Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 3.0 - niskie ci¶ paliwa - Niskie ci¶nienie paliwa na listwie.

rogale2 16 Lut 2017 15:49 4128 17
  • #1 16 Lut 2017 15:49
    rogale2
    Poziom 8  

    Witam, mam problem z moim Ducato 3.0 2009r ~450 000km.

    Auto przez całe swoje życie sprawowało się dobrze, wszystkie filtry i płyny były wymieniane na czas, tankowane tylko na Orlenach.
    Nie odczułem spadku mocy mimo takiego przebiegu.

    Pod koniec tamtego roku zacz±ł sporadycznie występować bł±d P0091. Auto wchodziło w tryb awaryjny. JeĽdziłem tak około 10000 km. Bł±d raz występował kilka razy dziennie, czasami przez tydzień w ogóle nie wyst±pił.
    Następnie po wymianie wszystkich filtrów auto zaczęło z wchodzić w tryb awaryjny za każdym razem gdy mocno przy¶pieszam i mam około 2200-2500 obrotów.
    Po podł±czeniu Multi Ecu Scan (taki mam program do mojego ducato) i przegl±daniu parametrów podczas jazdy zauważyłem, że podczas przy¶pieszania pojawia się różnica miedzy oczekiwanym ci¶nieniem paliwa na listwie a rzeczywistym. Przy oczekiwanym 1600bar było 1300 bar i gdy różnica robiła się odpowiednio duża auto wchodziło w tryb awaryjny lub rzadziej gasło całkiem.

    PrzejeĽdziłem tak 2000km ponieważ musiałem i postanowiłem znów wymienić filtr paliwa i zmierzyć ci¶nienie jakie daje pompka w baku.
    Moj± pompkę w baku wyraĽnie słychać i podejrzewałem że może dawać zbyt małe ci¶nienie.
    Wyj¶cie z filtra paliwa za¶lepili¶my miernikiem ci¶nienia który pokazał swoj± maksymaln± warto¶ć 7bar, więc ci¶nienie przy za¶lepionej pompce jest wyższe. Prawdopodobnie pomiar został wykonany Ľle, powinni¶my wpi±ć ci¶nieniomierz w układ i zobaczyć ci¶nienie podczas odpalania. Wtedy tego nie wiedziałem.

    Po tej wymianie i pomiarze auto przestało odpalać. Podczas odpalania ci¶nienie na listwie 80-100 bar podczas gdy oczekiwane ~300bar. Nie odpala również na plaka. Udało się odpalić gdy podł±czyli¶my matkę (urz±dzenie wspomagaj±ce akumulator) i rozrusznik kręcił jak szalony. Jednak auto gasło nawet gdy na postoju powciskało się trochę gazu (P0091 lub P0092). Po odkręceniu ¶ruby przy wtrysku i kręceniu nie leci paliwo.

    Prawdopodobnie mam pompę typu cp1, na listwie mam tylko czujnik ci¶nienia a na pompie cr regulator paliwa podawanego z pompki z baku ( zwany chyba zaworem zrzutu, montowany na 3 torxy).
    Pomy¶lałem że ten zawór może całe paliwo wysyłać z powrotem do baku i dlatego pompa cr ma za małe ci¶nienie żeby odpalić. Za¶lepiłem więc wężyk powrotnego paliwa i auto odpaliło ( po chwili zgasło z powodu zbyt wysokiego ci¶nienia paliwa co jest normalne). Wymieniłem ten regulator na nowy jednak to nic nie pomogło. Auto dalej nie odpala, ci¶nienie podczas odpalania 80bar. Co ciekawe podczas odpalania zawór na pompie jest otwarty w około 40%, nie znam się na tym ale trochę to dla mnie dziwne.

    Zamieszczam dwa filmy jak prezentuj± się parametry podczas odpalania:
    https://youtu.be/llpx39O31zw

    Odpalanie podczas za¶lepionego powrotu do baku:
    https://youtu.be/YIfq3gQcNfY

    Zastanawiam się co robić dalej. Rozs±dnie było by zregenerować pompę cr, wszystkie wtryski, wymienić czujnik na listwie i pompę w baku jednak s± to ogromne koszty. Wolałbym zdiagnozować t± jedn± konkretn± przyczynę.

