Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel z12xe - smarowanie śrub olejem

27 Sie 2016 21:00 1605 11
  • Poziom 11  
    Może pytanie nietypowe ale spotkałem kilka opinii i chciałbym poznać Wasze.
    Mamy następujące śruby (silnik na łańcuszku)

    1. W wale korbowym śruba mocująca piastę od str. rozrządu
    2. śruba mocująca koło zębate łańcucha rozrządu
    3. śruby mocujące głowice
    4. śruby od panewek.

    Czy któreś z tych śrub należy, można lub absolutnie nie wolno zwilżać olejem?
  • Poziom 30  
    Ale po co? Jak smarować to tylko klejem do srub, i to pierwsze dwie pozycje
  • Poziom 11  
    Ja też nie wiem po co. Ale teoria jest taka że moment dokrecajacy idzie na śrubę a nie straty na gwint. Np jedna z firm produkujących śruby do głowicy wypuszcza instrukcję w ktorej każe zwilżać te śruby olejem.
    Stąd moje pytanie które, i tak na prawdę dla jakiego celu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Każda śruba w silniku ma dokładnie opisany reżim dokręcania. Jeśli tego nie wiesz bo nie masz noty serwisowej to nie dłub przy tym.


    Mówisz do mnie? to nie rób tak proszę.

    A wracając do tematu. Ta serwisówka, którą akurat ja posiadam nic nie mówi o smarowaniu gwintów.

    Więc proszę o podpowiedz, na pyt. nr 3 i 4 rozumiem że wyjaśnione, smarujemy, a śruba wału i w wałku rozrządu? te akurat nie są w nijak zabezpieczone przed samoodkręceniem.
  • Poziom 43  
    Tak jak gro innych, dokręcasz momentem i wszystko. To nie f-16
  • Poziom 11  
    A mogę podążyć temat. Fakt nikt mi tego nigdy nie powiedział i nie nauczył.
    Jest jakaś ogólna zasada, która nakazuje, lub jest prawidłową praktyką, mówiąca o smarowaniu olejem konkretnych śrub?
  • Poziom 22  
    Śruby dla konkretnych zastosowań projektowane są z gwintami o określonych kształtach i skokach np. dla zapewnienia ich samohamowności i niemożliwości samo odkręcenia. Dodatkowo ściśle określona długość gwintu i dokręcenie nakazanym momentem zapewni właściwe połączenie elementów.
    Co do smarowania śrub to zauważ, że nawet gdyby śruba była sucha to miejsce w które ją wkręcasz już takie najprawdopodobniej nie jest. Ważna jest czystość i dokręcanie momentem określonym dla każdej śruby łącznie z kolejnością dokręcania śrub np. głowicy. Zauważ w jakim środowisku pracują wskazane przez Ciebie śruby nie będące na pewno zwykłymi śrubami budowlanymi.
  • Poziom 11  
    Nie za bardzo wiedziałem gdzie zapytać więc wybaczcie wtrącenie.

    Spotkałem sie z taką rzeczą. W silniku 2 z czterech tłoków mają lekki opór na sworzniu tłoka. Trzymając za korbowód w tych dwóch tłok sam nie opada pod wpływ, własnego ciężaru a w pozostałych tak.
    O co może chodzić?