Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Fiat Punto II 1.2 8V - Grzałka sondy lambda

26 Lis 2016 21:37 3543 11
  • Poziom 10  
    Witam,
    Proszę o pomoc w takiej sytuacji:
    Pojawił się błąd P0141 Grzałka lambda 1 za kat.
    Zmierzyłem napięcie na przewodach grzałki sondy za katalizatorem przy uruchomionym silniku - 16,5V.
    Dla porównania - na przewodach grzałki sondy przed katalizatorem - tyle samo.
    Ale oporność - za katalizatorem - niska (kilka omów), zaś przed katalizatorem - przerwa.
    Czy to świadczy o zwarciu w obwodzie grzałki sondy za katalizatorem?
    Jak odnaleźć jej przyczynę?
    Dziękuję, pozdrawiam
    Paweł
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 24  
    Standard, szkoda czasu nawet na pomiary, nowa sonda i po sprawie
  • Poziom 10  
    Sęk w tym, że na nowej sondzie jest tak samo.
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 24  
    wystarczyło zamienić sondy miejscami dla sprawdzenia, a to jest nowa czy używana ?
  • Poziom 10  
    Tak planowałem zrobić, ale ponieważ do tej drugiej sondy trudniej się dostać, bo trzeba zdjąć osłonę kolektora, postanowiłem od razu kupić nową,
    bo też byłem "prawie pewny", że to jej wina. Kupiłem dedykowanego Boscha 0258006206.
    Niestety po wymianie błąd nadal jest, dlatego zrobiłem te pomiary, o których powyżej napisałem.

  • Poziom 24  
    Powinna mieś 12v więc sporo za wysoko
    Sygnał w przedziale od 0,2-0,9 V
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Sprawdź zasilanie na grzałce żarówką.
    Bateria w mierniku sprawna?
    Jeżeli tak to masz raczej coś nie tak z ładowaniem.
    Chodzi o sondę za katalizatorem ale skoro pierwsza ma przerwę to też jest uszkodzona.
    Możesz podpiąć drugą sondę zamiast pierwszej (samą wtyczkę).
  • Poziom 10  
    Dzięki za informacje.
    Zasilanie na grzałce sprawdzone żarówką - jest.
    Bateria w mierniku sprawna :)
    Z tą przerwą chyba nie do końca się zrozumieliśmy.
    Chodziło mi nie o przerwę na grzałce - bo tej nie ma, tylko o przerwę po drugiej stronie obwodu (tak po amatorsku mówiąc).
    Załączę może zrzuty z błędów, gdy obie sondy są wypięte:
    Fiat Punto II 1.2 8V - Grzałka sondy lambda Fiat Punto II 1.2 8V - Grzałka sondy lambda
    Widać, że przed katalizatorem jest obwód otwarty, a za katalizatorem jest zwarcie z masą.
    Tylko, gdzie to zwarcie jest, bo jakoś nie przekonuje mnie teoria, że kabelek w wiązce się przetarł? :)
    Czy jest możliwe, że w sterowniku zwiera coś?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie ufałbym tym opisom do końca - Ty masz zasilanie grzałki z przekaźnika pompy a masa jest podawana z ECU.
    Gdyby przekaźnik nie załączał to by auto nie paliło.
    Nie wiem czy tu chodzi o sygnał z sondy czy o to że ECU nie widzi grzałki ale raczej o grzałkę. Moim zdaniem ECU nie podoba się prąd pobierany przez grzałki przez co wyrzuca błędy.
    Możesz napisać czy widać że sygnał z sond dociera do ECU i się zmienia?
    Jeżeli grzałka będzie miała inną rezystancję niż ma oryginał to też może wyskakiwać błąd.
    O co chodzi z tą drugą stroną obwodu?
    Sprawdzałeś napięcie na obu grzałkach - jest?
    Na akumulatorze też masz takie dziwne napięcie jak na grzałkach?
  • Poziom 10  
    Tak, sygnał z obu sond dociera do ECU i zmienia się.
    W załączeniu zapis kilku minut pracy.
    Grzałka sondy starej (przed katalizatorem) ma 8,3 Ohma, natomiast tej nowej (za katalizatorem) 8,2 Ohma.
    Napięcie na obu grzałkach jest w przybliżeniu takie, jak na akumulatorze w danym momencie.
    Teraz było ok. 15V - czyli nieco mniej niż wczoraj.
    Z tą "drugą stroną obwodu" - chodzi mi o to, że jak zmierzę rezystancję w gniazdach sond na przewodach grzałek - to na tej przed katalizatorem jest "1", a za katalizatorem pokazuje jakaś liczbę. I to wzbudza moje wątpliwości.
  • Poziom 36  
    pkuna napisał:
    Teraz było ok. 15V


    To jakie tam masz ładowanie ?
  • Poziom 10  
    Podczas wymiany sprzęgła, gdy była przykręcana skrzynia biegów przewód od sondy dostał się pod jedną ze śrub i został razem z nią wkręcony, co powodowało zwarcie.