Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB zakłócenia z anteny - Czy to problem z instalacją antenową ?

buaszki 23 Kwi 2017 20:38 2349 42
  • #1 23 Kwi 2017 20:38
    buaszki
    Poziom 3  

    Witajcie, zauważyłem już podobne tematy na forum, ale nic konkretnie tego typu. Otóż posiadam CB Uniden 520XL i antenę SIRIO MICRO 30 MAG. Problem polega na tym, że jak silnik jest wyłączony CB działa świetnie, z kolei po przekręceniu zapłonu tworzą się straszne zakłócenia. Powiecie, że to wina czegoś w samochodzie. Otóż chyba nie, bo po odkręceniu anteny problem ustaje. Gdzieś znalazłem opinię tego typu " Antenę można wykluczyć odkręcając ją od radia. Najpierw należy odkręcić tylko promiennik (tzw. bat anteny), a jeżeli zakłócenia nie znikną także wtyczkę antenową przy CB Radio. Zniknięcie zakłóceń oznacza, że zakłócenia przenoszą się przez instalację antenową.
    Więc jakby zdiagnozowano problem, ale nie wskazano jakie mogą być przyczyny. Uszkodzony kabel? Uziemienie? Antena do wyrzucenia czy do odratowania?
    Jakie macie doświadczenia?

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #3 23 Kwi 2017 20:55
    buaszki
    Poziom 3  

    Ok, ale ponoć to wina instalacji anteny, a nie samochodu. Jak odkręca się antenę to problem znika. Dobrze rozumiem wobec poniższego cytatu :
    " Antenę można wykluczyć odkrecając ją od radia. Najpierw należy odkręcić tylko promiennik (tzw. bat anteny), a jeżeli zakłócenia nie znikną także wtyczkę antenową przy CB Radio. Zniknięcie zakłóceń oznacza, że zakłócenia przenoszą się przez instalację antenową."

    0
  • #4 23 Kwi 2017 21:03
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Kabel antena - radio jest ekranowany. Po odkręceniu anteny, radio teoretycznie jest odcięte od jakichkolwiek sygnałów. Najprawdopodobniej zakłóca Ci układ zapłonowy (rozdzielacz i świece). Także masa silnika może być kiepska (gruby przewód łączący blok silnika z karoseria).

    0
  • #5 23 Kwi 2017 21:06
    buaszki
    Poziom 3  

    Ok, dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

    0
  • #6 23 Kwi 2017 21:14
    leotdipl
    Poziom 18  

    czy obroty silnika zmieniają dźwięk zakłóceń czy też cały czas jest jednostajny (stały)?
    Samochód z zapłonem iskrowym czy samozapłon (diesel)? Jedno jest pewne,
    zakłócenia nie przedostają się po sieci zasilania lecz na drodze radiowej.

    0
  • #7 23 Kwi 2017 21:17
    buaszki
    Poziom 3  

    Prymitywny Diesel 2.2d w Mercedesie W210. Obroty nie zmieniają natężenia zakłóceń. Włączenie świateł delikatnie wzmaga efekt zakłoceń.

    0
  • #8 23 Kwi 2017 21:22
    leotdipl
    Poziom 18  

    a co się zmieniło vs. jak było dobrze? Instalowałeś coś nowego ew. był serwisowany bo coś nawaliło (co) ?
    Na początek podmień antenę na inną magnesówkę.

    0
  • #9 23 Kwi 2017 21:24
    buaszki
    Poziom 3  

    Nie, to moje pierwsze CB w tym samochodzie. Mam od wczoraj zainstalowane podpięte pod gniazdo zapalniczki.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #10 23 Kwi 2017 21:31
    leotdipl
    Poziom 18  

    buaszki napisał:
    Nie, to moje pierwsze CB w tym samochodzie. Mam od wczoraj zainstalowane podpięte pod gniazdo zapalniczki.


    to spróbuj na początek podłączyć bezpośrednio pod aku i zobaczymy.
    Poszukaj też innego miejsca postawienia anteny i zobacz jak będzie.
    Na koniec jak masz możliwość pożycz od kogoś inne radio (model).

