Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 MPI 2003 r - Czym posmarować mechanizm silniczka wycieraczek?

08 Gru 2017 18:01 489 7
  • Poziom 13  
    Witam
    Moja tylna wycieraczka w seicento po wyłączeniu zatrzymywała się w różnych miejscach na szybie. Rozebrałem mechanizm silniczka i zauważyłem, że cały mechanizm jest wysmarowany zielonym towotem łącznie ze ścieżkami na tym plastikowym kółku oraz trzema blaszkami które stykają się ze ścieżkami tarczy. Czym w ogóle powinno smarować się tryby oraz te ścieżki. Za winnego mojej usterki uważam właśnie ten smar oraz jedną blaszkę która słabo sprężynuje. Co o tym myślicie?
  • Poziom 42  
    magnus27 napisał:
    Za winnego mojej usterki uważam właśnie ten smar oraz jedną blaszkę która słabo sprężynuje. Co o tym myślicie ?
    Wytrzyj smar ze ścieżek i spróbuj czy wycieraczka działa, lekko doginając ruchomą blaszkę styku. Smar powinien być tylko na częściach obracających się i na ząbkach trybików. Pewnie było zbyt dużo smaru i rozlał się tam, gdzie nie jest wskazany.
  • Poziom 43  
    Witam. Smar nie ma nic do zatrzymywania się wycieraczki. Podłącz napięcie zasilania pod sam silnik i sprawdź czy pracuje normalnie bez zatrzymań, silnik ma wyprowadzenia zielony i brązowy przewód.
  • Poziom 32  
    To że się zatrzymała to raczej jest wina zapieczenia ośki wycieraczki w tej tulejce która wychodzi na zewnątrz, w tej tulejce jest taka druga, plastikowa tulejka/łożysko osi wycieraczki. Zatarcie ośki w tym plastiku było najczęstszą przyczyną zatrzymywania się wycieraczki i w ostateczności spalenia silnika, lub bardzo częstego palenia się bezpiecznika wycieraczki.
  • Poziom 13  
    Ośka w tulejce chodzi bardzo lekko, też to podejrzewałem, ale ktoś wcześnie musiał ją wyczyścić. Jutro podegnę blaszki i złoże bez smaru na blaszkach i zobaczę co będzie. Zamierzam jeszcze wymienić oring na ośce przy okazji.
  • Poziom 29  
    Kup tzw "biały smar" w sprayu i popryskaj na obrotowe części mechanizmu. Mechanizm ogólnie wadliwy ale nie aż tak jak w samochodach VAG ze spryskiwaczem w osi wycieraczki
  • Poziom 25  
    bubu1769 napisał:
    Możesz smarować każdym smarem nie przewodzącym prądu.


    Części plastikowych nie smaruje się każdym smarem, ponieważ smary do części metalowych skracają życie plastików.
    Do części plastikowych należy używać smarów do plastiku.
    Smar na stykach jest pożądany i nie trzeba go wycierać.