Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8TDCI nie odpala.

04 Mar 2017 17:47 2931 14
  • Poziom 3  
    Ford focus 1.8TDCI nie chce odpalić, dołączam krótki filmik, miga kontrolka sprężynka. Po zrobieniu diagnostyki wyskoczyły błędy P1 631 i P22 91 . Wtryski zregenerowane, pompa też.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 3  
    Przekaźnik sprawny filtr paliwa nowy nadal nie odpala
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    P1631 - zabezpieczenia przed kradzieżą sygnał Zezwolenia na Start nieprawidłowe
    P2291 - Ciśnienie sterowania wtryskiwaczy; rozruchu silnika - zbyt niskie ciśnienie

    Na plaku odpali?
  • Poziom 3  
    Na plaka wypali co mu się psiknie ale chodzić i tak nie chce .

    Dodano po 3 [godziny] 4 [minuty]:

    A gdzie się znajduje pompa paliwa 1.8 tdci
  • Poziom 3  
    Miał ktoś kiedyś taką przyczynę z odpaleniem???
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam wrażenie jak by było za niskie napięcie w instalacji elektrycznej a ECU wchodzi w tryb diagnostyczny. Być może nieprawidłowo został zakodowany pin kod od zegarów do ECU immobilaizera. Czy wtryskiwacze zostały zakodowane po wymianie do ECU?Ten błąd z zabezpieczeniem kradzieżowym to według mnie wina imobilaizera. Zrób obejście i wyłącz imobilaizer. Błąd ciśnienia w układzie to może być nieszczelność lub wina elektroniczna więc warto sprawdzić elektrozawór ciśnienia paliwa na listwie wysokociśnieniowej(rezystancję) Nominalne wartości dla tych silników to od 170 do 200 barów dla 16 tdci mk3 to już 250 barów. Warto również sprawdzić elektrozawór wydajności na pompie jego rezystancje.
  • Poziom 42  
    robert977 napisał:
    Zrób obejście i wyłącz imobilaizer

    Czytasz te głupoty co piszesz?
    robert977 napisał:
    Nominalne wartości dla tych silników to od 170 do 200 barów dla 16 tdci mk3 to już 250 barów. Warto również sprawdzić elektrozawór wydajności na pompie jego rezystancje.

    Te też?
    Po odłączeniu całego sterowania ta pompa powinna na rozruszniku zrobić 1700 bar.
  • Poziom 43  
    janugrs napisał:
    Wtryski zregenerowane, pompa też.

    Ale co sam to robiłeś czy znasz tylko z opowieści?
    Po drugie, jak bak i reszta nie czysta to możesz mieć powtórkę po tygodniu.
    Po trzecie co mówi test przelewów wtryskiwaczy.

    Koszt remontu pompy jest porównywalny z kosztem samochodu.
  • Poziom 42  
    Ta pompa poniżej 2500 nie zostanie prawidłowo zregenerowana...
  • Poziom 11  
    Podstawa do dobrze odpowietrzyć układ paliwowy, zalana pompa i filtr .
    Ostatnio klient po wymianie filtra wypalił całego plaka po czym jakoś ruszył ale tylko na chwile i przyciągną go na lince.
    Po wyciągnięciu pompy i sprawdzeniu na stole okazało się że pompa nie żyje.

    Więc zalej do pełna pompę filtr i najlepiej z bańki spróbuj odpalić i sprawdź jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia.
  • Poziom 8  
    Witam
    Przyznaje mój błąd ciśnienie na listwie w układzie comon rail to od 1300 do 1800 barów. Z filmu wynika jak by sterownik komunikował się ze skanerem diagnostycznym poszczególnych modułów (mam na myśli blok silnika, skrzyni biegów, imobilaizer, układku kilmy itp). Stąd moje podejrzenie o wejściu w tryb diagnostyczny. Po drugie przygasają kontrolki na desce co może świadczyć o słabym napięciu w instalacji słabym akumulatorze zużyty rozruszniku.
  • Poziom 42  
    To Focus. W trybie połączenia nawet nie zakręci rozrusznik.
  • Poziom 8  
    janugrs napisał:
    Ford focus 1.8TDCI nie chce odpalić, dołączam krótki filmik, miga kontrolka sprężynka. Po zrobieniu diagnostyki wyskoczyły błędy P1 631 i P22 91 . Wtryski zregenerowane, pompa też.


    W wybranych modelach silników tdci występowała wada materiałowa pomp wysokociśnieniowych łuszczył się materiał wewnątrz a opiłki metalu wpadały do wtrysków. Przyczyną może być niesprawne elektro zawory ciśnienia w listwie cr, wydajności w pompie. Warto sprawdzić czujnik ciśnienia i temperatury w systemie dolotowym, przepływomierz powietrza(mam na myśli rezystancje na pinie sygnałowym) warto zrobić autotest egr czy chodzi?( słychać jak otwiera zamyka, tak samo można sprawdzić elektro zawory czy klikają pod napięciem) zmierzyć rezystancję czujnika indukcyjnego wału korobowego oraz sprawdzić rezystnację czujnika halla wałka rozrządu, czy jest napięcie na czujniach. Czy paliwo pojawia się na przelewach. I pytanie zasadnicze czy jest kompresja na cylindrach i jaki są wartości?. Może przestawił się rozrząd? warto sprawdzić. Wystarczy że ecu zbierze błędny sygnał z czujnika i silnik nie odpali.
  • Poziom 12  
    Witam
    U mnie w Focusie 1.8 TDCI z 2002 roku zrobił się ten sam problem. Miesiąc temu po odpaleniu po 5 sekundach silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu jeździłem ze trzy dni, ale sytuacja się powtórzyła i silnik już nie odpalił. Po podłączeniu do komputera wyszły dwa błędy P1631 Przekaźnik główny Przerwa i P2291. Co najciekawsze mechanik (pewnie przez pomyłkę0 wyczyścił styki zielonego przekaźnika od wentylatora chłodnicy i auto zaczęło odpalać. Pojeździłem niecały miesiąc i zaczęły się problemy. Od kilku dni po odpaleniu na zimnym silniku gasł, ale dało się go jakoś ponownie odpalić. Aż do dzisiaj kiedy to zgasł i koniec. Kręci ale nie odpala. Czy macie jakiś pomysł na tą usterkę. Który to jest przekaźnik główny, bo nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia z opisem.