Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2,3 165KM 2015 - P0101 - błąd przepływomierza powietrza

13 Dec 2017 13:28 10776 21
  • Level 18  
    Cześć,
    Renault Master 2,3 dCI 120kW 2015 sterownik silnika SID309. Problem jest następujący: podczas jazdy sporadycznie traci moc, wyrzucając błąd P0101 - Sygnał przepływomierza powietrza - sygnał za wysoki.

    Sprawdzone:
    - kolektor dolotowy szczelny
    - przepływomierz powietrza podmieniony z jeżdżącego samochodu
    - piny w złączy przepływomierza OK

    Próbowałem w jakikolwiek wywołać usterkę, odpinając złącze, zwierając piny przepływomierza przez kontrolkę do masy i plusa. Wyrzuca wtedy błędy napięcia odniesienia 5V, bądź sygnał z przepływomierza zbyt niski. Sygnału za wysokiego nie jestem w stanie wywołać.

    Macie jakieś pomysłu?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 13  
    Zewrzyj z pierwszym. I zobaczysz co dalej. Ale jeżeli błąd P0101 to Bosch.............................
  • Level 18  
    Czyli jednak sugerujesz wymiane przepływki na boscha?
    Zewrzeć z pierwszym? Jeśli przy podpietej kostce, na sygnał podam nawet 5V bądź 12V (przez małą kontrolke) to i tak błąd wychodzi sygnału za niskiego.

  • Level 34  
    przecież to przepływomierz z wyjściem cyfrowym, musiałbyś się nieźle postarać żeby wygenerować sygnał za wysoki ;P
  • Level 18  
    wiem, że sygnał wyjściowych przelicza na podstawie częstotliwości. Ale i tak dziwne jest to, że po podaniu 5V czy 12V, samochód wyrzuca błąd sygnału za niskiego. Zamówię jednak ten przepływomierz i dam znać
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 18  
    temat niestety nadal aktualny. Wymiana przepływomierza nie przyniosła rezultatu. Choć błąd zapala się po ok 150km teraz.
    Macie jeszcze jakieś pomysły?
  • Level 39  
    No a co pokazują parametry rzeczywiste, prawidłowy przepływ powietrza?
  • Level 18  
    O ile komputer mnie nie przekłamuje (a zdarza się) porównując wartość rzeczywistą z wymaganą, na wolnych obrotach prawie się pokrywają wykresy. Podczas jazdy przeskalowanie dochodzi do 10-15%, ale choćbym nie wiem jak długo starał się cisnąc samochód z nogą w podłodze, bez zmiany biegów, błąd nie wyskoczy przez te długi czas. Wyrzucić go potrafi przy spokojnej jeździe, kiedy przeskalowanie wynosi 5%. Ogólnie analizując nagrane wartości z przepływomierza, po zapaleniu się kontrolki silnika, nawet cofając się wstecz na 5min, nie widać żadnych pików, ani żadnego większego przeskalowania, niż to co widać przez dziesiątki kilometrów.

    Na trzech przepływomierza to samo (choć na oryginalnym zapalał się błąd sporo wcześniej. Nie wiem, może przypadek, może był uszkodzony pierwszy przepływomierz, drugi z jeżdżącego auta, trzeci nowy). Wiązka sprawdzona pod obciążeniem. Doświadczalnie, przecinając przewody, zwierając do masy, nie da się wywołać tego błędu. Oczywiście cofnięcie wartości adaptacyjnych Clipem wykonane. Dlatego temat przepływomierza bym odpuścił.
    Turbina również działa poprawnie, wartość doładowania max do 2,2atm, a po przekroczeniu 3 tys obrotów, wartość ta spada, więc wnioskuję, że geometria, nie zacina się nawet sporadycznie, po nagrzaniu
    Wysterowując podzespoły silnika (elektryczny EGR, elektryczna zmienna geometria dolotu, elektryczny zawór chłodniczki spalin) wszystko działa.
    Jedynie zauważyłem, że wysterowując dwie elektryczne pompki wody EGRu, pojawiają się ich błędy (mimo, że nigdy takowych nie miałem: P24A8 i P24A7) i pompki nie chodzą. Wiązki do nich są OK, zasilania dostają, więc skoro zepsute to zamówiłem, powinny jutro przyjść, choć trochę sceptycznie do tego podchodzę.
  • Level 34  
    ptr92 wrote:
    że wysterowując dwie elektryczne pompki wody EGRu, pojawiają się ich błędy (mimo, że nigdy takowych nie miałem: P24A8 i P24A7) i pompki nie chodzą

    Stawiam że pompki sprawne .
    CO do błędu przepływki przydałaby się diagnoza czymś co zostało stworzone dla Renaulta , bo może się okazać że ten błąd to nie ten błąd :cry:
  • Level 18  
    P0101, nie może być inaczej niż przeplywomierz. Komputery potrafią przeklamac co do tłumaczenia błędu, ale nie odnośnie kodu błędu.
    Co do pompek. Jest jeszcze trzecia, ona działa po wysterowaniu komputerem.
  • Level 18  
    ireneusz1981 wrote:
    Głupota może , ale czy filtr powietrza na odpowiedni jest założony i czy nie za bardzo brudny.

