Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki samochód kupić do kwoty 3000 zł?

cxzcxz123 30 Jun 2016 10:32 47064 44
  • #1
    cxzcxz123
    Level 32  
    Witam. Pierwszy raz zakładam taki temat i jakby nie ten dział to proszę o przeniesienie. Mój tata chciałby zmienić swojego golfa 3 na inne auto. On raczej nie ma większego pojęcia o samochodach a ja tym bardziej nie. Jakichś większych wymagań nie ma. Podstawowe: Samochód musi być pięciodrzwiowy, w miarę małe zużycie paliwa, tania eksploatacja (tanie części), klimatyzacja oczywiście musi być. Po prostu zwykły, dobry samochód dla rodziny, który będzie tani w użytkowaniu. Mile widziane będą linki do ciekawych ogłoszeń na terenie województwa małopolskiego i podkarpackiego. Cena samochodu to myślę, że tak do 3000 zł.
  • #2
    Przemek2011
    Level 17  
    Nie zabrakło tam czasami jednego 0 przy podaniu kwoty ?
    Jeżeli nie, to za tą kwotę raczej niemożliwe, żeby kupić sprawne auto i do tego z klimatyzacją. Nie wspomnę już o tym żeby auto nie miało rdzy.
  • #3
    cxzcxz123
    Level 32  
    Przemek2011 wrote:
    za tą kwotę raczej niemożliwe, żeby kupić sprawne auto i do tego z klimatyzacją.

    Używane a nie nowe. Za te pieniądze nie muszą być żadne cuda. Golfa 3 da się kupić w tej cenie i jakoś klimatyzację ma. Może jakieś podobne by się znalazło? A do 4000 zł?
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    W tych cenach to Opel, Ford, Volkswagen. Jeżeli coś z tańszych w eksploatacji.
    Tylko że w tych pieniądzach buda może być zeżarta, będzie poobijany.
  • #5
    Przemek2011
    Level 17  
    Popatrz na Peugeota 206. W tej cenie może coś się trafi w miarę dobrego.
  • #6
    Michal_WWL
    Level 26  
    Hyundai accent z silnikiem benzynowym 1.3 lub 1.5. Z instalacją gazową będzie trudno spotkać.
    Samochód dobry do codziennego jeżdżenia, części tanie i konstrukcja prosta.
    Jedyny mankament to tylne nadkola zjadane przez rdzę.
  • #7
    cxzcxz123
    Level 32  
    pepe150 wrote:
    W tych cenach to Opel, Ford, Volkswagen. Jeżeli coś z tańszych w eksploatacji.

    Dzięki, ale chodzi mi o konkretne modele, bo kompletnie się na tym nie znam.
  • #8
    zdzichra
    Level 32  
    Citroen xsara w gazie tanio,cicho i bez rdzy
  • #9
    krau
    Level 24  
    Szukaj accenta najlepiej w budzie LC, choć i X3 nie są złe, ale tu ruda już mogła poczynić znaczne postępy. To bardzo przyzwoite auta w tych pieniążkach. I zagazowane też się trafiają.
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    cxzcxz123 wrote:
    musi być pięciodrzwiowy, w miarę małe zużycie paliwa, tania eksploatacja (tanie części), klimatyzacja oczywiście musi być

    Ery już nie ma także ciężko będzie za 3 klocki.
  • #11
    cxzcxz123
    Level 32  
    No dobra dzięki za zainteresowanie tematem. Tata się jeszcze pyta co byście poradzili bez tej klimatyzacji, bo mówił, że niepotrzebnie napisałem że klimatyzacja musi być :) - więc raczej mu nie jest potrzebna .
  • #12
    zdzichra
    Level 32  
    Citroen xsara w gazie tanio,cicho i bez rdzy
    nowszy model
  • #13
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Szukałbym xantii z silnikiem 1,8-2,0 + gaz lub 1,9-2,1 TD. Mocna blacha, hydro wcale nie awaryjne, a czesci tanie , tylko trzeba mieć kumatego mechaniora, który ma pojęcie o tym aucie. Samochody te robią bardzo duże przebiegi jak ktoś wie co i jak wymieniać na czas. Tylko po golfie to może być "za trudne" auto.
    Nastepne tanie i w miarę dobre auto to daewoo nubira .
    Z małych polecam mazdę demio . W wielu jest klima i czasem działa.
  • #14
    kyller
    Level 13  
    Punto II 1.2 8V po liftingu
    Byle zdrowa buda byla. Czesci kosztuja grosze. Jedyna drozsza awaria to wspomaganie (ale mozna nie naprawiac).
  • #15
    Jarosx9
    Level 35  
    Za 3 klocki z klimą to nie liczy się już marka, tylko stan utrzymania, to są naprawdę minimalne pieniądze że jeszcze coś jeżdżącego można z klimą wyrwać. Ja bym tego Golfa reanimował w nieskończoność, jak tylko nie jest przegnity jak sito to resztę da się ogarnąć. Popatrz na allegro/olx bo to raczej sprowadzone rzeczy muszą być.

    PS. Te co miałem, z naprawdę tanich:
    Hyundai Accent- mechanika jest bardzo dobra, blacha do dupy, klima się zdarza.
    Daewoo Lanos - mechanika taka sobie, blacha do dupy, klima rzadko, tani w eksploatacji bardzo
    Alfa 145/146 - mechanika w miarę ok, blacha taka sobie - ale raczej na plus jak nie rozbijany, klima często
    Ford Escort 1.6 Bolero 2 - blacha katastrofa, mechanika w miarę ok, ciężko z krajowych o auto z klimą
    Skoda Fabia - mechanika średnia, blacha super, klima rzadko w krajowych, tyle tylko  że to auto za 10 tys.
    Z tych co mam styczność często, ale są droższe:
    Ford Fusion/Fiesta - mechanika do dupy, blacha katastrofa, klima się zdarza
    Audi B4/A4 - mechanika ok, blacha rewelacja, klima rzadko u nas w kraju
    Astra II - mechanika ok, blacha średnia (ale nie rewelacyjna), klima rzadko u nas w kraju, często w sprowadzonych
    Volvo V40/S40 - mechanika w miarę ok, blacha średnia, klima się zdarza
    Renault Megane I (także to duże) - mechanika tragedia, blacha tragedia, klima często w sprowadzonych
    Peugeot 206 - mechanika ok, blacha ok, klima rzadko w krajowych
    Citroen Saxo - mechanika ok, blacha ok, klima rzadko w krajowych

    PS2. Podaj propozycję auta bo za tę cenę to każdy może być. To już nie kwestia marki ale konkretnego egzemplarza.
  • #16
    cinepi
    Level 15  
    A może Suzuki Swift Mk5 (2001-2003)? Samochody bardzo tanie, mało awaryjne. Wersje z Niemiec są zazwyczaj w dużo lepszym stanie blacharskim i mechanicznym niż krajowe i są dobrze wyposażone (nawet w wersjach 1.0 z ostatnich roczników jest zazwyczaj klimatyzacja, 2 poduszki powietrzne i wspomaganie kierownicy oraz elektryczne przednie szyby i lusterka). Wyglądem samochód co prawda nie grzeszy ale jest bardzo prosty w budowie.
  • #17
    Jarosx9
    Level 35  
    Te Swifty trochę gniją - ranty drzwi i błotników, progi, mocowania zawieszenia tylnego, niemniej jednak mechanicznie dość dobry wóz. Jakby znalazł zadbany to można polecić.
  • #18
    cinepi
    Level 15  
    Wiem że korozja to problem tych samochodów - czasem z zewnątrz jest ok, a pod spodem tragedia (zwłaszcza jeśli chodzi o mocowania przednich i tylnych wahaczy). Dlatego pisałem o egzemplarzach z Niemiec - tam chyba nie solą zimą dróg tylko stosują coś innego, co przekłada się na stan podłogi samochodów.
  • #19
    Jarosx9
    Level 35  
    No masz rację w sumie, krajowe to tragedia, tyle że nie wiem czy na zachodzie jeszcze takowe występują. Miałem wysyp takich Suzukich między 2004 a 2007, a później cisza - oczywiście wszystkie do retuszu. Dodam tylko że wtedy handlarzyny płaciły za nie między 100-300 Euro przy zakupie. Nawet się zastanawiałem czy nie nabyć takowego.
  • #20
    Fredw
    Level 23  
    Jarosx9 wrote:
    Renault Megane I (także to duże) - mechanika tragedia, blacha tragedia, klima często w sprowadzonych

    Aż 3 bzdury w 1 zdaniu.
    Mechanika ok (silnik 8V wymaga regulacji zaworów, 16V w zasadzie bezobsługowy bo ma już hydrauliczną regulację), blachy w polifcie (po 99r) ocynk, klima w krajowych bardzo często.
  • #21
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kup sobie lagune 1 koniecznie po lifcie, to ci nigdy nie zgnije , a z silnikiem 1,6 i klimatyzacją to żaden golf się nie umywa do niej.

