Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford s-max bezkluczykowy - Jak dodatkowo zabezpieczyć przed kradzieżą

3xstory 03 Kwi 2017 15:29 3297 14
  • #1 03 Kwi 2017 15:29
    3xstory
    Poziom 4  

    Mam Forda s-max z dostępem bezkluczykowym, 2013 diesel. Jaki immobilizer dołożyć? Nie musi być bezobsługowy, zwykle transpondery wystarczą. Jakie obwody da się odciąć, żeby nie było błędów w komputerze? Skąd najlepiej brać sygnały czujników drzwiowych i zasilanie po włączeniu zapłonu (auto ma tylko przycisk "start").

    0 14
  • #2 03 Kwi 2017 18:03
    Sławek 61
    Poziom 18  

    Proszę się zastanowić nad mechaniczną blokadą skrzyni biegów odpowiednio założona dobrej firmy na pewno będzie dużym utrudnieniem aby koś obcy odjechał samochodem.

    0
  • #4 07 Maj 2017 13:42
    3xstory
    Poziom 4  

    Jakie alarmy do s-maxa polecacie?
    SEO Perfect CAN, Tytan DS400, Ster AS20CAN..... jakie jeszcze?
    Do czego w tych alarmach jest CAN? Nie chce żeby alarm się rozbrajał z CAN.
    Ktos może doradzić gdzie się wpiąć przewodem aby sterować kierunkowskazami (przewodem, nie po CANie).

    0
  • #5 08 Maj 2017 08:06
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    3xstory napisał:
    Jakie alarmy do s-maxa polecacie?

    Każdy z tych, które wymieniłeś.
    3xstory napisał:
    Do czego w tych alarmach jest CAN?

    Do komunikacji z samochodem.
    3xstory napisał:
    Nie chce żeby alarm się rozbrajał z CAN.

    To nie zamontujesz tego typu alarmu.
    Innego w takim samochodzie nie jesteś w stanie zamontować.
    3xstory napisał:
    sterować kierunkowskazami (przewodem, nie po CANie)

    Żaden system nie steruje kierunkowskazami po CAN'ie
    3xstory napisał:
    gdzie się wpiąć przewodem aby sterować kierunkowskazami

    Sterujesz sekwencyjnie - impulsami masy.
    Różowy przewód - 13pin lub brązowo/zółty przewód - pin8 w niebieskim złączu za schowkiem

    0
  • #6 08 Maj 2017 08:58
    bhtom
    Poziom 36  

    Witam,

    CameR napisał:
    3xstory napisał:
    Nie chce żeby alarm się rozbrajał z CAN.

    To nie zamontujesz tego typu alarmu.
    Innego w takim samochodzie nie jesteś w stanie zamontować.


    Z tego co się orientuję, Tytana DS400 można kupić w wersji z dodatkowymi pilotami, aby nie rozbrajać po CAN-ie. Dodatkowo z pilotem Joker do autoryzacji wbudowanego immo.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 08 Maj 2017 11:32
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    bhtom napisał:
    Tytana DS400 można kupić w wersji z dodatkowymi pilotami, aby nie rozbrajać po CAN-ie.

    Idąc tym tropem, to można zamontować "inwerter CAN-D SEO" i zamontować każdy zwykły alarm pilotowy.

    0
  • #8 08 Maj 2017 12:25
    wiesiekj

    Poziom 27  

    Niekoniecznie, w DS400 można zaprogramować wyłączenie alarmu TYLKO pilotem Tytana

    2
  • #9 09 Maj 2017 20:47
    3xstory
    Poziom 4  

    Panowie, trochę chyba przestrzeliłem. Czytałem to forum w poszukiwaniu czegoś co jest polecane, ale jak zobaczyłem ceny tych alarmów, to jednak jest strzelanie z armaty do królika. Sorry, ale 700zl za coś co tylko robić dużo hałasu i sterować tylko klaksonem to za dużo.
    O co mi chodzi- Samochód jest bezkluczykowy. Czyli alarm musi być niezależny od instalacji samochodowej aby ustrzec się przed metodami "przedłużania kluczyka". Czyli, może się uzbrajać po zamknięciu fordowskim kluczykiem (a nawet powinien), ale nie może się rozbrajać fordowskim kluczykiem. Ma wywołać alarm jeśli drzwi zostaną otwarte fordowskim kluczykiem bez rozbrojenia alarmu.
    Ma sterować syrenka z podtrzymaniem zasilania, ale mam w aucie tez instalacje pod osobny klakson, więc dobrze by alarm tym tez sterował klaksonem.
    Plus odcięcie jakiegoś obwodu.
    Mam TK103B, wiec chciałbym aby alarm miał wyjście, które wysteruje TK103B aby ten wysłał sms-a o wyzwoleniu alarmu. TK103B jest na razie podłączony tylko do zasilania.
    CameR, dzięki za info jak podpiąć kierunki. A skąd wziąć sygnał o otwarciu drzwi i bagażnika? Jest gdzieś sygnał o otwarciu drzwi kluczykiem fordowskim? A sygnał po "przekręceniu kluczyka" (bezkluczykowy, diesel)?
    A propos CAN. Jestem elektronikiem, ale jak to jest w alarmach z CAN nie wiem. Czy alarmy czytają sygnały CAN, czy tez nadają? Wydawało mi się, że czytałem w jakiejś instrukcji alarmu, że alarm potrafi sterować kierunkami poprzez CAN. No wiec, co te alarmy potrafią odczytać z CAN, i co potrafią nadać do CAN? Nie zależy mi na wodotryskach typu domykanie szyb, ale jakby sterował kierunkami, klaksonem i centralnym zamkiem to by było ułatwienie w instalacji.
    Czy Proxima USB tez zrobi robotę? Planuje tez dodać jakiś immo z transponderami, np SPIT-805-czy jest jeszcze jakiś inny? W tym SPIT805 nie podoba mi się, że wejście w stan serwisowy jest poprzez przystawienie transpondera na czas >5sek. Reszta jest ok. Dorobiłbym sobie antenkę na zwiększenie zasięgu i SPIT byłby "bezkluczykowy", ale wtedy transponder byłby w zasięgu cały czas, co się kłóci z trybem serwisowym.
    I alarm ma być do zaprogramowania bez jakiś instalatorskich narzędzi. Tylko tym co jest w pudelku alarmu.
    To jeszcze raz, jaki alarm polecacie? Musi być CAN? Sorry, ale 700zl za coś co tylko ma sterować klaksonem to za dużo.

