Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

focus C Max 1.8 benzyna - Szarpanie po nagrzaniu silnika cewki zap這nowe

ha逝 02 May 2017 21:28 6648 25
  • #1
    ha逝
    Level 10  
    Witam, mam problem jak w temacie, silnik szarpie po nagrzaniu przy przyspieszaniu po dodaniu gazu, nie ma 瘸dnych b喚d闚, mam program ELMConfing, podejrzewam cewki zap這nowe, jedna by豉 wymieniana ale wtedy wyskakiwa b陰d P0304 a po zamianie na 3 cewk i b陰d P0303 i by貫m pewny, nie chcia豚ym wymienia cewki na pa喚, mo瞠 kto co podpowie, oczywi軼ie przeczyta貫m wszystkie podobne tematy i odpowiedzi nie znalaz貫m. Czy mo磧iwe jest 瞠 cewka jest wadliwa tzn nast瘼uje wypadanie zap這n闚 i szarpanie z uwagi np. na zwarcie mi璠zyzwojowe, i sterownik tego nie wykryje, jak przeprowadzi diagnoz cewek , s pojedyncze, oczywi軼ie robi貫m pomiar oporno軼i uzwojenia pierwotnego i wt鏎nego, warto軼i podobne, prosz o porad pozdrawiam
  • #2
    Bieda z n璠z
    Level 34  
    Raczej cewka. Standard. Mo積a kupic porz康n now cewk ju za 120 z. Firmy nie podam aby nie by pos康zonym o kryptoreklam.
  • #3
    ha逝
    Level 10  
    Mo瞠 NGK za ok 80 z szt. wystarcz
  • #4
    Bieda z n璠z
    Level 34  
    Sparzy貫m si na nich i w focusie i w mondeo.
  • #5
    Olkowski
    Level 12  
    Cewk mo瞠sz sprawdzi oscyloskopem.Poszukaj w youtube jak sprawdzaj uk豉d zap這nowy najlepiej Rosjanie.
  • #6
    Bieda z n璠z
    Level 34  
    Nie sprawdzi tam oscyloskopem, to paskudna usterka- ujawnia si podczas silnego obci捫enia silnika.
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Przyczyna to astronomiczna przerwa na tych 鈍iecach.
    Wiadomo co robi, przy tej usterce, dop鏦i cewka nie przebi豉 to mo積a zmnijszy przerw.
    A jak przebi豉 to te zmniejszamu przerw i zmieniamy cewk.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Bieda z n璠z wrote:
    to paskudna usterka- ujawnia si podczas silnego obci捫enia silnika.


    Dok豉dnie , nawet przy ostrym dodaniu gazu.
    Ale generuje b貫da wypadania zap這nu przynajmniej.
  • #9
    ha逝
    Level 10  
    安iece zmieniane na irydowe przerwa 1,3 mm gdzie w ksi捫ce jest mowa o 1,1 mm, nie wiem jak odczyta rok produkcji tych cewek mo瞠 to by pomog這 znale潭 t wadliw
  • #13
    Bieda z n璠z
    Level 34  
    Pierwsze primo- jaka jest zalecana przerwa iskrowa 鈍iec (dla forda)?
    Drugie primo- co je瞠li ma 鈍iece dwu albo trzy elektrodowe?
    Trzecie- czasy regulacji przerwy ju dawno min窸y. Tak samo jak czyszczenie 鈍iec szczotk drucian. Wiesz czemu?
    Raz- ryzyko uszkodzenia pow這ki kt鏎 sa pokryte elektrody. Dwa- zazwyczaj wtedy p瘯a izolator elektrody 鈔odkowej.
    Co do pierwszego- tera幡iejsze silniki ze wzgledu na kszta速 komory spalania; zawirowania mieszanki jaka pojawia sie w obr瑿ie elektrod 鈍iecy oraz du瞠go stopnia spr篹ania wymagaj du瞠j przerwy. Dlatego te powsta造 wysokoenergetyczne uk豉dy zap這nowe.
    Cz瘰to te na pude趾ach w kt鏎e pakowane s 鈍iece wida wyra幡y rysunek- mi璠zy elektrodami blaszka szczelinomierza o ca這嗆 przekreslona czerwonym krzy篡kiem.
  • #14
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Nie twierdz, 瞠 Nie Masz racji.

    W sumie nawet po chwili namys逝 stwierdzam 瞠 jak by u篡tkownicy wymieniali 鈍iece wed逝g zalecanego interwa逝 a nie co 120kkm to pewnie nie by這 by problemu z padajacymi cewkami bo po takim przebiegu to zamiast 1,3mm mamy przyk豉dowo 2,5mm..

    Nie mniej jednak przyk豉dowo w moim renault zawsze zmniejszamy przerw na 0.8mm i przebieg 150kkm w moich r瘯ach a w sumie 300kkm a cewki ORI.
    Z tym ze u mnie 鈍iece s zwykle a nie irydowe czy platynowe.
  • #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Bieda z n璠z wrote:
    Pierwsze primo- jaka jest zalecana przerwa iskrowa 鈍iec (dla forda)?


    To s czcze mrzonki forda niestety, a jak s wieloelektrodowe to tez lipa i przerwy nie zmieni.
  • #16
    ha逝
    Level 10  
    鈍ieca jest jednoelektrodowa dedykowana do tego silnika, trudno m闚i o zmniejszeniu przerwy poniewa elektrody fabrycznie s ustawione idealnie na przeciwko w przypadku zmniejszenia to nie b璠zie ju tak idealnie wi璚 chyba odpuszczam z tym, je盥輳 na nich ponad rok i by這 wszystko ok, podam mo瞠 warto軼i pomiar闚 rezystancji cewka wymieniona NGK uzwojenie wt鏎ne ok. 5,50 kOma, pozosta貫 ok. 5,10 kOma, uzwojenie pierwotne wszystkie ok. 3,2 Oma wszystko mierzone przy temp. ok 20 stopni, po nagrzaniu warto嗆 uzwojenia wt鏎nego ro郾ie we wszystkich cewkach.
  • #17
    Bieda z n璠z
    Level 34  
    Niestety, pomiar miernikiem nie da miarodajnej wiedzy o jej kondycji. Gro usterek to przebicia pomi璠zy obiema wt鏎nymi sekcjami, b康 wt鏎ne do pierwotnego.
    Pewn ocen mo瞠my wywnioskowa dok豉dnie ogladaj帷 cewk, nale篡 szuka p瘯ni耩 obudowy, wszelkich 郵ad闚 gdzie mo瞠 ulatywa iskra (charakterystyczne ciemne smugi na obudowie).
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Olkowski wrote:
    nie b璠zie problemem diagnoza w 5 minut.

    Widze 瞠 kolega jest bieg造 jak biegunka albo dopiero zaczyna elektrotechnik.

    Dzisiaj fusion iskra skacze pod masa tak ze z 2 metr闚 s造cha. Mokro i jest efekt.
  • #20
    Olkowski
    Level 12  
    Widz 瞠 mam do czynienia z prawdziwym g鏎u od ogl康ania cewek i 鈍iec.




    Moderated By T5:

    3.1.11. Nie wysy豉j wiadomo軼i, kt鏎e nic nie wnosz do dyskusji. Wprowadzaj w b陰d, s niebezpieczne czy nie rozwi您uj problemu u篡tkownika.

  • #21
    Bieda z n璠z
    Level 34  
    Olkowski wrote:
    https://www.youtube.com/watch?v=nPku4QlvtBY zapoznajcie si z aspektami oscyloskopu a sprawdzenie cewki lub 鈍iecy nie b璠zie problemem diagnoza w 5 minut.

    A co tam zobaczy貫? Powiedz, skomentuj przebiegi.
    Bo ja tam widz ...sam nie wiem co powiedzie. Oscyloskop na filmie zdecydowanie za wolny do takich spraw.
    Poza tym -o czym ty nie wiesz, bo sk康- przebieg wygl康a z uk豉du rozdzielaczowego. W tym fordzie ju jest EDIS.
  • #22
    Olkowski
    Level 12  
    Oscyloskop jest do tego idealny link do filmu pokaza貫m pierwszy z brzegu natomiast jaki jest przebieg.Ot騜 przebieg jest standardowy g堯wnymi parametrami na kt鏎e ja zwracam uwag to czas spalania i cewki charakterystyczny impuls na ko鎍u.
  • #23
    ha逝
    Level 10  
    podj掖em decyzj, zam闚i貫m 3 nowe cewki NGK za這輳, stare mog by od nowo軼i, przebieg 204 tys., sprawdz i b璠zie odpowied. Z tego co widz nie mo磧iwo軼i sprawdzenia cewki, jedynie oscyloskopem nie wiem czy warsztaty to sprawdzaj takim urz康zeniem, sprawdzenie musia這by by podczas jazdy w momencie szarpania
  • #24
    ha逝
    Level 10  
    problem rozwi您any, cewki za這穎ne, zero szarpania, wniosek - pomimo wadliwych cewek zero b喚d闚, cewki prawdopodobnie od nowo軼i, nowe r闚nie maja oporno嗆 uzwojenia wt鏎nego w granicach 5,60 kOma to jedyna r騜nica, przy zmianie cewek dwie by造 wyra幡ie bardziej nagrzane.
  • #26
    ha逝
    Level 10  
    Zamykam temat problem rozwi您any, nale瘸這by przeanalizowa porady kt鏎e by造 b喚dne np. zmniejszy przerw o po這w, kiedy w 鈍iecach irydowych nie zmienia si fabrycznie ustalonej przerwy, jedynie pomiar oscyloskopem w momencie przerywania m鏬豚y wykaza usterk, nie ma innej mo磧iwo軼i stwiedzenia tej usterki.