Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 TDI-nie działa wskaźnik paliwa, temp. oraz miga kontrolka.

12 Lut 2018 19:43 1857 15
  • Uczeń
    Witam. Sprawdzałem czujnik temperatury cieczy w Golfie IV 1.9 TDI i okazało się że zrobiłem zwarcie które poszło na licznik i przez to nie działa wskaźnik paliwa, temperatury oraz miga kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Podmieniłem licznik z benzyny i wszystko działa ale niestety immo blokuje rozruch.. czy jest ktoś w stanie powiedzieć co się uszkodziło w tym liczniku? Ewentualnie zaznaczyć na zdjęciu i opisać jak to sprawdzić miernikiem o ile idzie. Chciałbym wymienić tą uszkodzoną część bo lutować potrafię i kupić daną część po numerach produktu ale na ten moment nie stać mnie na nowy licznik i programowanie immo.. byłbym naprawdę wdzięczny :)
  • Poziom 17  
    Witam. Uklady scalone potrzebują stabilnego zasilania 5 v ( w większości). Mogłeś uszkodzić stabilizator, który je zasila - na moje oko to to coś na dolnym zdjeciu z radiatorem, na środku w górnej części ( pewności nie mam, bo naprawiłem starszy model ) To moze byl np LM 7805. Są tam w pobliżu elektrolity. Zacznij od weryfikacji tego układu, posprawdzaj napiecia zasilania scalaków.
  • Uczeń
    Właśnie tak słyszałem że przy takim czymś padają stabilizatory ale nie wiem który to stabilizator.. :/ według mnie padła część 1 lub 2. Jeżeli sobie z tym nie poradzę czeka mnie pewnie kosztowna naprawa :/Golf IV 1.9 TDI-nie działa wskaźnik paliwa, temp. oraz miga kontrolka.
  • Poziom 17  
    Sprawdź część 2- to powinien być stabilizator.
  • Uczeń
    kupię nowy i wlutuję :) jak pomoże napiszę :D
  • Poziom 21  
    Witam i jak kolego czy coś zrobiłeś ja mam to samo identyczne objawy takie same jak sobie poradziłeś pozdrawiam.
  • Uczeń
    Do wymiany licznik. Wymontuj i z tyłu masz numery, poszukaj na allegro po numerach aby się zgadzały i do elektromechanika aby zakodował immobiliser ze starego licznika. Tzn jak do niego pojedziesz musisz jechać na starym liczniku bo inaczej auta nie odpalisz i wtedy on podłączy się pod auto ściągnie cały kod ze starego licznika i założy nowy po czym zakoduje od nowa ;) tu masz filmik mojego autorstwa co się działo u mnie. Ja zrobiłem auto u znajomego i tylko licznik mnie kosztował 45 zł z wysyłką i po krótkim czasie sprzedałem auto za 2 tys. bo miał inne usterki i nie mógł nikt dojść do przyczyny ;) https://www.youtube.com/watch?v=GSBTFiNYZTc
  • Poziom 21  
    Tak to ja wiem ze można zrobić myślałem że coś z nowego można przelutowac i będzie śmigało tylko co może ktoś już takie coś robił.
  • Poziom 33  
    Czujniki nie są zasilanie z licznika, więc nie piszcie głupot o stabilizatorze w liczniku. Sprawdziłeś na dzień dobry wszystkie bezpieczniki?
  • Uczeń
    Ja miałem sprawdzane wszystko i tylko po przełożeniu licznika nawet z bory bądź jakiegoś starego seata działały wskazówki no ale immo blokował odpalenie auta więc kupiłem taki sam i znajomy mi przekodował ;)
  • Poziom 26  
    daro_p napisał:
    Mogłeś uszkodzić stabilizator


    Niby jak? Potrafisz to jakoś wytłumaczyć??

    szymon9941 napisał:
    Do wymiany licznik.


    A tam licznik, od razu auto wymień.

    polonez15 napisał:
    Sprawdziłeś na dzień dobry wszystkie bezpieczniki?


    Wiem, że kolega polonez15 jest kumaty w tych sprawach (nie pamiętam dokładnie ale kojarzę jakąś pomoc kiedy sam się uczyłem) dlatego koledze podpowiem, że w VAGach właśnie licznik jest "bezpiecznikiem".
    W nowszych licznikach (tak gdzieś po 2009) rozwiązali to tak:
    Golf IV 1.9 TDI-nie działa wskaźnik paliwa, temp. oraz miga kontrolka.
    Więc dużo lepiej, ale i tak wg producenta w takim przypadku licznik jest do wymiany, ponieważ nie jest częścią "naprawialną".

    Dla potomnych, autor tematu zwarł wspólną masę czujników (common ground, sensor ground) do zasilania, paląc przy tym "bezpiecznik". Niestety bezpiecznikiem jest tutaj licznik, więc nie wystarczy poprostu wymienić jakiś bezpiecznik (5 sekund roboty) a trzeba lutować (20 sekund roboty).

    I porada dla potomnych- aby coś naprawić musisz najpierw zrozumieć jak to działa (tutejszy przypadek to ok 10 minut myślenia dla kogoś nie mającego dużej wiedzy z zakresu elektroniki).
  • Poziom 33  
    rosak napisał:
    daro_p napisał:
    Mogłeś uszkodzić stabilizator


    Niby jak? Potrafisz to jakoś wytłumaczyć??

    szymon9941 napisał:
    Do wymiany licznik.


    A tam licznik, od razu auto wymień.

    polonez15 napisał:
    Sprawdziłeś na dzień dobry wszystkie bezpieczniki?


    Wiem, że kolega polonez15 jest kumaty w tych sprawach (nie pamiętam dokładnie ale kojarzę jakąś pomoc kiedy sam się uczyłem) dlatego koledze podpowiem, że w VAGach właśnie licznik jest "bezpiecznikiem".
    W nowszych licznikach (tak gdzieś po 2009) rozwiązali to tak:
    Golf IV 1.9 TDI-nie działa wskaźnik paliwa, temp. oraz miga kontrolka.
    Więc dużo lepiej, ale i tak wg producenta w takim przypadku licznik jest do wymiany, ponieważ nie jest częścią "naprawialną".

    Dla potomnych, autor tematu zwarł wspólną masę czujników (common ground, sensor ground) do zasilania, paląc przy tym "bezpiecznik". Niestety bezpiecznikiem jest tutaj licznik, więc nie wystarczy poprostu wymienić jakiś bezpiecznik (5 sekund roboty) a trzeba lutować (20 sekund roboty).

    I porada dla potomnych- aby coś naprawić musisz najpierw zrozumieć jak to działa (tutejszy przypadek to ok 10 minut myślenia dla kogoś nie mającego dużej wiedzy z zakresu elektroniki).


    No i super, więc w licznikach serii powyżej gdzie jest to zabezpieczenie, bo nie kojarzę...?:) Nie zagłębiałem się aż tak w samą pcb szafy...:P
  • Poziom 33  
    rosak napisał:
    rosak napisał:
    Wiem, że kolega polonez15 jest kumaty w tych sprawach (nie pamiętam dokładnie ale kojarzę jakąś pomoc kiedy sam się uczyłem)


    Pomyliłem osoby, to ja pomagałem ;) mniejsza o to, informacja poszła.


    Aaaaaa to Ty mi wysyłałeś pamiątki :P?