Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1,6 hdi - kopci , szarpie silnikiem

11 Lip 2016 22:27 5277 14
  • Poziom 31  
    Jak oczekujesz że będziemy szukać i opisywać te błędy to chyba odpowiedzi się nie do czekasz , postaraj się .
  • Poziom 8  
    Sprawdz i wyczyść zawór EGR.
  • Specjalista AGD
    komputer pokazał mechanikowi- jak stwierdził, że uwalony jest wtrysk
    czy przy tych błędach szarpaniu silnikiem i czasem strasznie zakopci na biało to jest możliwe?
    nie jestem fachowcem z motoryzacji a to auto dopiero co kupiłem i jestem przerażony
    Auto ma niby 70 tys. i mnie przeraziło

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanko
    chciał bym się dowiedzieć jakie tam są wtryski ?
    czy mnie mocno zaboli kieszeń w razie ich uszkodzenia?
    jeszcze jedno pytanko odnośnie rozrządu - co ile go wymieniać?
  • Poziom 31  
    Może szarpać i kopcić , musisz to zrobić , bo jazda z uwalonym wtryskiem źle się kończy . Kupiłeś diesla to przyzwyczajaj się do wydatków , wtryski , egier , koła dwumasowe , zawsze jest co robić , też mam diesla 1.6 hdi i zapewne to mój ostatni .
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Odczytaj numery z wtrysków , coś w rodzaju 0445110188 u ciebie zapewne będą inne . Jak podniesiesz maskę egr jest obok serva na prawym rogu silnika , z tyłu . Ściągasz rury od powietrza , obudowę filtra i jest dostęp . Dla początkującego trochę trudno , ja wyciągam w 10 minut .
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Specjalista AGD
    dzisiaj mechanik rozłożył ręce mówiąc nie wiem o co chodzi
    podłączenie do komputera dało kilka błędów
    D133
    1184
    P1434
    P1435
    D134
    Auto odpala normalnie ale wyraźnie dławi się z wolnych obrotów po wyżej 1500 i w górę wkręca się ładnie
    przy tym spaliny mają gryzącą woń
  • Poziom 31  
    Gdzie ty tam masz sonde lambda ? , to szarpanie to tak samo z siebie czy po jakiejś naprawie .
  • Specjalista AGD
    nie poradziłem sobie z tym problemem
    nie poradził sobie żaden mechanik łącznie z autoryzowanym serwisem
    na prośbę wgrania nowego oprogramowania od podstaw stwierdzili
    cyt:
    - ale może pan po tej operacji nie wrócić do domu więc się nie podejmujemy
  • Moderator Samochody
    Czym te błędy były czytane?
    P1184 - zbyt wysoka temperatura oleju
    P1434 - zbyt wysoka temperatura czynnika klimatyzacji (?!?)
    P1435 - przekroczenie zakresu pomiarowego czujnika temperatury czynnika klimatyzacji (?!?)
    ...tyle odnośnie dekoderów OBD-II, niby kody pod Peugeota. Z drugiej jednak strony P143x w HDI to problem z układem dozowania dodatku do paliwa do wypalania filtra FAP:
    P1435 – Additive system fault - usterka systemu dozowania dodatku Eolys
    P1434 - Additive pump fault - usterka pompy dozującej płyn Eolys
    Jest też taki opis:
    P1434 - Particle filter additive system : Excessive temperature or open circuit - System dozowania dodatku do wypalania filtra: zbyt wysoka temperatura lub przerwa w obwodzie (z rozszerzonego opisu wynika, że chodzi o temperaturę/obwód sterowania pompy).

    Masz więc ewidentnie problem z wypalaniem filtra FAP - jeśli go nie ma to był źle zdjęty, jeśli jest to jest uszkodzony dozownik dodatku do jego wypalania.

    PBK napisał:
    Auto ma niby 70 tys. i mnie przeraziło
    Jasne, 6-letni dostawczak z dieslem i 70 tys. km przebiegu - i co jeszcze, Niemiec płakał jak sprzedawał?
  • Admin grupy Samochody
    tzok napisał:
    Jasne, 6-letni dostawczak z dieslem i 70 tys. km przebiegu - i co jeszcze, Niemiec płakał jak sprzedawał?



    Do dzisiaj dzwoni żeby silnika posłuchać :)
    Jak auto zobaczy prawdziwy warsztat to zostanie naprawione.