Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 1.2 8v 75 - Zbyt bogata mieszanka po założeniu LPG IAW log

Simon24121 14 Wrz 2017 20:06 1422 45
  • #1 14 Wrz 2017 20:06
    Simon24121
    Poziom 7  

    Witam
    Mam problem z cento po założeniu gazu sekwencyjnego, zanim pojadę 8 raz do gazownika postanowiłem się podpytać tutaj co może być nie tak.
    A więc od początku, po odebraniu auta od gazownika, w komputerze od benzyny, zapisał mi się błąd "max uboga", pojechałem więc do gazownika ten podregulował i wtrysk się już nie zapalał.
    Po paru dniach, silnik dramatycznie chodził na benzynie, po odpaleniu na wolnych chodził jak traktor, a przy próbie jechania na benzynie przerywał strasznie i nie miał mocy.
    Pojechałem więc znowu, po czym znowu zostało coś wyregulowane i benzyna już była ok, ale jak się później okazało na wysokich obrotach nie miał siły jechać na lpg.
    Kolejna regulacja, poprawa gazu, w górnej partii nic się nie działo, ale rozjechała się znowu benzyna, została odłączona klema od akumulatora, w celu zresetowania map benzyny, potem ponowna regulacja odrazu benzyny i gazu, i obecnie silnik chodzi najlepiej dotychczas, lecz wczoraj się podpiąłem kabelkiem pod komputer benzyny i mam błąd max bogata, a nie raz zauważyłem też falowanie obrotów na zimnym na benzynie.
    Silnik przed założeniem gazu chodził bardzo dobrze, nie miał żadnych błędów.
    Ma ktoś pomysł co mu może dolegać ? Wstawiam w załączniku logi z IAW, na benzynie i na lpg, może ktoś się czegoś dopatrzy.
    Kusi mnie zresetować znowu mapę benzyny w tym programie, zrobić ze 100 km na benzynie i wyłączyć autoregulację benzyny, i ponownie jechać tak przygotowanym autem na regulację do gazownika, aczkolwiek nie wiem czy to coś da.

  • Fibaro
  • #2 14 Wrz 2017 20:23
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Czy masz nową instalację, jaką, pokaż wwiertki w kolektor .

  • #3 14 Wrz 2017 21:17
    Simon24121
    Poziom 7  

    Tak instalacja jest nowa, załączam tez zdjęcie na jakich jest podzespołach Fiat Cinquecento 1.2 8v 75 - Zbyt bogata mieszanka po założeniu LPG IAW logFiat Cinquecento 1.2 8v 75 - Zbyt bogata mieszanka po założeniu LPG IAW log

  • Fibaro
  • #4 15 Wrz 2017 00:49
    psooya
    Poziom 36  

    Wybrałeś paparucha i teraz cierpisz a wtrysku lpg nie widać na zdjęciu.

  • #5 15 Wrz 2017 17:48
    Simon24121
    Poziom 7  

    Gdybym miał wybrać paprucha, to nie brał bym kogoś kto jest ode mnie 25 km, według opinii to była osoba godna polecenia. Fiat Cinquecento 1.2 8v 75 - Zbyt bogata mieszanka po założeniu LPG IAW log

  • Fibaro
  • #6 15 Wrz 2017 17:57
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    To teraz podepnij się kabelkiem do gazu i pokaż co tam jest natworzone, bo po zdjęciach nic nie wynika złego.

  • #7 15 Wrz 2017 17:59
    Simon24121
    Poziom 7  

    Muszę najpierw taki kabelek zakupić, aczkolwiek patrzyłem na opis komputera od gazu, i ma rejestr połączeń.
    Czy podpinając się sam nie stracę gwarancji ?

  • #8 15 Wrz 2017 19:04
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Simon24121 napisał:
    Czy podpinając się sam nie stracę gwarancji ?
    To żaden problem i tak masz 2 lata gwarancji na wszystko, to co możesz stracić?

  • #9 15 Wrz 2017 19:22
    Simon24121
    Poziom 7  

    Nie chciał bym usłyszeć od gazownika, że straciłem gwarancję przez to że sam ingenerowałem w sterownik instalacji.
    Ale skoro to tak nie działa, no to czas zakupić kabelek :D
    A z ciekawostek powiem, że wczoraj zresetowałem mapę benzyny i przejechałem się 50 km, w różnych warunkach.
    Po powrocie wyłączyłem adaptację, i dzisiaj o dziwo bez błędu w sterowniku benzyny

  • #10 18 Wrz 2017 11:34
    psooya
    Poziom 36  

    Stracisz gwarancję na montaż i poprawne funkcjonowanie. Na graty masz gwarancję producenta.

  • #11 01 Paź 2017 15:26
    Simon24121
    Poziom 7  

    No właśnie, a tego chciałbym póki co uniknąć.
    Więc, byłem u gazownika, wziąłem swój kabelek do ecu, i wyszło że sonda lambda zawiesza się na wartości 1.25 czyli ma zbyt ubogo.
    Gazownik polecił więc wymienić sondę, bo po pewnym czasie ona rozjeżdża mapę benzyny.
    Tak więc też uczyniłem, pojechałem do gazownika na sprawdzanie czy wszystko gra, no i mapy ładnie się pokrywały, auto chodziło tak samo na lpg i pb.
    Następnie miałem wyjazd i po 170 km jazdy, gdy odpaliłem na zimno benzyna się rozjechała, szarpanie na zimno na wolnych i problem z wkręcaniem się na pb
    Póki co wyłączyłem adaptację w benzyny w ecu, pracuje w tym sterowniku na wartościach domyślnych.
    Nasuwa mi się pytanie, czy przez jakieś usterki czujników, coś z silnikiem, mimo popranego ustawienia lpg rozjeżdża mi benzynę ?
    Bo już nie wiem za co się łapać, a jeżdżenie na wartościach domyślnych z tego co czytałem dobrze nie będzie służyć silnikowi na PB.

  • #12 01 Paź 2017 15:50
    psooya
    Poziom 36  

    Instalacja jest zle zamonotwana i zle wyregukowana. Rozwala ci adaptację i auto przestaje jezdzic. Zmien gazownika na start a potem wszystko sie ułoży. Jesli ten silnik juz posiada zmienna faze albo egr to byle jaki gazmen sobie nie poradzi. Dla mnie takie problemy to podana na tacy swierzutka buleczka maślana z maselkiem :)

  • #13 01 Paź 2017 16:21
    Simon24121
    Poziom 7  

    Właśnie problem jest w tym że tu w okolicy nie ma nikogo bardziej polecanego, od osoby u której montowałem instalację.
    A teraz jeździć od zakładu do zakładu to ja mogę i pół roku zmarnować.

  • #14 01 Paź 2017 16:26
    psooya
    Poziom 36  

    Looknij na lpg forum tam ktos pomoże chyba że nie masz daleko do mnie to też pomogę.

  • Pomocny post
    #15 02 Paź 2017 00:16
    mario 77
    Poziom 20  

    Mógłbyś jeszcze dać loga na Pb po wymianie sondy (kiedy auto chodzi ok na Pb) bo na tamtym podciśnienie w kolektorze nie bardzo. Pojeździj kilka dni tylko na Pb, jak będzie ok to ciśnij tego co instalował LPG.

    psooya napisał:
    Jesli ten silnik juz posiada zmienna faze albo egr to byle jaki gazmen sobie nie poradzi.

    To jest tylko 1.2 mpi z Punto Mk1 więc chyba nie potrzebny jest żaden wirtuoz.

  • #16 02 Paź 2017 00:59
    psooya
    Poziom 36  

    Ten z punto 1 jest spoko dziala na kazdej konfigucacji. Nalepiej pojeździć tydzien lub dwa na pb. Jak będzie ok no to problem z gazem. Może byc nieszczelne polaczenie podcisnienia lub wtryskow lpg choc ja tam watpie by ktorys gazmen to dobrze ustawil w trasie.

  • #17 02 Paź 2017 20:27
    Simon24121
    Poziom 7  

    Log na PB w załączniku, dodam jeszcze że obecnie po przełączeniu na lpg, na wolnych obrotach korekta lamby spada odrazu do 0.75
    Co do podciśnienia map, sprawdzałem na dwóch różnych i pokazuje tak samo, sprawdzałem wężyk od map sensora i jest cały.
    Psikanie plakiem w okolicy przepustnicy również nic złego nie wykazuje
    Przed założeniem gazu, i teraz, po resecie adaptacji na benzynie jest ok, nie ważne ile bym jeździł.

  • Pomocny post
    #18 03 Paź 2017 12:40
    psooya
    Poziom 36  

    Sprawdź ustawienie i zużycie rozrządu.... Za duże to ciśnienie w kolektorze o ile jest szczelny....

  • Pomocny post
    #19 03 Paź 2017 18:23
    tzok
    Moderator Samochody

    1.2 MPI 75KM z Punto I to wtrysk full-group, wymaga albo bardzo szybkich wtryskiwaczy LPG albo kombinowania z łączeniem wtrysków (funkcja w niektórych centralkach LPG).

  • #20 03 Paź 2017 18:41
    psooya
    Poziom 36  

    Dokładnie, podwajanie wystarczy i pójdzie na byle czym. W sumie obecne wtryski pojedyncze to każde sobie poradzą.

  • #21 03 Paź 2017 21:20
    Simon24121
    Poziom 7  

    Zdecydowałem się na lepsze wtryskiwacze właśnie dla tego żeby nie było problemów z ich czasem przy tym silniku.
    Zacznę od sprawdzenia rozrządu, rok temu był robiony remont góry silnika, może mechanik dobrze go nie ustawił.
    Sprawdzałem również logi z przed remontu, uszkodzona była wówczas upg, i ciśnienia oscylowało wokół 410-430, czyli też wciąż było za wysokie.

  • Pomocny post
    #22 03 Paź 2017 21:32
    tzok
    Moderator Samochody

    Podawane jest ciśnienie bezwzględne, przy zagrzanym silniku na biegu jałowym powinno być poniżej 400 kPa (czyli podciśnienie 600 kPa ). BlueBox to następca Zenita, powinien dawać radę w tym aucie, niestety nie posiada on funkcji sumowania/podwajania czasu wtrysku dla samochodów z pół-sekwencyjnym lub grupowym wtryskiem benzyny, tutaj najlepiej sprawdzały się stare sterowniki STAG-200/300. Wtrysk grupowy od dawna już nie jest stosowany i zapewne projektanci nowego sterownika od AGC nie wzięli pod uwagę, że będzie on instalowany w tak starym samochodzie.

  • #23 03 Paź 2017 22:06
    Simon24121
    Poziom 7  

    Czyli mam rozumieć, że regulacja tego silnika na Blueboxie jest problematyczna, ale możliwa ?
    Co do ciśnienia w kolektorze, obecnie na rozgrzanym silniku wynosi 448 hPa.
    Czytałem że usterek może być bardzo dużo, między innymi jak tu wspomniano złe ustawienie rozrządu, silnik jednak bardzo ładnie przyspiesza, nie przerywa, ani nie odczuwam braku mocy.
    Przed remontem silnik ten pracował 10 lat na lpg drugiej generacji, ale jak kupiłem z nim punto, instalacja była tam raczej w opłakanym stanie, więc ciężko mi powiedzieć jak to się miało wcześniej.

  • Pomocny post
    #24 03 Paź 2017 22:47
    psooya
    Poziom 36  

    Powinieneś miec okolo 0.3 do 0.35 bara w kokektorze. Qboxy od ac maja chyba podwajanie ale nie pamietam. Lpgtech którego nie lubie tez ma. Natomiast do polsekwencyjnych sterownikow nie wolno dawać podwajania a czemu to trzeba sobie przeanalizować.

  • Pomocny post
    #25 03 Paź 2017 22:57
    tzok
    Moderator Samochody

    Simon24121 napisał:
    Czyli mam rozumieć, że regulacja tego silnika na Blueboxie jest problematyczna, ale możliwa ?
    Tak, ale skoro gazownik nie "ogarnia" tematu, sugerowałbym konsultacje bezpośrednio z AGC.

    http://www.agcentrum.pl/img/Bluebox-instrukcja_obslugi_programu_PL.pdf - ja tu nie widzę opcji podwajania czasu wtrysku/konfiguracji rodzaju wtrysku benzyny. W STAGu jak się wybrało półsekwencja, to było co 2gi razy 2, a jak full-group to co 4ty razy 4, czyli efektywnie jak w benzynie full-group wybrało się półsekwencja to wtrysk gazu był półsekwencyjny, a jak się wybrało full-group to był sekwencyjny (ale bez synchronizacji, bo brak czujnika fazy rozrządu).

  • #26 03 Paź 2017 23:32
    Simon24121
    Poziom 7  

    Kiedyś wysłałem zapytanie do agc centrum, jakie podzespoły by się sprawdziły w moim aucie
    Polecili następujące elementy
    - sterownik Zenit PRO / Blue Box dedykowany do silników z pośrednim wtryskiem benzyny
    - reduktor Artic /Magic/ Magic Power
    - wtryskiwacze Hercules.

    Nie mniej, jeszcze jutro do nich zadzwonię i dopytam teraz o blueboxa, dzięki tzok za nakierowanie :)

  • #27 03 Paź 2017 23:48
    tzok
    Moderator Samochody

    Zwróć uwagę na wzmiankę o rozmiarach dysz w przypadku wtrysku benzyny full-group. Poza tym nie widząc map rozmawiamy o niczym...

  • #28 04 Paź 2017 08:59
    psooya
    Poziom 36  

    Setrownik ac od zarania dziejow nie posiada sterowania polgrupowego - przez chwile bylo. Jest wtrysk normalny albo podwajanie. To wystsrczy do fullgrupy a wyżej wspomniałem o całej reszcie.
    Najważniejsze jest idealnie stabilne cisnienie gazu by jak najlepiej wykorzystać slot czasowy na wtrysk. Pokaż ustawienia i jak się da plik oscyloskopu z jazdy.

  • #30 12 Paź 2017 13:31
    psooya
    Poziom 36  

    Wygląda na zalany w trupa. Fullgroup bez podwajania trzeba porządnie wystroić. Tu by lepiej działało sterowanie wtryskiem z mnożnikiem równym 1 w całym zakresie i można by spróbować taki zrobić tylko trzeba wymyślić jak - da się. Wtryski masz szybkie powinny dać radę chodzić z podobnymi czasami ewentualnie poszukać czy da się podwoić czas wtrysku - ja tego nie stosuję bo to maskowanie syfa.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME