Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV Kodowanie kluczyka - Problem z zakodowaniem kluczyka

30 Sty 2017 23:29 13875 16
  • Poziom 12  
    Cześć!

    Mam problem z dodaniem kluczyka do VW Golfa IV 1.6

    Problem wyglada tak, ze kolega miał jeden kluczyk z centralnym zamkiem, jednak kluczyk upadł i przestał działać.
    Rozbierałem go wygląda ok, ale jednak nie działa. Przy próbie dodania kluczyka przy VCDS wywalało błąd błednego dodawania kluczyka wiec postanowiłem zamówić drugi.

    Kluczyk u kolegi był starego typu (nie scyzoryk), zamówiłem jednak uzywany kluczyk oryg. od Golfa IV typu scyzoryk i chciałem go dokodować
    jednak po wielu wielu próbach nadal brak reakcji i sukcesu.

    próbowałem obu opisów ze strony Ross-TEch:
    Cytat:
    [Wybór]

    [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

    [Adaptacja - 10]

    Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")

    [Odczytaj]

    W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.

    W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).

    [Testuj]

    Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

    [Zapisz]

    Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).

    Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:

    Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:

    [Wybór]

    [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

    [Bloki pomiarowe - 08]

    Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")

    [Idź!]

    Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.

    Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).

    Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne - na trzeciej itd.



    Z tego co wiem wielu użytkowników forum zamieniało zwykły kluczyk na scyzoryk wiec jest to możliwe, dlaczego ja wiec nie moge dokodować kluczyka?

    Dodam że w steroniku ciagle widać jeden zakodowany kluczyk, nieważne czy dam liczbe kluczyków do zakodowania na 1, czy na 2. Czy klikne raz przycisk czy dwa razy przy kodowaniu.

    CZy to oznacza ze zdalna sterownie da sie dokodować tylko nowe kluczyki?
    Grot w tym scyzoryku może sobie kolega dorobić i immo przełożyć i miałbym sprawny kluczyk
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Chodzi Ci o pilota a nie o kluczyk. Kluczyk nie ma centralnego zamka.
    Auto ma centralny zamek a w kluczyku jest pilot do niego.

    Na jakiej częstotliwości pracuje nowy pilot?
    Podana jest ona na obudowie.
    Na jakiej częstotliwości pracuje stary pilot?
    Muszą być identyczne, inaczej nie dodasz pilota.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Co do kluczyka, który upadł i nie działa. Możliwe, że któraś nóżka transpondera (taki pająk) się odlutowała. Miałem kiedyś podobną awarię. Poprawiłem luty i pilot żyje. Co do scyzoryka, to ja też sobie na taki wymieniłem. Tak, jak kolega wyżej napisał, muszą się zgadzać częstotliwości z modułem komfortu.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    .:aspire:. napisał:
    Możliwe, że któraś nóżka transpondera (taki pająk) się odlutowała.

    Najwyraźniej nie wiesz co to transponder i do czego służy.
    Nie ma on nic wspólnego z pilotem, jest tylko do immo i nie ma ani jednej nogi.
    W pilocie jest trymer i wystarczy że pęknie i już pilot zmienia częstotliwość nadawania.
  • Poziom 23  
    No nie znam na kluczykach ale po poprawieniu jednej nóżki, pilot zaczął działać.
  • Poziom 12  
    Tak chodzi mi o pilot nie o kluczyk, stary pilot był w kluczyku. Częstotliwości nie sprawdzałem, tez o tym pomyślałem ale myślałem, że jesli kupię od golfa IV to wszystkie były na jednej czestotliwosci.
    Wydaje mi sie ze było to 434 MHz lub 433 MHz.
    Jeśli chodzi o stan lutów na płytce i nóżek to organoleptycznie wyglądają ok, mogę spróbować je przelutować ale moim zdaniem są ok..

    gdzie szukac tego trymera? Jak go naprawić?

