Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1,6 hdi - kopci , szarpie silnikiem

PBK 11 Lip 2016 22:27 1608 14
  • #1 11 Lip 2016 22:27
    PBK
    Specjalista AGD

    auto 110 ps z 2010r. kopci i szarpie na niskich obrotach
    komputer pokazuje błąd 133,134,1123 i nie można tego wykasować

  • #2 11 Lip 2016 22:31
    Daro122
    Poziom 26  

    Jak oczekujesz że będziemy szukać i opisywać te błędy to chyba odpowiedzi się nie do czekasz , postaraj się .

  • #3 11 Lip 2016 22:54
    brzozayz
    Poziom 8  

    Sprawdz i wyczyść zawór EGR.

  • #4 11 Lip 2016 23:18
    PBK
    Specjalista AGD

    komputer pokazał mechanikowi- jak stwierdził, że uwalony jest wtrysk
    czy przy tych błędach szarpaniu silnikiem i czasem strasznie zakopci na biało to jest możliwe?
    nie jestem fachowcem z motoryzacji a to auto dopiero co kupiłem i jestem przerażony
    Auto ma niby 70 tys. i mnie przeraziło

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanko
    chciał bym się dowiedzieć jakie tam są wtryski ?
    czy mnie mocno zaboli kieszeń w razie ich uszkodzenia?
    jeszcze jedno pytanko odnośnie rozrządu - co ile go wymieniać?

  • #5 11 Lip 2016 23:22
    Daro122
    Poziom 26  

    Może szarpać i kopcić , musisz to zrobić , bo jazda z uwalonym wtryskiem źle się kończy . Kupiłeś diesla to przyzwyczajaj się do wydatków , wtryski , egier , koła dwumasowe , zawsze jest co robić , też mam diesla 1.6 hdi i zapewne to mój ostatni .

  • Pomocny post
    #7 11 Lip 2016 23:46
    Daro122
    Poziom 26  

    Odczytaj numery z wtrysków , coś w rodzaju 0445110188 u ciebie zapewne będą inne . Jak podniesiesz maskę egr jest obok serva na prawym rogu silnika , z tyłu . Ściągasz rury od powietrza , obudowę filtra i jest dostęp . Dla początkującego trochę trudno , ja wyciągam w 10 minut .

  • Pomocny post
    #8 12 Lip 2016 10:21
    KotBury2
    Poziom 17  

    PBK napisał:
    (-) komputer pokazuje błąd 133,134,1123 i nie można tego wykasować.
    Kody usterek powinny być 4-cyfrowe, np P1234. Dwa pierwsze, które podałeś, są niezrozumiałe, ostatni brzmi:
    Cytat:
    P1123 - Throttle position sensor (TPS) in range but higher than expected / Czujnik położenia przepustnicy (TPS ) w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany.
    Na obrazku poniżej chodzi o element nr 6.
    Peugeot Partner 1,6 hdi - kopci , szarpie silnikiem
    Schemat pochodzi z silnika 1,6 HDI starszej generacji, tym nie mniej układ jest podobny do Twojego. Mechanik powinien zatem zwrócić uwagę, czy przepustnica działa prawidłowo, tj. czy nie zamyka czasem dolotu powietrza zamiast otwierać. Być może zawalona jest sadzami i dlatego utrudniona jest jej ruchomość. Powstaje sytuacja jakby wsadzano kartofla do rury wydechowej i stąd dymienie jednostki oraz nierównomierne niskie obroty.

    Kod usterki sugeruje nieprawidłowe wskazania czujnika skoku przepustnicy, dlatego również ta rzecz powinna być zbadana.

    Podaj pełne cyfry pierwszych dwóch kodów usterek.

    Jeśli silnik nie ma najmniejszego problemu ze startem oraz pracuje równo powyżej obrotów 2000 obr/min, to nie doszukiwać się awarii wtryskiwaczy, które nie mogą psuć się tylko na wolnych obrotach, a podczas startu i na wyższych obrotach naprawiać.

    Moja porada jest taka, żebyś starał się najpierw wykorzystać maksymalnie możliwości własnego komputera wtryskowego, który silnikiem steruje od momentu włożenia kluczyka do stacyjki. Non stop też monitoruje silnik, a więc opukuje i osłuchuje w poszukiwaniu najmniejszych uchybień. Jest zatem takim "lekarzem domowym pierwszego kontaktu". Nie kieruj swoich kroków najpierw do odległego forum, które nie widzi, ani nie słyszy silnika, tylko pytaj swojego najbliższego doktora, który prawdopodobnie od dawna wie, co się dzieje niedobrego z jednostką.

    Na forum zgłoś się dopiero wtedy, gdy okoliczni mechanicy nie wiedzą, co się dzieje i nie są w stanie wykryć usterki, mając do dyspozycji komputer sterujący oraz diagnoskop zewnętrzny, o czym mowa. Jeżeli mechanik ogranicza się do odczytywania i kasowania błędów, to raczej niewiele będzie z niego pożytku.

    Poczytaj inne tematy o podobnych objawach np. tutaj i tutaj.

    Pzdr KotBury2

  • #9 12 Lip 2016 21:41
    PBK
    Specjalista AGD

    dzisiaj mechanik rozłożył ręce mówiąc nie wiem o co chodzi
    podłączenie do komputera dało kilka błędów
    D133
    1184
    P1434
    P1435
    D134
    Auto odpala normalnie ale wyraźnie dławi się z wolnych obrotów po wyżej 1500 i w górę wkręca się ładnie
    przy tym spaliny mają gryzącą woń

  • #11 19 Lip 2016 11:53
    Daro122
    Poziom 26  

    Gdzie ty tam masz sonde lambda ? , to szarpanie to tak samo z siebie czy po jakiejś naprawie .

  • #12 13 Lis 2016 22:52
    PBK
    Specjalista AGD

    nie poradziłem sobie z tym problemem
    nie poradził sobie żaden mechanik łącznie z autoryzowanym serwisem
    na prośbę wgrania nowego oprogramowania od podstaw stwierdzili
    cyt:
    - ale może pan po tej operacji nie wrócić do domu więc się nie podejmujemy

  • #13 13 Lis 2016 23:09
    tzok
    Moderator Samochody

    Czym te błędy były czytane?
    P1184 - zbyt wysoka temperatura oleju
    P1434 - zbyt wysoka temperatura czynnika klimatyzacji (?!?)
    P1435 - przekroczenie zakresu pomiarowego czujnika temperatury czynnika klimatyzacji (?!?)
    ...tyle odnośnie dekoderów OBD-II, niby kody pod Peugeota. Z drugiej jednak strony P143x w HDI to problem z układem dozowania dodatku do paliwa do wypalania filtra FAP:
    P1435 – Additive system fault - usterka systemu dozowania dodatku Eolys
    P1434 - Additive pump fault - usterka pompy dozującej płyn Eolys
    Jest też taki opis:
    P1434 - Particle filter additive system : Excessive temperature or open circuit - System dozowania dodatku do wypalania filtra: zbyt wysoka temperatura lub przerwa w obwodzie (z rozszerzonego opisu wynika, że chodzi o temperaturę/obwód sterowania pompy).

    Masz więc ewidentnie problem z wypalaniem filtra FAP - jeśli go nie ma to był źle zdjęty, jeśli jest to jest uszkodzony dozownik dodatku do jego wypalania.

    PBK napisał:
    Auto ma niby 70 tys. i mnie przeraziło
    Jasne, 6-letni dostawczak z dieslem i 70 tys. km przebiegu - i co jeszcze, Niemiec płakał jak sprzedawał?

  • #14 13 Lis 2016 23:23
    T5
    Moderator Samochody

    tzok napisał:
    Jasne, 6-letni dostawczak z dieslem i 70 tys. km przebiegu - i co jeszcze, Niemiec płakał jak sprzedawał?



    Do dzisiaj dzwoni żeby silnika posłuchać :)
    Jak auto zobaczy prawdziwy warsztat to zostanie naprawione.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME