Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C2 - Wentylator chłodnicy włącza się tylko z klimą

26 Lip 2016 21:32 4971 43
  • Poziom 9  
    Mam problem z wentylatorem chłodnicy w Citroenie C2 2007r 1.4 VTR benzyna. Po podpięciu się pod złącze w samochodzie odczytuję temperaturę z czujnika która rośnie do 100 stopni, dalej bałem się sprawdzać i wentylator na chłodnicy nie odpala się. Nie mam wskaźnika temperatury na desce, ten typ tak ma. Kiedyś po zostawieniu rozgrzanego auta wentylator działał jeszcze po zamknięciu samochodu, teraz jest martwa cisza. Po odpaleniu klimy A/C wentylator na chłodnicy załącza się. Kiedy temperatura dobiła do 100 stopni odpaliłem A/C, następnie wyłączyłem klimę. Wentylator cały czas pracował aż temperatura spadła do 90 stopni i wyłączył się. Następnie temperatura ponownie zaczęła rosnąć, ale wentylator nie chciał się już załączyć, dopiero po ponownym odpaleniu klimy wentylator załączył się ponownie. Jeżeli to wskazuje na jakąś typową usterkę, prosiłbym o nakierowanie mnie gdzie szukać przyczyny usterki. Czujnik temperatury jest sprawny, po odpięciu kostki mam odczyt -31 stopni a po wpięciu pokazuje normalną temperaturę.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel

  • Poziom 34  
    czy test elementów wykonawczych włącza obydwa biegi GMV ?
  • Poziom 9  
    Dysponuję tylko ELM327 WiFi, jeśli możesz podpowiedzieć jakim programem mogę zrobić testy elementów wykonawczych, o ile mogę je zrobić przez tego ELMa, to wykonam je i jutro opiszę wyniki. Temperaturę monitorowałem z telefonu przez sdprog.
  • Poziom 14  
    Sprobuj na krotko podpiac czujnik temperatury,jesli zadziala wentylator to masz problem z czujnikiem,jesli nie to szkopul tkwi w przewodach elektrycznych,jakies uszkodzenie,.
    Jezeli to nie pomoze mozna zamontowac dodatkowy czujnik temperatury i przez przekaznik podpiac zasilanie na wentylator.

    Moderowany przez manta:

    Niestety naprawiamy auto zgodnie z zasadami.
    Tam nie ma włącznika termicznego, więc mostkowanie nic nie daje, bo nie ma czego zmostkować :D

    Drugą propozycję, pozostawię bez komentarza.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Ostrzeżenie.

  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    bohun2006 napisał:
    mozna zamontowac dodatkowy czujnik temperatury i przez przekaznik podpiac zasilanie na wentylator.

    Takie porady to rozdawaj kolegom na osiedlu.


    100*C to nie jest jeszcze powód do strachu, uruchom silnik i grzej aż do włączenia wiatraka bo czuję, że masz wszystko ok. z chłodzeniem. Zanim doprowadzisz do przegrzania silnika, wcześniej zacznie bulgotać płyn w zbiorniczku więc nie ma powodów do obaw.
    Najlepiej jednak zrobić diagnostykę i przetestować oba biegi wiatraka testerem ale nie ELM bo to zabawka z odpustu.
  • Poziom 14  
    Niewatpliwie kolega MILEJOW reprezentuje najwyzszy poziom wiedzy elektronicznej w motoryzacji,szkoda tylko,ze praktycyzm kogos kto pierwsze kroki stawial spawajac rozruszniki po uszkodzeniu bendixa daje mu prawo spalenia go na stosie,jesli dodatkowe zasilanie jest bledem to prosze napisz do admina o zabanowanie mnie.
    Pozdrawiam Wojtek rocznik 56`.
  • Poziom 43  
    Raczej sie włączy później niz 100st.c. Nowoczesne auta przeważnie startują >105.
  • Poziom 42  
    bohun2006 napisał:
    ze praktycyzm kogos kto pierwsze kroki stawial spawajac rozruszniki po uszkodzeniu bendixa

    Podglądałeś przez płot???
    Od kiedy pamiętam, na tym forum praktykuje się rozwiązania zbliżone konstrukcyjnie do oryginału, w tym aucie nie ma co mostkować w czujniku temperatury bo nie tak on działa. Druga zasada to- nie wiem to się nie odzywam.
    Pozdrawiam-Artur rocznik 71.
  • Poziom 9  
    Czy po odpięciu obu kostek od rezystora wentylatora chłodnicy, 4 pinowej i 2 pinowej, klimatyzacja (sprężarka) powinna się odpalać i normalnie pracować? Czy da się pomierzyć rezystor chłodnicy żeby stwierdzić czy jest ok? Jeżeli tak to które piny sprawdzać? Czy zwarcie pinów 1 i 2 po odpięciu dużej kostki 2 pinowej od rezystora chłodnicy powinno wymusić pracę wentylatora? Zauważyłem też wyciek po rozgrzaniu silnika, leci delikatnie z rurek aluminiowych które przechodzą w gumowe, chyba wylatuje czynnik z klimy, może być to powód że sprężarka od klimy przestała się odpalać?
  • Poziom 9  
    Zamówiłem Lexię, ale zanim dojdzie pewnie minie trochę czasu. Dzisiaj pomierzyłem kostki idące do opornicy. Na stykach małej kostki na pinach 3 i 4 po przekręceniu stacyjki pojawia się na 3 12V i 4 11V, tak samo jest po odpaleniu auta. Po odpięciu dużej kostki i zwarciu w niej pinów wiatrak startuje, sprawdzałem na cienkim przewodzie i zjarała się momentalnie izolacja. Chciałem rozebrać opornicę ale wygląda że jest zalana jakimś klejem w środku, na fotce widać trochę spod zatrzasku. Czy po takich informacjach ktoś ma jakieś dodatkowe sugestie?

    Czy w celu przetestowania opornicy jeżeli podam +12V na 3 pin (1590) i masę na 1 pin (1540Z) to powinien popłynąć prąd pomiędzy stykami 1 (1514) i 2 (BF01). Drugi bieg powinien się załączyć kiedy podam +12V na (1590) i masę na (1550Z)?

    Citroen C2 - Wentylator chłodnicy włącza się tylko z klimą

    Może ktoś podpowiedzieć jaki element w samochodzie oznacza symbol z załącznika opisany 12-- ?

  • Poziom 34  
    wygląda jak zraszacz ogrodowy :)
  • Poziom 43  
  • Poziom 42  
    Sakura napisał:
    Czy da się pomierzyć rezystor chłodnicy żeby stwierdzić czy jest ok?

    Jest ok. bo wiatrak włącza się z klimą zawsze na pierwszym biegu a piszesz, że pracuje z klimą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sakura napisał:
    sprawdzałem na cienkim przewodzie i zjarała się momentalnie izolacja.
    Sakura napisał:
    Czy po takich informacjach ktoś ma jakieś dodatkowe sugestie?

    Mam- zostaw to auto póki jeszcze odpala.
  • Poziom 9  
    Element 1522 (opornicę) przetestowałem. +12V na styk 3 i GND na 1, załącza jeden przekaźnik. +12V na styk 3 i GND na 2, załącza drugi przekaźnik. 4 idzie przez rezystor 1K na schemacie widać bezpiecznik, ale w środku siedzi rezystor, dalej idzie na styk 1 wentylatora. Przy załączeniu przekaźników robi się zwora na stykach 1 i 2 od zasilania wentylatora. Zatem można przypuszczać że element jest całkiem sprawny. Teraz pytanie co steruje przekaźnikami? Gdzie idą przewody od sterowania z pinów 1,2,3 i 4? Zapewne problem jest gdzieś przed opornicą.
  • Poziom 43  
    Nie dogrzałes auta a już rozgrzebujesz pół samochodu i palisz przewody.
  • Poziom 9  
    Szukam pomocy, co do przewodów mogłem sobie darować pisanie tego, nie dogryzał byś teraz. Dałem po tym cienkim do testu grubszy z grubą izolacją i się nie palił już. Problem polega na tym że wcześniej odpalała się klima teraz nie startuje sprężarka i nie odpala też wentylator. Wczoraj jeździłem chwilę i nie odpaliła klima i wentylator też nie ruszył. Powiedz jaka jest bezpieczna temperatura do jakiej mogę zagrzać auto żeby mi nic nie wywaliło pod maską? Zagrzeje do takiej i będzie wszystko wiadomo.
  • Poziom 43  
    A co ma wywalić? Chrysler , Honda np. startuje na 105st.c. Jak masz układ szczelny pod ciśnieniem to nic sie nie stanie to nie bomba z odliczaniem . A klime zapewne uwaliłeś w bsm lub w innym miejscu jeśli oczywiście jest czynnik. Bez testera z włączeniem elementów wykonawczych nic nie grzeb.
  • Poziom 9  
    Kontrolka na desce od alarmu temperatury odpala chyba przy 118 stopniach w C2. Czy jak dojdzie do takiej temp i wyłączę silnik jeśli nie odpali wentylator, to będzie to bezpieczne dla silnika? Boję się dlatego pytam. BSM myślisz że uwaliłem od wypinania i wpinania kostek? Testowałem podłączając tylko dużą lub tylko małą do opornicy i mierząc napięcia, czy przez to mogłem uwalić klimę?

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Dzisiaj jadę podpiąć się pod diagboxa, to wystarczy żeby ogarnąć problem, czy szukać kogoś lepszymi zabawkami?
  • Poziom 34  
    Przekaźnik musi być wysterowany inaczej poszukiwania są pozbawione sensu. Co do aktywacji komponentów, to równie skutecznie zrobisz to bez użycia testera pod warunkiem, że potrafisz dokonać oceny sygnału testującego kondycję uzwojeń za pomocą odpowiedniego miernika. Robiąc to dobrze nie widzę żadnego uzasadnienia w zakupie lexii.
  • Poziom 9  
    Udało mi się pożyczyć kabelek zanim dostanę swój i zrobiłem testy pod Lexią.

    Wysokie obroty wentylatora chłodnicy (przekształtnik)
    Wysokie obroty wentylatora chłodnicy
    Niskie obroty wentylatora chłodnicy

    Wszystkie trzy testy elementów wykonawczych przebiegły pomyślnie. Wentylator załączał się i kończył pracę z pozytywnym wynikiem testu.

    W testach mam też błąd P0118 (Usterka przemijająca. Sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik. Zwarcie do + lub przerwa). Przy wypięciu kostki od czujnika temperatura pokazuje wartość -31 stopni, w opisie kodu jest też taka temperatura więc chyba to od wypięcia kostki.

    Przy teście klimy mam (Dialog - TAK, Defekt -?). Jak w teście załączam klimę to słychać tylko klikanie chyba sprężarki, powinna startować i dmuchać czy tylko klikać?

    Jest też błąd 715C (defekt Informacja ciśnienia chłodzenia - Nie charakteryzowane) czy to dotyczy klimy i od tego może nie startować sprężarka?
  • Poziom 43  
    Jakie ciśnienie ac widzi?
  • Poziom 9  
    Wieczorem sprawdzę i napiszę jakie ciśnienie widzi. Czy komunikat przy teście klimy (Dialog - TAK, Defekt -?) i była też informacja że element nie został poprawnie rozpoznany i że informacje mogą być niedokładne (nie pamiętam komunikatu, piszę z głowy) ale jakoś tak to wyglądało może być przyczyną że używałem diagboxa 7.02 i nie miał np. danych do nowszej klimy? Jak odpalałem opcje w menu dotyczącym klimy to widziałem że czytał informacje.
  • Poziom 9  
    Gdzie w Lexii mogę odczytać ciśnienie AC? Dzisiaj szukałem ale nie mogę namierzyć gdzie to odczytać.
  • Poziom 43  
    W silniku powinno byc
  • Poziom 9  
    Thx to jutro z rana znowu atakuję autko. Będę szukał w silniku.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj rano pojeździłem autem i okazało się że wentylator staruje dopiero przy 108 stopniach. Na co dzień tą C2 jeździ żona. Kiedyś zwracała uwagę że jak zostawiała auto na parkingu to wentylator chodził nawet po wyłączeniu auta, teraz tak się nie dzieje. Pytałem w serwisie Citroena czy 108 stopni to prawidłowa temperatura do załączenia wentylatora w C2, ale nie wiedzieli ile powinno być. Klima od czasu kiedy ostatnio przestała startować dalej nie chodzi. Chciałem sprawdzić ciśnienie Lexią ale wywala mi że karta komunikacji źle się zainicjowała. Wcześniej udało mi się dwa razy połączyć, a dzisiaj walczyłem 1,5 godziny i porażka. Mój ELM po wifi łączy się za każdym razem, widocznie jakiś lipny ten kabel do Lexii pożyczyłem. Poczekam na ten co zakupiłem i wtedy sprawdzę jeszcze raz. Myślicie że nie ma się czego obawiać kiedy temperatura utrzymuje się powyżej 105 stopni przy dłuższej jeździe? Zawsze myślałem że powinno być około 90 stopni kiedy silnik jest zagrzany.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Citroen C2 , nie wiem jak inne ale mój nie posiada wskaźnika temperatury na desce. Temperaturę odczytuję przez SDPROGa po ELM327 (ECT - Temperatura cieczy chłodzącej).
  • Poziom 42  
    Sakura napisał:
    Temperaturę odczytuję przez SDPROGa po ELM327

    Takie same efekty i wiarygodność jak pójście do wróżki.
  • Użytkownik usunął konto