Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia II - Czy warto kupić Octavia II 1.4 TSI 2009 r ?

Vitalyzd 09 Lis 2017 00:48 4116 64
  • #1 09 Lis 2017 00:48
    Vitalyzd
    Poziom 5  

    Witam, szukam samochodu już zgłupiałem, dziś byłem zobaczyć Skode , siedzi i jeździ się dobrze przyspieszenie fajne itd... jedynym mankamentem który zobaczyłem to pod maską 3 miejscach były jakieś mokre elementy lecz nie bezpośrednio na silniku ale pomimając ten fakt. Naczytałem się w internecie wiele opinie że nie polecają silnika 14. TSI ? Właściciel (4 tego samochodu) wymienił rozrząd czy w dalszym ciągu będzie występował ten problem ? Jeśli chodzi o nagar jest to duże prawdopodobieństwo wystąpienia ? Jakie jeszcze mogą być usterki ? czy pakować się w to auto ? Bo zastanawiam się czy odpuścić lub jechać na stację diagnostyczną ?


    https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-1...-garazowany-czujniki-ID6zhN98.html#0263b69237

    0 29
  • #2 09 Lis 2017 07:40
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 09 Lis 2017 12:10
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 09 Lis 2017 14:51
    tzok
    Moderator Samochody

    melaniamela napisał:
    Mając 25000zł szukaj auta z roczników od 2012 w górę.
    Za 25 tys. zł nie mogę trafić sensownej Fiesty z dieslem 1.6.... 25tys. zł to nie budżet na dużego kompakta (chyba, że 10+ lat). Gdzie Punto czy Fiesta, a gdzie Octavia? Choć formalnie Octavia to kompakt, ale aspiruje do klasy średniej. Może niezbyt piękne auta ale bardzo praktyczne (zwłaszcza kombi). Niemniej do Octavii, jeśli już koniecznie benzyna, to 1.8T. Ta Octavia z ogłoszenia to już jest IIFL, czyli MY2010.
    melaniamela napisał:
    2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017 = 9
    139000 / 9 = 15444 rocznie / 12 m-cy = 1287km m-c (42km dzień)
    Ktoś w ogóle tym choć by do pracy jeździł czy kupił, postawił w ogrodzie i podziwiał?
    Gdyby to było 1.9TDI to miałbym obiekcje, ale 15 tys. km/rok to całkiem realny przebieg dla prywatnego samochodu w Polsce.
    melaniamela napisał:
    Pierwsze trzy lata bez przeglądu więc kolejny zysk.
    200zł... też mi zysk. Poza tym - mowa o przeglądach rejestracyjnych, musisz za to robić gwarancyjne, gdzie "mały" to dla Punta koszt ok 600zł, a "duży" 1200zł.
    melaniamela napisał:
    17000zł więcej i święty spokój na najbliższe minimum 5 lat.
    Moje Punto, w ciągu pierwszych 3 lat eksploatacji spędziło w serwisie ok 4 m-cy... nie nazwałbym tego "święty spokój". Szczęśliwie wtedy nie było jeszcze moje ;)

    0
  • #6 09 Lis 2017 15:14
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 09 Lis 2017 16:05
    kakibara
    Poziom 27  

    Przebieg to rzecz względna ja osobiście autem 5 letnim dużo droższym i to w dieslu przez ostatnie 2 lata zrobiłem może 15 tyś km po mieście i kto mi zabroni? Nie interesuje mnie że ma filr dpf i że pali od pazdziernika do kwietnia pewnie z 15 lub 20 litrów na 100km, a do pracy mam 2km.
    Taka sama sytuacja tylko w drugą stronę kto mi uwierzy że jezdzilem tylko parę km a nie 50 tys km w roku bo takie auto to tylko na autostrady kto by utrzymywał takie auto żeby jeździć po mieście?
    Jeżeli nie siedziales w skodzie po lifcie to nie można porównywać jej do kia ceed nawet z 2015roku - sam uwazam 1.6crdi za bardzo udany silnik ale wygoda poziom odczuwalnego halasu i wlasciwosci jezdne aut miejskich sa daleko w tyle.
    Klasa auta chociaz tego niemca nie bede wychwalal pod niebiosa to 3 przyklady
    Jezdzilem octavia 2016 rok z ledem na desce - 2.0 tdi 170km 4x4 - to co ona przeżyła i ile przy tym pali dając przyjemnosci z jazdy stawia ją dla mnie na wysokim stopniu w srodku jak audi a6.
    Skoda z tego modelu jedna z przebiegiem 150tys km kilku ludzi może z niej korzystać - zero problemow. 1.4 tsi.
    P.s. przewaznie kazdy ja katuje bo płaci firma.
    Skoda 2014 silnik tsi jezdzi postawiona do firmy jako auto służbowe kto ja weźmie jedzie jak chce za paliwo tez placi firma, ostatnio ją zabralem robilem przegląd pojechalem z rodziną do Bremy autostrada 150km/h plus minus 20km/h normalnie sie odpycha jest lżejsza od diesla i wydaje mi sie ze jest bardziej narażona na boczne podmuchy wiatru takie nie przyjemne- ale na miasto i polskie drogi jak najbardziej.
    Problemy z tsi wtryski i pompa paliwa. Rozrzad zmienili na pasek po 2011 roku chyba że się mylę - chodzi o rok?
    P.s. sprawdz ceny nawet z 1.6 mpi 2004 rok zakupic ladna z gazem czy bez za 15 tys zł to trzeba się nachodzic. 20 tys zl PlN kosztuje 2007.
    Autor chce zakupić auto ładne ktore mu się podoba, a nie praktyczne jak 250d.

