Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

focus C Max 1.8 benzyna - Szarpanie po nagrzaniu silnika cewki zapłonowe

hałuś 02 Maj 2017 21:28 2337 25
  • #1 02 Maj 2017 21:28
    hałuś
    Poziom 9  

    Witam, mam problem jak w temacie, silnik szarpie po nagrzaniu przy przyspieszaniu po dodaniu gazu, nie ma żadnych błędów, mam program ELMConfing, podejrzewam cewki zapłonowe, jedna była wymieniana ale wtedy wyskakiwał błąd P0304 a po zamianie na 3 cewkę i błąd P0303 i byłem pewny, nie chciałbym wymieniać cewki na pałę, może ktoś coś podpowie, oczywiście przeczytałem wszystkie podobne tematy i odpowiedzi nie znalazłem. Czy możliwe jest że cewka jest wadliwa tzn następuje wypadanie zapłonów i szarpanie z uwagi np. na zwarcie międzyzwojowe, i sterownik tego nie wykryje, jak przeprowadzić diagnozę cewek , są pojedyncze, oczywiście robiłem pomiar oporności uzwojenia pierwotnego i wtórnego, wartości podobne, proszę o poradę pozdrawiam

    0 25
  • #2 02 Maj 2017 21:51
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Raczej cewka. Standard. Można kupic porządną nową cewką już za 120 zł. Firmy nie podam aby nie być posądzonym o kryptoreklamę.

    0
  • #3 02 Maj 2017 22:05
    hałuś
    Poziom 9  

    Może NGK za ok 80 zł szt. wystarczą

    0
  • #4 02 Maj 2017 22:10
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Sparzyłem się na nich i w focusie i w mondeo.

    1
  • #5 03 Maj 2017 11:13
    Olkowski
    Poziom 12  

    Cewkę możesz sprawdzić oscyloskopem.Poszukaj w youtube jak sprawdzają układ zapłonowy najlepiej Rosjanie.

    0
  • #6 03 Maj 2017 18:11
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Nie sprawdzi tam oscyloskopem, to paskudna usterka- ujawnia się podczas silnego obciążenia silnika.

    0
  • #7 03 Maj 2017 18:23
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Kup jedną cewke, podmieniaj po kolei cewki aż znajdziesz te uszkodzoną. I po problemie.

    0
  • #8 03 Maj 2017 18:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Przyczyna to astronomiczna przerwa na tych świecach.
    Wiadomo co robić, przy tej usterce, dopóki cewka nie przebiła to można zmnijszyć przerwę.
    A jak przebiła to też zmniejszamu przerwę i zmieniamy cewkę.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Bieda z nędzą napisał:
    to paskudna usterka- ujawnia się podczas silnego obciążenia silnika.


    Dokładnie , nawet przy ostrym dodaniu gazu.
    Ale generuje błeda wypadania zapłonu przynajmniej.

    0
  • #9 03 Maj 2017 18:43
    hałuś
    Poziom 9  

    Świece zmieniane na irydowe przerwa 1,3 mm gdzie w książce jest mowa o 1,1 mm, nie wiem jak odczytać rok produkcji tych cewek może to by pomogło znaleźć tę wadliwą

    0
  • #10 03 Maj 2017 18:55
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zmniejsz o połowę przerwę.

    0
  • #11 03 Maj 2017 19:17
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Nie może. Uszkodzi świece.

    0
  • #12 03 Maj 2017 19:26
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Bieda z nędzą napisał:
    Nie może. Uszkodzi świece.


    Ciekawe...
    Na pewno mniej szkód zrobi zmniejszając przerwę niż jazda z przerwami 1.3mm

    0
  • #13 03 Maj 2017 19:33
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Pierwsze primo- jaka jest zalecana przerwa iskrowa świec (dla forda)?
    Drugie primo- co jeżeli ma świece dwu albo trzy elektrodowe?
    Trzecie- czasy regulacji przerwy już dawno minęły. Tak samo jak czyszczenie świec szczotkę drucianą. Wiesz czemu?
    Raz- ryzyko uszkodzenia powłoki którą sa pokryte elektrody. Dwa- zazwyczaj wtedy pęka izolator elektrody środkowej.
    Co do pierwszego- teraźniejsze silniki ze wzgledu na kształt komory spalania; zawirowania mieszanki jaka pojawia sie w obrębie elektrod świecy oraz dużego stopnia sprężania wymagają dużej przerwy. Dlatego też powstały wysokoenergetyczne układy zapłonowe.
    Często też na pudełkach w które pakowane są świece widać wyraźny rysunek- między elektrodami blaszka szczelinomierza o całość przekreslona czerwonym krzyżykiem.

    0
  • #14 03 Maj 2017 19:42
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Nie twierdzę, że Nie Masz racji.

    W sumie nawet po chwili namysłu stwierdzam że jak by użytkownicy wymieniali świece według zalecanego interwału a nie co 120kkm to pewnie nie było by problemu z padajacymi cewkami bo po takim przebiegu to zamiast 1,3mm mamy przykładowo 2,5mm..

