Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda octavia 1.6 MPI ogromne spalanie !!

Gregory2208 19 Feb 2017 09:02 17130 30
  • #1
    Gregory2208
    Level 6  
    Witam. Mam od nie dawna octaavie z 2007 roku 1.6 w benzynie 102km problem polega na spalaniu 11-12 l / 100km w mieście.
    Rozumiem że jeżdżąc po mieście spalanie jest wyższe natomiast czytając opinie o samochodzie widziałem spalanie na granicy 7 l/100km. W samochodzie wymieniłem rozrzad, świece,olej,filtr oleju,powietrza i kabinowy. Na desce nie wyskakuje żaden błąd a spalanie jest dość spore jak na taki silnik. Proszę o pomoc. Co o tym sądzicie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Eidems
    Level 29  
    Spalanie jest normalne, nie ma się czym dziwić. Jest to silnik starej daty, i tyle one palą. Spalanie 7l/100km to mi czasem udaje się we fiacie 1.2 8v w mieście (same miasto). Czasami jeżdżę golfem z tym silnikiem to spalanie na LPG same miasto to od 10-12l LPG więc podobnie jak tobie na PB. Zobacz na raporty spalania w golf4 mk4 nie ma się co dziwić:D
  • #3
    Jarzabek666
    Level 35  
    7 to chyba w trasie, 11-12 w mieście jest normą
  • #4
    Eidems
    Level 29  
    Jarzabek666 wrote:
    7 to chyba w trasie, 11-12 w mieście jest normą

    Pisałem o fiacie, w mieście 11-12L LPG 1.6 8V od VW
  • #5
    Jarzabek666
    Level 35  
    Do autora pisałem:)
  • Helpful post
    #6
    yezz
    Level 12  
    Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
  • #7
    Gregory2208
    Level 6  
    No nie wiem może masz rację. Zobaczymy jak dłuższy czas pojezdze. Martwi mnie jeszcze dość głośna pompa paliwowa/ ewentualnie filtr choc raczej wątpię żeby filtr był hałaśliwy. A silnik nadaje się do gazu?
  • #8
    Eidems
    Level 29  
    Gregory2208 wrote:
    No nie wiem może masz rację. Zobaczymy jak dłuższy czas pojezdze. Martwi mnie jeszcze dość głośna pompa paliwowa/ ewentualnie filtr choc raczej wątpię żeby filtr był hałaśliwy. A silnik nadaje się do gazu?

    Bardzo dobra jednostka do LPG, na znanym forum LPG znajdź gazownika, zrób instalacje konkretną min 2500-2600zł i będziesz bardzo zadowolony. Nie ładuj się w jakieś elpigazy czy coś w tym stylu, BRC/oparte na stagu (ja jestem za stagiem i dobrym osprzętem do tego;))
  • #9
    Gregory2208
    Level 6  
    Temperatura przez dłuższy czas utrzymuje jakeis 70-80 stopni w mieście. po jakichś 20 km ngrzeqq się do 90 natomiast wystarczy żeby jechać po trasie z 1km i spada znowu do 70

    Dodano po 1 [minuty]:

    To będę musial pomyśleć o instalacji. Wiadomo że jak już zakładać to coś lepszego.
  • Helpful post
    #10
    grala1
    VAG group specialist
    Masz uszkodzony termostat ale nie licz na to że spadnie Ci do 7 na mieście bo tyle to w trasie weźmie.
  • Helpful post
    #11
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    I tu masz problem.
    Silnik nie dogrzany i dlatego trochę spalanie podniesione.
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    7 w mieście autem 1400kg ?? 😊 Trasa 4.5 tak?
  • #13
    Gregory2208
    Level 6  
    grala1 wrote:
    Masz uszkodzony termostat ale nie licz na to że spadnie Ci do 7 na mieście bo tyle to w trasie weźmie.



    Czyli mówisz że wystarczy wymienić termostat i będzie w porządku ? Jak rozumiem powinno trzymać ciągle 90 stopni tak?

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrzej20001 wrote:
    7 w mieście autem 1400kg ?? 😊 Trasa 4.5 tak?


    Zgoda. Stosunek mocy do masy jest dość słaby w tej wersji natomiast takie opinie i raporty spalania widziałem. Natomiast uważam że ponad 11 l/ 100 km to za dużo
    😁
  • #14
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Gregory2208 wrote:
    grala1 wrote:
    Masz uszkodzony termostat ale nie licz na to że spadnie Ci do 7 na mieście bo tyle to w trasie weźmie.



    Czyli mówisz że wystarczy wymienić termostat i będzie w porządku ? Jak rozumiem powinno trzymać ciągle 90 stopni tak?


    Na pewno ma trzymać 90°. I dogrzewać sie szybciej niż mówisz. I bez dyskusji jeśli się nie dogrzewa to będzie podniesione spalanie :)
  • #15
    Gregory2208
    Level 6  
    szymitsu21 wrote:
    Gregory2208 wrote:
    grala1 wrote:
    Masz uszkodzony termostat ale nie licz na to że spadnie Ci do 7 na mieście bo tyle to w trasie weźmie.