    0
  • #11 23 Kwi 2017 21:32
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    buaszki napisał:
    Prymitywny Diesel 2.2d w Mercedesie W210. Obroty nie zmieniają natężenia zakłóceń. Włączenie świateł delikatnie wzmaga efekt zakłoceń.
    Tam zrodlem zakłceń może być tylko alternator, no chyba ze jakaś przetwornica dołożona do LEDów. albo inszych,,Xenonuf" :D

    0
  • #12 23 Kwi 2017 21:32
    buaszki
    Poziom 3  

    Nie jestem specjalistą, ale w gniazdku w zapalniczce mam 5V, a prosto z aku będzie 12V. To usmaży chyba sprzęcik?

    0
  • #13 23 Kwi 2017 21:34
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    buaszki napisał:
    Nie jestem specjalistą, ale w gniazdku w zapalniczce mam 5V, a prosto z aku będzie 12V. To usmaży chyba sprzęcik?
    Co takiego?? :D :?: Tam ma być 12 VDC i możliwość poboru prądu do 10 A. Co Ty chłopie piszesz, radio jest zawsze 12 woltowe!

    0
  • #14 23 Kwi 2017 21:38
    buaszki
    Poziom 3  

    No mówię nie jestem specjalistą, więc bez śmiechu poproszę :)

    Co do winy alternatora, raczej odpada, bo silnik nie musi pracować, żeby zakłócenia występowały. Wystarczy włączyć zapłon.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie no ok, cos mi się ubzdurało z tymi 5V :) a co z tym alternatorem ?

    0
  • #15 23 Kwi 2017 21:40
    leotdipl
    Poziom 18  

    buaszki napisał:
    No mówię nie jestem specjalistą, więc bez śmiechu poproszę :)


    po prostu zacznij od podstawowych rzeczy - krok po kroku.
    Jeśli łatwiej pożyczyć ci inne radio - zrób to. Jeśli nie pomaga - idź dalej.
    Jak pisałem (zasilanie aku, miejsce na dachu).

    0
  • #16 23 Kwi 2017 21:50
    buaszki
    Poziom 3  

    Dodam od siebie,że jak dotykam anteny stojąc na zewnątrz samochodu zakłócenia znikają.

    0
  • #17 23 Kwi 2017 21:58
    marqqv
    Poziom 31  

    Dobra masa przy "bacie" Może jest słaba sprawdziłeś ?

    0
  • #18 23 Kwi 2017 21:59
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  
  • #19 23 Kwi 2017 22:36
    buaszki
    Poziom 3  

    marqqv napisał:
    Dobra masa przy "bacie" Może jest słaba sprawdziłeś ?

    Jak sprawdzić masę przy antenie?

    0
  • Pomocny post
    #20 23 Kwi 2017 22:39
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    buaszki napisał:
    Jak sprawdzić masę przy antenie?
    Zwyczajnie i po prostu. :D . Żaróweczka 12V /5 W jednym przewodem do ekranu kabla antenowego drugim do (+) instalacji samochodu.

    0
  • #21 23 Kwi 2017 22:42
    marqqv
    Poziom 31  

    Nie zastosowałeś podkładek miedzy karoserią a podstawą anteny ? I to stwarza problem .

    0
  • #22 23 Kwi 2017 22:50
    buaszki
    Poziom 3  

    Jakich podkladek? To antena na magnes.

    0
  • #23 23 Kwi 2017 22:53
    marqqv
    Poziom 31  

    No właśnie są tacy co aby nie rysować lakieru podkładają różne cuda :D pomiędzy magnes a karoserię

    0
  • #24 23 Kwi 2017 22:55
    buaszki
    Poziom 3  

    Nie piescilem sie jakos z tym specjalnie. Magnes jest na tyle mocny, ze uznalem ze rysowac sie nie powinna i przylega bezposrednio do dachu. Zmiana miejsca polozenia anteny nic nie zmienia.