    Czyli bylo pare czestotliwości modułu komfortu w Golfie IV? Jak sprawdzić jaką czestotliwość ma mój moduł? na module? pod VCDS? klcuze z pilotem starego typu tez miały pare czestotliwości?

    pzdr
    Kuba
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Pierwsze piloty miały częstotliwość 433, później 434MHz.
    Częstotliwość jest na pilocie.
    Były dwa typy modułu komfortu:
    -z bez CAN na 433MHz 1J0959xxx
    -z CAN na 434MHz o nr 1C0959xxx
    Trymer to taki potencjometr co zmienia pojemność. Radze nim nie kręcić bo do jego ustawienia potrzebny jest tester pilotów co pokaże częstotliwość. Bez tego go nie ustawisz.
    Trymery były tylko w pilotach na 433MHz w tych nieskładanych.
    Pilot starego typu był w pierwszych rocznikach jak w ostatnich rocznikach Golfa 4.
    Nawet Fabie z 2006 miały ten sam typ pilota ale już nie były na 433MHz jak te z Golfa.
    Pilot pasuje też od Leona, Toledo 2, Octavi 1.
    Były wersje na 2 baterie CR2016 i na jedna CR2032 ale nie pamiętam czy to był wyznacznik częstotliwości.
    Te pierwsze były na 2 baterie, te nowsze na jedną.
  • Poziom 12  
    Ok samochód jest z 1998 roku wiec jest jednym z pierwszych, rozumiem wiec ze jest na 90% na 433MHz, po module komfortu było by łatwo to sprawdzić ale aktualnie zainteresowany jest w trasie.
    Czyli rozumiem, że zamówie pilot na 433 MHz i powinno być ok, a widocznie ten co zamowilem byl na 434 Mhz. Pilot jest tak zdarty że nie widać napisów. Na pewno był na dwie baterię a ten nowszy scyzoryk był na jedna baterię.

    Dziękuje
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Raczej jest jak piszesz.
    Tam trzeba szukać scyzoryka z zaokrąglonymi guzikami.
    Wygląda to tak jakby kształt obu przycisków tworzył kształt jajka. Piloty gdzie 2 narożniki przycisku są zaokrąglone (te stykające się ze sobą nie są zaokrąglone) nie będzie tutaj działał.
    Pilot ma być z 2 przyciskami.
    VW GOLF IV Kodowanie kluczyka - Problem z zakodowaniem kluczyka
  • Poziom 12  
    Okej sprawa wyglada tak że przyszedł nowy kluczyk z transponderem ID48, klcuzyk jest na 433MHz (centralka pilot) i teraz pojawia sie pytanie jak za pomocą VCDS zakodować poprawnie transponder? podobno jest tylko raz programowany. Czytałem coś po forach ze muszę zczytać jakiś pin mogłby ktoś dokładnie opisać procedure kodowani nowego immo w Golfie IV 1.6 1998 r.?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie bój się, 20 razy go tam zakodujesz.
    Potrzebny Ci pin.
    Jest zapisany w pamięci licznika lub był na przywieszce do klucza pod zdrapką.
    Potrzebny VAG, licznik, adaptacje, kanał 21, ilość kluczy, ok, wkładasz kolejny klucz do stacyjki i włączasz zaplon na 5sek.
  • Poziom 12  
    Ok, wiec rozumiem ze jest wielokrotengo kodowania.
    Przywieszki przy starym kluczu nie mam, wiec musze odczytać Pin z licznika.

    Mam VCDS, CARPROGA I DIGIPROG3 którymś z nich odczytam PIN po OBDII?

    Czy musze rozbierać licznik i zczytac Eeprom?
    Rozumiem, że dodanie immo/transpordera pod VCDS to:
    Instruments [17]>adaptacje>kanał 21> ok
    a gdzie podaje pin? i zerem czy bez zera (4 czy 5 cyfr)? Auto bedę miał wieczorem ale chce by sprawnie poszlo.