    Czyli mówisz że wystarczy wymienić termostat i będzie w porządku ? Jak rozumiem powinno trzymać ciągle 90 stopni tak?


    Na pewno ma trzymać 90°. I dogrzewać sie szybciej niż mówisz. I bez dyskusji jeśli się nie dogrzewa to będzie podniesione spalanie :)



    Wymiana jest skomplikowana czy dość prosta ? I czy kosztowna
  • Helpful post
    #16
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Nie, termostat kilka dziesiąt złotych a wymiana w zależności od warsztatu.
  • Helpful post
    #17
    grala1
    VAG group specialist
    Kilka śrubek i jest zrobione.
    Termostat masz nad skrzynią biegów w obudowie przykręconej do głowicy.
    Godzina czasu i zrobione samemu.
  • #18
    Gregory2208
    Level 6  
    grala1 wrote:
    Kilka śrubek i jest zrobione.
    Termostat masz nad skrzynią biegów w obudowie przykręconej do głowicy.
    Godzina czasu i zrobione samemu.


    Naprawie sam. Tylko pytanie czy wymieniać od razu czujnik temperatury czy nie. Oraz czy wymieniać sam termostat czy razem z obudową
  • Helpful post
    #19
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    ja zawsze wymieniam z obudową. A czujnik nie koniecznie bo koszta, a nie powiedziane że uszkodzony.
    Choć z drugiej strony opróżniasz układ chłodzenia i można za jednym zamachem.
  • #20
    Gregory2208
    Level 6  
    szymitsu21 wrote:
    ja zawsze wymieniam z obudową. A czujnik nie koniecznie bo koszta, a nie powiedziane że uszkodzony.
    Choć z drugiej strony opróżniasz układ chłodzenia i można za jednym zamachem.


    Płyn ten sam czy nowy ?
  • #21
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Gregory2208 wrote:
    szymitsu21 wrote:
    ja zawsze wymieniam z obudową. A czujnik nie koniecznie bo koszta, a nie powiedziane że uszkodzony.
    Choć z drugiej strony opróżniasz układ chłodzenia i można za jednym zamachem.


    Płyn ten sam czy nowy ?


    nie to akurat oczywiście. Nie zaszkodzi a koszt mały.
  • #23
    Gregory2208
    Level 6  
    grala1 wrote:
    Jak Cię stać to nowy.
    Płyn powinien być wymieniany co jakiś czas.
    Bierz termostat Wahler`a.

    W inter carsie sprzedają całe zestawy /termostat obudowa i czujnik Wahler'a ? I jaki jest koszt tej firmy jeśli się orientujesz
  • #24
    grala1
    VAG group specialist
    Nie wiem czy obudowa będzie Wahlera jak i czujnik.
    Koszt termostatu jest różny ale 50zł powinno wystarczyć.
    Termostaty są podobne a do jednego auta kosztuje 20zł a do drugiego 50zł.
    Ja bym wymieniał sam termostat.
    Czujnik EPSa zazwyczaj biorę.
    Płyn G12
    Butelka Febi G12, koncentrat 1.5l to ok 30zł.
    Do tego woda destylowana by go rozrobić.
    Nie kupuj Borygo/Petrygo i innych wynalazków.
  • #25
    Gregory2208
    Level 6  
    [quote="grala1"]Nie wiem czy obudowa będzie Wahlera jak i czujnik.
    Koszt termostatu jest różny ale 50zł powinno wystarczyć.
    Termostaty są podobne a do jednego auta kosztuje 20zł a do drugiego 50zł.
    Ja bym wymieniał sam termostat.
    Czujnik EPSa zazwyczaj biorę.[/quote9]

    Mówisz żeby czujnik i termostat bez obudowy tak ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jaki płyn chłodniczy do tego silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    A ile płynu wchodzi do układu
  • #27
    Gregory2208
    Level 6  
    Dziękuję wszystkim za pomoc. Dam znać po wymianie czy pomogło.
  • #28
    Jarzabek666
    Level 35  
    Gregory2208 wrote:
    Zgoda. Stosunek mocy do masy jest dość słaby w tej wersji natomiast takie opinie i raporty spalania widziałem. Natomiast uważam że ponad 11 l/ 100 km to za dużo
    😁


    Wcale nie jest dużo, raporty widziałeś porównywałeś ale co porównywać warszawę do na przykład mojego miasta gdzie 4 krzyżówki są dlatego raporty są do du..y a miasta są rożne. A u kolegi to najmniejsze spalanie wychodzi na mieście bo ma tylko 2 krzyżówki i to bez świateł:D to tak jak twoja jedna ulica.
  • #29
    Gregory2208
    Level 6  
    W sumie masz rację
  • #30
    Jarzabek666
    Level 35  
    A jak trafisz na korki to dopiero spalanie skacze do góry, pamiętam parę lat wstecz jak w Wrocławiu było sporo ulic remontowanych tam tam dopiero mi skoczyło spalanie jak trzeba było w korkach stać po 2-3h.