Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Arosa 1.0 MPI - EGR - Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin

03 Gru 2017 10:55 2493 4
  • Poziom 9  
    Witam,
    wracam do mojej mydelniczki Seat Arosa 2003 1.0 MPIpo przejechaniu ~100 KM wyświetliły mi się błędy, prawdopodobnie są one związane z zaworem EGR i immobilizera, które zostały zmienione na nowe, starych nie dało się uratować.

    Polski VAG
    Spoiler:

    KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 01.12.2017 Godzina 18:51:24 °30906032DJ ME7.5.10 4693
    18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16785 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin niedostateczny przepływ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


    VAG-COM Cheak Engine
    Spoiler:

    Control Module Part Number: 030 906 032 DJ Component and/or Version: ME7.5.10 4693 Software Coding: 00001 Work Shop Code: WSC 06441 Additional Info: VSSZZZ6HZ3R013603 VWZ1Z0B2358675
    2 Faults Found:
    18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent
    16785 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0401 - 35-00 - Please Register/Activate
    Readiness: 0000 0100


    VAG-COM Auto - Scan
    Spoiler:

    Chassis Type: 6H - Seat Arosa Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35

    ------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Controller: 030 906 032 DJ Component: ME7.5.10 4693 Coding: 00001 Shop #: WSC 06441 VSSZZZ6HZ3R013603 VWZ1Z0B2358675 2 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 16785 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0401 - 35-00 - Please Register/Activate Readiness: 0000 0100
    ------------------------------------------------------------------------------
    Skipping Address 15-Airbags
    ------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Controller: 6H0 920 800 Component: KOMBIINSTRUMENT RB4 V02 Coding: 00141 Shop #: WSC 65535 No fault code found.


    Od dawna kiedy błąd zaczął się pokazywać zauważyłem, że zwierzyło się spalanie PB.
    Pytanie brzmi, Jak to zrobić ? Jak zaadoptować imboik i EGR w tym nietypowym aucie.

    Z góry dziękuję za pomoc :)
  • Sklep HeluKabel
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Pierwszy błąd mówi o tym że sterownik silnika widzi zbyt niskie napięcie więc może masz słaby akumulator.
    Co do drugiego błędu to jeżeli wymieniłeś zawór EGR i jest on sprawny to należało by zrobić adaptacje zaworu EGR - zazwyczaj bloki pomiarowe (Measuring Blocks) w silniku, kanał 74, przełączyć na ustawienia podstawowe (Basic Settings)i wtedy rozpocznie się adaptacja. Po jej zakończeniu przejść ponownie do bloków pomiarowych.
    Silnik zgaszony, temperatura silnika pomiędzy 10 a 50 stopni.

    Nie wiem co ty tam masz za zawór immo ale pierwsze słyszę o czymś takim w VAG w benzynie.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    grala1 napisał:
    Pierwszy błąd mówi o tym że sterownik silnika widzi zbyt niskie napięcie więc może masz słaby akumulator.


    Akumulator nówka, wymieniony 1 mc temu, może ten błąd pamięta od czasu starego akumulatora.

    grala1 napisał:
    Nie wiem co ty tam masz za zawór immo ale pierwsze słyszę o czymś takim w VAG w benzynie.


    Wcześniej miałem problem z odczytaniem błędów przez VAG, okazało się, że problem jest z powodu odłączenia immobika i złego spięcia kabli przez "specjalistów".

    grala1 napisał:
    Co do drugiego błędu to jeżeli wymieniłeś zawór EGR i jest on sprawny to należało by zrobić adaptacje zaworu EGR - zazwyczaj bloki pomiarowe (Measuring Blocks) w silniku, kanał 74, przełączyć na ustawienia podstawowe (Basic Settings)i wtedy rozpocznie się adaptacja. Po jej zakończeniu przejść ponownie do bloków pomiarowych.
    Silnik zgaszony, temperatura silnika pomiędzy 10 a 50 stopni.

    postaram się to zrobić i odpowiedzieć.
    Dodano po 18 [godziny] 45 [minuty]:
    Wykonałem odpowiednio powyższe czynności, niestety z problemu w następny problem, pokazał się error i przywróciło mi jakieś złe ustawienia.
    Wrzucam screeny:
    Seat Arosa 1.0 MPI - EGR - Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalinSeat Arosa 1.0 MPI - EGR - Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin
    Seat Arosa 1.0 MPI - EGR - Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalinSeat Arosa 1.0 MPI - EGR - Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin

    Proszę o pomoc
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Błąd mowi o tym że nastawy dla EGR nie zostały zrobione.
    Mogło nie dać sie ich zrobić np z powodu uszkodzenia zaworu lub braku spełnienia warunków.
    Jaka była temperatura silnika jak to robiłeś, czy był on zgaszony?
    Co robiłeś w bloku 60?
    Spróbuj raz jeszcze kiedy silnik będzie miał temperaturę ok 30 stopni, będziesz ja widział w blokach pomiarowych.
    Zanim zrobisz adaptacjE przechodząc z Measuring Blocks do Basic Settings na kanale 74 to skasuj błąd i wejdź w Adaptacje i w kanale 00 daj Test, Save, OK.
  • Poziom 9  
    grala1 napisał:
    Jaka była temperatura silnika jak to robiłeś, czy był on zgaszony?

    tak między 20-60 (silnik zgaszony, na zapłonie)

    grala1 napisał:
    Co robiłeś w bloku 60?

    Po błędzie sprawdziłem tylko inne bloki, nie przeprowadzałem na nich żadnych działań

    grala1 napisał:
    Zanim zrobisz adaptacjE przechodząc z Measuring Blocks do Basic Settings na kanale 74 to skasuj błąd i wejdź w Adaptacje i w kanale 00 daj Test, Save, OK.

    Postaram się tak zrobić, dam znać jak jak poszło.