logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrobić dwudrożną zwrotnicę do kolumny podłogowej? Koszt do 15 zł

morlook 09 Sie 2005 10:56 5476 4
REKLAMA
  • #1 1719098
    morlook
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Witam, czy mógłby ktoś pomóc w zrobieniu dwudrożnej zwrotnicy do kolumny podłogowej (chodzi mi o gotowy schemat) bym mógł tylko kupić elementy i polutować je. Sam nie znam się na tym, ale podobno zwrotnice lepiej zrobić samemu bo w gotowych wciskają kit, a ja nie dobiorę parametrów bo im więcej czytam to forum to dochodzę do wniosku że mniej wiem. Nie wiem jaka zwrotnica będzie dobra, więc wy zaproponujcie, chciałbym aby koszt elementów nie przekroczył 15zł za jedną zwrotnicę.

Oto parametry głośników które zamierzam kupić :
    http://www.elektroland.com.pl/product_info.php?products_id=535
    http://www.elektroland.com.pl/product_info.php?products_id=221

Z góry dziękuje za pomoc.
  • REKLAMA
  • #2 1719185
    gdL
    Poziom 27  
    Ocena: 261
    Na początek muszę powiedzieć, że te głośniki mają nieprawdziwe parametry, zwłaszcza niskotonowy. Nie spodziewaj się po nich dobrego brzmienia i mocy 120 Wat po niskotonowcu.

Czym chcesz to zasilać ?

Zwrotnica będzie nieskomplikowana. Przed głośnikiem wysokotonowym musisz dać L-pad, żeby go stłumić, bo pewnie bardzo krzyczy.

Poza tym powinieneś przemyśleć linearyzatory impedancji... Rezystor 6,5 OHM/5W na niskotonowy i taki sam na sekcję wysokotonową. Zakładam, że kupisz 8 ohm.

A jak możesz, to kup sobie co innego. Napiszę ci jak chcesz sensowne głośniki. Bo to jest o kant tyłka rozbić.
    Załączniki:
    • Jak zrobić dwudrożną zwrotnicę do kolumny podłogowej? Koszt do 15 zł tlumik.png (1.52 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • Jak zrobić dwudrożną zwrotnicę do kolumny podłogowej? Koszt do 15 zł zwrotnica.png (2.48 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.