Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekładnia kątowa własnej roboty która zniesie wysokie obroty i moce.

syncros 25 Lut 2017 18:34 549 5
  • #1 25 Lut 2017 18:34
    syncros
    Poziom 8  

    Nie znalazłem na rynku interesującego mnie urządzenia wiec chyba będę musiał zbudować je sam. Problemem są albo niskie obroty i duzy przenoszony moment lub odwrotnie. Potrzebuje połączyć dwa siniki samochodowe zwrócone do siebie walami napędowymi. Silniki po 300KW i 450NM 8300 RPM, z możliwością potrojenia mocy.
    Rysunki poglądowe o co mi chodzi, strzałki pokazują kierunek obrotów.

    Przekładnia kątowa własnej roboty która zniesie wysokie obroty i moce.
    Przekładnia kątowa własnej roboty która zniesie wysokie obroty i moce.

    Czy jest możliwe zrobienie czegoś takiego? Zabawa traci sens jak to będzie większe niż 300x300x300 lub cięższe niż 80kg. I żeby się zamknęło w czterocyfrowej sumie...

  • #2 25 Lut 2017 20:28
    supchem
    Poziom 21  

    Może zastosuj po prostu tylny most od jakiegoś samochodu, nawet od ciężarówki typu Star? Koszt w miarę niewielki, a dodatkowo masz mechanizm różnicowy, który powinien poprawić jakość pracy tych silników. Wyobraź sobie że nie wszystkie silniki mają jednakowo ustawione wolne obroty, któryś z nich może się przydławić itp. Zrobienie tego "na sztywno" raczej się nie sprawdzi.

    Aha, teraz skojarzyłem że one się w różne strony obracają, w takim razie chyba potrzebujesz jeszcze jakąś przekładnię pośredniczącą by miały obroty w tą samą stronę.

  • #3 25 Lut 2017 20:39
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 41  

    supchem napisał:
    Aha, teraz skojarzyłem że one się w różne strony obracają, w takim razie chyba potrzebujesz jeszcze jakąś przekładnię pośredniczącą by miały obroty w tą samą stronę.
    Wiec wlasnie. To nie mechanizm różnicowy a sumujący. @syncros Co to ma być ? Dwa silniki pracujące na jedna śrubę w jakiej ,,kanonierce pana AM" ?

  • #4 26 Lut 2017 02:31
    syncros
    Poziom 8  

    To są dwa takie same silniki zwrócone do siebie walami korbowymi, tam gdzie się normalnie przykręca sprzęgło.
    Taka animacja poglądowa z YT.
    https://www.youtube.com/watch?v=x8dRHC4XlbI

  • #5 26 Lut 2017 03:59
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 41  

    syncros napisał:
    po 300KW i 450NM 8300 RPM, z możliwością potrojenia mocy.
    Yhy ? Silniki z Ferrari z Nitro, czy lotnicze Lycomingi albo P&W ?? :D Nie ośmieszaj się, chłopie. A przy okazji zobacz sobie, jak to zostało zrealizowane choćby w śmigłowcu MI-2

  • #6 26 Lut 2017 15:27
    syncros
    Poziom 8  

    Az takie egzotyczne te silniki nie są.
    A przekładnia z MI-2 jest redukcyjna, mnie interesuje 1:1 do 1:1.3 maksymalnie, dość istotny szczegół, zapomniałem dodać na początku.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME