Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewanie elektryczne pomieszczeń, opcja CO.

Ryszard49 01 Paź 2017 20:00 1707 55
  • #1 01 Paź 2017 20:00
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Witam.
    Po wielu przygodach z różnymi systemami ogrzewania, zdecydowanie jestem za ogrzewaniem elektrycznym. Prosiłbym innych użytkowników o podzielenie się swoimi doświadczeniami w zakresie eksploatacji urządzeń CO zasilanych energia elektryczną.
    Pozdrawiam.

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Paź 2017 20:07
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Napisz chociaż CO CHCESZ OGRZEWAĆ, mieszkanie, kurnik, inne, powierzchnia, jakie ocieplenie, jaką chcesz mieć temperaturę i w jakich okresach dnia....

    0
  • #3 01 Paź 2017 20:10
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Witam.
    Widzę że Twoja specjalność to nie ogrzewanie, więc jak byś mi mógł pomóc skoro nie jesteś specjalistą w tej dziedzinie ?
    Pozdrawiam.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 03 Paź 2017 07:56
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    ROTFL
    Już na sam początek kolega cirrostrato oberwał po głowie.
    Trzeba było się określić wcześniej, że wypowiadać mogą się tylko i wyłącznie specjaliści :)

    Skoro on nie jest specjalistą to może ja zadam pytanie:
    "CO CHCESZ OGRZEWAĆ, mieszkanie, kurnik, inne, powierzchnia, jakie ocieplenie, jaką chcesz mieć temperaturę i w jakich okresach dnia....?"

    Poza tym mówiąc o ogrzewaniu elektrycznym mamy się ograniczyć do systemów, które bezpośrednio zamieniają energię elektryczną w ciepło czy też w grę wchodzą także urządzenia typu pompa ciepła czy rekuperator?

    0
  • #5 03 Paź 2017 12:15
    BUCKS
    Poziom 32  

    Ryszard49 napisał:
    Widzę że Twoja specjalność to nie ogrzewanie, więc jak byś mi mógł pomóc skoro nie jesteś specjalistą w tej dziedzinie ?

    A czy użytkownik eksploatujący ogrzewanie elektryczne musi być specjalistą. Zresztą nawet nie trzeba być użytkownikiem, aby widzieć problemy jakie stoją przez wyborem danego rodzaju ogrzewania.
    Twoja reakcja wydaje się być nieadekwatna do sytuacji i możesz zniechęcać innych do podzielenia się swoją wiedzą lub do wyrażenia opinii.

    Mógłbyś dodatkowo napisać jakie ogrzewania testowałeś i dlaczego je wykluczyłeś albo co przemawia tylko za elektrycznym c.o..
    Musisz brać pod uwagę, że cena 1kWh jest stosunkowo wysoka, a opłacalna staje się dopiero w taryfie nocnej z podziałem na godziny szczytu i poza szczytem.
    Z tego powodu duże znaczenie ma co chcesz grzać, jakie masz straty energii, bo w przypadku c.o. pozostaje dylemat jak grzać, aby zużywać tylko "tani" prąd. Ideałem byłoby pobieranie energii w godzinach obowiązywania taniego prądu, możliwość kumulacji energii cieplnej, aby potem oddawać ją w godzinach "drogiego" prądu.

    0
  • #6 04 Paź 2017 18:22
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Witam.
    Panowie, Plumpi, BUCKS wkrótce otrzymacie wyczerpujące odpowiedzi na Wasze posty.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 04 Paź 2017 20:43
    BUCKS
    Poziom 32  

    @Ryszard49
    Mnie na początku uczono, że w necie nie ma Pań i Panów lecz są koledzy. Napisałeś w tak oficjalnym tonie jakbyś pisał pismo urzędowe ;)

    Zwróciłem uwagę, że bardziej wymowne byłoby, gdybyś opisał swoje spostrzeżenia dot. innych form ogrzewania, bo być może pominąłeś coś i niepotrzebnie skreśliłeś inną formę, a moim zdaniem elektryczne c.o. (kocioł elektryczny) do najtańszych nie należy. Chyba, że masz co innego na myśli pisząc elektryczne c.o.
    Jak dla mnie ma to sens jeśli masz dom energooszczędny, czyli ze stosunkowo małym zapotrzebowaniem na energię cieplną i masz możliwość kumulacji energii cieplnej za pomocą np. ogrzewania podłogowego i/lub ściennego albo jakiegoś innego bufora ciepła.
    Tani prąd jest w nocy przez kolejne 8h i popołudniu przez kolejne 2h, czyli w ciągu doby masz tylko 10h taniego prądu, a pozostałe 14h to drogi prąd.
    Z tego powodu instalacja c.o. tylko z typowymi stalowymi grzejnikami pod oknami bez możliwości kumulowania energii cieplnej może okazać się droga w eksploatacji, bo grzejniki choć szybko się nagrzeją to równie szybko ostygną, więc z założenia wymagają stałego dostarczania ciepłej wody, co oznacza pracę kotła w godzinach "drogiego" prądu.

    Ja nie potrzebuję wyczerpującej odpowiedzi, ale jestem jej ciekaw, za to może się ona przydać innym szukającym odpowiedzi na swoje pytania w podobnych sprawach. Za to finalnie to Ty masz być zadowolony ze swojego ogrzewania, więc decydując się na dany rodzaj ogrzewania powinieneś być świadom wszystkich za i przeciw. Wszystkie błędy jakie popełnisz teraz będą rzutować na przyszłe użytkowanie ogrzewania i zadowolenie lub jego brak dlatego uważam skarcenie cirrostrato za niefortunne, bo jego uwaga była jak najbardziej trafna i zasadna.

    0
  • #8 04 Paź 2017 21:38
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Kolega Ryszard49 już w bardzo "merytoryczny" sposób wyraził się w innym temacie swojego ogrzewania. Nie wiem, czy to jest żart, trolowanie, czy niewiedza.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3356650.html

    0
  • #9 04 Paź 2017 22:26
    Ryszard49
    Poziom 34  

    andrzej lukaszewicz , jeżeli chodzi o trolowanie, względnie jak zwał tak zwał, to raczej to zrobił to kolega Plumpi, jeżeli tego nie wychwyciłeś w jego poście, to raczej zrezygnuj z udzielanie porad w tym temacie, to taka dobra rada a ma to na celu nie zaniżania poziomu tego forum. Tak na marginesie złożyłem kilka ofert zapytaniowych do firm które zajmują się zawodowo ogrzewaniem i tu muszę przyznać że jestem w szoku. Jak na razie żadna z firm nie może przetrawić moich wymogów.

    0
  • #10 04 Paź 2017 23:19
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Co Ty tam masz w swoim domu , to tylko Ty wiesz, ale już Ci pisałem w innym Twoim temacie: wydanie 18 tys na ogrzanie 200 metrowego domu na sezon zakrawa na kpinę i to chyba żart.
    Coż masz za wymagania? Czy takie, że ogrzanie nowego dobrze oceplonego 200-metrowego budynku z butli propanem kosztuje ok. 3-4 tys /sezon, prądem 5-6 tys, z pompy ciepła gruntowej ok.1,5- 2 z powietrznej 2-3 tys?
    Chcesz odpowiedzi podaj dane, kryteria, wymagania.

    0
  • #11 04 Paź 2017 23:36
    BUCKS
    Poziom 32  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Kolega Ryszard49 już w bardzo "merytoryczny" sposób wyraził się w innym temacie swojego ogrzewania. Nie wiem, czy to jest żart, trolowanie, czy niewiedza.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3356650.html

    Nie znałem tego wątku.
    Wcześniej mądrzejsi ode mnie już się wypowiadali to ja sobie odpuszczam bieżący wątek.

    Jak widzę to autor ma kupę kasy i szuka rozwiązania dla siebie. Jak go stać to niech szuka dalej po swojemu.
    Chociaż, faktycznie 18 tys. za sezon w rzekomo ocieplonym na maksa domu, nafaszerowanym drogimi bajerami to dla mnie jakaś abstrakcja.
    Ale jeśli dla autora jest to koszt akceptowalny to po co na siłę drążyć temat, wystarczy dalej płacić te niecałe 20 tys. i po krzyku. Święty spokój jest chyba bezcenny, więc po co robić szum dla tych marnych kilku tysięcy potencjalnych oszczędności.

    0
  • #12 05 Paź 2017 00:20
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Ryszard49 napisał:
    andrzej lukaszewicz , jeżeli chodzi o trolowanie, względnie jak zwał tak zwał, to raczej to zrobił to kolega Plumpi, jeżeli tego nie wychwyciłeś w jego poście, to raczej zrezygnuj z udzielanie porad w tym temacie, to taka dobra rada a ma to na celu nie zaniżania poziomu tego forum.


    Tylko jakimś dziwnym trafem kilka osób zastanawia się jaki jest Twój cel tworzenia tych wątków.

    Ryszard49 napisał:

    Tak na marginesie złożyłem kilka ofert zapytaniowych do firm które zajmują się zawodowo ogrzewaniem i tu muszę przyznać że jestem w szoku. Jak na razie żadna z firm nie może przetrawić moich wymogów.


    Widać albo są tak absurdalne albo tak upierdliwe, jeżeli mają taki sam charakter jak tu na forum.

    2
  • #13 20 Paź 2017 15:10
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Witam.
    Odpowiem na wszystkie posty w odpowiem czasie, ale dzisiaj odpowiadam tylko koledze Plumpi.
    Jak widzę jesteś specjalistą od ogrzewania CO, moje założenia są dla mnie bardzo proste, kocioł elektryczny i do tego 5 sterowników indywidualnych. Zadanie proste ale nie dla wszystkich. Trzy firmy z Bydgoszczy położyły się na tym prostym zadaniu. Wszystkie oferowały podłączenie kotła pod jeden, powtarzam jeden sterownik. Mało tego proponowały mi jakiś zewnętrzny czujnik "pogodowy". Do dzisiaj nie wiem w jakim celu. Jeżeli ktoś z użytkowników tego forum może podzielić się swoimi doświadczenia mi w tym temacie, serdecznie zapraszam do dyskusji.
    Pozdrawiam.

    0
  • #15 20 Paź 2017 17:13
    BUCKS
    Poziom 32  

    Ryszard49 napisał:
    ...moje założenia są dla mnie bardzo proste, kocioł elektryczny i do tego 5 sterowników indywidualnych. Zadanie proste ale nie dla wszystkich.

    Jeśli proste to zrób to ogrzewanie po swojemu, potem napisz podsumowanie co zrobiłeś i z jakim efektem i zamknij wątek.
    Chyba, że Twoim celem zamiast zrobić to co jest proste, by jak najszybciej korzystać ze swojego ogrzewania jest udowodnienie lokalnym instalatorom i może co niektórym na forum jacy są "głupi" i będziesz przedłużał ten wątek w nieskończoność.

    0
  • #16 20 Paź 2017 19:06
    Ryszard49
    Poziom 34  

    wnoto, ogrzewanie, grzejniki wodne, czyli jak napisałem mam kocioł elektryczny.

    Dodano po 19 [minuty]:

    BUCKS , myślałem że na tym forum podyskutuję w temacie jak wyżej napisałem. Wbrew pozorom jest to dosyć skomplikowane zagadnienie. Nie wiem czy ktoś sprawdzał jak rozchodzi się ciepło po pomieszczeniach i w jakich miejscach trzeba rozmieścić regulatory aby uzyskać komfortową temperaturę pomieszczenia. Jak na razie żaden z "instalatorów" nie mógł pojąć dlaczego chcę kontrolować temperaturę w każdym pomieszczeniu osobno nie uwzględniając temperatury zewnętrznej. Nie wspomnę już o sterownikach bezprzewodowych oraz siłownikach termoelektrycznych. Dla nich to jakaś czarna magia. Nie poddaję się i zaczynam zagłębiać się w tajniki poprawnego montażu instalacji wodnej co. Jak na razie eksperymentuję w domku letniskowym, jak coś nie wyjdzie będą mniejsze straty.

    0
  • #17 20 Paź 2017 19:49
    Inkwizycja
    Poziom 26  

    To co chcesz zrobić nazywa się fachowo ogrzewaniem strefowym i pod takim hasłem szukaj informacji.

    0
  • #18 20 Paź 2017 20:18
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Inkwizycja, akurat ja jestem w tym temacie jako tako zorientowany ale "instalatorzy" niekoniecznie. Jedni włączają pompę obiegową na zasilaniu, inni na powrocie. Dowiedziałem się też że kotła nie wyłącza się po okresie grzewczym ponieważ jest w programie opcja okresowego uruchamiania pompy obiegowej. Jak na razie nikt nie umie mi wytłumaczyć jak przebiega cyrkulacja czynnika w instalacji gdy wszystkie zawory na rozdzielaczu są w pozycji zamknięte.

    0
  • #19 20 Paź 2017 20:47
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Ryszard49 napisał:
    wnoto, ogrzewanie, grzejniki wodne, czyli jak napisałem mam kocioł elektryczny.

    Dodano po 19 [minuty]:

    BUCKS , myślałem że na tym forum podyskutuję w temacie jak wyżej napisałem. Wbrew pozorom jest to dosyć skomplikowane zagadnienie. Nie wiem czy ktoś sprawdzał jak rozchodzi się ciepło po pomieszczeniach i w jakich miejscach trzeba rozmieścić regulatory aby uzyskać komfortową temperaturę pomieszczenia. Jak na razie żaden z "instalatorów" nie mógł pojąć dlaczego chcę kontrolować temperaturę w każdym pomieszczeniu osobno nie uwzględniając temperatury zewnętrznej. Nie wspomnę już o sterownikach bezprzewodowych oraz siłownikach termoelektrycznych. Dla nich to jakaś czarna magia. Nie poddaję się i zaczynam zagłębiać się w tajniki poprawnego montażu instalacji wodnej co. Jak na razie eksperymentuję w domku letniskowym, jak coś nie wyjdzie będą mniejsze straty.


    Niby dlaczego mamy dyskutować? Walisz po głowie, a nawet nie chcesz sprecyzować o co Ci chodzi i z jaką masz instalacją?

    Natomiast cała Twoja dyskusja to monolog na temat jaki to jesteś zorientowany, a wszyscy to głąby. Głąby, bo nie potrafią się domyślić czy masz w domu grzejniki, podłogówki, inne instalacje.

    0
  • #20 20 Paź 2017 20:53
    Inkwizycja
    Poziom 26  

    Nie przebiega :) Pompa miesza wodę która jest w niej (to nie są pompy ciśnieniowe tylko takie "wymuszacze przepływu" - zamkniecie zaworu na tłoczeniu jej nie uszkodzi ani nie uszkodzi rurarzu ). Każda "porządna" automatyka pogodowa wyposażona jest w funkcję zapobiegająca "zastaniu" się pompy. Polega to na cyklicznym najczęściej raz na dobę uruchomieniu pompy na okres paru minut. U mnie "pogodówki" zaprogramowane są na 12 na 5min.
    Ryszard49 w domku temat ogrzewania strefowego ogarniesz przy pomocy np. systemu Danfoss Link.

    0
  • #21 20 Paź 2017 21:03
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Ryszard49 napisał:
    Inkwizycja, akurat ja jestem w tym temacie jako tako zorientowany ale "instalatorzy" niekoniecznie. Jedni włączają pompę obiegową na zasilaniu, inni na powrocie. Dowiedziałem się też że kotła nie wyłącza się po okresie grzewczym ponieważ jest w programie opcja okresowego uruchamiania pompy obiegowej. Jak na razie nikt nie umie mi wytłumaczyć jak przebiega cyrkulacja czynnika w instalacji gdy wszystkie zawory na rozdzielaczu są w pozycji zamknięte.


    Normalnie przebiega. Woda płynie od zasilania do powrotu kotła.
    Każdy rozgarnięty instalator w instalacji, w której może nastąpić całkowite zamknięcie obiegu, montuje specjalny zawór nadmiarowo-upustowy lub jeżeli jest to duża instalacja to sprzęgło hydrauliczne.

    W czym masz problem?

    0
  • #22 20 Paź 2017 21:43
    MonikaMarcin
    Poziom 20  

    Czytam, czytam, czytam...
    Koledzy, niby temat "prosty" a widzę że w pewnym momencie były "spięcia" ;-)

    Plumpi napisał:

    Ryszard49 napisał:
    Inkwizycja, akurat ja jestem w tym temacie jako tako zorientowany ale "instalatorzy" niekoniecznie. Jedni włączają pompę obiegową na zasilaniu, inni na powrocie. Dowiedziałem się też że kotła nie wyłącza się po okresie grzewczym ponieważ jest w programie opcja okresowego uruchamiania pompy obiegowej. Jak na razie nikt nie umie mi wytłumaczyć jak przebiega cyrkulacja czynnika w instalacji gdy wszystkie zawory na rozdzielaczu są w pozycji zamknięte.


    Normalnie przebiega. Woda płynie od zasilania do powrotu kotła.
    Każdy rozgarnięty instalator w instalacji, w której może nastąpić całkowite zamknięcie obiegu, montuje specjalny zawór nadmiarowo-upustowy lub jeżeli jest to duża instalacja to sprzęgło hydrauliczne.

    W czym masz problem?

    Zgadzam się z Kolega! Woda "zawsze" popłynie! ;-)
    Ktoś nad tym już pomyślał.

    A skoro autor jest bardziej "zorientowany" niż instalatorzy to...
    Myślę że Ci którzy odpowiadają, są "minimum" zorientowani!

    Z tych wszystkich wypowiedzi można się pogubić jaki jest TEMAT tej dyskusji.
    Plumpi napisał:
    Niby dlaczego mamy dyskutować? Walisz po głowie,

    Ale nadal "dyskutujemy...
    Tylko merytorycznie czy "przegadówka" ???

    0
  • #23 20 Paź 2017 21:46
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Inkwizycja, dzięki pomogłeś.
    Plumpi, znalazłem taki opis i już chyba wiem o co chodzi:

    Cytat:
    Zawór BPV instaluje się w systemie za zaworem
    regulacyjnym pomiędzy zasilaniem i powrotem. Zawór
    BPV jest bezstopniowo regulowany i otwiera się dopiero
    od nastawionej wartości. W ten sposób możliwe jest
    utrzymanie stałej wartości zarówno ciśnienia różnicowego,
    jak i przepływu w sieci rozdzielczej. Przez to, temperatura
    w przewodach jest utrzymywana i zabezpieczony jest
    minimalny przepływ na pompie.

    Musze jeszcze dowiedzieć się gdzie montujemy taki zawór.
    Kocioł elektryczny jest wyposażony w przeponowe naczynie wzbiorcze i pompę obiegową zamontowana na powrocie. Posiada tylko jedno wejście na regulator temperatury.

    0
  • #24 20 Paź 2017 21:47
    MonikaMarcin
    Poziom 20  

    Czytam, czytam, czytam...
    Koledzy, niby temat "prosty" a widzę że w pewnym momencie były "spięcia" ;-)

    Plumpi napisał:

    Ryszard49 napisał:
    Inkwizycja, akurat ja jestem w tym temacie jako tako zorientowany ale "instalatorzy" niekoniecznie. Jedni włączają pompę obiegową na zasilaniu, inni na powrocie. Dowiedziałem się też że kotła nie wyłącza się po okresie grzewczym ponieważ jest w programie opcja okresowego uruchamiania pompy obiegowej. Jak na razie nikt nie umie mi wytłumaczyć jak przebiega cyrkulacja czynnika w instalacji gdy wszystkie zawory na rozdzielaczu są w pozycji zamknięte.


    Normalnie przebiega. Woda płynie od zasilania do powrotu kotła.
    Każdy rozgarnięty instalator w instalacji, w której może nastąpić całkowite zamknięcie obiegu, montuje specjalny zawór nadmiarowo-upustowy lub jeżeli jest to duża instalacja to sprzęgło hydrauliczne.

    W czym masz problem?

    Zgadzam się z Kolega! Woda "zawsze" popłynie! ;-)
    Ktoś nad tym już pomyślał.

    A skoro autor jest bardziej "zorientowany" niż instalatorzy to...
    Myślę że Ci którzy odpowiadają, są "minimum" zorientowani!

    Z tych wszystkich wypowiedzi można się pogubić jaki jest TEMAT tej dyskusji.
    Plumpi napisał:
    Niby dlaczego mamy dyskutować? Walisz po głowie,

    Ale nadal "dyskutujemy...
    Tylko merytorycznie czy "przegadówka" ???

    0
  • #25 20 Paź 2017 21:55
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Inkwizycja , co do systemu Danfoss Link to mierzy on temperaturę otoczenia na zaworze grzejnika. Ja potrzebuje kontrolować temperaturę w pomieszczeniu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    MonikaMarcin , do dyskusji nic nie wniosłeś ale za to sobie "pogadałeś".

    0
  • #26 20 Paź 2017 23:36
    BUCKS
    Poziom 32  

    Ryszard49 napisał:
    BUCKS , myślałem że na tym forum podyskutuję w temacie jak wyżej napisałem

    Mam wrażenie, że prowadzisz jałową dyskusję, jakbyś testował innych albo robił innym psychotesty.
    Dla mnie forum jest na poszukiwanie informacji lub dzielenie się swoją wiedzą i pomaganie innym.
    Z Twoich postów wynika, że i tak wiesz lepiej jak coś zrobić, więc nie do końca wiadomo, czy potrzebujesz pomocy, czy robisz sobie jaja.
    Mnie pogaduszki z nudów nie rajcują, wolę coś co przynosi jakiś efekt.

    Ryszard49 napisał:
    Nie wiem czy ktoś sprawdzał jak rozchodzi się ciepło po pomieszczeniach i w jakich miejscach trzeba rozmieścić regulatory aby uzyskać komfortową temperaturę pomieszczenia

    Ja nie sprawdzałem, bo nie mam takich możliwości ale sugeruję się informacjami znalezionymi w sieci.
    Zwykle producenci zalecają montaż regulatorów ok. 1,5m nad podłogą z dala od okien, źródeł ciepła i drzwi, aby pomiar nie był zakłócany.
    W praktyce trzeba samemu znaleźć odpowiednie miejsce dlatego najlepiej mieć regulator bezprzewodowy, bo nie ma problemu ze zmianą jego lokalizacji.

    Ryszard49 napisał:
    Jak na razie żaden z "instalatorów" nie mógł pojąć dlaczego chcę kontrolować temperaturę w każdym pomieszczeniu osobno nie uwzględniając temperatury zewnętrznej

    Pytaniem, czy zdradziłeś instalatorom swoje intencje, czy liczysz, że czytają oni w myślach.
    Uwzględnianie temperatury zewnętrznej jest moim zdaniem prawidłowym podejściem i dobrze, że instalatorzy tak robią ale jeśli chcesz inaczej to wystarczy prosty komunikat, że wiesz, że tak się robi ale dla Ciebie co innego jest priorytetem i chcesz, aby nie było pogodynki, więc instalator powinien zrobić tak jak chce klient.
    Dla mnie jest to tylko kwestia odpowiedniej komunikacji.
    Ryszard49 napisał:
    Nie wspomnę już o sterownikach bezprzewodowych oraz siłownikach termoelektrycznych. Dla nich to jakaś czarna magia.

    Ja jestem amatorem, a wiem, że takie cuda istnieją, więc chyba korzystasz z usług jakiś przypadkowych instalatorów z łapanki z ulicy.
    Jak dla mnie regulator bezprzewodowy to przydatna rzecz, z kolei głowice elektroniczne, bo chyba to masz na myśli to dla mnie przerost formy nad treścią i uważam, że zwykłe głowice są wystarczające, a jeśli ktoś nie chce mierzyć temperatury przy grzejniku to ma głowice z kapilarą. Owszem jak ktoś ma kasę to może bawić się w elektroniczne głowice ale nie jestem przekonany o ich znaczącej przewadze nad tradycyjnymi rozwiązaniami.

    Co do twojego strefowego ogrzewania to nie jestem do tego przekonany, bo w przypadku c.o. ważny jest przepływ wody, a jak chcesz sterować pracą kotła w każdym pokoju osobno to w pewnych sytuacjach w grę wchodzi bardzo mały przepływ. Co innego jakbyś miał grzejniki elektryczne to wtedy sterowanie każdym grzejnikiem z osobna jest logiczne i sensowne. Przy c.o. mając 5 pokoi sterowanie kotłem za pomocą 5 bezprzewodowych regulatorów wydaje mi się przerostem formy nad treścią. Niestety nie wiem jaki zakres modulacji ma kocioł elektryczny, bo przy gazówce słabo to widzę bez opcji z buforem ciepła itp.
    Ogólnie nie jest to proste, bo raczej nie ma 100% gwarancji, że będzie to działać dokładnie tak jak tego oczekujesz, a chyba żaden instalator do końca nie wie jaki efekt chcesz uzyskać, bo nie umiesz się z nimi dogadać ;)

    0
  • #27 23 Paź 2017 19:52
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Plumpi, jesteś bardzo tajemniczy, nie podajesz nawet z jakiego miasta jesteś. Odnoszę wrażenie że twoje wiadomości zatrzymały się na technologii ogrzewania stosowanej w ubiegłym stuleciu.
    Dzisiaj oglądałem system ogrzewania gdzie zastosowano grzejniki kanałowe. Grzejniki te wyposażone są w cichobieżne wentylatory odśrodkowe zamontowane w wannie obok wymiennika, zapewniające wymuszony obieg powietrza i przez to odpowiednio wyższą wydajność cieplną. Jest to wspaniała rzecz. W połączeniu z automatyką przewietrzania oraz nawilżania pomieszczeń, zapewnia pełen komfort temperaturowy w pomieszczeniu. O kosztach eksploatacji nie będę pisał ale dodam że garaż jest też ogrzewany. Skorzystałem z "Forum Murator" gdzie można poważnie podyskutować na temat ogrzewania budynków. Co najważniejsze w dyskusji biorą udział ludzie którzy przy budowach swoich domów borykali się z wieloma problemami i teraz dzielą się z innymi swoim doświadczeniem. Praktycznie wiem prawie wszystko co chciałabym wiedzieć, więc uważam że temat można zamknąć.

    0
  • #28 23 Paź 2017 21:53
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Ryszard49 napisał:
    Plumpi, jesteś bardzo tajemniczy, nie podajesz nawet z jakiego miasta jesteś. Odnoszę wrażenie że twoje wiadomości zatrzymały się na technologii ogrzewania stosowanej w ubiegłym stuleciu.
    Dzisiaj oglądałem system ogrzewania gdzie zastosowano grzejniki kanałowe. Grzejniki te wyposażone są w cichobieżne wentylatory odśrodkowe zamontowane w wannie obok wymiennika, zapewniające wymuszony obieg powietrza i przez to odpowiednio wyższą wydajność cieplną. Jest to wspaniała rzecz. W połączeniu z automatyką przewietrzania oraz nawilżania pomieszczeń, zapewnia pełen komfort temperaturowy w pomieszczeniu. O kosztach eksploatacji nie będę pisał ale dodam że garaż jest też ogrzewany. Skorzystałem z "Forum Murator" gdzie można poważnie podyskutować na temat ogrzewania budynków. Co najważniejsze w dyskusji biorą udział ludzie którzy przy budowach swoich domów borykali się z wieloma problemami i teraz dzielą się z innymi swoim doświadczeniem. Praktycznie wiem prawie wszystko co chciałabym wiedzieć, więc uważam że temat można zamknąć.


    ROTFL
    Grzejniki kanałowe - żadna nowość. Mało popularne, bo są drogie i mało praktyczne.
    Najbardziej szalone rozwiązanie jeżeli chodzi o czyszczenie. W szczególności można je polecić alergikom, których chce się zabić, bo to największe siedlisko kurzu, roztoczy i bakterii :)
    To taka namiastka klimakonwektorów.
    Jedyna zaleta grzejników podłogowych to tylko to, że nie sterczą pod oknami, ale w porównaniu do ogrzewania podłogowego to się nawet nie umywają.

    Na marginesie dodam, że jakoś słabo Ci doradzali na tym forum, skoro płacisz za ogrzewanie po 20 tys. zł za sezon. :)

    0
  • #29 23 Paź 2017 22:23
    Ryszard49
    Poziom 34  

    Plumpi, jak chce się mieć pełen komfort to trzeba płacić. Można obniżyć rachunki wyłączając ogrzewanie w garażu, ale można też pomyśleć nad innymi rozwiązaniami. Co do grzejników kanałowych to z tym czyszczeniem to masz rację. Jadę w tygodniu obejrzeć ofertę grzejników naściennych firmy Regulus. Musze dogrzać jedną stronę pokoju.

    0
  • #30 24 Paź 2017 00:03
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Ryszard49 napisał:
    Plumpi, jak chce się mieć pełen komfort to trzeba płacić. Można obniżyć rachunki wyłączając ogrzewanie w garażu, ale można też pomyśleć nad innymi rozwiązaniami.


    Bzdury wypisujesz, bo nie masz najmniejszego pojęcia jak działają takie systemy, a u siebie masz spierniczoną instalację i stąd masz tak ogromne rachunki. Tylko nie rozumiem dlaczego z uporem maniaka wmawiasz, że takie rachunki muszą być.

    Wręcz przeciwnie, nie muszą być i nie są pod warunkiem, że za te instalacje biorą się ludzie, którzy mają pojecie o tym.

    Miałem do czynienia z obiektami 2-4 razy większymi od Twojego domu. Ogrzewanie i wentylacja i nawet tam nie płacą tak ogromnych rachunków jakie płacisz Ty.
    Tyle, że na szczęście to nie Ty tam uruchamiałeś automatykę. Automatykę, której nawet na oczy nie widzieli "fachowcy" z muratora.

    0