    0
  • #8 10 Lis 2017 10:13
    arekb81
    Poziom 25  

    Od kilku lat mieszkam w Gdańsku i odradzam wszystkim zakup samochodów eksploatowanych w tym mieście i ogólnie w Trójmieście. Zmieniając samochód, oglądałem różne przez pół roku w cenie ok. 30 tys. zł. i w końcu kupiłem w Toruniu.

    Ogólnie mówiąc samochody są bardzo zaniedbane i z wyglądu i technicznie. Ludzie jeżdżą dopóki "się nie urwie". Do tego sposób eksploatacji, albo duże korki, albo gaz w podłogę i wyścig z innymi o pierwsze miejsce na czerwonym, dziura, nie dziura, droga z płyt, jeżdżą ile fabryka dała.

    0
  • #9 10 Lis 2017 10:15
    sebap
    Poziom 40  

    No ale przecież tak jest w każdym większym mieście więc wszystkie by trzeba odradzić.

    0
  • #10 10 Lis 2017 14:02
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 10 Lis 2017 14:05
    sebap
    Poziom 40  

    Na to nie ma reguły. Wszędzie są tacy, którzy dbają i tacy, którzy wiążą na sznurki.

    0
  • #12 10 Lis 2017 14:09
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 10 Lis 2017 14:38
    kakibara
    Poziom 27  

    Kultura naprawy nie ma połączenia z miejscem, okolicą wielkością osady czytaj miasta.
    Zależy tylko od osoby naprawiajacej czytaj jego pomysłowości i zdolności.
    Są ludzie ktorzy na parkingu wymieniają sprzegla robią remonty silników - i tacy ktorzy pracują w pięknych garażach - a silikon spod dwóch elementów docisnietych wypływa z glutami i nawet nie przetrze szmatką czy nie zdrapie nożem.
    Dwa ludzie w małych miejscowościach mają także dużo pieniędzy- dziewczyna kupiła z ojcem golfa , katalizator do wymiany, sonda do wymiany, pasek do wymiany, uszczelniacz do wymiany, klocki tarcze do wymiany,plus jakies rzeczy ktore doszły po drodze - dokladnie nie pamiętam bo bylo to 3 lata temu - ale pamiętam minę tej kobiety jak padła suma - bez problemu to przyjęła powiedziała że wyjeżdża na wakacje i za 3 tygodnie chciała by odebrać auto z uśmiechem.
    To że kupila zlepka i jak jej ojciec doradzil to jedno ale żeby zapłacić za naprawę widać że nie sprawiło to jej problemu jak np handlarza jak muszą zapłacić za jakaś usługę - wymien sprzeglo na jednomasowe i tak tym nie będę jeździł także? Każdy ma swoj tok patrzenia na sprawy.

    0
  • #15 11 Lis 2017 01:33
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    arekb81 napisał:
    Zmieniając samochód, oglądałem różne przez pół roku w cenie ok. 30 tys. zł. i w końcu kupiłem w Toruniu.

    Święte miasto, święci ludzie... :D . To i przebiegu nie kręcą..

    0
  • #16 11 Lis 2017 13:57
    Kantylena
    Poziom 14  

    A może jak Octavia to Seat Exeo 1,8T?
    Dużo lepszy silnik i zwykły wtrysk to i o lpg można pomyśleć.

    0
  • #17 11 Lis 2017 14:16
    bearq
    Poziom 36  

    melaniamela napisał:
    Zerknij na miasto. Co drugi to Kia, Hyundai, Mazda, Honda, Suzuki, Toyota. Coraz więcej też Fordów, Citroenów i Peugeotów. Nawet taksówkarze zaczęli masowo rezygnować z niemieckiej marki. Jak myślisz, dlaczego? Ano ino - to skarbonki bez dna.

    Popieram, odkąd znajomy przywozi samochody zza miedzy to aż głupio mi się robi jak ktoś chwali się "nowym" 15 letnim VW z przebiegiem 180 tyś w dieslu. Tam wszystko w dieslu do 4 lat ma nalatane nie mniej jak 200 tyś km.

    0
  • #18 11 Lis 2017 14:20
    tzok
    Moderator Samochody

    Astra J jest strasznie ciasna w środku... w Cruze nie siedziałem ale Chevrolet się wyniósł z Europy.

    0
  • #19 11 Lis 2017 17:39
    kakibara
    Poziom 27  

    Fajnie że myślisz też o innych autach - w oplu i cruz -ie masz ten sam silnik regulacja luzu zaworowego mechaniczna - ale jak ktos mało jeździ to nie problem ale będąc nowym właścicielem na pewno wypadało by ją przeprowadzić - koszt zależy czy jest zgodny z normą(sprawdzenie) czy do regulacji.
    Osobiscie astra j bardzo mi się pidoba - jeżeli można wyrazić swoje zdanie - jeździłem co prawda 1.7 cdti ale w środku miejsca według mnie wystarczająco na średnie auto tej klasy. Ponoć focus troszkę większy - siedzenia bardzo wygodne dużo lepsze niż w modelu H.
    Osobiście jeżeli jeździsz głównie po mieście to 1.4 ma hydrauliczna regulacje zaworów i 1.4 turbo - oby dwa silniki aż proszą sie o lpg i do tego producent wypuszcza je z fabryczna instalacją.
    Osobiście bralbym wyłącznie 1.4 t 140km.
    Cruze to to samo co astra - tak jak kolega pisze wyżej szkoda że ten model uciekł z europy nowy model cruza jest bardzo ładny- typowo europejski.

    0
  • #20 11 Lis 2017 20:23
    tzok
    Moderator Samochody

    W Astrze, począwszy od modelu G prawa noga kierowcy opiera się o tunel środkowy, mnie osobiście to bardzo denerwuje. Nad głową masz sporo miejsca, kierowca i pasażer są dostatecznie daleko od siebie, jednak szeroki tunel środkowy i masywne drzwi sprawiają, że wokół kierowcy i pasażera jest mało przestrzeni. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w Astrze J jest ciaśniej niż w poprzednich generacjach tego modelu. Poza tym to Opel... silniki benzynowe wciąż lubią olej, a blacha ma problem z korozją. W przypadku samochodu bez LPG nie zwracałbym uwagi na sposób kasowania luzów zaworowych.

    0
  • #21 11 Lis 2017 23:30
    patryk44gks
    Poziom 14  

    bearq napisał:
    melaniamela napisał:
    Zerknij na miasto. Co drugi to Kia, Hyundai, Mazda, Honda, Suzuki, Toyota. Coraz więcej też Fordów, Citroenów i Peugeotów. Nawet taksówkarze zaczęli masowo rezygnować z niemieckiej marki. Jak myślisz, dlaczego? Ano ino - to skarbonki bez dna.

    Popieram, odkąd znajomy przywozi samochody zza miedzy to aż głupio mi się robi jak ktoś chwali się "nowym" 15 letnim VW z przebiegiem 180 tyś w dieslu. Tam wszystko w dieslu do 4 lat ma nalatane nie mniej jak 200 tyś km.

    Dokładnie przebieg diesla a zwłaszcza vaga w kombi w nieczech za 4 lata to około 200tys zreszta sam kupiłem sprowadzany samochód vw 1,9tdi 3 letni z niemiec z wiarygodnym przebiegiem 164tys wiec jest prawdziwy a wnetrze było dosłownie jak nowe i zapach był nadal jak z salonu. i jak narazie przez okres ponad 6 lat jak nim jeżdże to nic nie robie tylko olej co 10tys filtry itp dbanie o samochód i to wszystko smiga jak trzeba

    0
  • #22 12 Lis 2017 06:23
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 12 Lis 2017 08:39
    kakibara
    Poziom 27  

    Kierownica nie jest nigdy podejrzana są auta w, których po 50 czy 100 tyś km wygląda na zużyta i takie po 250 tyś km powiedzmy w stanie bdb. Co na to wplywa
    1. Materiał z jakiego jest zrobiona -np. tworzywo sztuczne - najtańsze wersje renault skoda dacia.czy skora i to nawet ta w vw czy audi.
    2. Bardzo duże znaczenie ma potliwosc rak użytkownika
    3. Rodzaj pokonywanej trasy - miasto czy trasa.
    Sam widzialem skode octavie tour z 500 tyś km i kierownica bardzo ok - jezdzila w dalekie trasy.

    1
  • #24 12 Lis 2017 11:26
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak ktoś jeździ po mieście i w stylu "mydełko Fa" to bardzo szybko doprowadzi skórzana kierownicę w Skodzie do stanu jak na zdjęciu. Z drugiej strony miejska eksploatacja to zły prognostyk dla bezawaryjności auta.

    0
  • #25 12 Lis 2017 12:26
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Bardzo mi się podoba podejście do sprawy melaniamela . Też jestem tego samego zdania. Przekonałem się do koreańców, najpierw getz, potem rio, a w tym roku optima. Prowadzę warsztat i zawsze klientom mówię tak -dobrze że Niemcy produkują samochody bo jest z czego żyć. Cały czas wmawiają ludziom że te ich auta są najlepsze (pomijam BMW i Mercedes), a to szmelc jakich mało. Zobaczcie na tytuły niektórych artykułów np: taki to a taki wóz czy może zagrozić golfowi, passatowi itd, czyli w domyśle te wozy to szczyt osiągnięć, reszta to badziewie. Mogę zrobić zdjęcia mojej rio z przebiegiem 100 000 km, a kierownica, pedały, fotele jak nowe. Na 100 000 przebiegu tylko wymiana żarówki. Na gwarancji z żadnych przeglądów nie korzystałem (ani w rio ani w optimie). Poszukaj coś z Hounday'a lub Kia, będziesz zadowolony.

    0
  • #26 12 Lis 2017 12:43
    patryk44gks
    Poziom 14  

    Aleksander_01 napisał:
    Bardzo mi się podoba podejście do sprawy melaniamela . Też jestem tego samego zdania. Przekonałem się do koreańców, najpierw getz, potem rio, a w tym roku optima. Prowadzę warsztat i zawsze klientom mówię tak -dobrze że Niemcy produkują samochody bo jest z czego żyć. Cały czas wmawiają ludziom że te ich auta są najlepsze (pomijam BMW i Mercedes), a to szmelc jakich mało. Zobaczcie na tytuły niektórych artykułów np: taki to a taki wóz czy może zagrozić golfowi, passatowi itd, czyli w domyśle te wozy to szczyt osiągnięć, reszta to badziewie. Mogę zrobić zdjęcia mojej rio z przebiegiem 100 000 km, a kierownica, pedały, fotele jak nowe. Na 100 000 przebiegu tylko wymiana żarówki. Na gwarancji z żadnych przeglądów nie korzystałem (ani w rio ani w optimie). Poszukaj coś z Hounday'a lub Kia, będziesz zadowolony.

    Nie ma nic do rzeczy czy vag czy co inengo ja tam osobiscie lubie vagi w naprawie są proste i cześci tanie i przyjemnie mi sie jezdzi nimi. mam golfa v przebiegu jestem pewny ponad 250kkm mam go juz od ponad 6 lat oczywiscie 1,9tdi i wszystko smiga jedynie to dbac o samochód i to wszystko a nie oszczedzać na wszystkim chcac miec samochód trzeba tez i miec na utrzymanie go w dobrym satnie. Jak narazie nic nie ruszyłem w silniku oprócz hydropopychaczy i panewek na wałku ale to raczej z nudy bo oryginalne były jeszce w db stanie. teraz coś mi sie zaczyna odzywać oryg amortyzator z tyłu ale nie jest wylany czy cos. Ale i tak zmieniam sprezyny i amortyzaoty wszystkie na eibacha

    0
  • #27 12 Lis 2017 19:06
    Vitalyzd
    Poziom 5  

    Już sam nie wiem co wybrać każdy mówi co innego ... nie wiadomo w co wierzyć ... różne pozytywne negatywne opinie na temat każdego silnik i każdej marki ... spodobała mi się skoda octavia 2 ale jedni chwalą drudzy odradzają ... czy auto 9 letnie warte jest 20 - 25 tyś .. ;/

    auto w warszawie kosztuje 20 tyś ten sam model ale 2 lata starszy w gdańsku chcą 24 tyś ...

    https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-bezwypadkowy-drugi-wlasciciel-ID6ze1gE.html

    lecz jedno ma 250 k a drugie 140 k ...

    z kolei tutaj
    https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i30-1-4...=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
    ale słyszałem ze wszystko plastikowe w środku , i głośno przy 120km już się robi...

    0
  • #28 12 Lis 2017 19:47
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 12 Lis 2017 19:51
    bearq
    Poziom 36  

    Pomyśl sam czego potrzebujesz i podejmij decyzję. Koledzy mają rację ale każdy z nich ma inne wymagania co do samochodu. Jeden woli nowszego Hyundaia a drugi starego Mercedesa mimo tego że samochody będą w podobnych pieniądzach.

    0
  • #30 12 Lis 2017 20:35
    3031531
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów