Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 98r 1,6 benzyna. Nawiew przestał nagle działać.

paniel 13 Wrz 2017 07:06 1101 2
  • #1 13 Wrz 2017 07:06
    paniel
    Poziom 2  

    Witam,
    w mojej skodzie podczas jazdy i przy długiej pracy na 4 nawiew nagle przestał działać. Obecnie na żadnej prędkości (1,2,3,4) nie ma żadnej reakcji nawiewu. Bezpiecznik wygląda na dobry. Postanowiłem wykręcić silnik nawiewu lecz nie wiem jak go sprawdzić "na krótko".
    Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
    Pozdrawiam.

    0 2
  • #2 13 Wrz 2017 11:33
    leonov
    Poziom 41  

    paniel napisał:
    Bezpiecznik wygląda na dobry
    Wygląda czy jest ?
    Jeżeli bezpiecznik jest OK, to trzeba do opornicy zajrzeć.
    paniel napisał:
    Postanowiłem wykręcić silnik nawiewu lecz nie wiem jak go sprawdzić "na krótko".
    Przecież do silnika idą tylko 2 przewody (+ i -) więc w czym problem ?

    0
  • #3 13 Wrz 2017 12:39
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Do opornicy raczej nie ma co zaglądać bo 4 bieg wentylatora jest zasilany z pominięciem opornicy.
    Jeżeli po zasileniu wentylatora na krótko ten zadziała to sprawdzić co napisałem poniżej.
    Sprawdzić żarówką na włączonym zapłonie czy zaświeci się gdy zasili sie ją z bezpiecznika nr 25 i dotknie do masy.
    Zasilanie wentylatora jest ze styku X czyli gdyby nie było tam zasilania to przestaną działać wycieraczki, nawiew kabiny i ogrzewana tylna szyba.
    Jeżeli powyżej wymienione nie działa to może być to wina przekaźnika styku X.
    Jeżeli to działa to sprawdziłbym panel sterujący nawiewem.
    Przewód czarno-niebieski w drugim pinie 6pinowej wtyczki to zasilanie na przełącznik wentylatora, tu powinno być zasilanie po włączeniu zapłonu.
    Wyjścia z przełącznika, wtyczka 6 pinowa:
    - bieg pierwszy, pin piaty, przewód niebieski
    - bieg drugi, pin czwarty, przewód czarno-niebieski
    - bieg trzeci, pin trzeci, przewód zielony
    - bieg czwarty, pin pierwszy, przewód żółty
    Na powyższych przewodach powinno być zasilanie w zależności od tego jaki bieg aktualnie jest włączony.

    0