Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 II 2.0HDI RHR - Delikatne szarpanie silnikiem w zakresie 1200-2000obr

lukashb 03 Gru 2017 11:52 753 25
  • #1 03 Gru 2017 11:52
    lukashb
    Poziom 38  

    Witam, Pacjent Citroen C5 2.0 HDI 136 koni, silnik RHR. Jest taki problem z autem, że szarpie nie równomiernie podczas delikatnej jazdy, bardziej utrzymywania prędkości w zakresie 1200-2000 obrotów, powyżej tego ten efekt znika. Auto jest po delikatnych przejściach mechanicznych, było kilka napraw oto one:
    -zregenerowana turbosprężarka, wsadzono nowy koras, zostały tylko muszle, wykonano przez firmę ze Stalowej Woli.
    -Oczyszczono układ dolotowy cały ponieważ turbo puściło olej
    -Na tyle na ile się dało oczyszczono katalizatory i FAP bo olej przeleciał przez wydech na zewnątrz z turbo.
    -Usunięto wadę smarowana turbo (stąd jej uszkodzenie - wytarty wałek zupełnie)

    I teraz, jedziemy, mamy 40kmh, obroty rzędu 1500obr i czuć takie szarpanie delikatne, jak by nie było mocy w tych momentach.
    Co zrobiono:
    -wymiana przepływomierza, na drugi sprawny, bez zmian
    -wymiana EGR na drugi sprawny, również bez zmian
    -przyślepienie EGR, no i tak samo, również szarpie

    Dopiero odłączenie EGR (wtyczka) daje stuprocentową poprawę i nie szarpie, tak samo odłączenie przepływomierza nie powoduje szarpania, nawet przy zapiętym EGR. Co jest problemem??

    Lexia nie wykazuje żadnych błędów, parametry w normach, porobiłem wczoraj logi oczywiście, mam zrzuty, nie długo wstawię.
    Robiłem próbę przelewową, licząc wtryski po kolei od strony rozrządu, to 1 nalał 19ml, 2,3,4 16ml.
    Na teraz powiem, nie podobają mi się korekcje wtryskiwaczy na wolnych obrotach:
    1 101.3%
    2 96%
    3 102%
    4 105%

    Podczas jazdy 103.9% wszystkie.
    Dolałem 100ml oleju 2T do paliwa, lekko poprawiły się korekcje, tzn 4 wtryskiwacz spadł do 102%, 2 wahał się bez zmian w sumie większych....
    Prosiłbym o pomoc, gdyż już przerasta mnie auto. Osobiście podejrzewam zniszczony FAP przez olej który przepchał się do końca wydechu. Jest lekko przypchany uważam. Wstawię nie długo logi jak wygląda przepływ powietrza, sterowanie turbo i EGR. Dzięki.

    Z odpiętym EGR: przepływ z przepływki jak i z turbo identyczny
    Citroen C5 II 2.0HDI RHR - Delikatne szarpanie silnikiem w zakresie 1200-2000obr

    Z dopiętym EGR poniżej: lekkie zafalowania, w 34 sekundzie zaznaczone szarpnięcie. Widać taki ząb...
    Citroen C5 II 2.0HDI RHR - Delikatne szarpanie silnikiem w zakresie 1200-2000obr

    Citroen C5 II 2.0HDI RHR - Delikatne szarpanie silnikiem w zakresie 1200-2000obr

    Citroen C5 II 2.0HDI RHR - Delikatne szarpanie silnikiem w zakresie 1200-2000obr

    0 25
  • #3 05 Gru 2017 20:46
    szymitsu21

    Poziom 32  

    zarówno jedno jak i drugie wyklucza pracę EGR.
    Szedł bym w tym kierunku.

    0
  • #4 05 Gru 2017 21:07
    lukashb
    Poziom 38  

    Ale co proponujesz? EGR podstawiony, przepływka także.... skłaniam się ku wtrysku raczej, ale nie wiem czy dobry trop?

    0
  • #5 05 Gru 2017 21:25
    szymitsu21

    Poziom 32  

    Widzę że sporo wzrasta przepływ powietrza a nie powinien.
    walczyłem kiedyś z takim, sprawdź albo podmień czujnik położenia turbo.

    0
  • #6 06 Gru 2017 17:59
    Roberted
    Poziom 2  

    U mnie był problem właśnie z tym czujnikiem i po wymianie ok.

    0
  • #7 08 Gru 2017 01:16
    lukashb
    Poziom 38  

    To nie czujnik, sprawdzono, wskazania poprawne z założonymi przez ECU. Dziś kolejna próba przelewowa po stosowaniu mixolu: wtrysk 1: 15ml/4min, wtrysk 2,3,4:10ml/4min na rozgrzanym aucie. Ki diabeł Panowie?

    0
  • #8 08 Gru 2017 10:27
    szymitsu21

    Poziom 32  

    lukashb napisał:
    To nie czujnik, sprawdzono, wskazania poprawne z założonymi przez ECU. Dziś kolejna próba przelewowa po stosowaniu mixolu: wtrysk 1: 15ml/4min, wtrysk 2,3,4:10ml/4min na rozgrzanym aucie. Ki diabeł Panowie?



    Jeszcze nie miałem przypadku żeby diagnostyka wykazała uszkodzenie tego potencjometru.

    Bardzo często są szpilki których tester i ECU nie rejestruje.

    0
  • Pomocny post
    #9 08 Gru 2017 13:16
    mlody861
    Poziom 6  

    Podobny problem miałem w Corsie 1.3 multijet 2012r raz na jakiś czas przy równomiernej jeździe odczuwalne było poszarpywanie ale tylko na dobrze rozgrzanym silniku (po przejechaniu 20-30km) przyczyną był zawór egr po wymianie na nowy wróciło do normy a komputer nie wywalał żadnego błędu i parametry również były w normie.

    0
  • Pomocny post
    #10 08 Gru 2017 20:44
    alex179
    Poziom 5  

    Sprawdź sondę lambda ps co prawda miałem problem w benzynie.

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Gru 2017 15:21
    akkoko
    Poziom 9  

    Proponuje podmienic przepustnice. W tych przepustnicach zebatki od klapy ktora jest zamknieta dosyc szybko sie zuzywaja. Mozna to sprawdzić po sciagnieciu plaskiej oslony na przepustnicy.

    0
  • Pomocny post
    #12 09 Gru 2017 15:57
    krzysiek775
    Poziom 16  

    Jeżeli to szarpanie występuje podczas wypalania FAPa, to jak kolega wyżej zauważył, może być problem z klapą ciepłego powietrza. Podczas wypalania FAPa, zostaje ona otwarta, a klapa zimnego powietrza (z intercolera) zostaje zamknięta. Druga możliwość to nieszczelność na wężykach sterujących (klapy sterowane podciśnieniem). Na wyłączonym silniku, ściągnij wężyki z klap i spróbuj w te wężyki dmuchnąć ustami. Autor napisał że podejrzewa uszkodzony FAP. Jeżeli FAP byłby przytkany, sterownik to wykryje po ciśnieniu różnicowym między wlotem a wylotem i może próbuje go wypalić, a problem z klapą, wężykiem lub zaworem sterującym, powoduje dławienie silnika. Takie moje przemyślenia.

    Na trzecim obrazku masz:
    Wartość zadana wydatku powietrza - 251
    Zmierzony wydatek powietrza - 261
    Czy ten pomiar był wykonany na przyslepionym EGRze?

    0
  • #13 09 Gru 2017 17:04
    lukashb
    Poziom 38  

    Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury. Na zimnym nie czuć tego. Podczas wypalania fapa fakt, jest takie szarpanie, ale to jest inne zupełnie w odczuciu, ale tak, jest. Wężyki wszystkie sprawdzone na szczelność, od samej pompy przez akumulator podciśnienia, do każdego z 3 zaworków i do turbo i do przepustnicy. Szczelne. Kolektor dolotowy zdjęty, wyczyszczony z nagarów, swoją drogą potężnej ilości nagarów. Nie pomogło.
    Podejrzewam fap z tego powodu, że auto ma kiepską historię, właściciel poprzedni (Niemiec) był ślepy i głuchy prawdopodobnie, i nie zauważył usterki turbo. Olej w silniku który był (wchodzi tam dobre 5l prawie) wyleciał wydechem, poprzez katalizatory i właśnie FAP. O ile pierwszy katalizator wypaliłem i wylałem z niego prawie 500ml oleju po rozgrzaniu, o tyle reszty sam nie wyczyściłem tylko po rozgrzaniu już auta po naprawie turbo, spaliny same wygoniły resztę oleju, tu prawie litr było jeszcze. Po tym przestał kopcić z wydechu i w sumie uważaliśmy, że już niema oleju. Ale to co się spiekło na ściankach na ceramice fapa, to zostało w nim... olej się zwęglił i koniec. Mamy tez problem z dojściem, czy wtrysk jest uszkodzony jeden czy nie, jest na nim za duży przelew, i w lexii jest na nim za duża korekcja (100% a na uszkodzonym 105-107%). Do tego auto ma straszny przedmuch ze skrzyni korbowej, mgła olejowa wylatuje gdzie się da po zdjęciu korka oleju, np czy ciągle leci bagnetem i całe wygłuszenie ma plamy. Ja osobiście mówię, że na skutek zmniejszonej kompresji i tak dość niskiej jak na diezle (RHR 20bar!) jeden wtrysk musi nadlewać paliwa. Stąd kopcenie mocne które zabija fapa i ten się wypala po 200km, czasem 300km. Na wolnych ecu koryguje dawki więc równo pracuje, podczas jazdy dawki są stałe z racji stałych obrotów i mam szarpanie, bo jeden cylinder słabszy. Do tego przedmuch ze skrzyni moim zdaniem przemawia za pierścieniem. Człowiek poprzedni lał longlajfa o ile w ogóle taki występuje w tej marce, ale zapomniał o zmianie chyba długo. Silnik przepłukałem naftą z olejem i potem samą naftą. Sporo syfu spłynęło. Co Panowie myślą o tym?