    Jedynie co przyczepki nie można ciągać i dużo ładować w bagażnik żywca.
  • #22
    Jarosx9
    Level 35  
    To ja ten ocynk już widziałem (Megane I i Scenic) i współczuję bardzo... Ostatnio nawet 3 szt. pod rząd na progi i nadkola były. O mechanikę to mi chodzi o to że np. w 1.6 16V - łatwość dostępu do podzespołów np. rozrusznik itp. - gratulacje dla inżynierów że można tak silnik pochylić/obudować. Zresztą osiągi tych cudów francuskich są lekko mówiąc średnie.
    Jednak za 3000 zł jak ktoś ma takie coś zadbane to warto - są gorsze.

    PS. Ostatnio Megane II 1.8 znajomy opendzlował za 3 tys. (jakieś wycieki oleju itp.), ale o jedynce po lifcie nie słyszałem żeby jakieś były rewelacyjne - jakieś info na ten temat?
  • #23
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jarosx9 wrote:
    To ja ten ocynk już widziałem (Megane I i Scenic)


    A skąd, scenik i megan to zupełnie inne blachy tak jak i przedlifty rdza pokroju escorta.
  • #24
    Damnian
    Level 34  
    Laguna 1 i Megane 1 po lifcie bardzo polecam. Silniki 16 V bardzo trwałe i idealne do gazu. 8V także, ale trzeba zaworki regulować. Możesz dołożyć kilka stówek i z zza granicy trafisz na bogate wyposażenie z klimatronikiem podgrzewaną szybą, siedzeniami i el. szybami. Blacharka po lifcie raczej nie sprawia problemów. Mankament to tylna belka, tutaj trzeba sprawdzić stan drążków skrętnych i tuleji. Delikatna skrzynia. No i silniki 16V są dosyć kłopotliwe w serwisie jak to bywa w Renault.
  • #25
    Jarosx9
    Level 35  
    No ale jak inne - Scenik I i Megane I rdzewieją na potęgę (nawet ten Scenic po 99 r.) - jest jakiś moment w którym się to zmieniło? Przyznam że takie do mnie nie trafiły, a jestem ciekaw...

    PS. Szkoda że nie robie fotek wszystkiemu co przyjeżdża.... :cry: , to byście zobaczyli na co stać Renault. Może i czołgi mieli niezłe, ale auta bym już nie kupił - i to się tyczy od Dacii po Nissana (choć tu nie jestem pewien do końca).
  • #26
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jarosx9 wrote:
    No ale jak inne - Scenik I i Megane I rdzewieją na potęgę (nawet ten Scenic po 99 r.)


    Tak samo jak laguna do listopada 98r, robię francję na co dzień i mam tez laguna 1 i wiem co pisze.
  • #27
    Jarosx9
    Level 35  
    Strumien swiadomosci swia wrote:


    Tak samo jak laguna do listopada 98r, robię francję na co dzień i mam tez laguna 1 i wiem co pisze.

    Ale na lepsze??
    Zwróce uwagę jak coś przyjedzie.... Laguny dawno nie miałem....
  • #28
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Damnian wrote:
    Mankament to tylna belka, tutaj trzeba sprawdzić stan drążków skrętnych i tuleji. Delikatna skrzynia. No i silniki 16V są dosyć kłopotliwe w serwisie jak to bywa w Renault.

    Toteż pisałem żeby nie ciągać przyczepek i nie ładować bagażnika po sufit kartoflami.

    Jak będziesz miał polifta to zobacz na blachę i progi.

    W zasadzie niepsujne auta o ile nie grzebią w nim paproki .
  • #29
    Jarosx9
    Level 35  
    Strumien swiadomosci swia wrote:


    Jak będziesz miał polifta to zobacz na blachę i progi.

    Ok, zerknę, bo też ciekaw jestem, ale to się tyczy Laguny I po lifcie tylko, czy Megana i Scenica też. Bo tamte miałem na blache i wiele się nie zmieniło....

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:


    W zasadzie niepsujne auta o ile nie grzebią w nim paproki .

    Jak większość.
  • #30
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Tak laguna po lifcie , blacha zupełnie inna , calusieńka elektryka zupełnie inna i inne silniki i C.Z. bez podczerwieni.
    Po prostu chłopaki się postarali i dopięli celu.

    W tym przednia szyba odbijająca promienie podczerwone, fajnie to wygląda w kamerze gdy w nocy włączy się IR-- z szyby robi się lustro.