Witam, mam problem z moim Ducato 3.0 2009r ~450 000km.
Auto przez całe swoje życie sprawowało się dobrze, wszystkie filtry i płyny były wymieniane na czas, tankowane tylko na Orlenach.
Nie odczułem spadku mocy mimo takiego przebiegu.
Pod koniec tamtego roku zacz±ł sporadycznie występować bł±d P0091. Auto wchodziło w tryb awaryjny. JeĽdziłem tak około 10000 km. Bł±d raz występował kilka razy dziennie, czasami przez tydzień w ogóle nie wyst±pił.
Następnie po wymianie wszystkich filtrów auto zaczęło z wchodzić w tryb awaryjny za każdym razem gdy mocno przy¶pieszam i mam około 2200-2500 obrotów.
Po podł±czeniu Multi Ecu Scan (taki mam program do mojego ducato) i przegl±daniu parametrów podczas jazdy zauważyłem, że podczas przy¶pieszania pojawia się różnica miedzy oczekiwanym ci¶nieniem paliwa na listwie a rzeczywistym. Przy oczekiwanym 1600bar było 1300 bar i gdy różnica robiła się odpowiednio duża auto wchodziło w tryb awaryjny lub rzadziej gasło całkiem.
PrzejeĽdziłem tak 2000km ponieważ musiałem i postanowiłem znów wymienić filtr paliwa i zmierzyć ci¶nienie jakie daje pompka w baku.
Moj± pompkę w baku wyraĽnie słychać i podejrzewałem że może dawać zbyt małe ci¶nienie.
Wyj¶cie z filtra paliwa za¶lepili¶my miernikiem ci¶nienia który pokazał swoj± maksymaln± warto¶ć 7bar, więc ci¶nienie przy za¶lepionej pompce jest wyższe. Prawdopodobnie pomiar został wykonany Ľle, powinni¶my wpi±ć ci¶nieniomierz w układ i zobaczyć ci¶nienie podczas odpalania. Wtedy tego nie wiedziałem.
Po tej wymianie i pomiarze auto przestało odpalać. Podczas odpalania ci¶nienie na listwie 80-100 bar podczas gdy oczekiwane ~300bar. Nie odpala również na plaka. Udało się odpalić gdy podł±czyli¶my matkę (urz±dzenie wspomagaj±ce akumulator) i rozrusznik kręcił jak szalony. Jednak auto gasło nawet gdy na postoju powciskało się trochę gazu (P0091 lub P0092). Po odkręceniu ¶ruby przy wtrysku i kręceniu nie leci paliwo.
Prawdopodobnie mam pompę typu cp1, na listwie mam tylko czujnik ci¶nienia a na pompie cr regulator paliwa podawanego z pompki z baku ( zwany chyba zaworem zrzutu, montowany na 3 torxy).
Pomy¶lałem że ten zawór może całe paliwo wysyłać z powrotem do baku i dlatego pompa cr ma za małe ci¶nienie żeby odpalić. Za¶lepiłem więc wężyk powrotnego paliwa i auto odpaliło ( po chwili zgasło z powodu zbyt wysokiego ci¶nienia paliwa co jest normalne). Wymieniłem ten regulator na nowy jednak to nic nie pomogło. Auto dalej nie odpala, ci¶nienie podczas odpalania 80bar. Co ciekawe podczas odpalania zawór na pompie jest otwarty w około 40%, nie znam się na tym ale trochę to dla mnie dziwne.
Zamieszczam dwa filmy jak prezentuj± się parametry podczas odpalania:
https://youtu.be/llpx39O31zw
Odpalanie podczas za¶lepionego powrotu do baku:
https://youtu.be/YIfq3gQcNfY
Zastanawiam się co robić dalej. Rozs±dnie było by zregenerować pompę cr, wszystkie wtryski, wymienić czujnik na listwie i pompę w baku jednak s± to ogromne koszty. Wolałbym zdiagnozować t± jedn± konkretn± przyczynę.
Co radzicie zrobić ?
Powinno robić się adaptację regulatora ci¶nienia po wymianie ? Nie widzę opcji adaptacji w Multi Ecu Scan.
Warto zmierzyć prawidłowo ci¶nienie za filtrem wpinaj±c się w układ żeby wiedzieć jakie ci¶nienie dostaje pompa cr ?
Warto podł±czyć zewnętrzn± pompkę paliwa żeby wykluczyć uszkodzenie pompki w baku ?
Czy otwarcie zaworu na 40% podczas rozruchu jest normalne ? z mojego rozumowania wynika że je¶li otwarcie było by minimalne auto by odpalało (podczas za¶lepienia odpala). Może to jaki¶ problem ze sterowaniem regulatorem ?
A może pompka w baku powinna być tak mocna że mimo otwarcia na 40% pompa cr powinna dostać te np 3 bary i odpalić?
A może pompa cr po prostu padła ? Dlaczego wtedy odpala podczas za¶lepienia i nawet daje za duże ci¶nienie.