    Co radzicie zrobić ?
    Powinno robić się adaptację regulatora ci¶nienia po wymianie ? Nie widzę opcji adaptacji w Multi Ecu Scan.
    Warto zmierzyć prawidłowo ci¶nienie za filtrem wpinaj±c się w układ żeby wiedzieć jakie ci¶nienie dostaje pompa cr ?
    Warto podł±czyć zewnętrzn± pompkę paliwa żeby wykluczyć uszkodzenie pompki w baku ?

    Czy otwarcie zaworu na 40% podczas rozruchu jest normalne ? z mojego rozumowania wynika że je¶li otwarcie było by minimalne auto by odpalało (podczas za¶lepienia odpala). Może to jaki¶ problem ze sterowaniem regulatorem ?

    A może pompka w baku powinna być tak mocna że mimo otwarcia na 40% pompa cr powinna dostać te np 3 bary i odpalić?

    A może pompa cr po prostu padła ? Dlaczego wtedy odpala podczas za¶lepienia i nawet daje za duże ci¶nienie.

    Dzięki za wszystkie rady.

    0 17
  • #2 16 Lut 2017 15:53
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Odepnij kostke od regulatora ci¶nienia i zobacz ile będzie wtedy budował ci¶nienia.

    0
  • #3 16 Lut 2017 17:34
    rogale2
    Poziom 8  

    Gdy kostka regulatora jest odpięta nie zał±cza się pompka w baku.
    Fuel Pump Relay non stop na OFF.

    Ci¶nienie poniżej 10 bar

    1
  • #5 16 Lut 2017 21:15
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    rogale2 napisał:
    Gdy kostka regulatora jest odpięta nie zał±cza się pompka w baku.
    Fuel Pump Relay non stop na OFF.

    Ci¶nienie poniżej 10 bar


    a mimo wszystko powinno być dużo większe.

    0
  • #6 17 Lut 2017 18:54
    rogale2
    Poziom 8  

    szymitsu21 napisał:
    rogale2 napisał:
    Gdy kostka regulatora jest odpięta nie zał±cza się pompka w baku.
    Fuel Pump Relay non stop na OFF.

    Ci¶nienie poniżej 10 bar


    a mimo wszystko powinno być dużo większe.


    Więc je¶li nie widać paliwa przy odkręconej rurce od wtrysku (podczas kręcenia) to powinienem podejrzewać pompę CR ?

    2
  • #7 17 Lut 2017 20:15
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    zdecydowanie tak.
    Prawie na 100% diagnoza



    czytam w stecz i zapomniałem, że po zaslepieniu powrotu samochód odpala.
    Więc moja diagnoza nie do końca taka 100%..

    0
  • #8 17 Lut 2017 20:28
    mario03369
    Poziom 14  

    Sprawdzić wtryski na przelew.

    0
  • #9 20 Lut 2017 12:48
    rogale2
    Poziom 8  

    mario03369 napisał:
    Sprawdzić wtryski na przelew.


    Po co sprawdzać wtryski skoro paliwo nie dochodzi do listwy ?

    Mógłby mi kto¶ powiedzieć jaki powinien być poziom otwarcia regulatora ci¶nienia na pompie CR podczas rozruchu ?
    U mnie poziom waha się w granicach 40% podczas rozruchu. A podczas pracy przy za¶lepionym powrocie do baku też jest 40%.

    Czy po wymianie regulatora powinno się go adaptować ?

    0
  • #10 20 Lut 2017 21:17
    mario03369
    Poziom 14  

    rogale2 napisał:
    Podczas odpalania ci¶nienie na listwie 80-100 bar podczas gdy oczekiwane ~300bar.


    Jak nie dochodzi paliwo to co tam robi ci¶nienie 100 bar??

    Przy takim ci¶nieniu to wtrysk puszcza albo regulator .

    0
  • #11 21 Lut 2017 08:56
    EndrjuWiwi
    Poziom 9  

    rogale2 napisał:


    Więc je¶li nie widać paliwa przy odkręconej rurce od wtrysku (podczas kręcenia) to powinienem podejrzewać pompę CR ?


