Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Lutowanie do potencjometru

17 Mar 2018 06:35 912 12
  • Poziom 3  
    Mam problem z przylutowaniem kabli do potencjometru. Chodzi tu o schemat podłączenia pickupów do potencjometrów w gitarze (nie mogę podać linku do schematu, bo elektroda mi zabrania)

Kable powinny być przylutowane do obudowy potencjometru, ale nie wiem jak się za to zabrać. Znajomy powiedział mi, że powinienem rozgrzać obudowę lutownicą i potem przyłożyć do niej kabel i cynę. Problem w tym, że mogę trzymać lutownicę kilka minut, a i tak obudowa nie nagrzeje się wystarczająco. To wina lutownicy, czy zabieram się do tego nie tak jak powinienem? Zauważyłem też, że cyna nie chcę się do niczego "przykleić". Ani obudowy, ani kabli. Po prostu ścieka w postaci kuleczek. Co robię źle?

Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o lutowanie.
  • TermopastyTermopasty
  • Warunkowo odblokowany
    Jak możesz to daj zdjęcie tej twojej lutownicy, przewodów które chcesz lutować z odizolowanym kawałkiem żyły, obudowy tych potencjometrów i cyny jakiej używasz. Możliwe że lutownica ma za małą moc, przewody są kiepskiej jakości, obudowa potencjometru jest czymś pokryta a cyna to chiński szajs.
  • Poziom 3  
    Lutownica z biedronki albo innego lidla, więc w sumie to może być jej wina. Moc 100W
    Lutowanie do potencjometruLutowanie do potencjometru
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 29  
    Lutowanie do potencjometru
    Analogicznie
    Jeżeli musisz lutować obudowę wyczyść ją w tym miejscu papierem ściernym i użyj topnika przynajmniej kalafonii.
  • Warunkowo odblokowany