    Nie mniej jednak przykładowo w moim renault zawsze zmniejszamy przerwę na 0.8mm i przebieg 150kkm w moich rękach a w sumie 300kkm a cewki ORI.
    Z tym ze u mnie świece są zwykle a nie irydowe czy platynowe.

    1
  • #15 03 Maj 2017 19:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Bieda z nędzą napisał:
    Pierwsze primo- jaka jest zalecana przerwa iskrowa świec (dla forda)?


    To są czcze mrzonki forda niestety, a jak są wieloelektrodowe to tez lipa i przerwy nie zmieni.

    0
  • #16 03 Maj 2017 19:49
    hałuś
    Poziom 9  

    świeca jest jednoelektrodowa dedykowana do tego silnika, trudno mówić o zmniejszeniu przerwy ponieważ elektrody fabrycznie są ustawione idealnie na przeciwko w przypadku zmniejszenia to nie będzie już tak idealnie więc chyba odpuszczam z tym, jeżdżę na nich ponad rok i było wszystko ok, podam może wartości pomiarów rezystancji cewka wymieniona NGK uzwojenie wtórne ok. 5,50 kOma, pozostałe ok. 5,10 kOma, uzwojenie pierwotne wszystkie ok. 3,2 Oma wszystko mierzone przy temp. ok 20 stopni, po nagrzaniu wartość uzwojenia wtórnego rośnie we wszystkich cewkach.

    0
  • #17 03 Maj 2017 22:38
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Niestety, pomiar miernikiem nie da miarodajnej wiedzy o jej kondycji. Gro usterek to przebicia pomiędzy obiema wtórnymi sekcjami, bądź wtórne do pierwotnego.
    Pewną ocenę możemy wywnioskować dokładnie ogladając cewkę, należy szukać pęknięć obudowy, wszelkich śladów gdzie może ulatywać iskra (charakterystyczne ciemne smugi na obudowie).

    0
  • #19 04 Maj 2017 10:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Olkowski napisał:
    nie będzie problemem diagnoza w 5 minut.

    Widze że kolega jest biegły jak biegunka albo dopiero zaczyna elektrotechnikę.

    Dzisiaj fusion iskra skacze pod masa tak ze z 2 metrów słychać. Mokro i jest efekt.

    1
  • #20 04 Maj 2017 10:10
    Olkowski
    Poziom 12  

    Widzę że mam do czynienia z prawdziwym góru od oglądania cewek i świec.




    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    0
  • #21 04 Maj 2017 10:12
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Olkowski napisał:
    https://www.youtube.com/watch?v=nPku4QlvtBY zapoznajcie się z aspektami oscyloskopu a sprawdzenie cewki lub świecy nie będzie problemem diagnoza w 5 minut.

    A co tam zobaczyłeś? Powiedz, skomentuj przebiegi.
    Bo ja tam widzę ...sam nie wiem co powiedzieć. Oscyloskop na filmie zdecydowanie za wolny do takich spraw.
    Poza tym -o czym ty nie wiesz, bo skąd- przebieg wygląda z układu rozdzielaczowego. W tym fordzie już jest EDIS.

    0
  • #22 04 Maj 2017 10:20
    Olkowski
    Poziom 12  

    Oscyloskop jest do tego idealny link do filmu pokazałem pierwszy z brzegu natomiast jaki jest przebieg.Otóż przebieg jest standardowy głównymi parametrami na które ja zwracam uwagę to czas spalania i cewki charakterystyczny impuls na końcu.

    0
  • #23 04 Maj 2017 13:05
    hałuś
    Poziom 9  

    podjąłem decyzję, zamówiłem 3 nowe cewki NGK założę, stare mogą być od nowości, przebieg 204 tys., sprawdzę i będzie odpowiedź. Z tego co widzę nie możliwości sprawdzenia cewki, jedynie oscyloskopem nie wiem czy warsztaty to sprawdzają takim urządzeniem, sprawdzenie musiałoby być podczas jazdy w momencie szarpania

    0
  • #24 05 Maj 2017 17:50
    hałuś
    Poziom 9  

    problem rozwiązany, cewki założone, zero szarpania, wniosek - pomimo wadliwych cewek zero błędów, cewki prawdopodobnie od nowości, nowe również maja oporność uzwojenia wtórnego w granicach 5,60 kOma to jedyna różnica, przy zmianie cewek dwie były wyraźnie bardziej nagrzane.

    0
  • #25 05 Maj 2017 20:33
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    To rozdaj pomogi i zamknij temat.

    2
  • #26 05 Maj 2017 21:06
    hałuś
    Poziom 9  

    Zamykam temat problem rozwiązany, należałoby przeanalizować porady które były błędne np. zmniejszyć przerwę o połowę, kiedy w świecach irydowych nie zmienia się fabrycznie ustalonej przerwy, jedynie pomiar oscyloskopem w momencie przerywania mógłby wykazać usterkę, nie ma innej możliwości stwiedzenia tej usterki.

    0