    To więcej niż możliwe. Może pojawiły się jakie¶ mikronieszczelno¶ci na pompie. Nawet to 1300 to ci¶nienie "że o la boga rety". Mogła głowiczka pu¶cić gdzie¶ albo uszczelnienia do wymiany. Jak jeĽdziłe¶ tyle czasu na awaryjnym to mogłe¶ majster zajechać pompę wysokiego ci¶nienia zupełnie. Sk±d jeste¶? W Stalowej Woli s± dobrzy pompiarze, w Boschu, znajdĽ sobie w necie żebym nie robił reklamy. Powodzenia.

    0
  • #12 21 Lut 2017 15:28
    rogale2
    Poziom 8  

    Ok. Wymieniłem pompkę paliwa w baku i auto odpala. Widocznie pompka paliwa dawała za małe ci¶nienie na wej¶cie do pompy CR.

    Obecnie auto wchodzi w tryb awaryjny lub ga¶nie tylko podczas mocnego przy¶pieszania w okolicy 2500-3000 obrotów.

    Ducato 3.0 - niskie ci¶ paliwa - Niskie ci¶nienie paliwa na listwie.

    Bł±d P0091 pojawia się gdy auto wejdzie w tryb awaryjny.
    Bł±d P0092 pojawia się gdy auto zga¶nie.

    Podczas przy¶pieszania ci¶nienie oczekiwane różni się od rzeczywistego o około 200-300 bar (w okolicach 2500 obrotów i gaz w podłogę).
    Zrobiłem test przelewowy wtrysków. Wtryski przelewaj± równo w normie.

    Teraz zastanawiam się czy po prostu pompa CR nie jest już wydajna. Ale bł±d pokazany na komputerze mówi wyraĽnie że regulator na wej¶ciu do pompy ma zły sygnał. Szkoda że bł±d nie jest bardziej szczegółowo opisany ale na mój rozum chodzi o układ niskiego ci¶nienia przed wej¶ciem do pompy.

    Kto¶ co¶ doradzi ?

    1
  • #13 16 Wrz 2017 20:31
    1986misza
    Poziom 2  

    Witam,

    Czy udało się co¶ ustalić bo mam identyczne objawy i 6tys zainwestowane i nadal nie chodzi tak jak tobie😕

    0
  • #14 16 Wrz 2017 23:27
    damian475
    Poziom 16  

    Najlepiej, przy tym przebiegu spr pompę cr i wtryski. Wstępnie wtryskiwacze na przelewy.
    Bo raczej tutaj będzie problem.

    0
  • #15 17 Wrz 2017 08:51
    1986misza
    Poziom 2  

    Wtryskiwaczy kupione nowe w serwisie iveco pompa sprawdzona w serwisie Boscha i nadal problem ten sam

    0
  • #16 17 Wrz 2017 12:27
    pancurp10
    Poziom 11  

    a czujnik na listwie był wymieniany?

    0
  • #17 17 Gru 2017 14:30
    pablock
    Poziom 2  

    Czy udalo sie rozwiazac problem? Mam to samo, pompa w zbiorniku wymieniona, pompa wc wymieniona, zaworki podmienione, rozrzad sprawdzony, puszczone nowe przewody do zbiornika, auto odpala po zdlawieniu powrotu z pompy i pokazuje 1600bar na listwie i tyle tez ma na manometrze, gasnie po dodaniu gazu.

    3
  • #18 20 Sty 2019 18:11
    decumanus
    Poziom 2  

    Jako komentarz opisze swoja historie, też gasł przy dodawaniu gazu (P089, 091, 092), czasem przy zmianie biegu, regulator wymieniony, pompa w baku hałasowała (domniewywalem ze to zawór bezpieczeństwa działa) filtr nowy... W końcu samochód ledwo jechał. mechanik po zabraniu sie w koncu za pompę wysokiego ci¶nienia wyci±gn±ł z króćca dolotowego jakie¶ twarde trociny. Prawdopodobnie kiedy¶ kto¶ nie zmieniał filtra tak długo, az sie rozpadl. Dolot był zapchany, więc przelew powrotny do baku też słabo puszczał, st±d pompa "dawała bokiem"
    Może wskazówka komu¶ się przyda.
    Rafał

    1