    0
  • #14 09 Gru 2017 17:15
    akkoko
    Poziom 9  

    A jak z płynem elois do wypalania. Czy już robiłeś dolewkę. Jeżeli tak to proponuję mechanicznie wyczyścić filtr FAP. Wypalana jest tylko sadza natomiast w filtrze pozostaje tlenek płynu elois, który zatyka filtr. Na YT jest filmik jak wymyć filtr fap w C5. U mnie filtr czyścili sprężonym powietrzem. Ale po wyczyszczeniu trzeba wgrać "nowy filtr". Jeżeli filtr jest zapchany to za chwilę wydmucha ci uszczelkę w filtrze.

    0
  • #15 09 Gru 2017 17:20
    lukashb
    Poziom 38  

    Dolewka fizycznie nie była potrzebna, auto ma pełny zbiornik eloysu. Robiłem za to reset właśnie filtru i reset płynu, o dziwo zaczął od teraz dozować płyn, bo tak ciągle stała wartość na 141g. Aktualnie zbliża się do 150g lub więcej, muszę podpiąć się i sczytać. Narazie krążę wokół 1 cylindra i niższej kompresji, i większej dawce na tym wtrysku (4 wtrysk 1 cylinder, ach te Francuzy, odwrotnie :)) jeżeli się potwierdzi, że to tu problem, to kiepsko. Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #16 09 Gru 2017 18:18
    akkoko
    Poziom 9  

    A jaki przebieg ma autko

    0
  • Pomocny post
    #18 09 Gru 2017 19:05
    akkoko
    Poziom 9  

    Tego dodatku starcza max na 180 tyś a wiec był dolany. Przy uzupelnieniu powinno sie wymienic tez filtr fap ale tego się nie robi bo drogo. Jak jest możliwość umyc go fizycznie. I w programie wpisac nowy filtr. Zapchany fitr tlenkiem tego dodatku stawia duży opór a filtr ma dwa czujniki jeden przed filtrem drugi za. Być może komputer nie moze dobrze sterowac pracą silnika gdyż spaliny swobodnie nie są wyprowadzane.

    0
  • Pomocny post
    #19 10 Gru 2017 10:00
    melas
    Poziom 25  

    Na ten przebieg(swoją drogą najlepszy dla polskiego kupca), to silnik powinien pracować jak dzwon , a twój ma chyba najlepsze czasy za sobą.

    0
  • Pomocny post
    #20 10 Gru 2017 17:09
    mlody861
    Poziom 6  

    Kiedyś dopalałem FAP w takim silniku i skończyło się na potopionych tłokach przez uszkodzone wtryskiwacze.

    0
  • #21 10 Gru 2017 17:32
    lukashb
    Poziom 38  

    Pięknie, zatem trzeba rwać wtryski i na stół probierczy je dać. Zwłaszcza, że jeden przelewa i ma korekcje znaczne. Będę je próbował wyciągać w przyszłym tygodniu. Poinformuję o efektach.

    0
  • #22 10 Gru 2017 18:18
    szymitsu21

    Poziom 32  

    lukashb napisał:
    Pięknie, zatem trzeba rwać wtryski i na stół probierczy je dać. Zwłaszcza, że jeden przelewa i ma korekcje znaczne. Będę je próbował wyciągać w przyszłym tygodniu. Poinformuję o efektach.



    Zdajesz sobie sprawę, że prawdopodobnie nic to nieda ?

    0
  • #24 10 Gru 2017 19:38
    szymitsu21

    Poziom 32  

    lukashb napisał:
    Zatem co to może być Twoim zdaniem? bo już błądze...


    Nie sprawdziłeś jeszcze tego potencjometru o którym mówiłem.

    0
  • #26 11 Gru 2017 07:39
    mlody861
    Poziom 6  

    Jeżeli masz spadek kompresji na którymś z cylindrów to masz odpowiedz na Twoją usterkę i tak naprawdę postawioną diagnozę.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo