Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

micro- Sterowanie światłem, przekaźniki a 74hc595?

Aimon 29 Lis 2016 10:45 603 9
  • #1 29 Lis 2016 10:45
    Aimon
    Poziom 9  

Witam,
    Chce zrobić sterowanie światłem 8 lamp i 1 zasilacz :)
    Ma się załączać jak ktoś otworzy drzwi albo furkę i każda lampa po kolei, w zależności od tego, które z wejść zostanie otwarte. Jak by samym kodem się nie przejmuję, co ilością wyjść. Nie znam się na elektronice, potrzebowałbym taki rejestr? (nie wiem czy to dobre słowo) gdzie podaje mu bity a on mi włącza na tyle portów. Np na interface onewire. Myślałem nad interfacem przesuwnym 74hc595 bo takowy posiadam, ale nie wiem jak będzie reagować z przekaźnikami.

0 9
  • #2 29 Lis 2016 10:57
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Rozumiem, że chcesz go zastosować bo brakuje Ci wolnych pinów w mikrokontrolerze?

Możesz go spokojnie wykorzystać, ale przekaźników do niego zapewne nie podłączysz bez użycia dodatkowo tranzystorów. Jakie konkretnie przekaźniki chcesz użyć?

0
  • #3 29 Lis 2016 10:57
    szymon122
    Poziom 37  

Aimon napisał:
    Myślałem nad interfacem przesuwnym 74hc595 bo takowy posiadam, ale nie wiem jak będzie reagować z przekaźnikami.

Jak najbardziej będzie ok ale będziesz miał mały prąd wyjściowy, wystarczy na wyjście rejestru podłączyć bufor (uln2003) i będzie działać.

0
  • #4 29 Lis 2016 11:29
    Aimon
    Poziom 9  

dondu napisał:

Jakie konkretnie przekaźniki chcesz użyć?

Mam taką szynę z 8 przekaźnikami standardowe do arduino
    5V 8 Channel Relay Module Board for Arduino PIC
    Each one needs 15-20mA Driver Current.
    Equiped with high-current relay : DC30V

Bez buforu uln2003 się nie obędzie ?

0
  • #6 16 Gru 2016 13:55
    Aimon
    Poziom 9  

Wracam do tematu :) teraz problem softu i projektowy