    Edit:
    Znalazłem jeszcze takie trzy procedury, ale w żadnej z nich nie ma nic o kanale 21:
    Cytat:

    1. IMMO1 - oddzielny BOX z immo (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_I_Key_Matching_%28Separate%29),
    2. IMMO2 - procedura adaptacji kluczy (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_II_Key_Matching_%28Separate%29),
    3. IMMO3 - procedura adaptacji kluczy (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_III_Key_Matching_%28Cluster%29).


    Jaki IMMO tam wystepuje?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 12  
    Jak dokładnie siedzi tam pamieć? Trzeba ją wylutowywać? bo CARPROG nie pokazuje jak w licznikach by podlączyć adapterem a chyba raczej OBD II
    Jest read fault memory i erase fault meomry...

    Carpogiem wchodzę w IMMO>WW> GOLF IV RB8>> Podłączam OBDII i teraz tak przy:
    "READ IMMO" wyskakuje no response from kontroler ;/
    gdy daje READ FAULT CODES widzi part number i typ: KOMBI WEGFAHR.
    Ale nie da sie odczytać immo (READ IMMO).
    Czy mogę jakoś wylutować pamięć Eeprom i sczytać ją Carprogiem? Domyślam sie ze moge tylko jak później wyciągnąc z wsadu PIN?
    Jaka siedzi tam pamiec ? może wrzucę tutaj wsad i ktoś zczyta PIN? chodź wolałbym sam umieć na przyszłość

    Jak wyciągnąc ten PIN?

    Rozebrałem Licznik mam pamięc i 24c02 i 93lc56??

    z ktorego z nich zczytac eprom?

    Dodano po 47 [minuty]:

    oto wsad z 24C02 oryginalny z licznika moze ktos odczytac pin?
  • Poziom 12  
    Sprawa rozwiazana dostałem PIN od koelgi z forum który go odczytał, jednak na przyszłość chciałbym wiedzieć jak samemu go wyciagnąć.
    A centralny z pilota udało sie zakodować według instrukcji ktore wrzuciłem wczesniej.

    Tak przebieg to 213 tys. Auto znajomego którym jezdzi juz z 4 lata, ale czy ten przebieg jest oryg to inna sprawa, bo według mnie kość 24C02 była już wylutowywana wczesniej gdy na Nią patrzyłem organoleptycznie:)
    Pytałem się... mówi ze przebiegu zmieniać nie zamierza;D

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    No wiec tak na przyszłość gdyby ktos miał podobnie:
    Kupiłem kluczyk nowy z transponderem ID 48 i kluczyk na 433 MHZ.
    zczytalem wsad z 24C02 za pomocą CARPROGA, można użyć do tego również dowolnego programatora np. USB UPA

    kolega z innego forum podał mi prawidłowy PIN.

    dalej za pomocą VCDS-a i tak jak mówił kolega @grala1 (któremy serdecznie dziękuje za info) wszedłem w:
    INTRUMENTS [17]>>LOGIN (tutaj podajemy pin ktory ma 4 cyfry i zero przed pinem)>Adaptacja>kanał 21>> i liczba kluczyków do zakodowani ja miałem dwa, stary nowy.
    teraz przytrzymujesz jeden transponder czekasz az zgaśnie ikonka Immo na liczniku, wyłaczasz zapłon, włączasz i kolejny transponder.

    Kodowanie centralki zrobiłem według instrukcji:
    [Wybór]

    [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]

    [Adaptacja - 10]

    Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")

    [Odczytaj]

    W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.

    W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).

    [Testuj]

    Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

    [Zapisz]

    Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).

    Wczesniej nie udawało mi sie tego zakodować bo stary kluczyk się zapewnw popsul a drugi ktory kupilem był na 434 MHz a ja potrzebowałem 433 MHz.


    Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc!
    Kuba