Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prasa mimośrodowa PMS - modernizacja

12 Gru 2017 14:54 1125 14
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich
    Mam zająć się modernizacją prasy mimośrodowej na zakładzie w celu uzyskania odpowiedniej kategorii bezpieczeństwa. Niestety dokumentacji człowiek nie uświadczy co chyba jest już jakimś standardem na dużych zakładach. Zaplanowałem obecnie sobie, na początek zdobycie wiedzy jak to ustrojstwo działa i z jakich głównych komponentów jest złożone. No i natknąłem się niestety na podstawowy problem. Jak rozpoznać czy prasa jest ze sprzęgłem pneumatycznym czy mechanicznym? Jestem kompletnie zielony z tematu działania pras więc na chwilę obecną muszę szybko zgłębić temat.
    Po rozmowie z operatorem wiem, że podobno niestety nie da się tej maszyny zatrzymać po tym jak ruszy. Obecny system bezpieczeństwa nawet po wciśnięci grzybka zakończy cały cykl pracy maszyny (jeśli oczywiście już ruszyła). Zastanawia mnie czy na tego typu maszynie w ogóle będę miał możliwość osiągnięcia kategorii 4. Skoro teoretycznie nie jestem w stanie jej zatrzymać po jej ruszeniu.

Elementy na maszynie podłączone obecnie do układu sterującego:
    4x elektrozawory do sterowania siłownikami od osłon
    2x czujniki indukcyjne sprawdzające położenie wałka
    1x elektro zamek uwalniający ruch maszyny
    1x falownik
    1x konsola sterowania dwuręcznego
    3x krańcówki do osłon
    3x odczyt stanu siłowników

Był bym wdzięczny za wszystkie sugestie i ogólną pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14