Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaryjne wyłączenie dopływu wody w razie awarii rury doprowadzającej

gifam 28 Mar 2017 13:02 2160 39
  • #1 28 Mar 2017 13:02
    gifam
    Poziom 9  

Witam
    Mam małą firmę. Jestem w niej raz w tygodniu. IW czasie gdy mnie nie było pękł przewód wodny doprowadzający wodę do podlicznika. Wypłynęło mi ponad 400 m2 wody. Czy jest sposób by jakiś czujnik zareagował i odciął dopływ wody. Woda wylewała się na zewnątrz , więc nie było mowy o zalaniu.
    Tak sobie myślę a jestem laik w tym zakresie. Czujnik mógłby działać albo:
    1. przy spadku ciśnienia wody - poza czujnikiem
    2. przy dłuższym kilka - ( kilkanaście godzin) stałego ( niezaplanowanego) przepływu wody
    Czy ktoś ma jakieś pomysły lub wie gdzie takie ustrojstwo kupić?

0 29
  • Relpol
  • #2 28 Mar 2017 14:45
    tomjed
    Poziom 27  

Istnieją czujki zalaniowe, zawory elektro z siłownikiem... Zależy jak to sobie wyobrażasz...

0
  • #3 28 Mar 2017 18:35
    gifam
    Poziom 9  

Witaj
    Jak pisałem jestem laikiem, trochę mechanikiem.
    Myślę, że jedno "ustrojstwo" mierzyło by ciśnienie wody. po pęknięciu na pewno spadło by ciśnienie a wtedy drugie wyłączyło by automatycznie dopływ wody.
    i druga wersja. gdyby woda płynęła nieprzerwalnie kilka - kilkanaście godzin pełną "dziurką" wyłącznik wyłączył by automatycznie wodę.
    To założenie teoretyczne. Pozostaje tylko kwestia doboru i dopasowania elementów
    :-)

0
  • #4 28 Mar 2017 18:56
    mychaj
    Poziom 30  

Cytat:
    Mam małą firmę. Jestem w niej raz w tygodniu. IW czasie gdy mnie nie było pękł przewód wodny doprowadzający wodę do podlicznika.

Jak jesteś tak rzadko to po prostu zakręć zawór przed głównym.

0
  • #5 28 Mar 2017 20:55
    gifam
    Poziom 9