Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet Captiva 2.0 vcdi - Nowy DPF wypalanie co 60 km

lukasz2094 16 Jul 2017 19:08 7140 17
Texa Poland
  • #1
    lukasz2094
    Level 9  
    Witam Wszystkich Forumowiczów!

    A więc ! :-)

    Mam problem z częstym wypalaniem DPF temat już był przerabiany tutaj na forum , ale !
    Rok temu kupiłem Captivę z 2007 roku 2.0 Vcdi , po jakimś czasie zauważyłem że silnik wchodzi na obroty 1000 włączają się wentylatory i śmierdzi jak z grila :-) Poczytałem trochę tutaj na forum , podłączyłem do kompa no i z czytało że wypala go co 150 km . a więc postanowiłem go wyczyścić kupiłem na ebay środek do czyszczenia dpf i wyczyściłem problem w sumie zniknął wypalanie po czyszczeniu dopiero po przejechaniu 900 km ! zajebiście! Jakieś 6 miesięcy później problem wrócił przebieg jakieś 10 tys km więcej! i wypalanie co 200 km tak ok , a więc zamówiłem nowego dpfa pojechałem na kanał wymieniłem no i zaświeciła się kontrolka kluczyk z olejem pomarańczowy , podłączyłem do kompa wskazało błąd niska jakość oleju , ok , zamówiłem olej castrol magnatec 5 w 40 wymieniłem ! No i teraz problem w sumie się zaczął wypalanie DPF następuje dokładnie co 60 km regularnie :-) Wie ktoś może gdzie leży problem ? czy trzeba w kompie go zresetować czy coś ??
    Aha auto ma przejechane 217 tys serwis robiony od nowości co 15 - 20 tys ! po drodze wymieniony rozrząd 2 razy !
    Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc bo zgłupiałem już o co kaman !1

    Pozdrawiam !!

    w załączniku screen z opcom !
    zrobiony przy obrotach 2500

    Chevrolet Captiva 2.0 vcdi - Nowy DPF wypalanie co 60 km
  • Texa Poland
  • #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witaj.Jest taka funkcja jak reset pamięci po wymianie DPF.można by było spróbować.
  • Texa Poland
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    lukasz2094
    Level 9  
    Dzięki Panowie za odpowiedź :-)!

    A nie wiecie może jakim programem można wykonać tą adaptacje ? Czy tylko serwis pozostaje? Pytam bo mieszkam w Niemczech a magicy tutaj na warsztacie zgarną mnie znając życie kilkaset euro ! (za DPF nowego zapłaciłem 270 euro) Także jakoś sobie tu sam próbuje radzić :-)
    Pozdrawiam ! :-) :spoko:
  • #6
    lukasz2094
    Level 9  
    sebap wrote:
    Op-Com nie da rady?


    Wiesz może w jaki sposób ? Nie znam się na tym programie nie chciałbym czegoś popier..... :-) Nie jestem mechanikiem rozumiesz ? :-)
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    lukasz2094
    Level 9  
    sebap wrote:
    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.


    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    lukasz2094 wrote:
    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?


    A widzisz.
    lukasz2094 wrote:
    Nie jestem mechanikiem rozumiesz ?


    Zwykli kierowcy nie powinni grzebać w autach tak od 2000r , bo nic mądrego nie podzieją.
  • #13
    sebap
    Level 41  
    lukasz2094 wrote:
    sebap wrote:
    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.


    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?

    Skoro piszesz, że nie jesteś mechanikiem to mógłbyś choć sprawdzić a nie zadawać niemądre pytania..
    Nie pisałem o intercoolerze tylko o wężu do niego prowadzącym.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    lukasz2094
    Level 9  
    sebap wrote:
    lukasz2094 wrote:
    sebap wrote:
    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.


    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?

    Skoro piszesz, że nie jesteś mechanikiem to mógłbyś choć sprawdzić a nie zadawać niemądre pytania..
    Nie pisałem o intercoolerze tylko o wężu do niego prowadzącym.


    Skoro jesteś mechanikiem to możesz mi napisać co wąż prowadzący do intercoolera ma wspólnego z wypalaniem DPF ?Ale proszę o merytoryczną wypowiedź jak możesz . Dlaczego piszesz że to nie mądre pytanie ? Czy to nie od tego jest to forum ? może pomyliłem FOra?
    Dzięki i czekam na odpowiedź
    Pozdrawiam!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    lukasz2094 wrote:
    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?