    0
  • #25 24 Kwi 2017 10:04
    jkk
    Poziom 19  

    Zła masa przy antenie na podstawie magnetycznej? Jedyna możliwość - to flex w ręce i dach do gołej blachy... :D Żart oczywiście. W większości podstaw magnetycznych pojemność między podstawą a karoserią jest częścią toru antenowego - i zmiana jej może mieć wpływ na dostrojenie. Można spróbować uziemić samo radio - krótka linka od obudowy radia do karoserii gdzieś w kokpicie - może pomoże? Kolega wyraźnie napisał, że zakłócenia występują zaraz po włączeniu zapłonu - więc alternator odpada, a z braku commonraila w tym modelu - wtrysk również. Zostają przypalone styki przekaźników (może od świec żarowych), inne jakieś wypalone styki, na których się coś "smaży" lub wreszcie chińskie przetwornice w równie chińskich światłach do jazdy dziennej. Jedyna metoda ( dość żmudna) eliminacji zakłóceń - to odłączanie kolejnych obwodów - np w skrzynce bezpieczników auta, sprawdzenie mas buda - blok silnika, klem i przewodów silnopradowych. Powodzenia!

    0
  • #26 24 Kwi 2017 12:43
    Hektar Zahler
    Poziom 29  

    Zapamiętajcie sobie (k...a) raz na zawsze.

    Unideny 510/520 są niesamowicie wrażliwe na zakłócenia typu komutacyjnego pochądzące od wszystkiego co ma wirniki komutatorowe.
    Alternator nie ma takiego wirnika, bo tam szczątki mają stałe połączenie z wirnikiem..

    W210, jak to w co drugim mesiu, wyje pompa wody koło akumulatora.
    Wynikiem czego między innymi radio nie spełnia deklaracji zgodności i jest na czarnej liście UKE.
    (i bardzo słusznie)

    1
  • #27 24 Kwi 2017 13:10
    buaszki
    Poziom 3  

    W mojej opinii ten Uniden jest swietny. Sytuacja ma miejsce juz przed odpaleniem samochodu przy wlaczonym zaplonie, wiec pompa wody chyba niebardzo?

    1
  • #28 24 Kwi 2017 13:16
    Hektar Zahler
    Poziom 29  

    Nie bardzo jegomość zaglądał pod maskę, bo ona tak chodzi - zanurkuj tam i (w ramach testu się rozumie) wypnij kostkę.

    CB zakłócenia z anteny - Czy to problem z instalacją antenową ? CB zakłócenia z anteny - Czy to problem z instalacją antenową ?

    Pompka też nie deklaruje zgodności, bo to śmieć HELLA, jak wszystko z resztą co oni robią.
    (nie radzę rozbierać, by ją odkłócać - brak opcji by to z powrotem złożyć)

    Także radio nie jest aż takie złe.
    Jednak ma ono szereg wad, toteż trafną jest czyjaś podpowiedź, że nie współpracuje przez brudne połączenie z zasilaniem.
    Itp. itd.

    0
  • #29 24 Kwi 2017 16:31
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    @Hektar Zahler Czyli pozostaje kupno silnika BLDC i falownika do niego, oraz ,,kumaci" tokarz i frezer w pakiecie Unidena do Mercedesa :D . A właściwie trzech silników - pompa wodna, wycieraczki i dmuchawa. Tylko widzisz, Kolego Szanowny, ciekawostką jest, że zakłócenia nie włażą mu na radio po linii zasilania? Na marginesie, podstawa magnetyczna anteny nadawczej w pojeździe, czy gdziekolwiek, jest drwiną z zasad pracy takiej anteny.

    0
  • #30 24 Kwi 2017 17:32
    gumisie
    Poziom 36  

    @buaszki Nie napisałeś czy masz podłączoną ładowarkę do telefonu, zasilacz od nawigacji a może zasilacz do laptopa. Częstym źródłem zakłóceń są te urządzenia.

    0