    do filtra zaglądałem, jest OK, nie pamiętam jakiej filmy, ale chyba mann. Czy od tego pojazdu? pasuje dobrze, ale sprawdzę po katalogu dla pewności.

    kjbip wrote:
    Podepnij clip

    a czego oczekujesz od tego CLIPa? jakieś inne wartości? KTS nic nie pokazuje przez 150km, a CLIP pokaże? w KTSie mam wartości rzeczywiste ze wszystkich czujników, w pojeździe, myślisz, że CLIP będzie miał ich jeszcze wiecej? Wysteruję jakieś podzespoły, których KTSem nie jestem w stanie wysterować, czyli? Przeczytaj od początku dyskusję, jak próbujesz pomóc.
    PS Zaskoczę Cię, CLIP nic nie wniósł, oprócz resetu wartości adaptacyjnych przepływki.

    genek1000 wrote:
    Stawiam że pompki sprawne .

    Pompki zamontowane, stare były zepsute.
    Ciekawe jest to, że stare pompki nie działy, a komputer nie widział błędu, więc myślałem, że działają one jedynie po zgaszeniu rozgrzanego samochodu. A okazuje się, że działają cały czas, nawet jak silnik ma poniżej tych 90stopni.
  • Level 10  
    ptr92 wrote:
    myślisz, że CLIP będzie miał ich jeszcze wiecej?
    być może
    Ale na pewno nie będzie kłamał
    Daj wykres z przepływki z obrotami
  • Level 18  
    kjbip wrote:
    Daj wykres z przepływki z obrotami

    a jaki wynik przy 3tys obrotach będzie poprawny? 1300mg, czy może 700mg? żebyś chciał to porównać odpowiednio, musiałbyś mieć wykresy dodatkowo ciśnienia doładowania, otwarcia EGR itp. Nie wolno porównać wartości z przepływki tylko z obrotami...

    Liczę na to, że temat będę mógł niedługo zamknąć. Pojeździłem trochę wieczorem.
    Jak samochód miał wejść w awarię, to działo się to zawsze, przy odpuszczaniu gazu, nigdy przy przyspieszaniu. Tłumaczyłem to tym, że samochód nie chce tracić mocy, np w trakcie wyprzedzania, dlatego błąd zgłaszał w momencie "nieprzyspieszania". Ale przy puszczeniu gazu, wcześniej wartości rzeczywista do wymaganej nie pokrywały się, a teraz przeskalowanie jest przy przyspieszaniu i równej jeździe, ale już przy odpuszczeniu gazu wartości idealnie się pokrywają.
    Czyżby jednak wydajniejsze! chłodzenie zaworu EGR miało, aż taki wpływ na przepływ spalin? Podkreślę, że samochód nie widział awarii elektrycznych pompek EGRu, więc sam EGR nie wchodził w awarię.
  • Helpful post
    Level 30  
    A może odłącz te pompki i zobacz czy wróci błąd podczas odpuszczenia gazu. A swoją drogą ciężko rozgryźć logikę przepływu powietrza tego mastera. Po założeniu tych pompek mogła się lekko zmienić temperatura spalin, ale odczyt temperatury powietrza jest tylko w MAF chyba. Jaki tam masz przebieg?.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Z reguły ten błąd zawsze się pojawia gdy jest nieszczelność za turbiną tak z mojego doświadczenia.
  • Level 18  
    Mógłbym tak sprawdzać, jakby błąd nie wychodził po tym 150km.
    Co do nieszczelności, ma to jak najbardziej sens, ale już sprawdzałem, w taki sposób, że nabijałem ciśnienie kompresorem w kolektor, zatykajac wejście kolektora ręką.
    Nigdzie nie syczy, jedynie pod ręką;)
    300tys. Myślisz o przedmuchach silnika? Wtedy raczej wartość na.przepływomierzu byłaby zbyt niska.
  • Level 34  
    ptr92 wrote:
    PS Zaskoczę Cię, CLIP nic nie wniósł, oprócz resetu wartości adaptacyjnych przepływki.

    I co ? Clip tez pokazał błąd - sygnał przepływomierza za wysoki ?
    Na tym forum siedzą pracownicy ASO. NA podstawie błędów z CLIP i na podstawie obserwacji pojazdów które naprawiają potrafią coś wydedukować .
    Poza tym kilkukrotnie spotkałem się z tym że błędy są inaczej tłumaczone prze różne firmy od sprzętu diagnostycznego.
  • Level 1  
    Sorki ale po wymianie tych pompek błąd znikł
  • Level 18  
    potwierdzam. Samochód jeździ i nie traci mocy:)