    A widzisz.
    lukasz2094 wrote:
    Nie jestem mechanikiem rozumiesz ?


    Zwykli kierowcy nie powinni grzebać w autach tak od 2000r , bo nic mądrego nie podzieją.


    No i co z tym intercolerem co ma wspólnego z wypalaniem DPF ?
    Dlaczego akurat po 2000 ?

    Pozdrawiam!

    Dodano po 51 [sekundy]:

    prosty_01 wrote:
    Op-com da radę, powinna być opcja nastawy podstawowe, lub adaptacja,
    potem reset diesel particualte filter


    Dzięki za podpowiedź!! :-)
    Tak zrobię!

    Dodano po 9 [minuty]:

    prosty_01 wrote:
    zrób dla porównania różnicę ciśnień na biegu jałowym;
    powinno pokazać 0kPa; przy 3000 około 4kPa;

    Problem stanowi wartość masy osadów;
    Po wymianie na nowy filtr sterownik nadal porównuje wartość różnicy ciśnień filtra który miałeś; wartość którą teraz otrzymuje od czujnika różnicy ciśnień jest dla niego nieprawdopodobna i bierze poprawkę na wiarygodność wskazań; błędu czujnika nie wyrzuci ponieważ sygnał jest w zakresie prawidłowej jego pracy;
    Zaczyna coraz częstsze procesy regeneracji filtra aby nie uszkodzić silnika;
    Kontrola drożności filtra to nie tylko czujnik różnicy ciśnień ale też czujniki temperatury przed i za filtrem; różnica temperatur przed i za filtrem jest inna dla filtra zatkanego inna dla drożnego.

    Ale jak już wspomniałem sterownik ma zapisaną masę osadów, czyli popiołu który pozostaje w filtrze i zmniejsza jego objętość roboczą.

    Więc adaptacja musi zostać wykonana; inaczej nie da rady; nie ma co szukać i kopać w aucie dopóki nie zostanie wykonane zerowanie masy.


    To się nazywa konkretna odpowiedź oby więcej takich ludzi na tym forum :-)

    Na biegu jałowym jest 1 Kpa

    Chevrolet Captiva 2.0 vcdi - Nowy DPF wypalanie co 60 km

    Zrobię Adaptację i pojeżdżę trochę zobaczymy czy problem zniknie ! Jeszcze raz dzięki
    Pozdrawiam!
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    sebap
    Level 41  
    Jest dokładnie tak, jak napisał kolega prosty_01.
  • #18
    albertuss
    Level 11  
    Witam, podłączę się do tematu. Mam Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM na 180KM (silnik oznaczenie Opla Z20S lub LLW -Chevrolet) miałem również problem z wypalaniem średnio przy miejskie jeździe co 150 km, tryb mieszany 250km. Czytałem w necie że wypalanie powinno być nawet miedzy 700 a 1000km. Dodatkowo na końcu wydechu zaczął pokazywać mi się czarny nalot, w instrukcji serwisowej do mego auta w dziale DPF doczytałem się że takie zjawisko kwalifikuje DPF-a do wymiany. Mam dostęp do TECH2 Chevroleta, zapchanie DPF-a jest pokazywane w g (gramach) i u mnie wypalanie zaczyna się po osiągnięciu 25g. Trwa ok 15 min (15-20km) z zachowaniem obrotów 3000 i odpowiedniej temp. Po wypaleniu program pokazuje 0 g, ale dosłownie po po kilku chwilach zapchanie osiąga wskazanie 14g czyli więcej niż połowa a do 25 g nie wiele trzeba przejechać. Info o nalocie na rurze skusiło mnie do wyczyszczenia DPF, zrobiłem to w firmie DAKRO w Lublinie (wystarczy kanał, demontaż - 3 śruby od tyłu auta odciąłem gumówka nie nadawały się do odkręcenia korozja, od strony silnika były ok, ucięte należy wybić - szpilki, skręciłem na śruby z nierdzewki M10x35mm - nie trzeba warsztatu) po założeniu obowiązkowe kasowanie info o wymianie DPF-a w kompie. A teraz wskazania całkiem inne zapełnienie przy ostrej jeździe skacze od 2 do max 14g w danej chwili (to 14g przy ok 160-190km/h) ale gdy silnik zwalnia to spada do 5,8,10,g. na obecna chwile mam 9g i przejechane 400km. Dalsze informację dopisze po 1 wypalaniu. Mam nadzieję, że komuś się to przyda.