logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

micro- Sterowanie światłem, przekaźniki a 74hc595?

Aimon 29 Lis 2016 10:45 1005 9
REKLAMA
  • #1 16093034
    Aimon
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Witam,
    Chce zrobić sterowanie światłem 8 lamp i 1 zasilacz :)
    Ma się załączać jak ktoś otworzy drzwi albo furkę i każda lampa po kolei, w zależności od tego, które z wejść zostanie otwarte. Jak by samym kodem się nie przejmuję, co ilością wyjść. Nie znam się na elektronice, potrzebowałbym taki rejestr? (nie wiem czy to dobre słowo) gdzie podaje mu bity a on mi włącza na tyle portów. Np na interface onewire. Myślałem nad interfacem przesuwnym 74hc595 bo takowy posiadam, ale nie wiem jak będzie reagować z przekaźnikami.
  • REKLAMA
  • #2 16093049
    dondu
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 809
    Rozumiem, że chcesz go zastosować bo brakuje Ci wolnych pinów w mikrokontrolerze?

Możesz go spokojnie wykorzystać, ale przekaźników do niego zapewne nie podłączysz bez użycia dodatkowo tranzystorów. Jakie konkretnie przekaźniki chcesz użyć?
  • REKLAMA
  • #3 16093050
    szymon122
    Poziom 38  
    Ocena: 754
    Aimon napisał:
    Myślałem nad interfacem przesuwnym 74hc595 bo takowy posiadam, ale nie wiem jak będzie reagować z przekaźnikami.

Jak najbardziej będzie ok ale będziesz miał mały prąd wyjściowy, wystarczy na wyjście rejestru podłączyć bufor (uln2003) i będzie działać.
  • #4 16093112
    Aimon
    Poziom 10  
    dondu napisał:

Jakie konkretnie przekaźniki chcesz użyć?

Mam taką szynę z 8 przekaźnikami standardowe do arduino
    5V 8 Channel Relay Module Board for Arduino PIC
    Each one needs 15-20mA Driver Current.
    Equiped with high-current relay : DC30V

Bez buforu uln2003 się nie obędzie ?
  • #5 16093298
    dondu
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 809