę, bo też ciekaw jestem, ale to się tyczy Laguny I po lifcie tylko, czy Megana i Scenica też. Bo tamte miałem na blache i wiele się nie zmieniło....

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:


    W zasadzie niepsujne auta o ile nie grzebią w nim paproki .

    Jak większość.
  • Level 43  
    Tak laguna po lifcie , blacha zupełnie inna , calusieńka elektryka zupełnie inna i inne silniki i C.Z. bez podczerwieni.
    Po prostu chłopaki się postarali i dopięli celu.

    W tym przednia szyba odbijająca promienie podczerwone, fajnie to wygląda w kamerze gdy w nocy włączy się IR-- z szyby robi się lustro.