Dzięki za wszystkie rady.
Auto przez całe swoje życie sprawowało się dobrze, wszystkie filtry i płyny były wymieniane na czas, tankowane tylko na Orlenach.
Nie odczułem spadku mocy mimo takiego przebiegu.
Pod koniec tamtego roku zacz±ł sporadycznie występować bł±d P0091. Auto wchodziło w tryb awaryjny. JeĽdziłem tak około 10000 km. Bł±d raz występował kilka razy dziennie, czasami przez tydzień w ogóle nie wyst±pił.
Następnie po wymianie wszystkich filtrów auto zaczęło z wchodzić w tryb awaryjny za każdym razem gdy mocno przy¶pieszam i mam około 2200-2500 obrotów.
Po podł±czeniu Multi Ecu Scan (taki mam program do mojego ducato) i przegl±daniu parametrów podczas jazdy zauważyłem, że podczas przy¶pieszania pojawia się różnica miedzy oczekiwanym ci¶nieniem paliwa na listwie a rzeczywistym. Przy oczekiwanym 1600bar było 1300 bar i gdy różnica robiła się odpowiednio duża auto wchodziło w tryb awaryjny lub rzadziej gasło całkiem.
PrzejeĽdziłem tak 2000km ponieważ musiałem i postanowiłem znów wymienić filtr paliwa i zmierzyć ci¶nienie jakie daje pompka w baku.
Moj± pompkę w baku wyraĽnie słychać i podejrzewałem że może dawać zbyt małe ci¶nienie.
Wyj¶cie z filtra paliwa za¶lepili¶my miernikiem ci¶nienia który pokazał swoj± maksymaln± warto¶ć 7bar, więc ci¶nienie przy za¶lepionej pompce jest wyższe. Prawdopodobnie pomiar został wykonany Ľle, powinni¶my wpi±ć ci¶nieniomierz w układ i zobaczyć ci¶nienie podczas odpalania. Wtedy tego nie wiedziałem.
Po tej wymianie i pomiarze auto przestało odpalać. Podczas odpalania ci¶nienie na listwie 80-100 bar podczas gdy oczekiwane ~300bar. Nie odpala również na plaka. Udało się odpalić gdy podł±czyli¶my matkę (urz±dzenie wspomagaj±ce akumulator) i rozrusznik kręcił jak szalony. Jednak auto gasło nawet gdy na postoju powciskało się trochę gazu (P0091 lub P0092). Po odkręceniu ¶ruby przy wtrysku i kręceniu nie leci paliwo.
Prawdopodobnie mam pompę typu cp1, na listwie mam tylko czujnik ci¶nienia a na pompie cr regulator paliwa podawanego z pompki z baku ( zwany chyba zaworem zrzutu, montowany na 3 torxy).
Pomy¶lałem że ten zawór może całe paliwo wysyłać z powrotem do baku i dlatego pompa cr ma za małe ci¶nienie żeby odpalić. Za¶lepiłem więc wężyk powrotnego paliwa i auto odpaliło ( po chwili zgasło z powodu zbyt wysokiego ci¶nienia paliwa co jest normalne). Wymieniłem ten regulator na nowy jednak to nic nie pomogło. Auto dalej nie odpala, ci¶nienie podczas odpalania 80bar. Co ciekawe podczas odpalania zawór na pompie jest otwarty w około 40%, nie znam się na tym ale trochę to dla mnie dziwne.
Zamieszczam dwa filmy jak prezentuj± się parametry podczas odpalania:
https://youtu.be/llpx39O31zw
Odpalanie podczas za¶lepionego powrotu do baku:
https://youtu.be/YIfq3gQcNfY
Zastanawiam się co robić dalej. Rozs±dnie było by zregenerować pompę cr, wszystkie wtryski, wymienić czujnik na listwie i pompę w baku jednak s± to ogromne koszty. Wolałbym zdiagnozować t± jedn± konkretn± przyczynę.
Co radzicie zrobić ?
Powinno robić się adaptację regulatora ci¶nienia po wymianie ? Nie widzę opcji adaptacji w Multi Ecu Scan.
Warto zmierzyć prawidłowo ci¶nienie za filtrem wpinaj±c się w układ żeby wiedzieć jakie ci¶nienie dostaje pompa cr ?
Warto podł±czyć zewnętrzn± pompkę paliwa żeby wykluczyć uszkodzenie pompki w baku ?
Czy otwarcie zaworu na 40% podczas rozruchu jest normalne ? z mojego rozumowania wynika że je¶li otwarcie było by minimalne auto by odpalało (podczas za¶lepienia odpala). Może to jaki¶ problem ze sterowaniem regulatorem ?
A może pompka w baku powinna być tak mocna że mimo otwarcia na 40% pompa cr powinna dostać te np 3 bary i odpalić?
A może pompa cr po prostu padła ? Dlaczego wtedy odpala podczas za¶lepienia i nawet daje za duże ci¶nienie.
Dzięki za wszystkie rady.