Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5FL - zbyt wysokie ciśnienie po stronie HP.

02 Lip 2016 21:30 2283 9
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam następujący problem. W dniu dzisiejszym dokonałem naprawy w swoim samochodzie (wymiana sprzęgła wiskotycznego oraz uszkodzonego wentylatora elektrycznego chłodnicy klimatyzacji). Niestety po wymianie tych uszkodzonych elementów klimatyzacja dalej nie chłodziła. Pojechałem na stacje w celu wykonania diagnozy. Okazało się iż jest za mało czynnika (było około 230 gram). Czynnik został uzupełniony, natomiast pierwsze problemy pojawiły się już na etapie uzupełniania. Stacja po wykonaniu odzysku czynnika, zrobieniu próżni nie chciała dobić więcej jak 290 gram. W związku z powyższym kazano mi uruchomić silnik i włączyć klimatyzacje co też uczyniłem. Po włączeniu klimatyzacji ładnie się dobiło. Jednak na zakończenie dowiedziałem się iż mam za wysokie ciśnienie po stronie HP. Ciśnienie to wynosiło około 25 barów. Dodam również iż klimatyzacja zaczęła pracować wg. mnie prawidłowo (chłodzi raczej tak jak kiedyś). Niestety wg. informacji z serwisu jakie uzyskałem to że ciśnienie po stronie HP jest zbyt wysokie i prawdopodobnie mam zatkany osuszacz. Z tego co znalazłem szukając trochę po sieci to zbyt wysokie ciśnienie po stronie HP może być również spowodowane wysoką temperaturą zewnętrzną. Dodam, że temperatura w warsztacie wynosiła około 28 stopni. W związku z powyższym mam dwa pytania:
    1. Z czego mógł wynikać problem z nabiciem klimatyzacji.
    2. Czy wartość ta jest prawidłowa czy jednak coś zaczyna się dziać niepokojącego z układem?
    Wybaczcie moje pytania ale po przeszukaniu sieci mam niestety większe wątpliwości niż przed.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Zatkane chłodnice lub skorodowane i wysypane lamelki do tego wysoka temperatura dają taki efekt.
  • Poziom 13  
    Rozumie, czyli prawdopodobnie chłodnica klimatyzacji do wymiany, przy okazji pewnie również wypadałoby wymienić osuszacz. Natomiast mam pytanie czym grozi eksploatowanie tego układu dalej w takim stanie jak jest on obecnie? Może to doprowadzić do awarii sprężarki lub jakiegoś innego elementu?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To ciśnienie jest od razu po włączaniu klimatyzacji czy powoli rośnie do 25?
    Czy w momencie włączenia klimatyzacji staruje wentylator na chłodnicy?
    Wiesz może jakie było ciśnienie po stornie LP?
    Może masz brudną dysze dławiącą.
  • Poziom 13  
    Niestety na ciśnienie po stronie LP nie zwróciłem niestety uwagi. To czy powoli rośnie też nie wiem bo jak już wspomniałem wcześniej, w ogóle żeby nabić klimę kazano mi ją uruchomić (maszyna nie chciała nabić więcej jak około 290 gram czynnika, dopiero po odpaleniu klimy poszło), więc jak doszło do pomiaru ciśnienia to klima już jakiś czas pracowała i to na najwyższych obrotach (ustawienie LO na klimatroniku). Co do wentylatora to włącza się on po jakimś czasie od załączenia klimatyzacji (kilka sekund ok 5-10 i pracuje cały czas). Odnośnie chłodnicy to patrzyłem na nią przy wymianie wentylatora i z zewnątrz nie widziałem, żeby jakoś specjalnie była zabrudzona. Oczywiście kilka owadów się na niej zatrzymało ale to chyba normalne, lamelki też jakoś specjalnie nie są skorodowane (przy dotknięciu nic się nie sypie). Dowiedziałem się tylko tyle, że ciśnienie po stronie HP jest za wysokie i może to wynikać z przytkania osuszacza lub z wysokiej temperatury zewnętrznej jaka aktualnie panowała. W ogóle odnoszę wrażenie, że osoby które to robiły niestety chyba nie są za bardzo specjalistami w tym co robią.