    0
  • #10 10 Maj 2017 07:54
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    3xstory napisał:
    Sorry, ale 700zl za coś co tylko ma sterować klaksonem to za dużo.

    Sorry, ale takie rzeczy , to tylko w .... .
    TANIO, to można było zrobić w Polonezie albo Golfie 2.
    Niestety technologia wykorzystana przez producentów samochodów wymaga zachowania pewnego standardu w systemach zabezpieczeń i tzw. "ukryty przycisk" nie sprawdzi się już w nowoczesnych samochodach.

    3xstory napisał:
    Jaki immobilizer dołożyć?

    3xstory napisał:
    Jakie alarmy do s-maxa polecacie?

    Zdecyduj się na coś !

    3xstory napisał:
    Czy alarmy czytają sygnały CAN, czy tez nadają?

    Alarmy powinne TYLKO czytać magistralę CAN,
    chociaż są wynalazki, które coś tam nadają jednak ja boję się takich systemów.

    3xstory napisał:
    A skąd wziąć sygnał o otwarciu drzwi i bagażnika? Jest gdzieś sygnał o otwarciu drzwi kluczykiem fordowskim? A sygnał po "przekręceniu kluczyka" (bezkluczykowy, diesel)?

    Zainstalować "inwerter SEO CAN-D" i zamontować każdy zwykły analogowy immobilizer lub alarm pilotowy
    Ford s-max bezkluczykowy - Jak dodatkowo zabezpieczyć przed kradzieżą
    Tak należy zrobić w nowoczesnych samochodach wyposażonych w systemy "bazkluczykowe"

    0
  • #11 10 Maj 2017 11:04
    kortyleski
    Poziom 41  

    A nie prościej odciąć np. Pompę paliwa i zasymulowac jej obecność odpowiednim rezystorem? Można też czujnik wału czy inny który unieruchomi silnik.

    0
  • #12 10 Maj 2017 11:20
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Immo zbliżeniowe i jego kanał dodatkowy po włączeniu zapłonu w aucie bez rozbrojenia włącza wszystko:migacze,klakson i syrenę.Plus mechaniczne zabezpieczenie ecu przed podmianą(blacha,płaskownik cokolwiek), i tniesz pompę na masie. Jak jest do niej dostęp z auta j.w. płaskownik i śruby zeszlifowane

    0
  • #13 10 Maj 2017 12:56
    3xstory
    Poziom 4  

    CameR napisał:
    Alarmy powinne TYLKO czytać magistralę CAN,

    Skoro nie chce aby alarm się rozbrajał od CAN to po co mi w ogóle alarm z CAN? Co on sobie odczyta z CAN? Prosiłbym o merytoryczna odpowiedz, bo nie wiem co te alarmy robią z CAN.
    CameR napisał:
    Tak należy zrobić w nowoczesnych samochodach wyposażonych w systemy "bazkluczykowe"

    Jeszcze raz, dlaczego/do czego musi być CAN?

    Alarm ma się rozbrajać tylko z pilota alarmu.
    Wyzwalać z krańcówek drzwi (nawet jeśli otwarte były oryginalnym kluczykiem), bagażnika i silnika, i czujek ultradźwiękowych.
    Sterować syrenką i TK103B. I tyle.

    andrzej20001 napisał:
    Immo zbliżeniowe i jego kanał dodatkowy po włączeniu zapłonu w aucie bez rozbrojenia włącza wszystko:migacze,klakson i syrenę.

    Za późno, syrena ma się włączyć już po otwarciu drzwi.
    Pompa to tak oklepany obwód, że na pewno wiedzą jak ją obejść po omacku.
    Chce zablokować elektromagnes skrzyni automatycznej, połączyć przycisk start, tak, że jego naciśnięcie włączy klakson, i odciąć rozrusznik.


    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.17. Nie wysyłaj pytań, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.

    0