Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus C-330 - Hydraulika ursus c-330

Acki87 25 Jan 2018 09:31 3645 9
  • #1
    Acki87
    Level 6  
    Witam
    Mam problem z hydraulika w ursusie c330 . Mianowicie mam założonego tura i zdarzają się przypadki w których przy odpaleniu ciągnika nie podnosi czasem czekam 5 min czasem 15 a czasem podnosi odrazu . Kupiłem maszt hydrauliczny na tył zamontowałem podłączyłem przewód pod gniazdo które znajduje się na błotniku . Maszt raz mi podnosi na na wysokość 1 metra , przy następnych probach już wogole . ( Przed wymianą pompy) Wymieniłem olej , filtr oraz pompę chydrauliczna wzmocniona 24 l . W tej chwili po uruchomieniu silnika pompa wyje , tur podnosi gorzej niż na oryginalnej pompie 18l a maszt wogole nie podnosi . Czy ktoś może coś pomoc ?? Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Niewiem jak w C330, ale w dowolnym układzie hydraulicznym przyczyną może być zapchany smok, rozdzielacz, uszkodzone sterowanie rozdzielacza, niewidoczne nieszczelności w instalalacji hydraulicznej.
  • Helpful post
    #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Wyjąca pompa stawia opór silnikowi, tj. przy puszczeniu sprzęgła słychać że silnikowi spadają trochę obroty?
    Czy masz rozdzielacz błotnikowy oryginalny (cieknący) czy przerobiony na nowy?
    TUR podłączony na sterowanie z rozdzielacza podnośnika (pod siedzeniem)?
    Podnośnik działa poprawnie?
    Jaki olej zastosowałeś?
  • #5
    Acki87
    Level 6  
    Witam nie zawsze obroty silnika spadają . Tur jest podłączony pod rozdzielacz pod siedzeniem , działa poprawnie . Rozdzielacz na błotniku jest orginalny ale nie był używany przez około 20 lat , poprostu zastał się i musiałem go uruchomić . Zawory wszystkie posprawdzalem i powymienialem kulki w zaworach , ponieważ były wybite . Olej zastosowałem hipol . W tej chwili będę wymieniał rozdzielacz na błotniku , ponieważ uważam że mechanizm przepuszcza , tzn przy probie podnoszenia , opada . Pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    Tzn przy probie podnoszenia nie podnosi odrazu tylko po jakimś czasie a jeśli podnoszę ciężar i przestawiam gałkę w tryb neutralny opada ok 5 cm do dołu

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jeszcze jedna rzecz tur nie podnosi odrazu tylko po krótkiej chwili .
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Jaki Hipol? Przekładniowy do samochodów, 80W-90 GL-5? To nie jest olej przeznaczony do hydrauliki! Co prawda Orlenowski 80W-90 GL-4 jest to samo co Hipol 6 (80W GL4), lecz jest jedynie dopuszczony do stosowania jako ciecz hydrauliczna, gdyż w tamtych czasach nie było takich dedykowanych olejów. Dopiero na przełomie lat 80/90 powstał Agrol U (80W GL-4 ISO100) który jest pełnowartościowym olejem hydrauliczno-przekładniowym. Olej przekładniowy w temperaturach ok. 0°C jest za gęsty i stąd oporna praca hydrauliki. Jeśli TUR i podnośnik to najważniejsze zastosowanie ciągnika, to powinieneś stosować oleje UTTO klasy 80W (wspomniany Agrol U) lub ew. bardziej rzadszego klasy 10w-30 (ISO46, takiego jak w każdym nowoczesnym ciągniku).
    Pomijając kwestię oleju, tak jak poprzednik napisał szukaj błędów w montażu pompy, bo widać że nie ma ciśnienia lub układ się zapowietrza.
  • #7
    Acki87
    Level 6  
    Hipol gl-4 80 w -90 taki mam , byłem u ( fachowców) ... I powiedzieli mi że taki jest dobry , na takim starym sprzęcie .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ciśnienie sprawdzali mi i jest, n
    a poziomie 120 barów , niewiem czy to jest za mało czy za dużo ?

    Dodano po 16 [godziny] 13 [minuty]:

    Sprawdziłem kolano przy pompie , nie widać żadnych uszkodzeń , ale olej ewidentnie jest spieniony
  • #8
    Acki87
    Level 6  
    Znalazłem usterkę problem rozwiązany , dziki wszystkim za pomoc . Pozdrawiam




    Moderated By T5:

    Regulamin
    3.2. Autor tematu, po uzyskaniu odpowiedzi będącej rozwiązaniem problemu, jest zobowiązany zamieścić podsumowanie ze wskazaniem rozwiązania oraz zablokować wątek poprzez kliknięcie w przycisk rozwiązano.

  • #10
    Acki87
    Level 6  
    Przyczyna braku szczelności w układzie hydraulicznym był brak uszczelki na wejściu pompy , tzn znajdują się tam 2 uszczelki w simeringu mniejsza i pod nim większą . Ktos kto wcześniej rozbierał nie zamontował tej większej uszczelki . W tym cały problem . Pozdrawiam