    EDIT: Mam pytanko czy jest w klimatroniku zamontowany jakiś czujnik ciśnienia i można je odczytać np. za pomocą VCDS-a? Jeżeli tak to jest może ktoś zorientowany jaka to grupa?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Jest czujnik ciśnienia ale nic Ci to nie da bo czujnik jest tylko po stronie HP.
    Nie wiem czy czasem w sterowniku silnika nie będzie pokazane ciśnienie.
    Jeżeli masz VCDSa to wystarczy odpalić bibliotekę do której jest odnośnik w blokach pomiarowych, wtedy będziesz miał opisane wszystkie bloki w notatniku.
  • Poziom 14  
    Nic nie rób, wysokie ciśnienie wynika z wysokiej temperatury zewnętrznej. Jeżeli ciśnienie było by zbyt wysokie presostat by wyłączył ci sprężarkę klimatyzacji. Jak dla mnie jest dobrze. Może być jeszcze trochę za dużo czynnika ale nic się nie stanie. Jeździj i ciesz się klimatyzacją.
  • Poziom 41  
    piotrek7744 napisał:
    Nic nie rób, wysokie ciśnienie wynika z wysokiej temperatury zewnętrznej. Jeżeli ciśnienie było by zbyt wysokie presostat by wyłączył ci sprężarkę klimatyzacji. Jak dla mnie jest dobrze. Może być jeszcze trochę za dużo czynnika ale nic się nie stanie. Jeździj i ciesz się klimatyzacją.


    Człowieku nie pisz takich bredni, w Vag'ach gdy jest wszystko OK HP osiąga góra 15 bar. W piątek robiłem cordobę z 95 roku i przy 30 °C temperatura na wylocie kratek osiągała 2,8 °C a HP dochodziło do 13 bar (zamontowany nowy skraplacz).

    Powracając do tematu - wydolność układu skraplacz + wentylatory sprawdzam przez polanie wodą skraplacza, po takim zabiegu HP często spada do dwukrotnie niższej wartości. Wyłączenie sprężarki przez czujnik ciśnienia (30 atm) jest stanem awaryjnym a nie normalną pracą.
    Niskiego ciśnienia nie odczytasz żadnym testerem ponieważ nie jest monitorowane.
  • Specjalista AGD
    Aleksander_01 napisał:
    piotrek7744 napisał:
    Nic nie rób, wysokie ciśnienie wynika z wysokiej temperatury zewnętrznej. Jeżeli ciśnienie było by zbyt wysokie presostat by wyłączył ci sprężarkę klimatyzacji. Jak dla mnie jest dobrze. Może być jeszcze trochę za dużo czynnika ale nic się nie stanie. Jeździj i ciesz się klimatyzacją.


    Człowieku nie pisz takich bredni, w Vag'ach gdy jest wszystko OK HP osiąga góra 15 bar. W piątek robiłem cordobę z 95 roku i przy 30 °C temperatura na wylocie kratek osiągała 2,8 °C a HP dochodziło do 13 bar (zamontowany nowy skraplacz).

    Powracając do tematu - wydolność układu skraplacz + wentylatory sprawdzam przez polanie wodą skraplacza, po takim zabiegu HP często spada do dwukrotnie niższej wartości. Wyłączenie sprężarki przez czujnik ciśnienia (30 atm) jest stanem awaryjnym a nie normalną pracą.
    Niskiego ciśnienia nie odczytasz żadnym testerem ponieważ nie jest monitorowane.


    Dokładnie jak piszesz.
    Miałem kilka razy sytuację że między chłodnicami była ściana syfu, po oczyszczeniu ciśnienie wróciło do normy.
    Jest jeszcze jedna możliwość że nie zrobili odpowiednio próżni bo może puszczać uszczelniacz wałka sprężarki wtedy powietrze podnosi ciśnienie na układzie. ostatnio miałem czynnik w nowej butli jak uzupełniałem cieczą butla do góry dnem to ciśnienia były w porządku a jak uzupełniałem w stanie gazowym to ciśnienie na układzie było wysokie.
    Zawór rozprężny sprawdza się wtedy jak masz pusty układ lub wtedy jak rurka ssąca ta grubsza się nie poci a ciśnienie odparowania jest w granicy 0°C (2 atmosfery)
  • Poziom 13  
    Czyli jednak jest coś nie tak. W takim razie będę musiał podjechać do kogoś kto zna się na rzeczy a nie tylko udaje i jeszcze na dodatek bierze za to pieniądze. W takim razie szczerze nie polecam serwisu Norauto w Sosnowcu. Nawet po tym jak stwierdzili, że jest coś nie tak nie zaproponowali nawet możliwego rozwiązania. Ważne tylko było to, żeby skasować klienta i do widzenia następny proszę. Niestety coraz częściej dzisiaj tak bywa żeby tylko skasować i dawaj następnego a jakość niestety już się nie liczy.